Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
SuSem schreef:Oeh.. allemaal lekkere producten
Ik BAAL zo dat wij geen bad hebben
Mooie kaptafel!
Djilna schreef:SuSem schreef:Oeh.. allemaal lekkere producten
Ik BAAL zo dat wij geen bad hebben
Mooie kaptafel!
Ze hebben ook genoeg anders pul hoor
Ik heb oa shampoo, gezichtsreiniger, gezichtsserum en verfrissende spray, douchespul, massagebars, enz. De badbruisballen, bubbebars ed is maar een deel van de collectie
_Nelleke_ schreef:manonfleur schreef:Ja klopt, mijn huid is best vettig, met jeugdpuistjes, en roodheid. Als je bedoelt met waar: mijn wangen en voorhoofd. Maar als je bedoelt in welk opzicht: mijn huid is heel gevoelig, en vettig. Heel veel reinigende middeltjes slaan voor mij niet heel goed aan.
Ik gebruik elke dag een reinigingsmelk en dagcrème 's ochtends en 's avonds facewash ( 2x per week speciale scrub), reinigingsmelk en slakkencrème
Ik heb geen idee wat dat woord betekent, en op internet kan ik alleen vinden, schrale plekjes/schilfers.
Heel erg bedankt voor het meedenken, voor zover het kan via internet!
Kijk, ik denk dat (vanwege jouw leeftijd) een onzuivere huid voornamelijk komt door hormonen. Als je echt veel last hebt kun je aan je huisarts om een anticonceptie-pil vragen die ook werkt tegen puistjes. Vroeger was dat de Diana 35 maar die schrijft men tegenwoordig niet meer zo graag voor, maar daar hebben ze vast vervangers voor.
Verder is het belangrijk dat je zowel 's morgens als s' avonds een goede huidverzorgingsroutine hebt. Die slakkencreme zou ik weglaten, al meerdere keren gelezen dat dat echt onzin is. Verder zou ik de reinigingsmelk vervangen voor een micelaire water of een toner.
Wat is je budget en kunnen je ouders je eventueel helpen om een paar goede producten te kopen? Dan zou ik kijken naar bijvoorbeeld de lijn van Paula's choice: http://www.paulaschoice.nl/shop/huidver ... n-puistjes
Om je een voorbeeld te geven met de lijn van Paula's Choice:
Ochtend:
- Gezicht wassen met CLEAR Pore Normalizing Cleanser
- Dan een watje met CLEAR Extra Strength Anti-Redness Exfoliating Solution With 2% Salicylic Acid
- Vervolgens je huid insmeren met Clear Ultra-Light Daily Mattifying Fluid SPF 30
Avond:
- Gezicht wassen met CLEAR Pore Normalizing Cleanser
- Dan een watje met CLEAR Extra Strength Anti-Redness Exfoliating Solution With 2% Salicylic Acid
- Vervolgens je huid insmeren met een goede nachtcreme (die helaas niet in de clear lijn zit). Een voorbeeld kan zijn: Paula's Choice Moisture Boost Hydrating Treatment Cream
Ik vind paula's choice qua prijs-kwaliteitverhouding echt top. Let wel op, die Salicylic Acid (die echt mega-goed helpt tegen puistjes) is vrij agressief en je mag dan ook niet zonder zonnebrandcreme in de zon, ook niet in de winter. Je MOET dus wel een dagcreme met minimaal SPF 30 op.
Als je een ander merk wil proberen kan dat natuurlijk ook, let dan wel op dat het niet boordevol alcohol of parfum zit. Het beste is parfumloos. Verdiep je een beetje in de werkzame stoffen en kies daar je producten op uit. (Op de site van Jetske Ultee en Paula's Choice is hier veel over te vinden.)
Edit: als je aan de slag gaat met deze routine zou ik overigens ook heel voorzichtig zijn met scrubben i.v.m. BHA. Wil je toch graag scrubben? Doe dit dan heel voorzichtig en max. 2x per week met een scrub zonder olie en alcohol.