Nagellaktopic deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Nagellaktopic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:34

Zonder papiertje nagels in opdracht doen... sja.. als je het goed doet, why not.. ?
als je wel wat van hygiëne weet, of aandoeningen, of dingen kunt herkennen...
Of kan dat écht alleen maar met een papiertje? Is het een soort magisch geheim genootschap waarvan de ins- en outs nooit naar buiten komen? :')

Het kan niet zo zijn dat je 1000 a 1500 euro betaalt om te leren dat je per klant een nieuwe vijl moet gebruiken, denk ik? wat is eigenlijk de toegevoegde waarde?

Ik vind het hebben van een papiertje voor iets, tegenwoordig best een wassen neus.. Of het nou een garagebedrijf, een dokter, een hoefsmid of een nagelstyliste is.. een papiertje geeft nergens garantie op..
Je moet eigenlijk overal zelf verstand van hebben om te kunnen beoordelen of je bij een kundig iemand bent :') helaas -O-

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:39

LadyMadonna schreef:
Shena, hoe lang zit je in het nagelvak? Ik heb al zoveel gezien/gehoord/gelezen over het nagelgilde.... ook daar krijgen ze de neuzen niet dezelfde kant op :n

Kijk hoe weinig salons er op hun erkend lijst staan... dat is niet voor niets...

Ik heb begrepen dat ze nogal kritisch zijn: ze komen eerst de salon checken en later nog eens. Schijnbaar hebben ze een hoge standaard en is dat de reden dat er nog niet veel leden zijn. Of misschien is het inderdaad iets interns, dat weet ik niet. Wat ik al zei: eerst maar eens zien of ze het wel volhouden. Het zou hoe dan ook mooi zijn als er erkenning komt voor het vak, in welke vorm ook - als het maar wel wettelijk is.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:48

Cer schreef:
Zonder papiertje nagels in opdracht doen... sja.. als je het goed doet, why not.. ?
als je wel wat van hygiëne weet, of aandoeningen, of dingen kunt herkennen...
Of kan dat écht alleen maar met een papiertje? Is het een soort magisch geheim genootschap waarvan de ins- en outs nooit naar buiten komen? :')

Het kan niet zo zijn dat je 1000 a 1500 euro betaalt om te leren dat je per klant een nieuwe vijl moet gebruiken, denk ik? wat is eigenlijk de toegevoegde waarde?

Ik vind het hebben van een papiertje voor iets, tegenwoordig best een wassen neus.. Of het nou een garagebedrijf, een dokter, een hoefsmid of een nagelstyliste is.. een papiertje geeft nergens garantie op..
Je moet eigenlijk overal zelf verstand van hebben om te kunnen beoordelen of je bij een kundig iemand bent :') helaas -O-

Ik herken jouw gedachten in die van mij over stamboompapieren. Een stamboom kun je alleen tegenaan piesen, zeggen we hier. :D

Het voert wat verder dan alleen een nieuwe vijl per klant gebruiken. Je leert ook oorzaak en gevolg, zowel op technische uitvoering als op medisch vlak. Er zijn opleidingen waar je echt alleen leert hoe je nagels moet zetten, maar er zijn er ook die diep(er) ingaan op het medische vlak. Jij en ik snappen dat hygiëne belangrijk is, daar hoef je ons inziens geen hogere opleiding voor te hebben gedaan, maar dat geldt helaas niet voor iedereen. En het is nogal zuur als je iemand met een nagel- of huidaandoening die voor onschuldig wordt aangezien voorziet van kunstnagels, terwijl dat juist helemaal niet de bedoeling is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:14

Nou wat dat betreft is de opleiding dan wel belangrijk natuurlijk :j
En dan moet je hopen dat degene met het papiertje uiteindelijk het werk ook goed doet.

Ik doe het echt alleen bij mezelf, ik moet er niet aan denken dat ik iemand anders met mijn 'bijzondere' creaties de wereld in stuur :') maar het is ook nog eens mn hobby, om s'avonds lekker op mn gemakje een uurtje te prutsen.
Ik heb dan ook nog nooit iets vreemds gehad, behalve een styliste die door mn nagelbed/plaat heen ging, en een soort schimmel onder mn nagel omdat er zonder te ontsmetten iets nieuws overheen gezet was, nadat ik mn nagelbed/plaat door midden had gebroken. Maar ook dat heb ik overleefd +:)+
Overigens, als ik als klant niet terugga naar de styliste omdat ik 'pas' over vier weken aan de beurt ben, dan heeft zij er ook geen idee van dat er wat mis is natuurlijk...

Dus ja er zit zeker wel toegevoegde waarde aan een opleiding, maar je moet ook maar net weten als klant hoe je een erkende styliste herkent. Of nou ja, erkend bestaat dus niet, maar 1tje met een diploma. Weet ik veel welke opleidingen er zijn, dus iemand kan een willekeurig roze papiertje met gouden letters inlijsten en aan de muur hangen en het lijkt alsof ze geslaagd zijn voor een opleiding of cursus..

Een branche vereniging zou daar weer op kunnen wijzen.. maar ik begrijp dat die er niet is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:18

Cer, dat is het probleem in de branche ook. Ik mag jou opleiden, in word een mooi certificaat maken, et voila, u bent gecertificeerd stylist, gefeliciteerd!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:22

Klopt Cer en zelfs qua opleidingen zijn er legio verschillen! Heb me hier pas op georienteerd en er bestaan dus ook stoomcursussen waarbij je in 2 dagen/4 dagdelen even nagels leert zetten en een papiertje krijgt. Geloof er geen bal van dat je dan alles weet rondom hygiëne, afwijkingen aan de nagel kunt herkennen etc. Maar het papiertje van de stoomcursus is dus in NL even veel waard als iemand die 2000 euro in een gedegen opleiding investeert.

