Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Ik lees in het topic van corona patienten hier op Bokt ook wel veel restklachten nog langere tijd na de infectie moet ik zeggen.
Fysio nodig omdat ze niet meer op hun oude niveau geraken enzo.
En dat zijn toch grotendeels jonge mensen zonder onderliggende aandoeningen als ik het goed begrijp.
996981 schreef:DuoPenotti schreef:996 dat weet ik dus ook niet. Denk wel dat het mag.
Tenminste er is bekend dat diabetes, obees, copd, om even wat te noemen risico groepen zijn. Dat weten toch door die informatie te delen.
Dat kloptmaar we wordt dus nooit gedeeld of de overledenen onderliggend lijden hadden. Wat ik zelf jammer vind, omdat het de cijfers doorzichtiger en vollediger zou maken
Mindim schreef:996981 schreef:Ook dat zeg ik nergens...
Nee, het is alleen niet heel verwonderlijk dat ze dood gaan, ja moeilijk onderwerp idd
Mindim schreef:996981 schreef:
Dat kloptmaar we wordt dus nooit gedeeld of de overledenen onderliggend lijden hadden. Wat ik zelf jammer vind, omdat het de cijfers doorzichtiger en vollediger zou maken
Misschien omdat dan gelijk wordt uitgegaan dat het onderliggend lijden de boosdoener wel zal zijn en het daarmee wordt afgedaan, ook al hoeft dat onderliggend lijden niet perse de doodsoorzaak te zijn, het wordt dan wel heel gemakkelijk die hoek ingedrukt.
996981 schreef:Het is helaas zo, dat als je weerstand slecht is door een (chronische) ziekte, het erbovenop krijgen van een andere (als is het een milde) ziekte je kan doen overlijden
Dat is heel erg. Maar wel de realiteit die niemand kan veranderen.
996981 schreef:Maar dat gebeurd nu met het vaccin toch ook?principe is hetzelfde: iemand die ziek is en daar (door welke reden dan ook) een andere tegenslag bovenop krijgt waar het afweersysteem niet sterk genoeg voor is tegen te vechten, kan komen te overlijden. Dat kan zijn ziekte + Corona en ook ziekte + vaccin. Alleen wordt ziekte + Corona gezien als coronadode en ziekte + vaccin gezien als dode door onderliggende ziekte.
Mindim schreef:996981 schreef:Maar dat gebeurd nu met het vaccin toch ook?principe is hetzelfde: iemand die ziek is en daar (door welke reden dan ook) een andere tegenslag bovenop krijgt waar het afweersysteem niet sterk genoeg voor is tegen te vechten, kan komen te overlijden. Dat kan zijn ziekte + Corona en ook ziekte + vaccin. Alleen wordt ziekte + Corona gezien als coronadode en ziekte + vaccin gezien als dode door onderliggende ziekte.
Hmmm, dat moeten we nog gaan ondervinden, daar zijn we immers nog niet.
Vayo schreef:Tja als blijkt dat dit echt zo is ... : https://dissident.one/2021/01/27/eu-gee ... -zijn-zak/
Eleeke schreef:Vayo schreef:Tja als blijkt dat dit echt zo is ... : https://dissident.one/2021/01/27/eu-gee ... -zijn-zak/
dit is wel een zeer dubieuze website.
996981 schreef:Jawel, daar zijn we helaas al wel. De titel van dit artikel is: “Vijftien ouderen overleden na coronaprik, waarschijnlijk door onderliggende problemen“
https://nos.nl/artikel/2367828-vijftien ... lemen.html
Als diezelfde 15 ouderen overlijden met een positieve coronatest, overlijden ze aan Corona volgens de media.
Dat is wat ik gek vind.
Vayo schreef:Ja, daarom dat ik er ook maar bij heb gezet ´als dit echt blijkt´.... Op twitter kwam ik het ook tegen, maar verder niet echt.
Eleeke schreef:996981 schreef:Jawel, daar zijn we helaas al wel. De titel van dit artikel is: “Vijftien ouderen overleden na coronaprik, waarschijnlijk door onderliggende problemen“
https://nos.nl/artikel/2367828-vijftien ... lemen.html
Als diezelfde 15 ouderen overlijden met een positieve coronatest, overlijden ze aan Corona volgens de media.
Dat is wat ik gek vind.
Die mensen komen deels niet in de cijfers, die komen ook niet in het ziekenhuis.
Dat kun je ook terugzien in de oversterfte. De oversterfte dit jaar is een flink aantal duizend mensen hoger dan de corona getallen.
De oversterfte van afgelopen jaar is wel een mooi getal om te gebruiken als je sceptisch staat tegenover de andere getallen. En dat was 15000.
Dat is dus extreem hoog en dat is dan nog inclusief alle maatregelen ( waardoor we minder sterfte hebben aan gewone griep bv )
Die 15 gevallen na de vaccinatie is een lastige. Als je mensen inent die 90+ zijn, dan kunnen ze bij toeval overlijden en dan zijn er degene die inderdaad overlijden aan de bijwerkingen. Volgens mij is de media ( op de kop na ) vrij genuanceerd erover, en geven ook aan dat er verder onderzocht wordt.
secricible schreef:Ja, het is een heel gevoelig onderwerp. Maar op maatschappelijk niveau is het wat minder relevant of die mensen wel of geen onderliggend lijden hebben. Waarmee ik bedoel, voor de maatregelen maakt het weinig uit. Zolang de begrafenisondernemers niet overlopen zijn de overlijdens niet de reden die onze maatschappij ontwricht. En als de overlijdens daarin wel relevant zijn, dan maakt het niet meer uit of dat met onderliggend lijden is of niet. Voor de duidelijkheid: dat zegt niks over persoonlijk leed.
Bij de vaccins is dat anders: als die overlijdens allemaal plaatsvinden bij mensen zonder onderliggend lijden, is dat een hele andere situatie als wanneer die overlijdens plaatsvinden met onderliggend lijden. In het laatste geval is het vooral relevant voor de artsen en eventuele mensen met onderliggend lijden die hopelijk met hun arts overleg hebben voor ze kiezen voor vaccinatie (wat ik kan zien gaat het hier niet om een diabetespatient in het kader van “onderliggend lijden”, maar om mensen met fors lijden in een verpleeghuissetting) In het eerste geval zou het relevant zijn voor iedereen en ook nog eens reden tot onderzoek.
Daarnaast zijn de aantallen ook nog wel relevant. Als er maar 20 mensen overleden aan corona, allemaal met onderliggend lijden, was dat ook een heel ander verhaal geweest. Op deze hoeveelheden wordt het onderliggend lijden net wat minder relevant voor de media-berichtgeving.
Suzanne F. schreef:bigone schreef:Er is bijna geen griep geweest . Alleen eerste acht weken van 2020.
Maar dat is toch niet zo? Er is toch gewoon ook nog griep?
pien_2010 schreef:Een bevriende arts vertelde dat ze nog nooit zo weinig griep en andere seizoens gebonden ziektes heeft gehad in haar pralrijk vorig jaar en januari.