Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:22

Ik heb gisteren een bonnefooi ritje gedaan om de weg te leren kennen.
Geen flauw idee waar sommige paden heen gaan. Maar op richtings gevoel toch 23km gemaakt en weer aanknopingspunten gevonden.

Bij Bikester hadden ze mega kortingen. Nieuwe schoenen, zadeltasje, extra bidonhiuder met bidon gekocht.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:32

Ik leef nog (weer)... :D

Gisteren in 32 graden de 85km toertocht van de Vuelta gefietst. Op de fiets wat het goed te doen, bij stops merkte je pas hoe warm het was. De eerste 20km gingen we in peloton door de stad en dat was heel gaaf :D Ik heb jaren in Utrecht gewoond en het was leuk om weer eens door de stad te fietsen. Wel irritant: het was heel erg stop en go. Dat zie je ook wel in het tempo-grafiekje van de eerste 20min (en lage gemiddelde) terug.

Kortom: genoten, het viel me alles mee. Maar daarna (en nu) wel bekaf. Die hitte heeft toch een extra hap inspanning gevraagd :j

Afbeelding
Wachten voor de start

Afbeelding
Richting Leidsche Rijn

Afbeelding

Afbeelding

IMAY1990

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:07

Ik zie wat collega's van me op je foto's. Fijn dat het leuk was, ondanks de hitte.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:36

Oh, wat leuk die start van de Vuelta. Maar wel heel warm... Wij waren gisteren op de fiets vertrokken naar mijn schoonouders, een rondje van 80 km. Op het einde lag ik er ook wel goed af, het tempo had ik toch iets te hoog ingezet ben ik bang. Maar toegegeven, de appeltaarttest was zeer goed geslaagd. Mijn schoonvader maakt echt de lekkerste appeltaart van Nederland!

Morgen wordt mijn gravelbik van nieuwe bandjes voorzien. De huidige banden zijn niet helemaal naar mijn wens (te smal en het profiel is niet helemaal geschikt voor losse ondergrond) en op dit moment lopen ze leeg. Goed excuus om er een nieuwe set onder te zetten die wel naar mijn wens is.

De wegfiets heb ik ook voorzien van nieuwe banden. En toen kwam ik tot de ontdekking dat ik dat dus niet zelf kan. Door mijn beroep heb ik een latexallergie opgelopen en binnenbanden zijn van latex... Dat ging dus niet goed, ik heb de rest van de avond met opgezwollen vingers gezeten. De volgende dag heb ik het geheel naar de fietsenmaker gebracht... En ik denk dat de ANWB mij maar moet komen redden wanneer ik lek rij onderweg.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 11:53

Fijn zo’n korting cowgirl! Nu nog de inhoud voor het tasje! Daar moet ikzelf ook nog achteraan. Ik heb/had een hele fijne Lezyne zadeltasje waar echt alles inpast (fietsslot, binnenband, bandenlichters, setje met inbusjes en een pompje en evt nog meer) maar die is spontaan stuk gegaan. Echt zonde!

Super gaaf Leeslampje! Vond je het peloton niet spannend of viel het mee qua hoe iedereen aan het jagen was? Ik had van het weekend van brabant naar huis stiekem ook nog veel Vuelta stukjes gefietst van de tijdrit die morgen is en de etappe op zaterdag. Ga morgen denk ik ook even kijken en zaterdag sowieso want ze komen bij mijn ouders door de straat
Afbeelding
Afbeelding

Haha Maaike dat is niet handig een latex allergie icm met tubeless _O- maar met tubeless zou je niet gek snel lek moeten rijden en anders toch naar binnenbandjes.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 12:06

Queelens schreef:
Fijn zo’n korting cowgirl! Nu nog de inhoud voor het tasje! Daar moet ikzelf ook nog achteraan. Ik heb/had een hele fijne Lezyne zadeltasje waar echt alles inpast (fietsslot, binnenband, bandenlichters, setje met inbusjes en een pompje en evt nog meer) maar die is spontaan stuk gegaan. Echt zonde!