Edit: wat LM zegt :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:27

Cer mag mij ook opleiden :j, of de buurvrouw van Cer :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:31

LadyMadonna schreef:
Cer mag mij ook opleiden :j, of de buurvrouw van Cer :')

:') daar wordt echt helemaal niemand wijzer van... :')

Maar kun je ergens aan herkennen wat 'de betere' opleiding is, eigenlijk?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:34

Dat vind ik idd ook wel jammer dat iedereen zo maar mag opleiden.

Trouwens voor de stylistes hier, is de salon het enige werk wat jullie doen, of is het puur bijberoep?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:38

Voor mij mijn enige werk. Doe wel 1 middag in de week vrijwilligerswerk en heb de salon parttime.

Cer: veel merken eisen wel opleidingen/trainingen voor iemand zich "educator" mag noemen.
Zo mag je je niet zomaar educator van merk a/b/c noemen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:45

Ik zou het ook graag als enige werk willen doen :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:35

Afbeelding

Mijn nagels nu. De verkleuring lijkt op de foto mee te vallen, maar is irl wel echt aanwezig.

Laat m'n nagels voorlopig naturel en ga morgen de citroentip eens proberen. Ook hebben m'n nagelriemen een optater gehad van gisteren, dus die smeer ik nu 's ochtends en 's avonds goed in.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:31

Thanks, C_alsemgeest... op naar de winkel :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:15

Vandaag een flesje van Born Pretty binnengekregen met cat-eye effect. Was alweer vergeten dat ik die al een keer had besteld (of had ik het gewonnen?). Dus natuurlijk meteen geprobeerd! :D
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met andere merken, dus kan niet zeggen of ik het wel of niet prettig vind werken. Ik weet alleen dat zodra je een lijntje hebt gemaakt, je het gelijk onder de lamp moet doen. Als je te lang wacht, dan is het effect weg, zo leek het. Of de hele nagel is één cat-eye. Mijn camera doet het niet zo best meer, dus hopelijk is het nog een beetje te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:42

Zijn ze nou ook mooi zonder die magneten?

Ik vind de kleurtjes vaak wel mooi, maar die rare strepen er over hoeven van mij niet :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:43

Shena klopt. Flash curen werkt ook trouwens, dus per vinger 10 sec lamp en dan de volgende.
Mooie kleur :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:51

Oo super leuk en de kleur is zeker gaaf!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:06

Shenavallie schreef:
Vandaag een flesje van Born Pretty binnengekregen met cat-eye effect. Was alweer vergeten dat ik die al een keer had besteld (of had ik het gewonnen?). Dus natuurlijk meteen geprobeerd! :D
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met andere merken, dus kan niet zeggen of ik het wel of niet prettig vind werken. Ik weet alleen dat zodra je een lijntje hebt gemaakt, je het gelijk onder de lamp moet doen. Als je te lang wacht, dan is het effect weg, zo leek het. Of de hele nagel is één cat-eye. Mijn camera doet het niet zo best meer, dus hopelijk is het nog een beetje te zien.

[ [url=m/XUJP90.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MhOjqp.jpg]Afbeelding[/url] ]

GAAAFFFF!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:07

Oh das wel vet!!!
Moet je dan 'gewoon' die magneet erboven hocusspocussen om die streep te trekken? ofzo?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:24

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:03

Afbeelding

Mn zomerse lakje gaat er nu echt af, zat er vanaf zondag op nog best knap en mn agels zijn weer lang dus vanavond even kort knippen na het werk.

Dan maar wat winters opdoen :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:14

Skessa_ schreef:
Zijn ze nou ook mooi zonder die magneten?

Ik vind de kleurtjes vaak wel mooi, maar die rare strepen er over hoeven van mij niet :o

Ik vind de kleur zonder de strepen ook erg mooi, je hoeft dus niet zo'n magneet te gebruiken. Het is echt jammer dat mijn camera kuren heeft, want ik vind ze op de foto niet echt lijken zoals het in het echt is.

@ LadyMadonna: Zoiets bedacht ik me tijdens het lakken inderdaad. Zodra je de eerste hebt gedaan, meteen locken en daarna pas de volgende. En als alles dan klaar is, dan pas goed uitharden en daarna sealcoat erop.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:16

Mars schreef:
Oo super leuk en de kleur is zeker gaaf!

Het is Born Pretty cat-eye nummer 24. Een blauwpaarse kleur met een koperkleurige flipflop als je er een magneet bij houdt. Ben er ook achter gekomen dat je er RUSTIG met een magneet overheen moet en niet als een malle heen en weer gaan. :o Al doende leert men, zeg ik dan maar. :D

@ Cinnepin: Wel, hè? Ik vind het ook best apart zo.

@ Cer: Je houdt de magneet er vlak boven en dan ga je heen langzaam naar beneden. Ik moet zeggen dat ik er uiteindelijk een andere magneet bij gepakt heb, want met dat 'spiegelvormige' ding dat je erbij geleverd krijgt zie ik niet zo goed wat ik aan het doen ben. :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:23

Je moet de magneet helemaal niet bewegen, gewoon stil er net boven houden :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:47

Janinevv schreef:
[ [url=m/FYiorn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mn zomerse lakje gaat er nu echt af, zat er vanaf zondag op nog best knap en mn agels zijn weer lang dus vanavond even kort knippen na het werk.

Dan maar wat winters opdoen :o

gewone nagellak neem ik aan?