Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:11

In eerste instantie is er geloof ik veel gesproken over het moment waarop iedereen ruimschoots aan de beurt geweest is om zich 2x te laten vaccineren. Nu is dat moment al lang geweest, maar blijkt de druk op de zorg te hoog.

Ik verwacht echt wel een griepgolf en ouderen die hierdoor in het ziekenhuis zullen belanden en daarnaast corona patiënten. Ik zie het wel gebeuren dat deze maatregelen nodig zijn tot begin maart en dat het dan afhangt van hoe effectief het vaccin dan nog werkt tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname.
Ik ben in januari al gevaccineerd en vraag me soms wel af hoe lang het vaccin nu echt werkt.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:00

Ik ben ook benieuwd... ik zou het wel fijn vinden als er zo'n routekaart zou zijn. Bijvoorbeeld, wanneer R getal al x tijd zo laag is en het aantal IC bedden bezet door Coronapatienten dit aantal is en het aantal besmettingen stabiel blijft / niet meer stijgt gaat de QR code eraf. Dat is handiger dan sturen op tijd. Ik ben benieuwd hoe het deze winter zal gaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:03

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel echt corona moe ben. Ik negeer het gewoon en ga er vanuit dat pas dit voorjaar die QR-code eraf is.

Ben trouwens nu 3x ergens geweest waar ik hem had moeten laten zien. En het is me 2x gevraagd of ik een code had (ja zeggen was voldoende) en 1x moest ik hem scannen. Vind ik best meevallen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:04

MarlindeRooz schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel echt corona moe ben. Ik negeer het gewoon en ga er vanuit dat pas dit voorjaar die QR-code eraf is.

Ben trouwens nu 3x ergens geweest waar ik hem had moeten laten zien. En het is me 2x gevraagd of ik een code had (ja zeggen was voldoende) en 1x moest ik hem scannen. Vind ik best meevallen.

Iedereen is Corona moe denk ik zo. Helaas verandert dat niks aan de situatie :n

Ik ben ook uit gaan eten zaterdag, had hem al open, maar we werd niet naar gevraagd. Verbaasd me wel.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 11-10-21 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:05

Zolang de R boven of op het randje van de 1 zit zullen ze de QR wel houden. En wanneer er op steeds meer plekken niet gecontroleerd word duurt dat dus wel even.
Weekend weg geweest, huisje op vakantiepark. Twee avonden uit eten waarvan eentje in een vreet schuur ( onze naam ervoor maar goed eten) en overal werd strak gecontroleerd. Gaf geen enkel probleem , zonder gedoe.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:12

Het verandert niks aan de situatie. Maar als ik me er druk om maak verandert er ook niks. :D

Dus dan negeer ik het maar lekker en leef ik gewoon mijn leven. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:13

Ik ben vrijdag uit eten geweest, QR-code gescand.
Mijn dochter is vrijdag ergens anders uit eten geweest, QR-code niet gescand. Eigenaar zei, dat hij zich een boete kan permitteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:23

nps schreef:
Ik ben ook benieuwd... ik zou het wel fijn vinden als er zo'n routekaart zou zijn. Bijvoorbeeld, wanneer R getal al x tijd zo laag is en het aantal IC bedden bezet door Coronapatienten dit aantal is en het aantal besmettingen stabiel blijft / niet meer stijgt gaat de QR code eraf. Dat is handiger dan sturen op tijd. Ik ben benieuwd hoe het deze winter zal gaan.

Die is er gewoon hoor...

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:27

MarlindeRooz schreef:
Het verandert niks aan de situatie. Maar als ik me er druk om maak verandert er ook niks. :D

Dus dan negeer ik het maar lekker en leef ik gewoon mijn leven. :D

Oh zeker! Bedoelde mijn reactie ook niet als tegenargument op jou, was het met je eens haha

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:20

Electra63 schreef:
Mijn dochter is vrijdag ergens anders uit eten geweest, QR-code niet gescand. Eigenaar zei, dat hij zich een boete kan permitteren.

Ik neem aan dat ze netjes een melding heeft gemaakt zodat die boete er ook aankomt?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:48

oomens schreef:
Electra63 schreef:

Ik neem aan dat ze netjes een melding heeft gemaakt zodat die boete er ook aankomt?

Zou ik dus nooit doen. Ons hotel vraagt er ook niet om. Als we zo diep gezonken zijn. :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:50

oomens schreef:
Electra63 schreef:

Sorry maar als je dat doet ben je wel echt heel zielig. Er is een enorm tekort aan horecapersoneel. Dus snap best dat ze het alleen even vragen ipv je te controleren wat enorm veel tijd kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:52

Wat enorm veel tijd kost nou dat valt ook wel mee... Dat koste bij ons letterlijk een 30 seconden voor alle 5 de mensen en in de tussentijd namen ze ook vast de bestelling drinken op. Personeel gaf ook aan ze het niet als hinder of tijdrovend ervaren. Maargoed daar zal iedereen wel anders in staan.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:55

Bedrijven die in zwaar weer zitten gaan aangeven omdat ze zich niet aan (hoogst discutabele) regeltjes houden…. Waar zijn we mee bezig?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:58

Spenk schreef:
Wat enorm veel tijd kost nou dat valt ook wel mee... Dat koste bij ons letterlijk een 30 seconden voor alle 5 de mensen en in de tussentijd namen ze ook vast de bestelling drinken op. Personeel gaf ook aan ze het niet als hinder of tijdrovend ervaren. Maargoed daar zal iedereen wel anders in staan.

