Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel echt corona moe ben. Ik negeer het gewoon en ga er vanuit dat pas dit voorjaar die QR-code eraf is.
Ben trouwens nu 3x ergens geweest waar ik hem had moeten laten zien. En het is me 2x gevraagd of ik een code had (ja zeggen was voldoende) en 1x moest ik hem scannen. Vind ik best meevallen.
nps schreef:Ik ben ook benieuwd... ik zou het wel fijn vinden als er zo'n routekaart zou zijn. Bijvoorbeeld, wanneer R getal al x tijd zo laag is en het aantal IC bedden bezet door Coronapatienten dit aantal is en het aantal besmettingen stabiel blijft / niet meer stijgt gaat de QR code eraf. Dat is handiger dan sturen op tijd. Ik ben benieuwd hoe het deze winter zal gaan.
oomens schreef:Electra63 schreef:Ik ben vrijdag uit eten geweest, QR-code gescand.
Mijn dochter is vrijdag ergens anders uit eten geweest, QR-code niet gescand. Eigenaar zei, dat hij zich een boete kan permitteren.
Ik neem aan dat ze netjes een melding heeft gemaakt zodat die boete er ook aankomt?
oomens schreef:Electra63 schreef:Ik ben vrijdag uit eten geweest, QR-code gescand.
Mijn dochter is vrijdag ergens anders uit eten geweest, QR-code niet gescand. Eigenaar zei, dat hij zich een boete kan permitteren.
Ik neem aan dat ze netjes een melding heeft gemaakt zodat die boete er ook aankomt?
Spenk schreef:Wat enorm veel tijd kost nou dat valt ook wel mee... Dat koste bij ons letterlijk een 30 seconden voor alle 5 de mensen en in de tussentijd namen ze ook vast de bestelling drinken op. Personeel gaf ook aan ze het niet als hinder of tijdrovend ervaren. Maargoed daar zal iedereen wel anders in staan.
AmyII schreef:996981 schreef:Bedrijven die in zwaar weer zitten gaan aangeven omdat ze zich niet aan (hoogst discutabele) regeltjes houden…. Waar zijn we mee bezig?
Nou ja, blijkbaar verkeert het betreffende bedrijf niet zodanig in noodweer aangezien het zelf aangeeft de boete te kunnen dragen…
Spenk schreef:marleen_usar schreef:Waarom ga je daar niet eten, omdat hij iedereen binnen laat. Is toch geen reden om daar niet te gaan eten.
Dat vind jij , genoeg mensen die wel er moeite mee hebben dat mensen de wet ondermijnen. Ik zou er ook niet gaan eten nee.