Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:23

Sure 996981.

Exitium schreef:
IMANDRA schreef:
Als je zo heftig tegen de overheidsmaatregelen bent, daar heel moeilijk over gaat doen en wel overheidsmaatregelen in de vorm van steun accepteert... Is een beetje een idee van 'ik pick and choose waar ik in geloof en waar ik achter sta' of zo.

Je kan het natuurlijk prima met maatregelen één en twee eens zijn en met maatregel drie niet. Ik ken het restaurant verder niet, maar als ze eerder dicht waren tijdens de geforceerde sluiting van de horeca en daarna open zijn geweest met beperkte capaciteit en anderhalve meter, doet een protestactie tegen de coronapas niets af aan het feit dat ze eerder in dat geval terecht steun hebben ontvangen.

Oh eens hoor, en ze hebben vast terecht steun ontvangen, maar het zou fatsoen zijn als ze (een deel) terug zouden geven gezien de vele donaties en het harde anti-maatregelen/overheid geroep.

Weet ook niet hoe dat precies in elkaar zou zitten, maar vind het gewoon wat tegenstrijdig dat ze wel hun handje ophouden en fijn van de overheid profiteren als het hun uitkomt, maar flink tegengas geven als ze zich een beetje aan moeten passen (en daardoor gewoon 2 ton ophalen aan donaties). De sluiting is immers hun eigen schuld.

Mocht er nog overheidssteun of -hulp extra komen in de nabije toekomst, dan hoop ik dat die twee ton gewoon meetelt als inkomsten en ze daar in ieder geval niet van kunnen profiteren.

Askja

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:29

Maar iedereen is toch gewoon vrij om een crowdfunding op te starten?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:40

bigone schreef:
Dat klopt, denk dat er hier maar eentje beter van word, mordechai crispijn, inmiddels deelt hij de oproep om je als horecagelegenheid maar even bij hem te melden. Gaat hij het kunstje nog een paar maal herhalen. Nou, ga naar de dijk in Volendam , kun je ze allemaal op je lijst zetten en cashen.

Ja zag het op Twitter.....
Verdienen goud geld door mensen op te jutten en onrust te stoken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:42

Askja schreef:

is ook :j Maar vind het gewoon niet netjes, de manier waarop dit is gegaan :))
Dat ik daar het mijne van vind heeft natuurlijk verder geen impact op juridische of financiële gevolgen/zaken.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:16

Askja schreef:

Zeker, maar als je net substantieel geld hebt ontvangen van de overheid en daarna via een andere bron heel veel soort-van-gratis-geld krijgt zou ik het zelf fatsoenlijk vinden om in ieder geval een deel terug te geven. Maar goed, dat ben ik en is inderdaad vrij persoonlijk. Wel ontvangen als je geld nodig hebt en daarna niet thuis zijn als je iets moet geven / doen waar je het niet zo mee eens bent vind ik gewoon niet zo netjes.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:06

Nou ja ik vond in geval van waku waku niet onredelijk dat ze de tafels gewoon op minstens 1,5 meter wilden laten staan. Dus geen QR, maar wel voldoende afstand net als voorheen. Dat laat toch zien dat ze de maatregelen serieus namen, alleen zijn ze tegen de invoering van de QR.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:37

Solistar schreef:
Nou ja ik vond in geval van waku waku niet onredelijk dat ze de tafels gewoon op minstens 1,5 meter wilden laten staan. Dus geen QR, maar wel voldoende afstand net als voorheen. Dat laat toch zien dat ze de maatregelen serieus namen, alleen zijn ze tegen de invoering van de QR.

Daar kunnen ze tegen zijn, en ze mogen er zelfs tegen protesteren, maar zolang de regel geldt, hebben ze hem nu eenmaal uit te voeren.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:43

Ja klopt, maar om te zeggen dat ze dan maar overheidssteun terug moeten gaan betalen alleen omdat ze tegen de QR zijn vind ik nogal overdreven. Meer wat Exitium zegt dus. Crowdfunding vind ik volledig los van de overheidssteun staan, dat is gewoon wat de gek ervoor geeft.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:47

Ik ook, maar mochten er in de toekomst nieuwe steunmaatregelen nodig zijn, dan vind ik wel dat het mee moet tellen als inkomsten om te bepalen of een restaurant in aanmerking komt, op dezelfde manier als dat reguliere inkomsten van restaurants die nu wél open zijn mee moeten tellen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:17

De hoeveelheid nepberichten die de wereld ingeslingerd worden - en vervolgens geloofd wordt, is ook verontrustend. Vooral door mensen die zichzelf in hun bio omschrijven als “woke”, “kritisch”en “onderzoeker”.

Gisteren werd dit bericht van de NOS gedeeld op Twitter, ruim 250 keer gedeeld en gigantisch veel reacties die niet door hadden dat het nep was, opriepen tot meer demonstraties en geweld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De parodie-berichten die erop kwamen waren ook hilarisch.

