Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:46

Ik ben 1.78 (net op gemeten, shocker ik dacht dat ik 1.80 was :+ ) en weeg op het moment 69,1. Doel qua gewicht heb ik niet echt, wil gewoon mn buikje zo ver mogelijk weg en op het moment ook nog een klein beetje van mn bovenbenen/heupen af. Begin vorig jaar ben ik tot de 65 kilo gekomen en toen vond ik mn benen perfect en kwam mn buik ook in de buurt van hoe ik 'm wilde, dus denk dat dat zo ongeveer mn doel weer word. Toen zat ik lekker in mn vel en daar wil ik weer even naar terug. Heeft niet veel haast dus daarom eet ik nog gewoon +- 1800kcal per dag.

Ik vind je er inderdaad eeecht niet uit zien als 100kg Em!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:46

Haha lief! Ik schaam me nu vooral voor hoe ver ik het heb laten komen. Riep toen ik de 90 aantikte al dat ik echt op mijn eten moest gaan letten en toen ben ik in volgens mij anderhalf jaar ofzo gewoon nog 20 kilo aangekomen. Er zijn er nu 6 ofzo vanaf, hoop dat het ook zo lekker blijft gaan. Uiteindelijk heb ik het er allemaal zelf aangevreten, komt gewoon volledig omdat ik totaal geen controle had over mezelf wat betreft eten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:00

Em je zie het inderdaad niet aan je af! Je lengte helpt daar natuurlikk al wat bij, en idd goed verdeeld!

Ik weeg nu 84 kg bij 1.72 en ik kom van de 97 kg na mn laatste zwangerschap (niet eens direct na mn zwangerschap, maar na ong een half jaar, zat toen heel slecht in mn vel en leefde me uit met eten). Mn doel is om onder de 75 kg te komen. Vanaf daar kijk ik wel weer verder, ik heb niet echt een vast einddoel. Ik ben sinds ong mn 20e nooit onder de 78 geweest, dus ik vind het lastig in te schatten. Hoef echt niet super strak te worden, dat zit er ook echt niet meer in :+ wil gewoon een gezond gewicht en me mooi en prettig voelen in kleding die ik mooi vind.

Ik eet rond de 1700 a 1800 kcal, soms wat (of veel :') ) meer soms wat minder.
Daarbij sport ik 3x per week en loop ik veel

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:12

Het is inderdaad niet aan jou te zien Emma! Maar jij bent ook wel echt lang voor een vrouw!
Bij mij zijn mensen ook vaak verbaasd, maar ik kleed mij ook goed naar mijn figuur (vind ik). Ik vind het altijd zo verschrikkelijk als mensen (zwaar) overgewicht hebben en dan heupbroeken met megastrakke shirtjes dragen.. Maar dat is mijn persoonlijke mening :o

Ik ben 1.68 en 76 kilo op het moment. Ik kom van de 79 af. Mijn doel is eerst de 70 kg, als dat is gelukt kijken of ik de 68 haal. En als zelfs dat lukt (wie weet) ga ik voor de 65 :Y) Dat moet echt wel 10 jaar geleden zijn dat ik 65 kilo woog.. '
Mijn kcal doel staat op 1700 nu.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:18

Ik vind inderdaad ook dat je er echt heel goed uit ziet Emma, maar dat heb ik al vaker gezegd :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:41

Jullie zijn goed bezig allemaal! En jij ook zeker Emma!
Ik ben zelf nu 1.76m en 60 kilo (streefgewicht! *\o/* *\o/* ). Ik wil nu vooral graag op gewicht blijven en wat gespierder en strakker worden. Gisteren stond er zelfs 59.9 op de weegschaal (zegt natuurlijk niks :') ), maar was er wel trots op :j . Veel minder wegen dan dit wil ik zeker niet. Dat zou ook ongezond worden gok ik.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:56

Ik verbaas mij er altijd over hoe dat sommige van jullie die in de 1.70 zijn toch tussen de 60-65 kilo kunnen wegen. Helemaal niet negatief bedoelt natuurlijk, dat is echt een superprestatie! Maar ik dacht altijd dat mijn lengte icm 70 kilo al superslank zou zijn :o
Nou weet ik natuurlijk ieder lichaam anders is en iedereen er anders uit ziet bij 65 kilo. Maar toen ik laast op de sportschool vertelde dat ik voor mijzelf als doel had dat ik pas een nieuwe spijkerbroek mocht kopen als ik 70kg weeg, zei ze: 'het is goed dat je voor jezelf doelen stelt, maar het moet wel realistisch blijven'
Wut.. Lekkere domper -O-

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:59

Haha ik dacht vorig jaar ook dat 65 een onmogelijk doel was gezien ik sinds mn 15e al niet meer onder de 67 was geweest (ben nu 24) Kwam van de 82 dus 75 was mn eerste doel, toen 70 en daarna toch 65, en ik heb m aangetikt :)) Maar wel weinig spier op dat moment, was toen nogsteeds skinny fat :')
Doel is nu dus ook om minder skinny fat te worden, wat denk ik ook wel gepaard gaat met misschien dan weer iets aankomen. Gewicht doet me verder vrij weinig ook eigenlijk, als mn spiegelbeeld me maar bevalt :')

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:02

Vind dat altijd super lastig te beoordelen.. ik ben redelijk 'strak' maar weeg wel flink meer in verhouding met bijv Navatu (zelfde lengte!) :j

Ach gelukkig maar dat alle lijven anders zijn haha...

