Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:21

Oohhhh Djilna ik ben JALOERS!!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:03

Oeh.. allemaal lekkere producten <3
Ik BAAL zo dat wij geen bad hebben :=

Mooie kaptafel!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:15

Afbeelding

Tadaa :D Ik heb van mijn la geen foto gemaakt want dat is een kolere bende :')

En dan even ingezoomd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:22

Prachtig!!!!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:24

Waar heb je die kaptafel gekocht? Ik vind hem echt prachtig !!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:31

Leen bakker :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:40

SuSem schreef:

Mooie kaptafel!

Ze hebben ook genoeg anders pul hoor :P
Ik heb oa shampoo, gezichtsreiniger, gezichtsserum en verfrissende spray, douchespul, massagebars, enz. De badbruisballen, bubbebars ed is maar een deel van de collectie :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:42

Mooi Deijs! Maar je had eigenlijk een grotere tafel moeten hebben zie ik al wel :))

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:46

Ja stiekem wel :Y)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:47

Djilna schreef:
SuSem schreef:

Mooie kaptafel!

Ze hebben ook genoeg anders pul hoor :P
Ik heb oa shampoo, gezichtsreiniger, gezichtsserum en verfrissende spray, douchespul, massagebars, enz. De badbruisballen, bubbebars ed is maar een deel van de collectie :)

weet ik wel :Y)
maar ik vind die bruisballen zo fijn <3

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:56

welke lipliner gebruiken jullie bij Ruby Woo? Hij loopt uit zeg maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:57

Loopt Ruby Woo bij jou uit? :oo Ik draag Brick eronder van MAC, die is iets warmer en donkerder dan Ruby Woo waardoor hij wat mooier op mijn lippen staat

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:10

Huh, loopt Ruby Woo uit? Hoe dan? :+

Ik gebruik mac prep + prime lipbalsem eronder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:11

Haha ik kan me ook niet voorstellen dat Ruby Woo uitloopt, dat is de droogste lipstick die ik ooit heb gedragen _O-

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:23

Ik gebruik Kiss Me Quick eronder :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:39

Hij gaat echt in de lijntjes zitten. Krijg hem er gewoon niet strak op..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:42

Probeer 'ns een licht vettige lippenbalsem eronder. :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:44

ik ga sowieso de prep + prime van de week meebestellen, als de Novel Romance collectie uit is..

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:51

_Nelleke_ schreef:
manonfleur schreef:
Ja klopt, mijn huid is best vettig, met jeugdpuistjes, en roodheid. Als je bedoelt met waar: mijn wangen en voorhoofd. Maar als je bedoelt in welk opzicht: mijn huid is heel gevoelig, en vettig. Heel veel reinigende middeltjes slaan voor mij niet heel goed aan.

Ik gebruik elke dag een reinigingsmelk en dagcrème 's ochtends en 's avonds facewash ( 2x per week speciale scrub), reinigingsmelk en slakkencrème :P
Ik heb geen idee wat dat woord betekent, en op internet kan ik alleen vinden, schrale plekjes/schilfers.
Heel erg bedankt voor het meedenken, voor zover het kan via internet!

Kijk, ik denk dat (vanwege jouw leeftijd) een onzuivere huid voornamelijk komt door hormonen. Als je echt veel last hebt kun je aan je huisarts om een anticonceptie-pil vragen die ook werkt tegen puistjes. Vroeger was dat de Diana 35 maar die schrijft men tegenwoordig niet meer zo graag voor, maar daar hebben ze vast vervangers voor.

Verder is het belangrijk dat je zowel 's morgens als s' avonds een goede huidverzorgingsroutine hebt. Die slakkencreme zou ik weglaten, al meerdere keren gelezen dat dat echt onzin is. Verder zou ik de reinigingsmelk vervangen voor een micelaire water of een toner.

