Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:53

Oooh ik wil ook sushi <3
Dat is echt sinds kort mijn nieuwe guilty pleasure. Wat is jullie mening over sushi eigenlijk? Gezond of ongezond? :)
Wel veel rijst en dus veel khd, maar ook wel veel gezonde ingrediënten zoals vette vis, avocado en ei(als je niet de wokgerechtjes etc erbij neemt of de rare gefrituurde versies met saus etc :Y) ).
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 06-04-17 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:54

Woehoe de eerste kilo is er af! Weeg nu 77 kilo! :D :#

Nog 7 te gaan. :+

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:55

Cheetahfan schreef:
Oooh ik wil ook sushi <3
Dat is echt sinds kort mijn nieuwe guilty pleasure. Wat is jullie mening over sushi eigenlijk? Gezond of ongezond? :)
Wel veel rijst en dus veel khd, maar ook wel veel gezonde ingrediënten (als je niet de wokgerechtjes etc erbij neemt).

Qua hoeveelheid vaak wel ongezonder dan normaal avondeten oid. Maar vele malen gezonder dan frieten vind ik. :)

Ik pas daarom de rest van mijn dag er een beetje op aan, zodat het voor mij gevoel verantwoord is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:55

Ik zie het wel echt als een treat, probeer het niet al te vaak te eten. Vooral als ik AYCE ga eet ik standaard veeeel te veel, kan me dan echt niet inhouden en vind het ook (typisch Nederlands) zonde van m'n geld als ik niet rollend naar buiten ga met m'n broek op de vreethaak. Als ik het bestel valt het wel mee, maar dan vind ik het vaak weer erg duur.

Jammer dat de sushi die ik het lekkerst vind (crispy rolls met mayo <3 ) echt niet mager of netjes is. Vind komkommerrolletjes ook heel lekker maar daar eet ik dan weer zo veel van dat het ook niet meer echt onder de categorie netjes valt. 2 stukjes sushi is best prima te doen qua kcal maar uiteindelijk eet je toch wel een honderdvoud daarvan als je een beetje op mij lijkt :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:59

Ik eet er ook standaard veel te veel van :') daarnaast vind ik het niet erg vullen, als ik kijk wst qua kcal voor een normale avondmaaltijd doorkan, ga ik de rest van de avond knorrend door (en ik ben dan ook een echt nederlander :)) , wil er het maximale uithalen en ook nog eens alles proeven)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:00

Ik hou niet van rijst en ik eet geen vis. Geen idee wat er in sushi zit. _O-

Vandaag redelijke dag
O: bananen breaker
L: 3 boterhammen met aardappels en fritessaus (eet ik alleen bij mijn ouders heel soms :9 )
A: broccoli met kaassaus, sperziebonen en aardappels

B: veel gewandeld vandaag en de pony's laten vrijspringen en ik maar rennen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:00

Ja, en ik vind dan de bijgerechtjes vaak ook nog eens erg lekker :') Dus wil dan ook lekker wat kip en loempia's. Uit eten gaan doe ik sowieso alleen om dingen te vieren, heb nogal snel de neiging om echt meer te eten omdat ik graag alles wil proeven en het er ook lekker van wil nemen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:02

Ik ga vet vaak ergens wat eten en daarom is het niet meer zo speciaal. Eet wekelijks wel 1 maaltijd buiten de deur. Maar dat kan ook ontbijt of lunch zijn. :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:03

Ja heb ik hetzelfde hoor :j
Gaan ook echt niet vaak meer nu, iedere keer oppas regelen is gedoe. Dus misschien 2 of 3x per jaar, en dan nog vakanties etc. Dan geniet ik er ook maar gewoon lekker van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:03

Ligt aan je definitie van buiten de deur. Ik eet wel meerdere malen per week buiten de deur als ik lunchen/ontbijten op school meetel.. Maar ik heb het nu echt over uit eten, naar een goed restaurant dat ik ook echt heb uitgekozen omdat het een goed restaurant is etc.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:06