Afbeelding

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:41

Odysseus schreef:
De hoeveelheid nepberichten die de wereld ingeslingerd worden - en vervolgens geloofd wordt, is ook verontrustend. Vooral door mensen die zichzelf in hun bio omschrijven als “woke”, “kritisch”en “onderzoeker”.

Gisteren werd dit bericht van de NOS gedeeld op Twitter, ruim 250 keer gedeeld en gigantisch veel reacties die niet door hadden dat het nep was, opriepen tot meer demonstraties en geweld.

[ [url=m/lh7tRF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O1SjVh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eBMUGC.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MvAVIG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vooral hilarisch dat er vaccine staat en niet vaccin

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 13:51

Odysseus schreef:

[ [url=m/lh7tRF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O1SjVh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eBMUGC.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MvAVIG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar de staat een dikke vette spelfout in. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 14:13

Ik moet bekennen, dat ik me prima kan vermaken op Twitter.
Zelden zoveel onzin bij elkaar gezien.
Maar vooral de ruzies tussen de "influencers" is vermakelijk.
Maar, ik vind het ook gevaarlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 15:03

Electra63 schreef:

Gelukkig is dit ook maar er kleine groep, de extremisten dan. Lachen gegarandeerd, ze maken elkaar echt helemaal gek.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 16:18

bigone schreef:
Electra63 schreef:

Gelukkig is dit ook maar er kleine groep, de extremisten dan. Lachen gegarandeerd, ze maken elkaar echt helemaal gek.

Maar kunnen we toch aartshufter MikeVdh6 morgen of zo met zijn ballen aan een mooie boom nagelen? Liefst in een gebied waar wolven rondwandelen?

Zoe_rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:03

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:22

Zoe_rainbow schreef:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/kom ... ontlasten/

Nu willen ze gaan kijken of er ook maatregelen voor de griep genomen moeten worden? Imo alles om die QR code maar te kunnen blijven gebruiken.

Hoe zien jullie dit?

Wat heeft de QR code hier mee te maken? Ze hebben het over extra maatregelen zoals 1,5 meter en in de teststraten het wattenstaafje naast corona ook te checken op griep.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:24

Zoe_rainbow schreef:
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/kom ... ontlasten/

Nu willen ze gaan kijken of er ook maatregelen voor de griep genomen moeten worden? Imo alles om die QR code maar te kunnen blijven gebruiken.

Hoe zien jullie dit?

Die QR is een middel, geen doel. En volgens mij gaan ze voor de griep die QR niet eens doen.
Ze verwachten deze winter een overbelasting van de ziekenhuizen dus logisch dat ze dat willen voorkomen. Griep kan ook behoorlijk wat druk leggen, zeker naast Corona.
Dus je moet wat als de vaccinatiegraad niet hoog genoeg wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:34

Het maakt mij niets uit.
Ik heb de uitnodiging voor de griepprik al binnen en ga die eind van de maand halen, zoals ieder jaar. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 19:39

Zouden ze de griepprik nu beschikbaar maken voor mensen die dat willen?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:27

Shadow0 schreef:
Zouden ze de griepprik nu beschikbaar maken voor mensen die dat willen?

Was dat niet dan?
Ik kan hem via mijn werk krijgen omdat wij oa met vogelgriep en varkenspest werken. Dus ik heb verder geen idee haha.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 23:20

De QR code zou er eerst ook in november weer afgaan , maar dat wordt waarschijnlijk verlengd. Ik heb er geen problemen mee hoor! Maar wel leuk voor de mensen die er heilig van overtuigd zijn dat de QR-codes gaan blijven. Dan moeten ze wel weer met iets nieuws komen.

Nee hoor die QR-code zal uiteindelijk verdwijnen. Helemaal omdat het anders per 1 november misschien al ging gebeuren. Ik denk dat verleningen noodzakelijk is voor nu.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 23:29

Dat was toch te verwachten. Ze gaan echt niet voor enkele weken dit systeem invoeren. Ik zie het nog wel gebeuren dat dit tot na carnaval zal blijven. Met de avondklok zou het ook maar heel kort zijn en zou het het eerste zijn dat eraf zou gaan. Dat was toen ook al niet. Ik heb door vaccinatie een QR-code dus ik vind het geen probleem. Ik ben alleen pas met mijn moeder een hapje gaan eten en mijn broer is in een café gaan stappen en beide zonder het hoeven tonen van een QR-code. In een ander café wel een QR-code tonen, maar zonder controle van het ID bewijs.
Op de sportclubs wordt het hier op/tijdens de momenten waarop het zou moeten ook niet gevraagd naar een QR-code, al begrijp ik dat ergens ook wel.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 23:57

Of beter gezegd: ze gaan dit systeem niet zomaar loslaten als de situatie er niet naar is. Ze zullen het niet voor de lol verlengen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 06:37

De QR code zou er dan ook helemaal niet in November afgaan, er zou gekeken worden of het in November al mogelijk is en dat is toch echt heel wat anders.