Marie_Anne schreef:Ik zou zeggen: gooi dan ook de winkels waar geen eten wordt verkocht dicht. Primark, IKEA, H&M enz.
Als mensen daar nu opeens massaal allemaal gaan rondlopen dan zal dat de volgende stap wel zijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Essie73 schreef:Mars schreef:Zat me toch al te bedenken hoe dat met maneges etc moet? Valt dat onder sportclub? Hoe moeten ze dat doen met de paarden, kun je niet zomaar allemaal stil zetten.
Mijn oudje staat in een rusthuis, we kregen vanmorgen al de melding dat bezoek daar niet meer mogelijk is v.w. het feit dat het tevens een zorgboerderij is. Alle begrip, maar het voelt wel naar dat ik mijn paard nu niet kan zien.
De ander staat op een pensionstal en die blijft voorlopig gewoon open. Ondanks uitloopstal kunnen de paarden uiteraard niet 3 weken zonder beweging.
Uiteraard geld hier wel dat je bij klachten niet het terrein betreed maar wat regelt met stalgenoten / staleigenaresse.
Zelf werk in ik de "zorg" Ben biometrist, ondanks dat ik flink hoest mag ik morgen gewoon aan het werk. Thuis blijven mag ook, maar omdat ik geen koorts heb moet ik dan vakantie opnemen. Hoe krom.
MoniqueT schreef:Ik hoor net van een vriendin die ging tanken in Breda, dat er bij Ikea verkeersregelaars staan, zo druk ik het. Ook parkeerterrein van de Makro en een restaurant bij het bos, afgeladen vol.
Wanneer gaan mensen het nu eens begrijpen??
karuna schreef:Hotel is meest toch ook eet en drinkgelegenheid. Hoe leg je die grens dan? De maatregel is ook vanwege de feestende belgen
Maar die verslaggevertoeristen aanraken, die zelfde microfoon bij hun onder de neus duwen. Hoe moet het niet.
Jessix schreef:Hier op de Heuvelrug was dat dus al vanmorgen. Ook gewoon nog groepjes die samen hardlopen of een bootcamp clubje. Misschien moet de overheid inderdaad maar heel duidelijk zijn en handhaven, want blijkbaar kunnen veel mensen niet zelf bedenken dat je het beste zoveel mogelijk contact kan vermijden.
cursebreaker schreef:Tallie1979 schreef:Ik ben ontzettend blij dat mijn paard in de hit actief staat. Die overleeft het wel en ik hoef niet iedere dag.
Nou ging ik afgelopen week ook alleen maar om te voeren en daarna weer weg.
Kinderen op stal noemen het vakantie. Daar gaat de lol nog wel vanaf. Want saai de hele dag binnen zitten is echt niet tof.
Is voor sommige kinderen idd best moeilijk om goed te bevatten nu. M'n 7 jarige net ook duidelijk gemaakt dat er niet buiten de tuin gespeeld wordt, we nergens naartoe gaan (behalve naar een verlaten bos om de hond uit te laten). Moest bij hem ook echt even zorgen dat dat kwartje zou vallen haha.