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:06

Ik durf inderdaad te wedden dat jij strakker bent als mij ja :+ sowieso zit al mijn vet rond m'n romp en dan vooral op m'n onderbuik :') ik ben niet gezegend met een gelijkmatige verdeling haha

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:06

Emma: Ik vind je er ook niet zo zwaar uitzien idd! Maar het gaat erom hoe jij je in je lichaam voelt natuurlijk. :) Goed bezig iig. :)

Kimmie: Ik zou zeker niet meer afvallen idd, prima gewicht zo bij je lengte!
Jaimy: Wow, ik had jou niet zo 'zwaar' verwacht voor je figuur (instastalk :+ ). Je ziet er goed uit. :j
Laura: Wow dan ben je best al wat kwijt, goed bezig hoor!

Navatu: volgens mij heb ik een beetje hetzelfde doel als jij. :j

Ik ben 1.81 en nu 73,5 kg, kom van de 75,5kg dus er is niet veel vanaf, maar ben wel veel strakker geworden. :j Wilde naar de 65 maar denk ondertussen dat dat echt onmogelijk is want ben al bijna 3 diehard maanden bezig en dus pas 2 kg kwijt. :Y) Dus denk dat 70kg mijn doel is en dan vooral wat strakker worden. :j

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:36

Ik ben 1.71 en weeg nu ongeveer 72,5 kg.
Doel is 68 kilo, woog voor de kerstvakantie even 70 maar toen er even helemaal niet meer om gedacht en iets teveel naar feestjes gegaan :+
helaas gaat het nu wel heel langzaam weer naar beneden...

De rechter ben ik, even een spoiler omdat mijn moeder er ook op staat. We zijn ook wel echt anders qua bouw :P
Spoiler:
Afbeelding

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:40

Haha ja dat bedoel ik, ik ben best zwaar ja.. :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:41

Hier ongeveer hetzelfde verhaal als bij jou kim. Zelfde lengte en gewicht. Qua bouw verschillen we ook hiet heel veel denk ik

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:57

Ik ben 1.81m en woog vorige keer rond de 78kg. Weegschaal is al even leeg, maar nu als het goed is niet meer. Durf me bijna niet te wegen, 2 slechte weken gehad (feesten, alcohol, daarbij slecht eten) :=
Dus hoop dat ik niet zwaarder dan 80kg ben geworden, morgen weer wegen. Ik wil naar 75kg.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:24

Zal morgen de tijd nemen om op iedereen te reageren' :)

Ik ben 1,79m en was 73 kg. Mijn vet verdeeld zich helaas niet zo mooi, want het klinkt als 'valt reuze mee'. Maar zag toch wel een mooi randje boven mn broek hoor :') Ben nu 69kg, dus 4kg er af in 3 maanden.. Eet rond de 1700 kcal per dag. Mijn doel heb ik niet echt, als ik tevreden ben. Ik kom al aardig in de buurt. Alleen mn benen en heupen... mn doel was 68 trouwens, maar pin me daar niet meer zo op vast.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:31

Annikoe schreef:
Ik verbaas mij er altijd over hoe dat sommige van jullie die in de 1.70 zijn toch tussen de 60-65 kilo kunnen wegen. Helemaal niet negatief bedoelt natuurlijk, dat is echt een superprestatie! Maar ik dacht altijd dat mijn lengte icm 70 kilo al superslank zou zijn :o
Nou weet ik natuurlijk ieder lichaam anders is en iedereen er anders uit ziet bij 65 kilo. Maar toen ik laast op de sportschool vertelde dat ik voor mijzelf als doel had dat ik pas een nieuwe spijkerbroek mocht kopen als ik 70kg weeg, zei ze: 'het is goed dat je voor jezelf doelen stelt, maar het moet wel realistisch blijven'
Wut.. Lekkere domper -O-

Laat je er niet door demotiveren! Het is wel een realistisch doel hoor! Ik vind het leuk om van iedereen zn doelen te lezen, goed bezig iedereen *\o/*

Ik ben 1.68 en weeg nu 70 kg, kom van 79 af en wil naar 65 toe. Ik stel geen einddatum vast, ik zie wel hoe het loopt en zolang ik niet aankom, maar rustig af val vind ik het prima.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 04:32

Wauw Emma wat tof dat je dat zo neer durft te zetten! En inderdaad zoals al meerdere keren verteld, je ziet er absoluut niet uit alsof je meer dan 100 weegt!

