De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:06

Om 19u krijgen we een toespraak op tv van Onze Grote Leider jongens.

Ik vond gister ascher niet goed wijs. Al vind je achter de schermen rutte helemaal niks- in deze tijd zouden ze als regering eensgezindheid moeten proberen uitstralen. Daadkracht en dergelijke.

Tallie1979

Wiet hamsteren.. als je denkt dat je alles gezien hebt! :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Ik vind het nog onduidelijk. Wat valt onder de zorg? Is dat ziekenhuis en thuiszorg, of vallen bejaarden zorg, psychiatrie, verstandelijk gehandicapten zorg etc daar ook onder? Op zich is opvang voor ons geen probleem nog. Komende dagen zit ik sowieso nog ziek thuis. En mijn man werkt als hij werkt de komende tijd vanuit huis.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:07

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:07

moonsparkle schreef:
Voor sommige is het ook medicinaal en misschien kunnen ze het straks voor veel door verkopen...

En veel anderen zijn verslaafd, heel treurig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:08

Zorg is alles wat zorg is ook thuiszorg idd zorg voor gehandicapten en andere zwakkeren in de samenleving.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:08

Sintara schreef:
Om 19u krijgen we een toespraak op tv van Onze Grote Leider jongens.

Ik vond gister ascher niet goed wijs. Al vind je achter de schermen rutte helemaal niks- in deze tijd zouden ze als regering eensgezindheid moeten proberen uitstralen. Daadkracht en dergelijke.

Morgen om 19.00

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:09

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... epsgroepen

Lijst met vitale beroepen is dus heel breed.

Geldt dit ook als een van de ouders wel kan thuiswerken? Mijn man heeft vitaal beroep . Ik kan thuiswerken. Gelukkig kan zoon zichzelf vermaken en ik hoop dat hij wat schoolwerk krijgt. Ik ga de opvang dus maar niet belasten
Laatst bijgewerkt door Paardenfan25 op 15-03-20 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MonteKarlo

Anoniem

Cer schreef:
de huidige studenten zijn de ministers van de toekomst :+

Dat mensen toch naar cafe's etc gingen vond ik echt storend, dat sluiten is een dikke prima denk. het is echt helaas gebleken dat een aantal mensen niet zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen... (en die met zn allen op een eiland zetten mag dan niet, jammer, dan zou het zichzelf oplossen)..
Inderdaad grote winkels zoals genoemd, misschien ook een limiet aan mensen binnen laten? Primarkt is niet noodzakelijk, bouwmarkt zou wel weer handig kunnen zijn.. Maar goed, die mogen vooralsnog open blijven toch?

Goed, en tevens heel beangstigend..deze maatregelen.. Heel dubbel..

Ja, gek allemaal hè. Nog nooit zoiets meegemaakt, best eng. Vooral de onzekerheid, dat je niet weet wat er komen gaat.
Ik moet wel gewoon werken, en ik kan niet thuis werken. Dat voelt ook raar. Kan me toch niet concentreren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:11

Paardenfan25 schreef:

Geldt dit ook als een van de ouders wel kan thuiswerken? Mijn man heeft vitaal beroep . Ik kan thuiswerken. Gelukkig kan zoon zichzelf vermaken en ik hoop dat hij wat schoolwerk krijgt. Ik ga de opvang dus maar niet belasten

Dan hoeft je kind dus niet naar school.. Laat aub alleen de kinderen naar school gaan die echt moeten.

elnienjo

Wiet is toch ook gewoon online te koop?

Paardenfan25

Relaxed schreef:
Paardenfan25 schreef:

Dan hoeft je kind dus niet naar school.. Laat aub alleen de kinderen naar school gaan die echt moeten.

Eens hoor

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:13

Marie_Anne schreef:
Ja, gek allemaal hè. Nog nooit zoiets meegemaakt, best eng. Vooral de onzekerheid, dat je niet weet wat er komen gaat.
Ik moet wel gewoon werken, en ik kan niet thuis werken. Dat voelt ook raar. Kan me toch niet concentreren.