Wat is je budget en kunnen je ouders je eventueel helpen om een paar goede producten te kopen? Dan zou ik kijken naar bijvoorbeeld de lijn van Paula's choice: http://www.paulaschoice.nl/shop/huidver ... n-puistjes

Om je een voorbeeld te geven met de lijn van Paula's Choice:

Ochtend:
- Gezicht wassen met CLEAR Pore Normalizing Cleanser
- Dan een watje met CLEAR Extra Strength Anti-Redness Exfoliating Solution With 2% Salicylic Acid
- Vervolgens je huid insmeren met Clear Ultra-Light Daily Mattifying Fluid SPF 30

Avond:
- Gezicht wassen met CLEAR Pore Normalizing Cleanser
- Dan een watje met CLEAR Extra Strength Anti-Redness Exfoliating Solution With 2% Salicylic Acid
- Vervolgens je huid insmeren met een goede nachtcreme (die helaas niet in de clear lijn zit). Een voorbeeld kan zijn: Paula's Choice Moisture Boost Hydrating Treatment Cream

Ik vind paula's choice qua prijs-kwaliteitverhouding echt top. Let wel op, die Salicylic Acid (die echt mega-goed helpt tegen puistjes) is vrij agressief en je mag dan ook niet zonder zonnebrandcreme in de zon, ook niet in de winter. Je MOET dus wel een dagcreme met minimaal SPF 30 op.

Als je een ander merk wil proberen kan dat natuurlijk ook, let dan wel op dat het niet boordevol alcohol of parfum zit. Het beste is parfumloos. Verdiep je een beetje in de werkzame stoffen en kies daar je producten op uit. (Op de site van Jetske Ultee en Paula's Choice is hier veel over te vinden.)

Edit: als je aan de slag gaat met deze routine zou ik overigens ook heel voorzichtig zijn met scrubben i.v.m. BHA. Wil je toch graag scrubben? Doe dit dan heel voorzichtig en max. 2x per week met een scrub zonder olie en alcohol.

Ja, het ligt wel aan de hormonen, maar het zou wel erg fijn zijn als mijn huid iets rustiger was :).
Anticonceptie pil zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten, ik vind mijzelf daar echt té jong voor. Ik gebruik de slakkencrème al een paar (ik denk 3) weken, en ik merk niet dat mijn huid er rustiger/beter van wordt. Dus ik was al van plan een vervangend product voor te zoeken. Hoezo is een micelaire water of een toner beter dan reinigingsmelk? (puur nieuwschierigheid hoor, niet om je af te katten. Ik ben allang blij dat je mij zo goed helpt!).
Mijn budget is niet heel erg veel, ik denk het maximale rond de €20,-. Heel erg bedankt voor je tip, ik zal even kijken naar de Website. Is Paula's Choice in de winkels te koop, of online?
Ik zal die sites ook even bekijken!
Heel erg bedankt!

@Deijs; het ziet er echt prachtig uit!!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:52

Dankjewel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 15:58

@manonfleur: Reinigingsmelk is een heel vettig product. Tonic (toner dus) heeft een wat meer uitdrogend effect waardoor je puistjes sneller zullen verdwijnen. Ook vernauwen je poriën ervan waardoor er minder snel viezigheid in kan komen en je dus minder snel kleine ontstekingen krijgt. Ik reinig mijn gezicht persoonlijk het liefst met een reiniger specifiek voor de jonge, vettige, puisterige huid. Ik gebruik daar ook een speciale borstel voor. Als ik hem gereinigd heb ga ik er met een wattenschijfje met wat toner overheen, dan gebruik ik van Lush een speciaal spulletje om mijn puistjes mee aan te stippelen, en als mijn hele huid onrustig is smeer ik het over mijn hele gezicht, dat laat ik opdrogen/intrekken en dan een niet al te vettige dag/nachtcreme. Wel opletten dat je ook weer een crème neemt die geschikt is voor een onrustige en onzuivere huid, anders kan het te zwaar zijn. Ook gebruik ik persoonlijk het liefst dagcreme voor zowel overdag als 's nachts, omdat ik nachtcreme vaak veel te dik vind.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:14

Paula's choice is naar mijn weten alleen in de webshop te koop.

Of een product voor jou werkt weet je na ongeveer 4 weken. Dus dan echt 4 weken volhouden dus! Ik vind persoonlijk een reinigingsmelk toch altijd vetter dan een toner. Als je dus al puistjes + vette huid hebt en je gebruikt een reinigingsmelk dan versterk je dat effect alleen maar. Daarbij heb ik zelf altijd het gevoel dat een melk toch niet echt goed reinigt, maar dat is echt persoonlijk.

