Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:08

Ik herken het wel, Amanda. Mijn smartwatch is iets te enthousiast als ie wandelen registreert. De gewone sportsessies pakt ie dan wel weer heel zuiver volgens mij dus ik hou altijd gewoon een aantal kcal als speling als ik kijk naar Lifesum en het horloge.

Lekker lunchgerecht: Isey skyr gebakken appel met gebakken appel erdoor! :9

Dikke knuffel voor jou, Musli! :(:)

Hier gaat het wel goed, mag bijna uit quarantaine. Probeer steeds wel wat te foxyen maar ben van mn a propos doordat ik niet 4 keer per week naar sportschool ga. :')

De weegschaal gaat heel gestaag naar beneden maar het mag van mij inmiddels wel weer een stukje vlotter. Ik doe er veel voor en het gaat echt een millimeter vooruit voor m'n gevoel. Er komt ook wel een uitdagende week aan met allemaal lekkere dingen en een feestje, uit eten etc, maar goed, maar lekker van genieten dan.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 14:43

@Gaucho er is echt heeeeel veel alternatief voor kwark en yoghurt, zeker als je bij de vegan zuivel kijkt. Wel andere voedingswaarden, maar qua leefpatroon hoef je op zich niets aan te passen dan.

@Amandavd vervelend :(:) Wel heel goed dat je het weer op gaat pakken en er mee aan de slag! Daar win je uiteindelijk de wedstrijd mee.

@Sharani kan me zo goed voorstellen dat je blij wordt van moeiteloos/moeitelozer kunnen rennen. Geniet er van :D

@MuSLi :(:) Heel herkenbaar momenteel. Hopelijk kun je een reden en/of een oplossing vinden voor je gevoel en daarmee ook voor je eten. Het wordt anders zo’n vervelend cirkeltje.

@Roosch fijn dat de quarantaine bijna over is! Ben je een beetje klachtenvrij gebleven? Vervelend van de weegschaal, maarrrrr er af is er af! Geniet van aankomende week:D

Hier hetzelfde als bij MuSLi, even moeite met alles. Twijfel dan ook direct over allerlei dingen en aanpakken. Heel fijn dat ik er wel met mijn vriend over kan praten en dat we dan samen fijne en passende oplossingen kunnen bedenken, dat maakt het al wat beter.

Yenni

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:45

Hier gaat het ff wat minder |(

Ik hunker onwijs naar zoetigheid. Vooral chocola. Mijn basis eten gaat goed maar de tussendoortjes doen het hem! Iemand tips voor makkelijke lekkere tussendoortjes?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 19:53

Ik heb voor zulke momenten altijd een pot Oppo in huis. :))
Of skyr.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 23:55

gaucho schreef:
Ik heb ook een mooie uitdaging, iig de komende 6 weken koemelkvrij eten. En ik leef ongeveer op kwark en yoghurt :')

Ik zit aan de lactosevrije producten. Dus lactosevrije kwark en lactosevrije halfvolle melk (voor in de koffie). Werkt voor mij heel goed en hoef dan niks in te leveren in eiwitten :)

@Yenni, ik merk dat het voor mij bij trek in zoet best goed helpt om simpelweg fruit te eten. Kleine fruitsalade of gewoon lekker mandarijnen nu. Haalt bij mij de zoete trek weg. Trek in chocola betekent overigens vaak een te kort / behoefte aan magnesium :)

Ik zit onder de meeleessteen, maar gluur wel nog met jullie mee hoor!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 07:33

Yenni schreef:
Hier gaat het ff wat minder |(

Ik hunker onwijs naar zoetigheid. Vooral chocola. Mijn basis eten gaat goed maar de tussendoortjes doen het hem! Iemand tips voor makkelijke lekkere tussendoortjes?

Wat Roosch zegt: Oppo, Skyr en als ik echt trek in zoet en chocolade heb een proteïne pudding van Melkunie of zo. En af en toe gewoon een blokje pure chocola :j.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 07:35

Als eerste iedereen bedankt voor de lieve en bemoedigende woorden en tips, dat heeft mij echt geholpen om uit die dip te klimmen en door te zetten, echt dikke dankjewel! <3

Tirza, ik hoop echt dat de pijnbestrijding aanslaat, misschien iets rustiger aan doen met je lieve monster :D bedankt voor je tips! Gekookte ei zit in mijn lunchtrommel!