Nou ja, het raakt mij nog niet heel erg... ik heb geen kinderen, ik ben (nog) niet verkouden dus ik kan naar kantoor (waar bijna niemand is), en ik beperk/vermijd het contact met mn moedertje .. verder ben ik persoonlijk best een einzelganger... maar ik snap heel goed dat het voor HEEL veel mensen HEEL pittig gaat worden..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:14

Mijn ex-klasgenoten die nog bijna allemaal in het Belgisch onderwijs werken, moeten in een beurtrol werken vanaf morgen. Concreet betekent het dat er zodanig weinig kinderen zijn dat ze per 1 of 2 de opvang kunnen voorzien. Ze moeten doorgaans een halve dag aanwezig zijn op school komende week. Dus echt goed dat zo veel mensen de kans hebben om zelf de kinderen op te vangen en dat de aanwezige kinderen dus ook minder kans hebben om het virus op te lopen. Ik ga er vanuit dat het in NL niet anders zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:17

Petrichor schreef:
Ik heb even een belangrijke vraag. Horeca moet dicht, geldt dit ook voor een cafetaria waar enkel wordt afgehaald??

Horeca is:
Hotels
Restaurant
Café's
Dus ook een afhaal café valt daar ook onder neem ik aan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:17

colinneke schreef:
MoniqueT schreef:
Ik hoor net van een vriendin die ging tanken in Breda, dat er bij Ikea verkeersregelaars staan, zo druk ik het. Ook parkeerterrein van de Makro en een restaurant bij het bos, afgeladen vol.

Wanneer gaan mensen het nu eens begrijpen??

Hohoho die verkeersregelaars staan er omdat het bovenste parkeerdek gesloten is voor onderhoud. En er dus de helft minder parkeergelegenheid is. Die verkeersregelaars staan er voor het in goede banen te leiden.
Smaland, bistro en restaurant zijn al gesloten.
Maar nog steeds is IKEA 1e levensbehoefte? Ook al werk ik er, begrijpen doe ik het niet

Mijn excuus dan voor de verwarring!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:18

[***] schreef:
Petrichor schreef:
Ik heb even een belangrijke vraag. Horeca moet dicht, geldt dit ook voor een cafetaria waar enkel wordt afgehaald??

Horeca is:
Hotels
Restaurant
Café's

In België mag afhaal openblijven. Ik vermoed in Nederland ook, al zal dit waarschijnlijk in de komende uren allemaal gecommuniceerd worden.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:22

[***] schreef:
Petrichor schreef:

Horeca is:
Hotels
Restaurant
Café's

Maar hotels mogen wel open blijven :?

Blacky94

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:22

Het gaat ook niet om horeca. Het gaat om eet- en drinkgelegenheden. De media heeft er horeca van gemaakt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:25

Besloten nog open te blijven met wederom verscherpte regels...

Citaat:
Beste klant,

Zoals je misschien begrepen hebt zijn de regels in Nederland Ivm het Corona virus wederom verscherpt. So-Nails blijft vooralsnog open. Wel net de volgende extra maatregelen:
- Maximaal twee personen (dit is inclusief mezelf) in de salon. Ben je wat eerder en ben ik nog in behandeling? Wacht even buiten.
- Laat je telefoon gedurende de behandeling in je jas/tas.
- Heb je (lichte) verkoudheidsklachten of ben je koortsig/grieperig: verplaats je afspraak!
- Voel je je er niet prettig bij om naar de salon te komen, laat me dit weten, dan annuleer ik kosteloos je afspraak.
- Ik neem tijdelijk geen nieuwe klanten aan.
-De hygiëne maatregelen blijven zoals eerder beschreven.

Door deze maatregelen hoop ik zo lang mogelijk open te kunnen blijven om jullie van dienst te kunnen zijn.

Anoniem

[***] schreef:
Petrichor schreef:

Horeca is:
Hotels
Restaurant
Café's

Nog maar een keer:
Marie_Anne schreef:
[
Maar Bruins gebruikte niet het woord horeca, hij zei: eet- en drinkgelegenheden moeten sluiten.
De media maakte er horeca van.

Sure_lee

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:26

Natuurlijk vallen maneges onder sportclubs.. Er wordt les gegeven, gesport, met meerdere mensen bij elkaar.