De parfum- en alcoholloze producten zijn over het algemeen wel wat duurder dan 20 euro voor een hele routine. Wel doe ik bijvoorbeeld zelf echt al een half jaar met mijn cleanser van Paula's choice. De goedkopere producten bevatten vaak sowieso geen BHA of AHA of andere exfolierende ingredienten, wat juist bij onzuiverheden heel belangrijk is.

Ik heb zelf helaas nog geen low-budget skincare gevonden waar ik echt tevreden over ben. Wel vind ik het miscelair water van Nivea heel fijn. (Gebruik ik voor make-up.)

Edit: Whaha en voor de mensen die het zich afvragen, ik heb verder geen belang bij paula's choice, ben gewoon erg tevreden over de producten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:17

Ik gebruik nu de hele lijn van Etos Young Skin of iets in die trant, en daar ben ik wel echt heel tevreden over. Heb hiervoor een hele tijd Biotherm gebruikt en dat was prettiger, maar daar zit ook een flink prijskaartje aan. Ik heb toen de exfolierende reiniger zowel 's morgens als 's avonds gebruikt en mijn huid had daar zoooo veel baat bij, maar echt goed is het niet om twee keer per dag te exfolieren. Had toen wel een super heldere, zachte huid zonder puistjes.

Als ik echt heel erg veel last krijg van vettigheid of puistjes gebruik ik altijd een kleimasker, dat doe ik ongeveer eens per week. Mijn poriën sluiten dan mooi af en mijn huid wordt er heel lekker zacht van. Vind het persoonlijk wel echt een crime om mee te werken, maar het is wel om iets naar te kijken.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:26

Echt mooi zo je kaptafel Deijs! :)

Haha ik ben ook heel tevreden over Paula's Choice hoor, dus ik snap je enthousiasme erover! :) Goede producten die toch nog betaalbaar zijn. :) Sommige schoonheidssalons verkopen de producten ook geloof ik.
Ik heb nu zelf alleen de BHA exfoliant, de reiniger vind ik ook heel erg fijn. Ik heb ook een tijdje een serum gehad waar ik tevreden over was maar ik vond de verpakking echt niet handig. Het was zo'n knijpflacon en op den duur was het hele serum uitgedroogd leek het wel.
Een huid met veel puistjes kan ook vochtarm zijn, ik heb zelf ook een tijdje best veel puistjes gehad (alweer 5 jaar geleden gelukkig :D :P ) en ik dacht zelf altijd dat mijn huid vet was omdat ik puistjes had. Naderhand had ik eigenlijk gewoon een droge huid die ik alleen maar meer uitdroogde door agressieve middeltjes en alleen maar reinigen enzo. Dus ondanks dat je last hebt van een onzuivere huid zou ik toch wel verzorgende crèmes gebruiken, en niet alleen maar hele lichte crèmes met een gel textuur.
Een tonic hoort trouwens geen uitdrogend effect te hebben. := Als er alcohol in zit dan zal ie dat wel hebben idd, maar een tonic is eigenlijk bedoeld om na het reinigen en voor je crèmes te gebruiken om de laatste restjes makeup/vuil weg te halen en de ph-waarde van de huid weer in balans te brengen en vaak zijn ze ook nog verzorgend.
Wat ik zelf ook een erg goed (en betaalbaar) product vind tegen puistjes is de Effaclar duo + van La Roche Possay. Ik gebruik hem zelf vooral om mijn mee-eters en poriën kleiner te maken en het werkt daar echt tegen, en ik had af en toe wel eens een puistje maar sinds ik dit crèmepje gebruik heb ik het alleen nog soms als ik ongesteld ben/wordt. :D
Ik check zelf voordat ik iets koop meestal even de review op www.beautypedia.com van het product. Die site is van de maakster van die Paula's Choice producten.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:00

@Emmaa_;
Heel erg bedankt voor jouw tips. Ik gebruik ook heel regelmatig een kleimasker, mijn huid wordt er ook altijd erg zacht van.

@_Nelleke_;
Oké, heel erg bedankt voor al jouw tips, ik zal eens even rond gaan kijken en mijzelf verdiepen in mijn huidverzorging! Haha, dat kan toch :')