Super gaaf Leeslampje! Vond je het peloton niet spannend of viel het mee qua hoe iedereen aan het jagen was? Ik had van het weekend van brabant naar huis stiekem ook nog veel Vuelta stukjes gefietst van de tijdrit die morgen is en de etappe op zaterdag. Ga morgen denk ik ook even kijken en zaterdag sowieso want ze komen bij mijn ouders door de straat
[ [url=m/1oRcrI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z9hbel.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha Maaike dat is niet handig een latex allergie icm met tubeless _O- maar met tubeless zou je niet gek snel lek moeten rijden en anders toch naar binnenbandjes.

Mooie fiets , ik rij zelf nu ook Canyon en het bevalt mij heel erg goed fijne fietsen!

--

Mijn fiets staat voor de laatste check weer bij de fietsenmaker. Nog heel wat lagers versleten maar ik laat nu alleen het noodzakelijke doen vanwege de kosten.

Waarschijnlijk ga ik mij solo inschrijven voor de veldslag. Ik zou mee met een team maar door een privé kwestie weet ik niet of ik nog met hun mee mag rijden. Dus waarschijnlijk schrijf ik mij individueel nog in denk niet dat één persoon nog met mij in gesprek gaat al heb ik alle reden waarom dat is ontstaan.

Ik dacht eerst laat het gaan maar na maanden trainen , nieuwe fiets aan te schaffen en onderdelen te laten vervangen vindt ik het zonde om dan niet meer te gaan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:09

Ga je de veldslag om Norg rijden?

Ik wacht nog op mijn pakketje. Zaterdag weer een ritje op de planning met de meiden. Gister was het weer te slecht en ik heb ook nog geen regenkleding.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 18-08-22 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 14:09

Cowgirl schreef:
Ga je de veldslag om Norg rijden?

Ik wacht nog op mijn pakketje. Zaterdag weer een ritje op de planning met de meiden. Gister was het weer te slecht en ik heb ook nog geen regenkleding. Misschien vanmiddag nog ff zelf.

Ja! Althans dat is de bedoeling :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 19:53

Afbeelding

Ik had het verkeerde ros mee...deze springt niet -O- :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 20:10

Gisteren was het echt geen doen... Ik heb naar buiten gekeken en besloten dat het hem niet ging worden. Ik ben vanmorgen voor mijn dienst uit nog even een rondje gegaan. Even op de wegfiets, nu met goede banden, een kort rondje om. Toch wel lekker hoor. Daarna zit ik vol energie om er weer vol tegenaan te gaan op mijn werk.

Als het goed is kan ik dit weekend de gravelbike weer oppikken. Ook die krijgt een paar nieuwe banden en beide derailleurs moesten worden nakeken. Ik kon nog nauwelijks schakelen.

@Zebrasteep, je moet hem echt gaan rijden hoor! Je bent er zo voor aan het trainen geweest.

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:04

Ik ben wat actiever opzoek naar een fiets momenteel, zijn er heren en dames fietsen? of is alles eigenlijk gewoon unisex?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:23

Eigenlijk is bijna alles unisex. Alleen Liv heeft echt een specifieke geometrie voor vrouwen. En een aantal Cubes. Maar het merendeel is unisex. Het grootste verschil is dat het zadel een bredere maat heeft en soms het stuur smaller is.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:43

maaikemuis schreef:
Eigenlijk is bijna alles unisex. Alleen Liv heeft echt een specifieke geometrie voor vrouwen. En een aantal Cubes. Maar het merendeel is unisex. Het grootste verschil is dat het zadel een bredere maat heeft en soms het stuur smaller is.