Gaucho, bedankt voor de tips, die ga ik eens toepassen en kijken wat voor mij past.
Wat een uitdaging! Heb je daar met een specifieke reden voor gekozen?

Esther, ik heb de samsung galaxy watch 4. Echt wel een fijn ding maar erg enthousiast met kcal verbranden :')

Sharani, thanks, ik ga eens zoeken naar producten met veel eiwitten en vezels.
Wat goed van je zeg! En hoe mooi is het dat je al merkt dat het makkelijker gaat? Daar heb jij dus keihard voor gewerkt.

Musli, ja precies, dus daar moet ik dan ook trots op zijn en gewoon niet janken maar doorzetten.
Wat jammer dat je je zo rot voelt, je zegt zelf geen specifieke reden, misschien even een winterdip?
Maar ook voor jou, je hebt even slecht gegeten en je gaat het weer oppakken, dat is het belangrijkst! :knuffel:

Roosch, dat ga ik inderdaad ook doen. Bedankt voor de tip! Wat fijn dat je bijna vrijgelaten mag worden :D Ik duim voor je dat je weegschaal eens gaat zweten en wat meer zakt, je werkt er keihard voor! **\O/**

Hhilde, dankjewel!
Wat rot dat jij je niet zo fijn voelt, en wat fijn dat je vriend zo meedenkt. Soms is er over praten al de helft van de oplossing. Ik duim dat jij je ook gauw beter voelt! :knuffel:

Yenni, ik pak dan wel eens een bastogne koekje. Zolang je er daar niet meteen 5 van eet maar 2, heb je maar 110 kcal binnen gekregen en toch wat lekkers gehad.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 07:36

Hi Snippergroen :D alles goed?

Testen moeten het verder uit wijzen, maar vermoeden is dat ik allergisch ben voor melkeiwit, en waarschijnlijk ook soya. Meeste alternatieven vallen dus af, of bevatten weinig eiwit en veel verzadigd vet. Eerst maar even helemaal zonder, en eventueel later dan langzaam lactosevrij proberen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:14

Goedemorgen!

Ik kom ook weer onder m'n steen vandaan gekropen... Wel meeglezen, maar niet meer gereageerd.
Tot in september ging het lekker, daarna is het helaas niet meer gelukt om het op te pakken. Zelfs weer bijgekomen. |(
Baal wel echt van m'n gewicht en de kleding die niet meer fijn zit. Dus de energie weer bij elkaar geraapt om weer te beginnen. Op een donderdag, want hé wachten tot maandag is nergens voor nodig :).

Ga met kleine doelen werken, al heb ik natuurlijk ook wel m'n grote doel. Ooit weer de 78kg op de weegschaal zien staan, bij 1,85m een mooi gewicht.

1ste doel is 2022 met een lager gewicht afsluiten dan ik er in ging. Woog 97,8 1 januari. Vanochtend was het 100.1 := drie cijfers voor de komma gaven toch wel echt de doorslag om er weer voor te gaan.

M'n eind doel.is nog veel.kilo's weg, maar ik weet waarvoor ik het doe.
Even een vergelijking fototje, hopelijk kan ik over een half jaar ofzo een 4de deel er aan plakken. :D
Links: Januari 2019. Midden: juli 2019. Rechts: Nu.
Spoiler:
Afbeelding.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:17

Goed dat je het weer oppakt @Kosseh. Mooi doel om naartoe te werken :j

Hier gisteren een best ok dag gehad. Ben gaan sporten, heb (op wat snoepjes na) degelijk gegeten en qua mentale staat ging het ook best wel goed. Hopelijk daarmee dus weer een beetje de weg naar boven te pakken... :D Straks lekker ontbijten met een bak vanille Skyr met stukjes appel en gepofte spelt. Lekker hoor..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:45

gaucho schreef:
Hi Snippergroen :D alles goed?