Ik ben afgelopen 3 weken elke week wel uit eten geweest. Gisteravond met mijn moeder bij La Cubanita, afgelopen zondag met mijn vriend bij mijn werk (friethuys), die woensdag daarvoor met zijn moeder bij een theehuis wezen lunchen. En die zondag daarvoor met mijn vriend bij hetzelfde theehuis geweest. :o :')

Tja als je uitgenodigd wordt. :))

Maar toch blij dat ik wel iets af val, heb 26 mei een bruiloft en dan wil ik onder de 75 zitten. :)

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:07

Haha dat probeer ik dus bewust een beetje te vermijden. Voor mij gaat uit eten gepaard met een (paar) goede glazen wijn en een lekker uitgebreid menu. Laatste keer dat ik echt uitgebreid uit eten ben geweest was in januari, 5 gangen menu van de chef met wijnarrangement *burp*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:26

Ik eet natuurlijk vooral de groente gerechten (want vega) en drink er cola bij. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:28

Cola of wijn maakt niet zo gek veel uit in kcal natuurlijk, maar ik denk dat veel groentegerechten idd wel veel scheelt. Met 5 gangen scheelt het wel dat je natuurlijk geen gigantische porties krijgt maar verspreid over de avond kleine hapjes, maar uiteindelijk zit je altijd wel flink vol :=

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:36

Ga (gelukkig) ook niet zo vaak uit eten. Maar als ik ga neem ik het er wel van! Vooral sushi, ben niet te stoppen dan :')

Vandaag:
O: yoghurt met een banaan er door
T: choco eitje
L: panini met kaas, salami en tomaat
T: stuk komkommer
A: 2 wraps met 1 avocado, gerookte zalm en roomkaas
T: bakje popcorn cookie en cream <3

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:26

Lees net dat mn favoriete restaurant een nieuwe kaart heeft, die moet eigenlijk wel uitgeprobeerd worden <3

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:36

Cheetahfan schreef:
Waar hebben jullie die flessen gehaald? :)

De flessen met een filter aan de bovenkant kan je bijna overal wel halen volgens mij, zag ze volgens mij vorige week nog bij de action. Ik heb een fles met de filter aan de onderkant, wat ik zelf praktischer vind. Als je de filter aan de bovenkant hebt en je drinkt je fles voor de helft leeg heeft dat ding geen nut meer omdat de filter niet meer in het water hangt. Alleen die met de filter aan de onderkant heeft een meisje uit m'n klas 2 jaar geleden met haar studentcompany verkocht & die kan je hier niet echt vinden.

Ik ga gelukkig ook niet heel veel uit eten. Morgen ga ik wel weer tapas eten en dan houd ik mezelf ook echt niet in! Volgende week ga ik naar Zweden en dan zullen we ook genoeg gaan lunchen en dineren.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 17:39

Ik ga zondag gewoon lekker pizza eten (Happy Italy)... reken ik 900/1000 kcal voor.. De rest van de dag hou ik er dus iets meer rekening mee. Ach moet kunnen :))

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:03

I ben echt gek op uit eten gaan, kan me daar echt op verheugen :')
Eind april ben ik jarig, dan gaan we naar de all you can eat wok.
Maar dan wil ik ook van alles wat proeven...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:27

Vandaag:
O/L: 2 ovenspeltbroodjes, 1 met kaas+boter+ei+ mayo en 1 met pindakaas+boter, appel
T: 6 rijstewafels met chocola
A: Schnitzel, aardappels, bloemkool met wat saus, appelmoes, bakje vla
T: Appel

D: water en thee
B: 10 minuten lopen (naar tramhalte en terug)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:21

Sushi <3 Volgende week woensdag weer <3
Ik eet maar iets van max 1x per maand buiten de deur dus als ik ga vind ik altijd dat ik me uit mag leven :+

Lijstje van vandaag;
O: Banaan
L: 175gr knoflook roerbak garnalen op 2 volkoren boterhammen
T: 2 bio waldkorn crackers met 32g hummus en 32g kipfilet
T: 1,5 combat crunch bar
A: Pilaf (rijst met een saus van kipfilet, tomaten puree, perzik, champignon, paprika, prei en ui)
T: skinny cheesecake
B: 13km gelopen vandaag (werk + allerlei dingen waar ik naartoe moest ook lopend gedaan) + half uurtje HIIT

