Exitium schreef:IMANDRA schreef:Als je zo heftig tegen de overheidsmaatregelen bent, daar heel moeilijk over gaat doen en wel overheidsmaatregelen in de vorm van steun accepteert... Is een beetje een idee van 'ik pick and choose waar ik in geloof en waar ik achter sta' of zo.
Je kan het natuurlijk prima met maatregelen één en twee eens zijn en met maatregel drie niet. Ik ken het restaurant verder niet, maar als ze eerder dicht waren tijdens de geforceerde sluiting van de horeca en daarna open zijn geweest met beperkte capaciteit en anderhalve meter, doet een protestactie tegen de coronapas niets af aan het feit dat ze eerder in dat geval terecht steun hebben ontvangen.
Oh eens hoor, en ze hebben vast terecht steun ontvangen, maar het zou fatsoen zijn als ze (een deel) terug zouden geven gezien de vele donaties en het harde anti-maatregelen/overheid geroep.
Weet ook niet hoe dat precies in elkaar zou zitten, maar vind het gewoon wat tegenstrijdig dat ze wel hun handje ophouden en fijn van de overheid profiteren als het hun uitkomt, maar flink tegengas geven als ze zich een beetje aan moeten passen (en daardoor gewoon 2 ton ophalen aan donaties). De sluiting is immers hun eigen schuld.
Mocht er nog overheidssteun of -hulp extra komen in de nabije toekomst, dan hoop ik dat die twee ton gewoon meetelt als inkomsten en ze daar in ieder geval niet van kunnen profiteren.