Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:46

Ik zie weer mooie plaatjes en lees over leuke ritjes :D

En een pittig aantal uur trainen T2T, ik vind het knap +:)+

Naar kantoor fietsen doe ik ook niet... veel te veel gedoe (spullen meesjouwen: laptop, schone kleding, etc). We hebben ook geen douche en ik zweet veel bij het fietsen, dus ik vind het ook niet zo fris. Ik mik wel eens de fiets in de auto om na het werk nog een rondje te fietsen :j

Walkure

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:48

Ah ja dat is ook leuk!
Ik zou dan idd dag van te voren ofzo gewoon alles meenemen naar kantor, dat ik alleen portemonnee en telefoon mee hoef. Laptop laat ik eigenlijk altijd al op kantoor achter

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:53

Phoe, opeens gaat het hard hier! Ik ben een weekje een beetje off the grid. Vriendin is op vakantie, of ik op de kat wilde passen. Geen probleem! Ze woont naast het Goois natuurreservaat, dus de gravelbike ingeladen. En nu pas ik op een snoesje van een poes, die van mening is dat er al een week iemand in haar bed ligt :')

@walkure, ik ga wel af en toe op de fiets naar het werk (alleen nu niet, dat is echt te ver). Het is 30 km enkele reis en ik kan gelukkig douchen op het werk. In mijn kluisje heb ik toiletspullen liggen en ik heb een uniform aan. Ideaal! Alleen moet ik wel om half 6 op de fiets zitten…

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:43

Walkure schreef:
Zonder douche is idd geen prettig idee

Nee , precies .
En ik heb alleen een triatlon en racefiets , dus echt dingen meenemen ( lunch) is dan lastig .

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:30

Mijn man fietst regelmatig naar zijn werk. Heeft wat douche spullen op zijn werk liggen en er gaat een rugtas mee. Op de terugweg maakt hij er soms een wat langere route van.
Ze hebben daar prima douche gelegenheid en kluisjes.
In het verleden fietste ik ook nog wel eens naar het werk als ik ergens werkte met douche gelegenheid. Nu werk ik meestal vanaf huis en gebruik mijn lunch pauze wel eens om een uurtje of iets
langer te fietsen en werk dan wat langer door.
Maar nu hebben we vakantie en zijn we vooral aan het mountainbiken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:29

Ik meld mij ook. Ik doe al jaren aan spinning en nu ik verhuisd ben leek het mtb ook wel wat.
Ik kon gebruikmaken van het fietsplan op mijn werk en heb sinds vorige maand een mtb.

Via de spinningles in een klein groepje terecht gekomen. Vorige week voor de 1ste keer meegeweest en ze hebben een leuk beginners rondje gedaan van 20km. :D

Van de week een paar keer van stal naar huis gefietst door het bos om wat meer feeling te krijgen en gisteravond 40km gedaan. _/-\o_

Ik vind het erg leuk. Eindelijk weer door de bossen crossen.
Nu moet de garderobe nog wat aangepast worden en aanverwante artikelen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 12:07

Wat zijn we lekker bezig allemaal *\o/*

Ik heb net voor het eerst 63 km op de mountainbike gefietst. Om 6 uur de wekker gezet en om half 8 zat ik op de fiets.

En wat is Drenthe toch prachtig heb enorm genoten van de rust en prachtige uitgestrekte natuur stukken het is geen straf om hier te mogen wonen :o

Qua conditie voelt het eigenlijk wel goed. De enige reden waarom ik niet meer kan is omdat mijn kont pijn gaat doen. Maar het duurt steeds langer voordat het opkomt dus ook dat wordt goed getraind.

Nog 37 erbij en dan tik ik de 100 aan :j

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:09

Leuk Cowgirl dat je aan mountainbiken bent begonnen!

En lekker bezig Zebra! Kan me voorstellen dat het mooie fietsen is in Drenthe

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:18

ik zit ook in drenthe en heb gisteren een rondje Fochteloerveen gedaan. Ook heel mooi.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 06:22

Welkom Cowgirl *\o/* ..show us your bike <3

Gisterenavond een heerlijk rondje van 47 km na het werk gefietst ( getraind)
Het ging echt lekker .

Afbeelding

Voor zaterdag heb ik 4 uur op de planning staan , eens kijken welke
kant ik dan opga .

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:52

Afbeelding

Ik wilde geen rode :D

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 11:58

Gaaf apparaat Cowgirl :D Een Marlin 8? Ik vind het rood juist tof. En welkom idd!

@ Zebrastreep: lichamelijke pijntjes zullen idd wel minder worden nu je zo regelmatig traint. Ik heb na een tijdje niet fietsen iedere keer weer last van rugpijn, maar dat verdwijnt als ik 2x per week fiets (en dan maakt het niet uit hoe lang/ver: korte rondjes zijn al voldoende). Alsof je lijf (inclusief kont :D ) er weer even aan moet wennen ofzo.

