Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:31

Maar Siersma, zoonlief bedoelt het vast heel goehoed :j <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:38

idinn schreef:
Schuur_ schreef:
Van die programma’s als I didn’t know I was pregnant krijg ik ook standaard nachtmerries

Zou mij niks verbazen als er bij een groot percentage toch keer iets mis is gegaan met het nemen van de pil.. of diarree gehad/overgegeven en niet bij stil gestaan. Tuurlijk het kan gebeuren ondanks goed pilgebruik.. maar vast niet zo vaak..

Mijn arts zei destijds dat ze nooit mogen zeggen dat de pil 100% betrouwbaar is. Omdat veel vrouwen of de pil niet juist gebruiken (dus netjes een nieuwe innemen of geen seks hebben na ziekte/overgeven of in combinatie met antibiotica) of toch stiekem een keer vergeten. En sommige vrouwen moeten een andere pilsoort hebben omdat de standaard pil niet bij hun lichaam past. Maar gaan niet terug als ze constant doorbraakbloedingen blijven houden (voorbeeld daarvan is mijn nicht). Ze dacht aan stoppen met de pil en drie week later was ze zwanger (en pas 5 dagen gestopt met de pil). Had ook constant doorbraakbloedingen.
Maar bij zorgvuldig gebruik en juiste afstemming van de pil op jouw lichaam is de pil zeker betrouwbaar.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:41

Kinderen die dieren pijn doen... Urgh. Laat ik daar maar niet teveel over zeggen. Psychopatisch is het zeker.
Kan wel huilen als ik zulke verhalen lees, die arme poesjes ook ;(

Heb jaren geleden, toen ik zelf nog op de basisschool zat een paar jongetjes hard geschopt en uitgescholden omdat ze in ons park met eendenkuikentjes hadden gevoetbald. Een leerkracht heeft me weg moeten trekken, die heeft met me gepraat, maar toonde vooral begrip.
Maar dat soort dingen blijven me altijd bij.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:33

Kinderen die dieren bewust pijn doen moeten ze met terugwerkende kracht aborteren. Scheelt veel ellende op de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:36

Nouja, het was bij “ mijn buurt katje” gelukkig mis en t meisje was echt 3 of kleiner.
Maar dat idee van een kat schoppen moet ze toch ergens opgedaan hebben denk ik dan...
Hoop dat ze heel veel heeft gejankt na mijn aanspreken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 00:11

Hele jonge kinderen weten helaas niet echt beter. Die hebben misschien een knuffelbeest en denken dat een dier hetzelfde is. (Zo ook kinderen die rondslepen met babyzusjes/broertjes alsof het een pop is )
Taak aan de ouders om te leren dat dit niet zo is.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 01:30

Ik vierde vandaag mijn verjaardag met familie en vrienden, en ik had een oud stalgenootje en waar ik het altijd erg goed mee kon vinden uitgenodigd. Ze had haar zoontje van 5 en dochtertje van 2 meegenomen. En ik zweer het je, zó braaf! Netjes op hun kont blijven zitten, netjes vragen om een glaasje appelsap, eerst aan mama vragen of ze even van rond mochten lopen en of ze het zakje chips mochten dat ik ze aanbood, mij vragen of ze de poes even mochten aaien (mocht van mij wel, van de poes niet, die heeft het jongetje gekrabd :oo
Hij gaf geen kik. Zei alleen maar "oh, volgens mij wou poesje niet" en liet haar toen gewoon met rust)
Ik ken vooral de oudste langer dan vandaag, en heel af en toe heeft ie wel eens een bui, maar vandaag gedroegen ze zich echt voorbeeldig! Echt, wat een verademing!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 03:31

De jongen die de katjes wilde laten stuiteren was een jaar of 5/6. Die moet dan echt beter weten.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 07:32

c_alsemgeest schreef:
Kinderen die dieren bewust pijn doen moeten ze met terugwerkende kracht aborteren. Scheelt veel ellende op de wereld.

Zonder dollen, geen grenzen kennen met dieren schijnt te linken met geen grenzen hebben met mensen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:18

Cayenne schreef:
De jongen die de katjes wilde laten stuiteren was een jaar of 5/6. Die moet dan echt beter weten.