Testen moeten het verder uit wijzen, maar vermoeden is dat ik allergisch ben voor melkeiwit, en waarschijnlijk ook soya. Meeste alternatieven vallen dus af, of bevatten weinig eiwit en veel verzadigd vet. Eerst maar even helemaal zonder, en eventueel later dan langzaam lactosevrij proberen.

Ja ik leef nog :D de boel loslaten (geen macro's tellen, geen weegschaal) bevalt me heel goed. Veel meer rust in mijn lijf. Ik leer langzaamaan veel beter naar mijn lichaam te luisteren en het is een interessant proces! :) ik begin patronen in mijn cyclus ook beter te herkennen.

Hoe gaat het verder bij jou? Hoe ontstond je vermoeden van je mogelijke allergie?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 09:47

Fijn dat je je gisteren weer beter voelde MuSLi.

En Roosch weer bijna uit isolatie, kan me goed voorstellen dat je het sporten dan echt mist.
En hopelijk gaat de weegschaal eindelijk eens goed meewerken.

Goed dat je het weer oppakt Kosseh. Het gaat je gewoon lukken!

Vraagje: hebben jullie ook dat je na een dag veel slechter eten dat je je zo naar voelt? En dan bedoel ik niet schuldig of zo, maar echt lichamelijk beroerd.
Gisteren dagje wezen shoppen in Duitsland met mijn dochter. En op het ontbijt na, weinig gezonds gegeten := . Vooral veel koolhydraten (zo’n belachelijk groot Duits zoet broodje bij de koffie enz.), avondeten met frietjes erbij en dat soort dingen. Wat kcal betreft viel het nog wel mee, want veel gelopen en gefietst. Maar heb de hele avond en nacht buikpijn gehad en een algemeen naar gevoel.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 11:19

Heb ik zeker, is mijn lijf echt niet gewend.

Snippergroen hier bevalt het loslaten ook erg goed. Focus is weg van getal op de weegschaal en kcal tellen, en ligt veel meer op goed voor mijn lijf zorgen, blij zijn met mijn lijf en bewust genieten. Of dat dan met een paar kilootjes meer op de weegschaal is laat ik los. Geeft veel meer rust en vooral een betere relatie met eten.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:00

Sharani, ik herken het. Vooral na het eten van suiker en vette dingen.
Buikpijn en gewoon een bah gevoel.

Snipergroen, knap dat het loslaten gaat. Fijn dat je patronen gaat zien enzo

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:13

Es_ther schreef:
Gefeliciteerd müsli *\o/* !
Maag wat rot Amanda! Misschien gemist, welke smartwatch heb je :)?

Wat voor paard heb je Thirza?

Een Haarlem x amethist x vittorio smurf, ze is nl wat klein gebleven :D
Ik heb haar zelf gefokt en ze is vreselijk lief maar er zit een echte (m)(h)errie kop op. :+
Met haar 1.55 hoog en een ego die nog haar hoogte aan het compenseren is :j haar moeder was 1.70 en vader 1.65 dus die 1.55 is een aardige tegenvaller :(
Afbeelding

Sharani, wat heerlijk! Kan je trots op zijn!

Hhilde fijn dat je vriend meedenkt, maakt het toch wat beter te doen.

Gaucho wat balen zeg :( hopelijk komt er iets uit de testen waar je mee verder kan. Zonder lactose of soja lijkt mij echt enorm lastig.

Kosseh, wat jammer, goed dat je het weer op pakt. Zo te zien hebben wij beetje dezelfde bouw en lengte, ik ben 1 83. Mijn doel is ook tussen de 75-80kg te komen en voor als nog kom ik ook niet onder de 3 cijfers voor de komma. Ontzettend frustrerend maar het gaat echt wel weer lukken!