Ik begin op te zien tegen mijn toertocht zondag... 32 graden :=

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:04

leeslampje schreef:
Gaaf apparaat Cowgirl :D Een Marlin 8? Ik vind het rood juist tof. En welkom idd!

@ Zebrastreep: lichamelijke pijntjes zullen idd wel minder worden nu je zo regelmatig traint. Ik heb na een tijdje niet fietsen iedere keer weer last van rugpijn, maar dat verdwijnt als ik 2x per week fiets (en dan maakt het niet uit hoe lang/ver: korte rondjes zijn al voldoende). Alsof je lijf (inclusief kont :D ) er weer even aan moet wennen ofzo.

Ik begin op te zien tegen mijn toertocht zondag... 32 graden :=

Gelukkig! Mijn lijf voelt nu ook stijf en inderdaad spierpijn in de rug en mijn benen voelen slapjes :') Maar het was het waard voor dat soort ritjes heb ik wel wat pijn over.

Nu heb ik er niet bij vermeld dat ik in de avond nog regelmatig mijn beste vriendin help die op een aantal paarden past en daarbij ook mest moet worden geschept.

Mijn armspieren beginnen ook sterker te worden! Normaal voel ik al vrij snel verzuurde spieren in mijn armen als ik met kruiwagens ga lopen en nu voelde het als een licht taakje.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:10

Idd de marlin 8. Ik zou hem alleen passen voor de maat omdat mijn budget eerder voor de 7 was maar toen hij te voorschijn kwam was het wel een hele gave kleur. Na enige twijfel tussen deze en een Kona in saaie kleur maar overstag gegaan. Soms moet je jezelf ff verwennen. :P
En hij rijd gewoon super!!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 12:57

Dan heb je aan deze trek een betere hoor cowgirl, gaaf!

Haha leeslampje sterkte alvast! Maar ben wel heeeeel erg benieuwd naar je ervaringen straks zodat ik weet wat ik gemist heb :=

Ben net ook weer bezweken op een webshop voor een fietsbril. Had laatst in de winkel al alle Oakley modellen gepast. Allemaal niets voor mijn hoofd. Nu een gokje op de 100% en als die het niet wordt lijken die van Agu me ook wel fijn? Iemand ervaring mee?

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:00

Gave fiets Cowgirl!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 13:50

Hebben jullie nog wat tips kwa outfit, benodigdheden.

Van mijn fietsgenoot al de opdracht gekregen voor een fietspompje, plakspullen, gereedschap en navigatie/fietscomputer.
De eerste 3 heb ik wel maar niet in kleinformaat om mee te nemen.
Website's enzo.

Mantel, bikester heb ik al onder mijn favoriten.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 14:28

Voordat we alle kanten op gaan... wat wil je precies weten? :D

Een plaksetje heb ik zelf niet (en mis ik niet). Dan zou ik eerder een binnenbandje + bandenlichters meenemen. Bandje vervangen is makkelijker dan een bandje plakken.

Is jouw mountainbike tubeless? Want dan is plakken helemaal overbodig. Dan heb je aan zo'n tubeless repair kit genoeg: https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/kom ... 37679332/p (dit is niet meer dan een staafje, super klein!).

Ik heb dit pompje, doet prima z'n werk: https://www.mantel.com/lezyne-pressure- ... YEQAvD_BwE. Je kunt ook voor pompen met CO2-patronen kiezen, maar dat vind ik teveel gedoe.

Mijn gereedschap voor onderweg is beperkt tot 2 imbussleutels waar ik vrijwel mijn hele fiets mee uit elkaar kan halen.

En qua fietsnavigatie en -computers: wat heb je echt nodig/wat zoek je? Er is zoveel. Ik heb een Wahoo Elemnt Bolt v1, lekker klein. Zijn op Marktplaats ook voor een zacht prijsje te vinden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:14

Zo’n Lezyne pompje heb ik ook. Gelukkig nog nooit nodig gehad. Inderdaad gewoon een binnenband met lichters (en het pompje mee). Is minder gepriegel dan dat plakken vind ik.
Ik heb dat altijd mee in combi met een setje inbusjes indd zodat ik alles aan kan draaien. En dan ook echt alles. Want ik was vorige week blij na mijn val dat we mijn stuur er weer op konden draaien..

Doe je alleen mountainbiken of ook echt routes fietsen? Vind een fietsnavi vooral fijn om routes uit te zetten en te volgen. Als je alleen een mtb route volgt heeft het in mijn ogen minder meerwaarde tenzij je echt dingen wilt gaan meten.

En schoonmaakspullen. Kettingontvetter en chain lube sowieso. En eventueel brake cleaner.

Naast Mantel is Futurumshop ook een fijne webshop voor fietsspullen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:51

Ruim 30 jaar ervaring met paarden en nu een totale beginner :D Ook best weer leuk.