De laatste keer dat ik mij heb gewogen was voor dat ik naar Bali ging, twee maand geleden en dat was 82 bij 1.72. Ik heb nu niet de indruk dat ik ben afgevallen, maar ook niet dat ik ben aangekomen aangezien mijn kleding nog precies zo zit als het moet zitten haha. En dat ik nu ook wel redelijk eet. Overdag heb ik ook geen moeite met eten, maar savonds snack ik al snel te veel.

Over twee weken zit in in Bangkok met een sportschooltje, en misschien ook wel een weegschaal *\o/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:35

Ik ben 1.86m en weeg nu 87,5 kilo. Ik heb niet echt een doel, omdat ik niet goed weet wat bij mij past. Een iets kleinere vriendin van mij was al niet meer mooi dun bij 75 kilo, laat staan ik :+
Maar 78-80 kilo klinkt wel leuk :j Vervelend is alleen dat de weegschaal niet echt meedoet met mijn kleding die zelfs gewassen ruimer lijkt te zitten. Misschien is het all in my head :+

Kcaldoel, ik probeer dagelijks rond de 2000kcal te komen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:39

;(

Ik heb gister zelf een (degelijke) weegschaal gekocht en daarop ben ik 2 kg zwaarder dan op die bij mijn ouders.

Ben 1.83 en weeg 79 kilo. Baal er echt van. :n

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:47

MarlindeRooz schreef:
;(

Ik heb gister zelf een (degelijke) weegschaal gekocht en daarop ben ik 2 kg zwaarder dan op die bij mijn ouders.

Rond die lengte is het nog wel een gezond gewicht, maar snap je zeker. Komt wel goed! Het is niet dat je er (als ik het met mij vergelijk) dik uitziet (ik ben 1.81m). Je bent best goed bezig toch, qua eten? :)

Mijn weegschaal wisselde tussen de 77.2 en 78.4 (ging er een paar keer opstaan), maar lag meestal rond de 77.8.

Sinds 19 maart niet meer gewogen, toen woog ik 78.2. Ben dus ongeveer gelijk gebleven, blij mee :D
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 07-04-17 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:48

Qua doelen heb ik voor mijzelf het doel om weer terug te komen bij de 65kilo iets meer of minder maakt niet uit. Ik moet gewoon weer eindelijk blij met mijzelf kunnen zijn. Ik wil weer een sportief lijf haha!

We balen (bijna) allemaal van ons gewicht hier :( we kunnen er nu niks meer aandoen dat het zover is gekomen, wat we wel kunnen doen is het weer naar beneden proberen te krijgen. En dat kunnen wij allemaal!!
Eigenlijk ook bizar dat ik zoveel aangekomen ben omdat ik nooit tevreden was met mijzelf en daardoor of niets at of mega eetbuien kreeg, terwijl ik toen 60 kilo woog. Idioot.
En Marlinde jij bent echt alles behalve dik! Ik snap je punt zeker maar maak je niet te druk!

Ik ben afgelopen week van een waterval gesprongen, en ik wil eigenlijk iedereen het filmpje wel laten zien.
Maar ik schaam mijzelf echt te veel dus doe ik het niet. En juist hiervoor was ik altijd zo bang. Dat ik mijzelf niet meer durfde te laten zien. Zo ontzettend stom.

Ik heb voor mijzelf ook besloten op personalbodyplan te gaan volgen, ik twijfel alleen nog of ik daarmee begin in Bangkok of pas als ik thuis ben. Hoe eerder des te beter natuurlijk maar ik vraag me af of ik in Bangkok toegang heb tot alles wat ik nodig heb.
Ik heb gewoon echt even houvast nodig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:52

MarlindeRooz schreef:
;(

Misschien kan je je troosten met de gedachte dat je toch al X kilo's bent afgevallen?

Ik heb laatst gewoon vier aan elkaar grenzende tegels gebruikt binnen een paar minuten tijd. En op elke tegel had ik een ander gewicht ;) Verschillen van 1,5 kilo zaten er echt tussen!!
Maar ik weeg me gewoon op één plek, zodat ik weet wat ik ben afgevallen in plaats van wat ik nu weeg. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:53

Ik weeg me ook altijd op dezelfde tegen, ik stapte er alleen maar op en af en het wisselde tot ruim en kilo verschil :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:54

Eske_B schreef:
Ik weeg me ook altijd op dezelfde tegen, ik stapte er alleen maar op en af en het wisselde tot ruim en kilo verschil :')

:') Herkenbaar!

Soms stap ik 3 keer op, of net zo lang tot ik 2 keer hetzelfde gewicht heb gezien, dan noteer ik dat gewicht :P