Ja, dat snap ik. Al denk ik ook wel dat opvoeding hierin meespeelt hoor (van die oudertypes die denken dat dieren op de kinderboerderij robots zijn waar je ongestoord achteraan mag rennen)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:20

Schuur_ schreef:
Er liggen hier standaard zwangerschaptesten in de la. Bij de minste twijfel wordt er getest

Leuk maar dan blijk je zwanger... en wat dan?? Dat had je dan toch kunnen voorkomen door de pil EN condoom??

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:38

Ik heb een implanon want ik vertrouw de pil niet ;) en aangezien ik nu geen relatie heb worden er ook condooms gebruikt maar ook die kunnen scheuren of afglijden.

Als ik een vaste relatie heb gaan de condooms er ook uit. Vind het echt geen porum.

Bij de minste twijfel test ik en stel dat ik zwanger blijk ben ik hopelijk vroeg bij. Dus je ‘en dan?’ Is ook op te lossen

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:54

Magrathea schreef:
Ja, dat snap ik. Al denk ik ook wel dat opvoeding hierin meespeelt hoor (van die oudertypes die denken dat dieren op de kinderboerderij robots zijn waar je ongestoord achteraan mag rennen)

Dat dus...heb ik gelukkig maar heel weinig mee te maken in mijn werk als herder, maar heel soms zijn er idd kinderen die niks leuker vinden als de kudde schapen op te jagen, of zelfs naar de dieren meppen of schoppen, en die ook na meerdere keren vragen van mijn kant (eerst heel netjes, na 4 keer wat harder) daar niet mee stoppen.

Ik spreek eerst de kinderen aan op hun gedrag, eerst aardig, en als ik merk dat ze me negeren stap ik heel kort op het betreffende kind af, en dan ook wel iets minder vriendelijk ;)
Meestal is dat voldoende, dan voelen ze zich in het zak gezet bij hun vriendjes of geintimideerd blijkbaar.

Helpt dat niet dan spreek ik de ouders aan op het gedrag van hun kinderen.
Ik ben verantwoordelijk voor de veiligheid van de dieren en bezoekers, niet voor de opvoeding van andermans kinderen!

Ik heb het nu op 4 jaar tijd een keer meegemaakt dat ik assistentie van een parkwachter gevraagd heb, en afgelopen week (nadat ik de moeder er ook al 3 keer op aangesproken had, en de kinderen zelf ook al meermaals) tegen de moeder gezegd heb, mevrouw, als ze nu niet binnen de minuut stoppen bel ik de parkwachter.
En die hebben dezelfde bevoegdheden als de politie }>

Is toch van de zotte dat men denkt dat levende dieren speelgoed is :(

Tja, de aardige en net opgevoedde kinderen mogen van mij gerust de schapen (en zelfs mijn werkhonden) aaien, maar als ze de dieren beginnen te pesten houdt het snel op, dan bescherm ik mijn dieren.

Ik vraag me ook wel eens af als die kinderen dit op deze leeftijd al doen, wat worden dat wel niet voor een misbaksels als ze volwassen zijn?
En dat gaat dan in leeftijd van heel klein tot puber hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 12:50

joyce_eddy schreef:
Schuur_ schreef:
Er liggen hier standaard zwangerschaptesten in de la. Bij de minste twijfel wordt er getest

Leuk maar dan blijk je zwanger... en wat dan?? Dat had je dan toch kunnen voorkomen door de pil EN condoom??

Dan laat je die parasiet weghalen :+ Dat condoom is ook niet 100% veilig. Kan het met dubbelop toch evengoed nog mis gaan als je slordig de pil slikt en condoom gaat mis.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:43

MissAnnemijn schreef:
Als je Lovely heet sta je toch al gewoon 1-0 achter in het leven :')

Hahaha dat dacht ik ook :')
Sanet schreef:
Nou dat lijkt me dus echt wel een onwijs ramp scenario. Want dan heb je dus alle ellende rond de zwangerschap blijkbaar al gehad. Kind is er ook al uit. Dus die argumenten tellen dan niet meer mee.
Ik wil dan nog steeds geen kinderen, maar ja, het is er al wel. Dan kiezen voor afstaan ter adoptie lijkt me heel erg moeilijk. Het is wel jouw kind en in dit geval ook nog in een relatie, dus je staat er niet alleen voor.

Moet je dan een “oeps” je levensplannen om zeep laten helpen? Mja, het is er al wel...
Ik weet niet hoor. Dat kind heeft er ook niet voor gekozen en jijzelf dan ook niet. Moet dan maar de rest van je leven daarmee opgescheept zitten? Of kies je dan de “morale” kant en hou je het kind en doe je het zo goed als dat je kunt...