Mijn fiets is tubeless ready dus er zit nu nog een binnenband in. Je hebt wel gelijk dat een binnenbandje vervangen sneller gaat dus dat moet hem maar worden dan.
Pompje werd geadviseerd met een drukmetertje erop.
Setje sleutels dus nog. Heb je ook van die multitools of word dat dan weer veel?

Kwa navigatie/computer heb ik nog niet zo heel veel over gezocht.
Een route uitstippelen lijkt mij wel leuk als ik daar ook wat off road paden aan zou kunnen toevoegen.
Maar als ik straks de omgeving wat beter ken dan heb ik dat hier al niet meer nodig .
Ik ga mij daar even wat meer in verdiepen.

Vandaag had ik nog rondje Huis-paard-huis. Van paard naar huis enig zins verdwaald :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:53

@Cowgirl Nice *\o/*
Heel veel mooie ritjes ermee !

@Leeslampje : consequent zondag ieder half uur drinken /koolhydraten
nemen . En niet in te hoge hartslagzone komen .Dan gaat dat lukken :j

@Queelens ..oei , brillen zijn ook iets persoonlijks vind ik .
Ik heb een smal hoofd , en koop dan ook geen brillen zonder passen .
In de verschillende merken zijn ook nog eens zoveel verschillende modellen .

Ik rijd met beide fietsen tubeless .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:13

Queelens schreef:
Dan heb je aan deze trek een betere hoor cowgirl, gaaf!

Haha leeslampje sterkte alvast! Maar ben wel heeeeel erg benieuwd naar je ervaringen straks zodat ik weet wat ik gemist heb :=

Ben net ook weer bezweken op een webshop voor een fietsbril. Had laatst in de winkel al alle Oakley modellen gepast. Allemaal niets voor mijn hoofd. Nu een gokje op de 100% en als die het niet wordt lijken die van Agu me ook wel fijn? Iemand ervaring mee?

Wat was het issue met Oakley?
Ik heb zelf een Oakley Radar EV XS.
Is een kinderbril, dus mooi smal.
En daardoor passend voor mijn kleine hoofdje :)

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:42

Welkom Cowgirl, Wat een gave fiets om te zien. Juist een kleurtje is leuk hoor.
Betreft tips zijn er hier al een heleboel gegeven. Eventueel een fietsshirt of jasje met zakken op de rug is wel handig. (Ik moet er nog steeds een vinden voor mij met de vakjes op mijn buik.)(Ex MTBer en nu ligfietser.)

@Leeslampje. Zoals T2T zegt, vooral jezelf niet te druk gaan maken en dan komt het echt wel goed.

@zebrastreep, tja, training hoort wel wat spierpijn bij. Maar dat is dan ook wel iets goeds.

Zelf had ik een mooie tocht gepland. Maar i.v.m. de warmte ben ik geen 120km gaan fietsen. Ook omdat ik waarschijnlijk nu de pont niet over kan waar ik erover wilde. Dit door de te lage waterstand.

Maar aankomende dinsdag fiets ik weer naar huis. Heerlijk in de regen. Maar dat ga ik ook wel afzien. Ik zit droog, maar ga behoorlijk zweten vrees ik. De velomobiel open laten is geen optie als het regent omdat ik dan een zwembad op wielen heb.

Maar ik ga hoe dan ook weer vakjes vullen omdat ik mijn route al gepland heb naar huis. Ook al is dat niet de kortste route. Ik wil niet altijd hetzelfde fietsen op deze afstanden omdat dat juist saai wordt.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 22:31

Jammer dat je hem niet hebt kun en fietsen gothico. Andere keer weer.

Nou ik heb er denk ik helemaal afgelegen van de week want ik blijk gewoon het verkeerde model bril te hebben besteld.. speciaal op zitten wachten voordat we vetrokken naar Brabant haha en de postbezorger bijna omarmd dat hij net op tijd was voor vertrek _O- helaas.

Hier het probleem dat indd veel modelletjes te groot zijn voor mijn gezicht of dat ik ze te druk vind qua vormen.

Heb de afgelopen 24uur gewoon 114km gefietst :D wel in 3 etappes maar ben echt trots op mezelf haha! Gisteren avond gezellig een rondje met Maaike gedaan over de paarse heide. Vanmiddag een stukje van het treinstation naar mijn ouders en vanavond van mijn ouders naar huis. Op naar de 100km in een rits dan!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 19:58

@Queelens, Netjes hoor om zo'n stuk te fietsen. Dan wel in stukken. En wat vervelend van je bril.

Heb vanmorgen toch maar een klein rondje geknald. Net geen 40km binnen een uur gereden. Ik moest wel even een stukje training doen. Aangezien ik bijna twee en een halve week niet gefietst heb. Dan is 140km terug naar huis wat veel.