Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunnybellami

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 13:52

Ik kijk zelf niet naar kilo's maar merk dat ik geen opgeblazen buik meer heb ( mag sinds een week geen gluten en sinds toen is m' n buik niet meer opgeblazen) maar ook de vetjes rond om m'n heupen beginnen langzamerhand te verwijden! Heb helaas niet veel tijd om te sporten door school maar wil het echt weer gaan proberen.

O- 2 glutenvrije broodjes met kipfilet
T-X
L-X
T- Fruit salade
A-Zuurkool stampot
T- er is feest ( 3 dagen lang help) dus waarschijnlijk eet en drink ik wel wat ongezondere dingen...

Wil vanaf dinsdag echt weer naar de sportschool en weer blogilates gaan doen.
Ik wil misschien ook de fitgirl guide gaan bestellen!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:21

Mijn lijstje is wat veranderd:
O: -
L: Zelfgemaakte groentebouillon met bleekselderij en champignons, twee gekookte eieren
T: Halve proteinereep, Schaaltje Japanse mix, Appel
A: Taco Mundo (waarschijnlijk een enchilada en een burrito/hamburger).

Aantal calorieën: 1350
Vet: 60 gram
Koolhydraten: 114
Eiwit: 56

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:46

O: (laat) komkommer bootjes met roomkaas en kipfilet
T: mandarijntje
L: 500 gram milde kwark met kaneel
T: appel
A: iets uit de hello fresh box

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:14

@ sunnybellami: ik heb ook geen einddoel qua gewicht. Ik ga door totdat ik tevreden ben en de vetjes eindelijk weg zijn.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:04

O: 250ml whey perfection nutella, 150gr griekse stijl yoghurt en 1 banaan
L: - (geen tijd gehad)
A: 100gr conimex woknoedels, 2 uien, 200gr oosterse wok groenten, zakje conimex marinade sate, 3 eetlepels olijfolie, 1 eetlepel ketjap manis en 100gr kipfilet blokjes.

B: uur kracht training

Kcal: 1460

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:46

Goed bezig allemaal! Hier staat de teller op -6,4 kilo, nog 600 gram te gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:50

Wauw super!!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:03

Vandaag:
O twee boterhammen, leverworst en extra pure hagelslag
L twee boterhammen, grillworst pindakaas
T handje noten gezouten
A krieltjes, haricot verts, stukje entrecote zonder vetrandje en gebakken champignons
T handje noten ongezouten, 1 boterham met leverworst
B half uur lopen, 45 privéles te paard

Ik had net echt trek na het rijden, groot verschil met eerst is dat ik het bij die ene boterham en wat noten kan laten, voorheen at ik de halve voorraadkast leeg.....
Ik hoop zo dat het me gaat lukken om na die laatste kilo een poosje op gewicht te blijven, dat vind ik het allermoeilijkst.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:06

Voor een bijna weekend dag heb ik me echt meer dan goed gedragen!

O: x
L: boerenyochurt met muesli
A: kipstukjes met broccoli/sla salade en aardappels uit de oven (met een beetje curry)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 23:15

Ik heb vandaag qua calorieën netjes alleen niet zo gezond:
O: 2 kleine stukjes foccacio afbak brood 1 kipfilet en 1 kaas
L: 5 kniepertjes
A:Volkoren macaroni met mager gehakt
T:klein stukje pure chocola

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:07

Goed bezig iedereen! Ik ga ook door tot ik tevreden ben, maar wil sowieso onder de 58 kg zitten. Ik weeg nu 66,1 en ben van m'n zwaarst tot nu zo'n 9 kg afgevallen. Maar dat is wel steeds gebeurd met tussenposes.

Gister wat minder goed gedaan, vooral omdat ik een aantal glazen wijn heb gehad. Maar moet weer een keer kunnen. :)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:23

Ik ben ook aan het twijfelen hoe lang nog met dit regime door te gaan. Ik heb eigenlijk niet echt een streefgewicht, nog net wat strakker/minder vetjes dan nu zou leuk zijn, maar vooral het op gewicht blijven vind ik belangrijk.
Om de kilo's er af te krijgen heb ik de afgelopen tijd echt wel moeite moeten doen (als in: vrijweg niks extra buiten lunch en avondeten om), dus ben bang dat ik snel een terugval krijg. Voorlopig ga ik even door tot kerst, dan heb ik in ieder geval een beetje 'speling' voor de feestdagen.