Ik heb een "vrouwenfiets" van Cube, waarbij het enige verschil een wat breder zadel is. Verder exact gelijk aan het "mannenmodel"

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 08:48

Ik ga zo weer een stuk fietsen, ik woon in Midden Nederland en een deel van mijn langere routes is afgezet voor de Vuelta. Geen idee vanaf hoelaat maar we gaan het zien :')

Yummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 12:56

Heb momenteel een bulls vulture en een gitane gtn 300 in gedachten. Iemand ervaring en/of tips hiermee? Ik ben een beginner dus luxe is niet nodig

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:36

Er valt weinig over te zeggen zonder meer informatie. Uit welk jaar komt de fiets, wat is de prijs, met wat voor groep is hij afgemonteerd, is het een winkel die hem verkoopt?

En is de maat de juiste voor jou? En past de geometrie van de fiets bij je?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:06

Goed , aangezien ik waarschijnlijk toch niet meer mee mag met dat team vanwege een fiks meningsverschilletje met die vriend van mij heb ik de stoute schoenen aangetrokken en mij solo ingeschreven voor de veldslag. Ik laat mij ook niet tegenhouden na maanden trainen en voorbereiden en ik wil met mijn nieuwe fiets dit zo graag doen!

Dus dan maar alleen heen ik vindt het wel prima , ik vermaak mij alleen ook wel ik train over het algemeen ook alleen. Ik vindt wel aansluiting bij andere solo fietsers :j

Wel jammer , maar goed ik vindt het ook zonde dat ik niet zou gaan vanwege een meningsverschil met een persoon daar laat ik mij niet door tegenhouden.

Nog even over de fiets ( zucht) blijft tot dinsdag bij de fietsenmaker dus het wordt wel een beetje kort dag zo -O- Kan nog wel gaan trainen op mijn oude mountainbike dus dan moet dat maar even ter overbrugging.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:21

Anders kon je lekker kijken Walkure. Wij hebben gisteren in Utrecht de ploegentijdrit gekeken en vanmiddag bij mijn ouders in de straat.

Yummy, ligt een beetje aan de afmontage inderdaad en wat je zoekt. Heb je linkje?
Mijn cube mtb is een vrouwenmodelletje. Vind ik in dot geval wel fijn want ik vind die enorme brede sturen dus helemaal niet fijn op de gemiddelde mtb.

Zebrastreep goed dat je toch gaat en inderdaad even overbruggen met de andere mtb.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:43

Queelens schreef:
Anders kon je lekker kijken Walkure. Wij hebben gisteren in Utrecht de ploegentijdrit gekeken en vanmiddag bij mijn ouders in de straat.

Yummy, ligt een beetje aan de afmontage inderdaad en wat je zoekt. Heb je linkje?
Mijn cube mtb is een vrouwenmodelletje. Vind ik in dot geval wel fijn want ik vind die enorme brede sturen dus helemaal niet fijn op de gemiddelde mtb.

Zebrastreep goed dat je toch gaat en inderdaad even overbruggen met de andere mtb.

Stuur kun je inkorten hoor, ik heb ook laten doen en misschien moet er nog een stukje af.
Toen ik mijn fiets kocht zeiden ze dat bijna alle sturen dezelfde maat hebben zodat je deze weer op maat kunt maken.

Ik heb er vandaag 35 km zand/gravelpad opzitten....

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:03

Yummy schreef:
Ik ben wat actiever opzoek naar een fiets momenteel, zijn er heren en dames fietsen? of is alles eigenlijk gewoon unisex?

MTB of wegfiets? De meeste fietsen zijn unisex maar dat is meer uit gemakzucht van de fabrikant. De verhouding tussen bovenlichaam en beenlengte is bij mannen en vrouwen gemiddeld genomen verschillend, daarmee zoek je dus naar een andere geometrie qua fiets. De rest van de onderdelen zijn wel aan te passen, zadel, stuur etc..

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:22

Cowgirl schreef:
Queelens schreef:

Stuur kun je inkorten hoor, ik heb ook laten doen en misschien moet er nog een stukje af.
Toen ik mijn fiets kocht zeiden ze dat bijna alle sturen dezelfde maat hebben zodat je deze weer op maat kunt maken.