Bedankt iedereen, jullie hoop lijkt te werken! Ik heb net 3km gewandeld en de pijn is echt goed te doen. Waar ik de vorige keer een 9 op 10 gaf, zeg ik nu een 4 op 10. Dit is al tijden misschien zelfs jaren niet zo weinig geweest na inspanning.
Nu had ik mijn shet mee die is een heerlijk wandel maatje, oranje monster kan daar veel van leren. :')

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:59

Vandaag overdag weer een flinke (eet)dip. Maar gewoon avondeten gepakt (wilde dat voorheen nog wel eens overslaan ter compensatie) en ga zodirect richting de gym voor een uurtje kickboksen. Hopelijk voelt mijn hoofd zich daarna ook weer wat beter :\

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:32

God straft onmiddellijk denk ik voor m'n gekke gedrag, want gisteren tijdens het kickboksen landde een knie van mij net niet lekker op een handschoen en had ik direct een flinke bult/punt met vocht op m'n knie. Gelijk gekoeld en thuis doorgegaan met koelen. Lijkt vanochtend alles mee te vallen, gelukkig _/-\o_

Zet ik vanochtend mijn zoon op de wc, schiet het in m'n rug/ribben. Dus nu doet zo ongeveer elke beweging en elke ademhaling zeer :x hopelijk wordt dat gedurende de dag weer wat minder...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:48

Oei, gelukkig valt het mee!
Hier dus ook al een kleine week last van m’n schouderblad. Wordt wel minder gekukkig, maar merk t vooral als ik langer in bed lig..

Wij hadden gisteren een 3 gangen diner bij vrienden. Mijn God wat een eten :') . Wel echt heerlijk gegeten.

Wat een leuke Tirza! Ik vind je Shet ook geweldig <3 . Heeft wel wat weg van m’n oude Shet
Afbeelding

Wij gaan morgen op zondag een dagje naar België! Jullie raden het al, we gaan een dagje buiten klimmen daar. Dus lekker de natuur in, lekker klimmen.
En 1 dagje lekker toerist uithangen en wat Belgische biertjes drinken, daarvoor zijn we ook deels in België :+.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:44

Nou zo gaan we de oorlog wel winnen. 100 hele gram in een week tijd. :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 15:40

Roosch schreef:
Nou zo gaan we de oorlog wel winnen. 100 hele gram in een week tijd. :+

Het is eraf, het is eraf *\o/*
Ook kleine overwinningen vieren!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 16:40

Balen van je schouder @Esther. Hopelijk voelt die ook gauw beter. Veel plezier in België alvast!

Hier vandaag een goede dag. Vanochtend met de kleine man en een vriendin en haar dochter gezwommen, daarna samen geluncht. En toen ik de kleine man in bed had ben ik even een rondje gaan hardlopen (man werkte thuis). Pijn in mijn rug/ribben is er alleen bij een beetje vreemde zijwaartse beweging, dus hardlopen was geen probleem. Gelukkig :D geeft een fijn gevoel voor vandaag. Straks netjes avondeten en met de kleine man langs de deuren. En thuis snoepjes uitdelen aan kindjes..

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 18:11

Gelukkig dat het meevalt MuSli. Je kan desnoods een dagje ibuprofen slikken zodat je pijn minder heftig is en je alles gewoon kan blijven bewegen.

Esther, aah ja! Balen van je schouderblad, hopelijk gaat het klimmen goed. Sterkte alvast met de spierpijn :+

Roosch, bekijk het positief, er is iets afgegaan! :) ik zou veel over hebben voor 100 gram per week er af. Sinds begin dit jaar is het steeds een schommel met -2kg en +2kg, doe onwijs mijn best en beweeg zo veel ik kan. Er lijkt ook geen rede te zijn waarom ik niet afval..
Dus 100 gram er af is weer 100gram er af en meer als je best kan je niet doen :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 12:03

Ik stond eventjes stil en ook even wegen en opletten overgeslagen maar vanochtend toch weer op de weegschaal gestaan en bijna 2 kilo eraf. Nu 92,5. Zou in principe nog onder de 90 uit moeten kunnen komen dit jaar...

3/10 was het 95,1.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 19:18

Mooi doel voor 1 januari toch Corine. 90kg. Gaat vast lukken.

Qua eten gaat het hier niet zo best.
Veel te veel lekkere broodjes op het werk.
Voordeel is dat ik zoveel beweging krijg tijdens het werk, dat ik er niks van aankom :D .
Toch mag er nog steeds wel een paar kg af, dus toch proberen van die lekkere broodjes af te blijven ~~}>
Net nog wel een uur naar de sportschool geweest.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:01

Mijn gebeden zijn verhoord: Oppo komt met een cookie dough variant! :))