Ter info: ben nu 63,5 kg (ja, ja, als je aan het lijnen bent tellen de halven ook :D ) en 1.69 meter. Ook inmiddels 43 jaar, merk toch wel een heeeeel groot verschil met 'vroeger', toen wat vetjes eraf krijgen nog heel wat makkelijker ging.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:51

Ik blijf op het moment in de 60 kilo 'hangen'. Ik vind eigenlijk zelf dat ik er prima uit zie, maar er mag nog wel een vetje af. Ik merk vooral met koud weer dat ik de neiging heb te gaan snaaien, en ook vooral nu ik over komende maand 15 vrije dagen heb. Gister zat ik op facebook op zo'n fitgirl-achtige pagina te kijken en daar word ik wel een beetje jammer van. vergeleken daarbij ben je dan ineens zo'n vet monster.
Dus daar kijk ik maar niet meer naar. Ik heb twee weken terug een before foto gemaakt, en ik wil over een week of twee nog een foto maken om te kijken of er wat verschil in zit.

Ik merk dat ik telkens in een soort tweestrijd zit, aan de ene kant heb ik gewoon een goed figuur, en vind ik het wel prima, maar aan de andere kant ben ik er toch nog niet tevreden mee.

Hebben meer mensen dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:55

Ik moet inderdaad ook streng opletten om een beetje af te vallen. ik eet normaal gesproken 3 keer per dag. Op gewicht blijven lukt mij tot nu toe best goed. Ik heb af en toe mindere weken en dan kwam er eigenlijk niks bij. Dus ik hoop dat ik dat geluk straks ook heb als ik klaar ben met afvallen.

Nu is het weekend dus zijn mijn lijstjes zowiezo niet echt gericht op afvallen. Morgen de hele dag "vrouluujzitting" dus ook lekker carnaval vieren en de hele dag drinken met de nodige snacks die voorbij komen + avondeten in het café.

Lijstje van vandaag:
O: 1 kaiserbroodje met 48+smeerkaas, 1 kaiserbroodje met sandwichspread, 1 stukje augurk
L: ik denk dat we broodjes gaan halen (zijn aan de carnavalswagen aan het werken)
A: lasagne!!
T: glaasje wijn denk ik
B: hele dag aan de carnavalswagen werken. Dus slepen met hout etc.

@: maanlicht: ik ben inderdaad ook heel lang op 60 blijven hangen. De ene dag precies 60, en een paar dagen later weer ineens 60,1 ofzo. Zo bleef het best lang doorgaan. Uiteindelijk een week echt streng opgelet op mijn eten en toen ging het ineens naar beneden. Nu zit ik op 58.7.

Die 2strijd herken ik ook wel een beetje. Als ik kleding aanheb dan heb ik eigenlijk bijna het perfecte figuur (afgezien van de vetjes op mijn heupen), maar als ik dan zonder kleding in de spiegel kijk ben ik nog lang niet tevreden.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 11:59

_lauraaa_ schreef:
Ik moet inderdaad ook streng opletten om een beetje af te vallen. ik eet normaal gesproken 3 keer per dag. Op gewicht blijven lukt mij tot nu toe best goed. Ik heb af en toe mindere weken en dan kwam er eigenlijk niks bij. Dus ik hoop dat ik dat geluk straks ook heb als ik klaar ben met afvallen.

Nu is het weekend dus zijn mijn lijstjes zowiezo niet echt gericht op afvallen. Morgen de hele dag "vrouluujzitting" dus ook lekker carnaval vieren en de hele dag drinken met de nodige snacks die voorbij komen + avondeten in het café.

Lijstje van vandaag:
O: 1 kaiserbroodje met 48+smeerkaas, 1 kaiserbroodje met sandwichspread, 1 stukje augurk
L: ik denk dat we broodjes gaan halen (zijn aan de carnavalswagen aan het werken)
A: lasagne!!
T: glaasje wijn denk ik
B: hele dag aan de carnavalswagen werken. Dus slepen met hout etc.

