IsaCalixa schreef:IsaCalixa schreef:Hoe weet je deze getallen als je je eten niet weegt?
Vaak staat er op de verpakking hoeveel kcal er in een product zit. Ik maak een schatting van hoe veel het is. (Koop ik 300g gehakt, neem ik daar 1/3e van, zal het ongeveer rond de 100 zitten).
Ik weet dus niet precies hoe veel het is, maar wel ongeveer. iig is het zeker dat ik meer dan 1600 neem.
Ik weet dat het niet precies is, zo lang ik het maar in de gaten houd ben ik tevreden. En ja, het zal vast niet zo effectief zijn als afwegen. Maar in ieder geval beter dan helemaal niet op letten en alles maar naar binnen werken wat je wilt.
In ieder geval hebben jullie mij al vaker uitgelegd dat wegen beter is, dat geloof ik ook zo, maar ik wil het liever op deze manier doen. Mag je stom vinden of wat dan ook, maar mijn keuzeIk merk uiteindelijk zelf wel of het wel of niet werkt.
Ik begrijp je hoor. Ik wil ook niet alles wegen, been there, done that; ik wordt er erg obsessief van en dat maakt me geen leuker mens. Vlees weeg ik overigens wel maar dat is meer omdat ik weinig vlees wil eten.