Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik ben niet zo precies, dus het zou mij ook kunnen overkomen. Wordt een dure hobby als je ze steeds moet achterlaten 
Het was uiteindelijk maar 23 kilometer, maar zonder water en eten durfde ik niet voluit te gaan en ik zag ook aan mijn man dat het geen goed idee was, dus we hebben lekker gekeuteld, was heerlijk weer en rustig

Na vorig jaar had ik gezworen het nooit meer te doen, maar het begon toch weer te jeuken. Het daadwerkelijk opgeven en gaan was aardig lastminute, maar ik was 16 weken er voor min of meer begonnen met weer trainen. 16 weken is niet veel en zeker niet als je van 10km naar 42.2 moet. Vorig jaar kwam ik van echt halve marathon conditie en 18 weken de tijd. Nu ook veel sneeuw en ijzel gehad, ook nog verkouden geweest en door dit alles de lange afstanden niet kunnen doen, en waar het dan wel ging om op pad te gaan was het met te veel wandelen om wat voor reden dan ook. Ik had eigenlijk te weinig lange runs gedaan, en ook de lange afstanden volgens mijn papieren schema niet gehaald. Maar uiteindelijk besloten om toch te gaan (en de halve opgeven kon niet, die was uitverkocht). En ik vond dat een mooie stok achter de deur om eerst de mergelgrotten eens te bekijken rond Eijsden en vervolgens dus die trailmarathon die ook door Terhills ging.
De 42km ging niet echt over de terrils, ergens wel jammer, maar op dat moment voelde ik me nog erg fit. Achteraf ben ik er wel blij om.
Je had overigens 1 zo mee kunnen nemen, dan had je een klein stukje de 21km route gelopen en die kwam weer samen met de onze.

Je foto ziet er super uitnodigend uit ook.
Is niet gek toch dat het wat zwaarder voelde deze keer. Maar wat een tempo alweer joh! Jij zit denk ik weer super snel op je tempo en afstand hoor
Echt zo superknap hoe jullie dat toch voor elkaar krijgen, ik piep al als ik de dijk op moet lopen
Wat balen dat je je vest was vergeten! Maar zo te horen uiteindelijk wel heerlijk relaxed gelopen, dat is het belangrijkste.
Doe maar even rustig aan de komende tijd
Straks met de CPC weer knallen. Wel een mooie medaille zeg!
Vooral rustig opbouwen idd. Zouden compressiesokken evt helpen? Dat hoor ik weleens.
Tempo ging erg langzaam en versnelde nauwelijks, de 1e 2 kilometer kwamen we amper boven de 8 min/km uit. Daarna veel mensen die steeds tempo maakten en dan vervolgens steeds weer gingen wandelen, dat verbaasde me echt.
Met die start van gister moet ik de tijd vast kunnen verbeteren.
Supervixen schreef:Tja in 2022 en 2023 liep ik ongeveer constant weken van gemiddeld 70km. Maar met de baan die ik nu heb lukt dat niet, ik slaap ook slechter de laatste jaren en ook kan ik minder goed tegen stress.
Ach, het is wat het is. Als ik maar geniet.
Ik snap dat het een terugval is als je eerst veel sneller liep, maar toch, je conditie is echt goed gebleven.
als je ziet hoe vermoeid ik was na 21km.
Oepsie. Heb je zakken in je broek of zat ook gewoon alle geplande voeding en drinken al in je vest? 23km red je natuurlijk ook wel zonder maar kan me voorstelen dat je dan niet all out gaat. Lekker keutelen is ook leuk!
Hoor er vaker goede verhalen over dus wie weet een keer... Het is alleen zo massaal (denk ik)?
Jammer van de start maar zo heb je weer wat vertrouwen en kun je bij de CPC eens hopelijk wat vlotter van start. En het klinkt wel alsof je het goed naar je zin hebt gehad verder
. Jou vriend is wel echt snel!! Niet eerlijk zulke mensen
). Nogmaals, ik ben geen expert, maar wel een beetje ervaringsdeskundige en heb gelukkig een goede bron van informatie. Maar misschien heb je er wat aan.
En wat fijn dat je tempo weer wat terug is! Mindere periodes horen er echt bij qua tempo is mijn ervaring.
) en weer doorvlieg naar het volgende met wat eten in mijn tas. Maar ik werk en studeer zoveel versnipperde uren. Toch ook met hele lange dagen dat ik vrijwel niet thuis ben, er is bijna altijd wel een moment te vinden om 5 km of 2x 5 km te lopen op een dag. Daarin heeft de RAB Nature Challenge afgelopen mei mij wel enorm geholpen, om een x aantal kilometers te lopen, wat bij mij 500 was en dus 16 km gemiddeld per dag. Het was aanpoten en zwaar, maar ondanks een full time universitaire studie en 20 tot 50 uur werk per week wel gelukt toen. Daar is bij mij echt de knop omgegaan om niet na te denken over 'ga ik hardlopen en hoe wat waar?', maar het gewoon elke keer gelijk doen zodra er ergens tijd was. BusyMissy schreef:Dat verankeren van trainingen in de agenda probeer ik hier al het hele nieuwe jaar, maar dat wil nog niet zo lukken.
Als ik lees hoe moe je bent Leonie, dan kan ik dat bijna voelen. Knap dat je het dan toch voor elkaar krijgt om tempo blokken te gaan lopen.
Merk je al weer iets van de nieuwe ronde injecties?
). Dus hier is er wel echt soort van vaste planning.
De tempoblokken klinken wel echt pittig en snel voor mij iig 
Hij loopt zoooo makkelijk en zo snel! En dan zegt ie, ging langzaam en moeizaam en dan loopt ie alsnog een tijd waarvan ik echt denk,
)
(en ik slaap sowieso helaas slecht dus dat helpt dan niet echt mee).

) Op de finish foto zie je dan weer wel dat ik het zwaarder had met de versnelling enzo
Echt..hoe doen jullie dat toch steeds, leuk op de foto tijdens die inspanning hahaha.
Wat een tijd heb je gelopen als je dan ook nog eens pijn had!
Wel heel fijn dat het weer kan!
Knap gedaan, zo’n afstand en dan ook nog met zo weinig training. Ik hoop dat je spierpijn vlot weg trekt en je er niets aan over houdt.

Al heb ik laatste weken wel moeite het te combineren met mijn steeds zwaardere krachttraining. Ik snap niet hoe mensen dat continu opvolgen, maar wellicht is het dan een tandje minder ofzo. Ik doe nu én uitbreiden krachttraining, én hardloopkilometers opbouwen én tempo trainen. Schijnt dat dat sowieso niet lekker samen gaat