Mensen uit mijn omgeving, een jong stel wat zelf wss geen kinderen kan krijgen, heeft niet zo lang geleden een kind van een studente die ‘ perongeluk’ zwanger was geraakt geadopteerd. Gewoon een studente uit Nederland. Die studente heeft er dus wel voor gekozen om het kind niet haar leven overhoop te laten gooien.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:20

mairead schreef:
MissAnnemijn schreef:
Als je Lovely heet sta je toch al gewoon 1-0 achter in het leven :')

Hahaha dat dacht ik ook :')
Sanet schreef:
Nou dat lijkt me dus echt wel een onwijs ramp scenario. Want dan heb je dus alle ellende rond de zwangerschap blijkbaar al gehad. Kind is er ook al uit. Dus die argumenten tellen dan niet meer mee.
Ik wil dan nog steeds geen kinderen, maar ja, het is er al wel. Dan kiezen voor afstaan ter adoptie lijkt me heel erg moeilijk. Het is wel jouw kind en in dit geval ook nog in een relatie, dus je staat er niet alleen voor.

Moet je dan een “oeps” je levensplannen om zeep laten helpen? Mja, het is er al wel...
Ik weet niet hoor. Dat kind heeft er ook niet voor gekozen en jijzelf dan ook niet. Moet dan maar de rest van je leven daarmee opgescheept zitten? Of kies je dan de “morale” kant en hou je het kind en doe je het zo goed als dat je kunt...

Mensen uit mijn omgeving, een jong stel wat zelf wss geen kinderen kan krijgen, heeft niet zo lang geleden een kind van een studente die ‘ perongeluk’ zwanger was geraakt geadopteerd. Gewoon een studente uit Nederland. Die studente heeft er dus wel voor gekozen om het kind niet haar leven overhoop te laten gooien.

En dat laatste vind ik bewonderingswaardig.
Kiezen voor jezelf, maar tegelijkertijd ook voor je kind. Je realiseren dat er andere mensen zijn die er waarschijnlijk beter voor kunnen zorgen en zorgen dat je leven op orde komt zodat je later de keuze bewust en weloverwogen kunt maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:29

joyce_eddy schreef:
Schuur_ schreef:

Kan ik zeggen dat ik er voor mijn gevoel iig alles aan gedaan heb om het te voorkomen. En dan gewoon laten weghalen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:29

Zijn er hier mensen die sterilisatie overwegen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:39

Ik heb een sterilisatie twee maanden geleden ondergaan.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 14:49

Cayenne schreef:
Zijn er hier mensen die sterilisatie overwegen?

Ik!

Denk dat ik volgend jaar eens bij artsen ga informeren naar de mogelijkheden. Dan ben ik 33 jaar oud en daarmee hopelijk oud genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:41

Ik ook! Ben dit jaar overgestapt naar een verzekeraar die het vergoed. Volgend jaar (ben dan 32) mijn huisarts zien te overtuigen (bizar dat je daar anno 2018/19 zo afhankelijk van bent).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:04

idinn schreef:
Ik ook! Ben dit jaar overgestapt naar een verzekeraar die het vergoed. Volgend jaar (ben dan 32) mijn huisarts zien te overtuigen (bizar dat je daar anno 2018/19 zo afhankelijk van bent).

Welke vergoed het?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 16:18

Ik ben ook benieuwd.
Dus info altijd welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:53

Promovendum royaal. Er zijn er sowieso een aantal die het wel vergoeden met aanvullende verzekering. Wel opletten want ook veel die vergoeden tot max. €300-500. Deze als goed is gewoon alles :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:40

Vanochtend op het nieuws dat het intussen effectief zo is dat de algemene kennis van de huidige kinderen minder goed is tov zo'n 20 jaar terug geloof ik.
Daar achteraan hoor je dan dat je voor het opstarten van een eigen zaak vanaf 1/9 in België geen diploma bedrijfsbeheer meer moet hebben. Gaat over boekhouding, belastingaangifte invullen etc. voor bedrijven.

De presentator stelde zich de oprechte vraag "als alles makkelijker wordt om te doen, en er zijn steeds minder zaken voor nodig, is het dan niet logisch dat de kennis en kunde erop achteruit boert?"