Tja, en bij mij zijn twee man vijf minuten bezig geweest omdat ze de code niet gescand kregen. Zolang het werkt is het leuk

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:06

Gisteren deed ik mee aan een Fietsevenement ( 120km op de racefiets ) met daarna een after party.
Stonden twee jongens met een tablet in hoog tempo iedereen te controleren , ging super strak en super snel.

En uiteraard niemand die klachten had, iedereen liet z'n QR zien en ging daarna genieten van een hapje eten en/of iets te drinken.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:19

oomens schreef:
Electra63 schreef:

Serieus? Zou vreemd zijn, wel gaan eten en daarna de eigenaar ''verraden''.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:31

996981 schreef:
Bedrijven die in zwaar weer zitten gaan aangeven omdat ze zich niet aan (hoogst discutabele) regeltjes houden…. Waar zijn we mee bezig?

Nou ja, blijkbaar verkeert het betreffende bedrijf niet zodanig in noodweer aangezien het zelf aangeeft de boete te kunnen dragen…

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:38

Oh bah dat zou ik ook nooit doen en schijnheilig vinden als je er wel gaat eten, maar dan vervolgens nadien een melding maakt. Je bent vrij hè om bij een tent waar ze geen QR-code vragen rechtsomkeert te maken en niet naar binnen te gaan.

Ik accepteer dat we een QR-code moeten laten zien en dit doe ik ook netjes. Echter als dit niet gevraagd wordt ook geen enkel probleem. Ik ben toch volledig gevaccineerd en mijn vrienden en familie ook.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:39

AmyII schreef:
996981 schreef:

Nou ja, blijkbaar verkeert het betreffende bedrijf niet zodanig in noodweer aangezien het zelf aangeeft de boete te kunnen dragen…

Dat dus. Per ongeluk een foutje maken kan, maar als een eigenaar aangeeft bewust de regels aan zijn laars te lappen, dan verpest hij het daarmee ook voor zijn collega's die wél hun best doen, en misschien zelfs extra mensen inplannen of kosten maken om eraan te kunnen voldoen.
Nee, door zo je branchegenoten die net zo'n zwaar jaar achter de rug hebben en die wel hun best doen, door zulke oneerlijke concurrentie een trap na te geven, verdien je bijzonder weinig sympathie.

En inderdaad het is wel netjes om dan direct bij de deur al om te draaien en niet eerst van de diensten gebruik te maken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:16

Gewoon met de voeten stemmen en ergens anders gaan eten Als genoeg mensen dat doen, dan heeft dat de hoogste impact.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:48

Mijn dochter is daar gaan eten, ze was uitgenodigd.
Later op de avond maakte de eigenaar een rondje door de zaak en kwam ff aan tafel zitten.
Mijn dochter vroeg toen waarom zij de QR-code niet hoefde te laten zien en toen was het antwoord dat ze daar niet aan deden en de bekeuring voor lief nemen en kunnen betalen.

Ik weet uit betrouwbare bron, dat dit restaurant tijdens de lockdown vorig jaar ook beperkt open was voor (zakelijke)diners.
Kon je via de achteringang naar binnen.

Ik ben het niet eens met dit soort zaken, ik ga er niet eten, maar ik ga ze niet aangeven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:02

Waarom ga je daar niet eten, omdat hij iedereen binnen laat. Is toch geen reden om daar niet te gaan eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:15

marleen_usar schreef:
Waarom ga je daar niet eten, omdat hij iedereen binnen laat. Is toch geen reden om daar niet te gaan eten.

Dat vind jij , genoeg mensen die wel er moeite mee hebben dat mensen de wet ondermijnen. Ik zou er ook niet gaan eten nee.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:22

Spenk schreef:
marleen_usar schreef:

Dat vind jij , genoeg mensen die wel er moeite mee hebben dat mensen de wet ondermijnen. Ik zou er ook niet gaan eten nee.

Ik vind dat een middelvinger naar die zaken die zich wel aan de regels houden.
Vorig weekend op drie plekken geweest, terras en twee grote restaurants. Binnen enkele seconden waren de QR codes gecheckt. Ook op het terras werd gevraagd of de code gecheckt mocht worden want dan konden mensen gewoon naar de wc lopen. En echt niemand die er moeite mee had, totaal over die drie gelegenheden honderden mensen.
Over een week of twee hebben we een feest, ongeveer 200 genodigden en van te voren werd aangegeven dat de locatie niet checkt op QR codes. Christelijk verenigingsgebouw. Ik heb bedankt , regels zijn regels en hoe beter we er ons met z’n allen aan houden hoe eerder we uit de oliebol zijn.