Ik heb er vandaag 35 km zand/gravelpad opzitten....

Daar heb je gelijk in indd je kan hem natuurlijk vanaf de zijkanten inkorten denk ik dan? Moet je alleen geen carbon handlebar hebben maar dat is meestal ook niet volgens mij.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:23

Hier net weer een 50km gravelronde gedaan. Was echt een leuke route. Lekker afwisselend (onofficiële) mtb track, over de heide double track, gravelsnelweg over de schelpenpaadjes en bospaadjes. En een zandbak (die vind ik minder leuk, cq: ik stap af _O- ) en nog een reetje van dichtbij tegen gekomen weer <3

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 06:28

Goedemorgen , ben ik ook weer eens .
Lees wel mee hoor , maar moet altijd effe de tijd vinden te
kunnen reageren :o

Een mooie afstand gefietst leeslampje *\o/*
En ja , zo lang je fietst merk je de hitte niet zo , maar oh we je
staat stil .

Balen van je latex allergie Maaike ...tubeless een optie ?

@Zebrastreep , gewoon lekker doen joh je " Veldslag "

@Yummy , geen ervaring met die merken die je noemt .

Ik heb mezelf een paar nieuwe fietsschoenen gegund , dat was ook wel
nodig .Mijn oude waren ondertussen al 6 jaar oud .

Afbeelding

En oohhh fietsen ...als ik echt eens echt veel gel ( over) heb .
Zal dus wel niet gebeuren _O-
Dan ga ik voor https://www.ku-cycle.com/ , en dan een mooi custom
kleurtje <3
Maar goed , dat zal wel een droom blijven .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:35

Ik kom ook weer eens binnenvallen. Met meer spierpijn dan ik in tijden heb gehad :')

In juni heb ik een OD triathlon geprobeerd, toen lukte het niet. Afgelopen zaterdag heb ik dezelfde afstand nog een keer geprobeerd en deze keer heb ik de finish wel gehaald. Zwemmen was verder dan het zou moeten zijn. Ik had verwacht de 1500m in 45 minuten te kunnen zwemmen met correctie voor vermoeidheid en eventueel een iets langer parcours tot max 50 minuten. Ik kwam met 52:15 uit het water en was best teleurgesteld (bleek na de finish dus dat het zwemmen ruim 1900m was in plaats van de 1500m die het had moeten zijn). Toch maar door, een relatief lange afstand naar de wisselzone later en veel gras en zand op mijn voeten, ruim 6 minuten tussen het uit het water komen en het fietsparcours op. Op de fiets ging het best lekker. Timing zegt dat het 36km was, 9 km per ronde. Mijn gps zegt dat het 9.65km per ronde was met de laatste ronde net iets korter vanwege de plek van de wisselzone in. Mijn eigen data geeft me 27.2 km/h over 38.37 km, en in ben geneigd hem te geloven als ik het nameet door een route te creëren in strava of op komoot. Hardlopen ging de 1e 3 km redelijk maar daarna wilde mijn benen echt niet meer. Finish gehaald met een run-walk-run strategie, niet wat ik vooraf had gewild maar in the moment het beste wat er nog in zat. Veel leerpunten voor een volgende keer, voornamelijk nog een werkpunt omtrent voeding. Ik had genoeg energie, genoeg suikers, maar ik had echt honger, nog voor ik halverwege het fietsen was en eigenlijk geen noemenswaardig vast voedsel. Ik had een banaan waarvan ik de helft gegeten had tijdens het aantrekken van mijn fietsschoenen voor het fietsonderdeel, dus niet echt genoeg om me na het fietsen nog ruim een uur vol genoeg op te laten voelen. Maar het allerbelangrijkste was voor mij deze keer het halen van de finishlijn, en dat is gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 09:57

Gaaf hoor @IMAY, mooie prestatie :j