1820 kcal
192gr khd, 58gr vet en 143gr eiwit

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:30

Ik ben best benieuwd ben et helemaal kwijt eigenlijk.. wat ie iedereen hun doel? Jullie lengte/gewicht en et aantal kcal wat jullie nuttigen? Lijkt me wel weer interessant om bij te lezen :))

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:33

Pilaf Nadine <3
Hier kun je (gelukkig) niet echt AYCE sushi krijgen dus als ik het eet bestel ik het meestal en dan als cheat :) Dan kan ik tenminste ook al het gefrituurde spul eten haha.

Jaimy, ik ben nu zo'n 54 kilo bij 1.61m en ik wil misschien nog net zo'n 1 a 2 kilo kwijt voordat ik ga bulken. Ik zit nu (tijdelijk) op 1500 calorieën met een halfuur cardio en 4x kracht per week dus best een struggle, maar ga over 2 weken omhoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:34

Oke, even confronterend (heb volgens mij mijn gewicht nog nooit zo in het topic gepleurd)

Op dit moment:
1.88/104kg. M'n BMR ligt rond de 1850 per dag en dat probeer ik ook een beetje aan te houden omdat ik niet echt een actieve levensstijl heb. Als ik sport gooi ik er rond de 150 bij, maar moet behoorlijk wat gewicht kwijt dus zie het ook niet als slecht als ik dat niet doe. Mijn eerste doel is om onder de 100 te komen, dan ga ik mijn kcal inname en sporten weer even aanpassen. Zo wil ik elke 5kg weer een beetje blijven kijken hoe het staat. Uiteindelijk is het mijn doel om naar een lichaam te gaan waar ik me trots op voel (dat is nu namelijk totaal niet het geval), en waar ik me niet meer voor schaam.

Ik heb overigens het 'geluk' dat ik niet toon als iemand die zwaarder is dan 100 kilo. Is absoluut aan me af te zien dat ik overgewicht heb, maar omdat het zich allemaal redelijk gelijkmatig verdeeld heb ik geen hele dikke buik of mega dikke benen 'gelukkig'.
Afbeelding

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:40

Emmaa_ schreef:
Oke, even confronterend (heb volgens mij mijn gewicht nog nooit zo in het topic gepleurd)

Op dit moment:
1.88/104kg. M'n BMR ligt rond de 1850 per dag en dat probeer ik ook een beetje aan te houden omdat ik niet echt een actieve levensstijl heb. Als ik sport gooi ik er rond de 150 bij, maar moet behoorlijk wat gewicht kwijt dus zie het ook niet als slecht als ik dat niet doe. Mijn eerste doel is om onder de 100 te komen, dan ga ik mijn kcal inname en sporten weer even aanpassen. Zo wil ik elke 5kg weer een beetje blijven kijken hoe het staat. Uiteindelijk is het mijn doel om naar een lichaam te gaan waar ik me trots op voel (dat is nu namelijk totaal niet het geval), en waar ik me niet meer voor schaam.

En dit vind ik dan een goede stap van je :o

Zo kan je het ook het beste bekijken, kleine stapjes en dan verder kijken hoe en wat!

Ik weeg nu 78 met een lengte van 1,80 ik kom 'net' uit me bulk. Langzaam afgebouwd nu zit ik wel laag met 1700, maar ik heb er absoluut geen honger bij.. en het gaat prima zo. Ik wil nog 4 kilo kwijt daarna ga ik wel weer iets ophogen (wel nog onder onderhoud want me eind doel voor september is 72 ongeveer, daarna ga k weer bulken :)) Maar dat kan nog flink veranderen hoor want spiegelbeeld en vetpercentage vind ik vele male belangrijker!)

EDIT; ik vind je r idd super uitzien voor iemand 'met 100kg' knap hoor! Lekker doorgaan zo