@: maanlicht: ik ben inderdaad ook heel lang op 60 blijven hangen. De ene dag precies 60, en een paar dagen later weer ineens 60,1 ofzo. Zo bleef het best lang doorgaan. Uiteindelijk een week echt streng opgelet op mijn eten en toen ging het ineens naar beneden. Nu zit ik op 58.7.

Die 2strijd herken ik ook wel een beetje. Als ik kleding aanheb dan heb ik eigenlijk bijna het perfecte figuur (afgezien van de vetjes op mijn heupen), maar als ik dan zonder kleding in de spiegel kijk ben ik nog lang niet tevreden.

Ja dat heb ik ook!
Met kleding vind ik het echt helemaal goed, ik heb ook dunne benen en ben blij met mijn kont. Maar die vetjes op mijn heupen en buik vallen dan opeens zo tegen -O-.
Ik ben ook niet super streng voor mezelf denk ik. Misschien toch doordeweeks nog strenger zijn.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:03

Ik wordt juist super gemotiveerd van die fit girl pagina's.
Dat wil ik ook ooit!

Ben nog lang niet op mijn streefgewicht maar ik ben wel trots op mijn lichaam.
Heb me er ook nooit voor geschaamd en zowel net als zonder kleren vind ik dat ik er best mag zijn.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:07

Ik vraag me alleen af of het wel gezond is voor je lichaam, zo weinig calorieën binnen krijgen.. maar ik heb makkelijk praten misschien, ik eet gewoon 2100 en sport een paar keer per week en zit op een goed gewicht

Ik eet wel minder koolhydraten dan voorheen, merk dat dit bij mij vooral meer energie oplevert waardoor ik meer onderneem op een dag :) iedereen veel succes!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:13

Ja, je sport een paar keer in de week. Ik beweeg bijvoorbeeld helemaal niet, dus dan is 1500/1600 kcal prima.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:30

Als je niet structureel onder je bmr zit is het niet heel erg.

Mijn dagje vandaag
O: stukje bananabread en een cracker met filet americain
L: Proteine reep, komkommer bootje met roomkaas en 2 plakjes kipfilet
T: 450 g milde kwark met kaneel
T: appel
A: boekweitnoedelsoep met groente en zalm

Kom met dit lijstje op 1500 kcal, 131 gram koolhydraten, 44 gram vet, 112 gram eiwit en van de koolhydraten was 47 gram suikers.
Heb vanochtend al 15 km gereden door het bos met mijn pony, straks nog werken tot vannacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:35

Hier de hele dag aan de carnavalswagen gewerkt! Vanaf 11 uur vanmorgen met planken gesleept en vast getimmerd. Waren bijna vergeten om te eten dus om 2 uur even snel een sauzijzen broodje gegeten. Wel de hele dag bewogen dus zal wel meevallen. Nu beginne met lasagne maken!!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:22

mijn dag vandaag was een beetje een brak dag.
0-X
L-Banaan
A- bloemkool schotel
Voor de rest heel de dag op de bank gelegen. Heb ook besloten om vanavond en morgen niet meer te gaan feesten, heb mn energie voor andere dingen nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:48

Oeps ik ben me even flink aan het misdrage. :o film avondje met mn moeder. Dus een zak chips open met een glaasje wijn.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 23:47

_lauraaa_ schreef:
Oeps ik ben me even flink aan het misdrage. :o film avondje met mn moeder. Dus een zak chips open met een glaasje wijn.

Geniet ervan!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 00:46

Dat is zeker gelukt! Maar eigenlijk niet gepland omdat ik morgen ook een ongezond dagje heb. Achja. Volgende week maar weer streng opletten. Van 2 daagjes kom ik geen kilo bij.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:32

Gisteren in de bios ook even los geweest. Nachos en m&ms gehad. Mijn vriend is aan het opbouwen met kcal en merk dat ik het lastig vind om dan zelf minder te blijven eten. Zijn bmr is op het moment 2400 en om op gewicht te blijven mag hij gewoon 3300 kcal per dag. Erg lastig om dan zelf 1700-1800 te blijven eten.