De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:56

Marie_Anne schreef:
Ik zou zeggen: gooi dan ook de winkels waar geen eten wordt verkocht dicht. Primark, IKEA, H&M enz.

Als mensen daar nu opeens massaal allemaal gaan rondlopen dan zal dat de volgende stap wel zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:56

Hotel is meest toch ook eet en drinkgelegenheid. Hoe leg je die grens dan? De maatregel is ook vanwege de feestende belgen

Maar die verslaggever :n toeristen aanraken, die zelfde microfoon bij hun onder de neus duwen. Hoe moet het niet. 8)7
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-03-20 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:57

Essie73 schreef:
Mars schreef:
Zat me toch al te bedenken hoe dat met maneges etc moet? Valt dat onder sportclub? Hoe moeten ze dat doen met de paarden, kun je niet zomaar allemaal stil zetten.

Mijn oudje staat in een rusthuis, we kregen vanmorgen al de melding dat bezoek daar niet meer mogelijk is v.w. het feit dat het tevens een zorgboerderij is. Alle begrip, maar het voelt wel naar dat ik mijn paard nu niet kan zien.

De ander staat op een pensionstal en die blijft voorlopig gewoon open. Ondanks uitloopstal kunnen de paarden uiteraard niet 3 weken zonder beweging.
Uiteraard geld hier wel dat je bij klachten niet het terrein betreed maar wat regelt met stalgenoten / staleigenaresse.

Zelf werk in ik de "zorg" Ben biometrist, ondanks dat ik flink hoest mag ik morgen gewoon aan het werk. Thuis blijven mag ook, maar omdat ik geen koorts heb moet ik dan vakantie opnemen. Hoe krom.

Whut? Mag dit überhaupt?

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:57

Ondertussen in Groningen allemaal in de rij voor de coffee shop.

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:58

Ik vind het wel terecht hoor dat je in de zorg alleen bij koorts pas thuis mag blijven. Iedereen is straks nodig.

Ik heb ook een vitale functie, met een klein team is het niet op te vangen als iedereen die een beetje verkouden is thuis blijft.

Isabonny

Het is me nu nog niet duidelijk of afhaaleetgelegenheden nu wel of niet dicht moeten. Dus chinees, friture, pizzeria, shoarmatent. Ik hoorde iemand die vraag stellen, maar volgens mij geen duidelijk antwoord op gehoord.

colinneke

MoniqueT schreef:
Ik hoor net van een vriendin die ging tanken in Breda, dat er bij Ikea verkeersregelaars staan, zo druk ik het. Ook parkeerterrein van de Makro en een restaurant bij het bos, afgeladen vol.

Wanneer gaan mensen het nu eens begrijpen??

Hohoho die verkeersregelaars staan er omdat het bovenste parkeerdek gesloten is voor onderhoud. En er dus de helft minder parkeergelegenheid is. Die verkeersregelaars staan er voor het in goede banen te leiden.
Smaland, bistro en restaurant zijn al gesloten.
Maar nog steeds is IKEA 1e levensbehoefte? Ook al werk ik er, begrijpen doe ik het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:59

Movement schreef:

[ Afbeelding ]

Niet.. :n

Ladybird
Moderator Algemeen

karuna schreef:
Hotel is meest toch ook eet en drinkgelegenheid. Hoe leg je die grens dan? De maatregel is ook vanwege de feestende belgen

Maar die verslaggever :n toeristen aanraken, die zelfde microfoon bij hun onder de neus duwen. Hoe moet het niet. 8)7

Nou in een hotel kan je ook slapen. Zo kun je dus daar wel slapen, maar zal het restaurant dicht zijn

Mars

Ik bedoel idd ook de pensionstallen, zeker die waar paarden 23/7 op stal staan. Kunnen die mensen wel hun paarden gewoon rijden? Zeker nu t weideseizoen nog niet begonnen is.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:00

Jessix schreef:
Hier op de Heuvelrug was dat dus al vanmorgen. Ook gewoon nog groepjes die samen hardlopen of een bootcamp clubje. Misschien moet de overheid inderdaad maar heel duidelijk zijn en handhaven, want blijkbaar kunnen veel mensen niet zelf bedenken dat je het beste zoveel mogelijk contact kan vermijden.

Buiten sporten is het beste wat je kunt doen.
Het verhoogt juist je weerstand en wanneer buiten doet zonder fysieke contact is er minimaal besmetting gevaar.

Het hebben van een huisgenoot of kinderen verhoogt het besmettingsgevaar aanzienlijk, en stress doet dit ook.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:00

Mars schreef:
Ik bedoel idd ook de pensionstallen, zeker die waar paarden 23/7 op stal staan. Kunnen die mensen wel hun paarden gewoon rijden? Zeker nu t weideseizoen nog niet begonnen is.

Ik hoorde net van een vriendin dat zorg door eigenaar wel toegelaten is, maar niet rondhangen daarvoor/na oid

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:01

de huidige studenten zijn de ministers van de toekomst :+

Dat mensen toch naar cafe's etc gingen vond ik echt storend, dat sluiten is een dikke prima denk. het is echt helaas gebleken dat een aantal mensen niet zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen... (en die met zn allen op een eiland zetten mag dan niet, jammer, dan zou het zichzelf oplossen)..
Inderdaad grote winkels zoals genoemd, misschien ook een limiet aan mensen binnen laten? Primarkt is niet noodzakelijk, bouwmarkt zou wel weer handig kunnen zijn.. Maar goed, die mogen vooralsnog open blijven toch?

Goed, en tevens heel beangstigend..deze maatregelen.. Heel dubbel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:01

Mars schreef:

Mits je niet verkouden oid bent lijkt het me wel. Je mag toch ook gewoon werken als je niet verkouden bent?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:02

Vindt het ook wel apart dat ikea enzo open blijven, ik hoop dat mensen nu niet denken dat dat nog wel een leuk dagje uit is en goed vermaak voor de kinderen. Regels voor de supermarkt vindt ik nu ook wel fijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:02

Movement schreef:

[ Afbeelding ]

Why?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:03

cursebreaker schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik ben ontzettend blij dat mijn paard in de hit actief staat. Die overleeft het wel en ik hoef niet iedere dag.

Nou ging ik afgelopen week ook alleen maar om te voeren en daarna weer weg.

Kinderen op stal noemen het vakantie. Daar gaat de lol nog wel vanaf. Want saai de hele dag binnen zitten is echt niet tof.

Is voor sommige kinderen idd best moeilijk om goed te bevatten nu. M'n 7 jarige net ook duidelijk gemaakt dat er niet buiten de tuin gespeeld wordt, we nergens naartoe gaan (behalve naar een verlaten bos om de hond uit te laten). Moest bij hem ook echt even zorgen dat dat kwartje zou vallen haha.

Het is logisch hoor. Ze denken dat niet naar school standaard vakantie is.

Heb al gezegd dat zij mijn paard wel mogen verzorgen! :)) Waren de moeders het wel mee eens! :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:03

F_Orumster schreef:
Movement schreef:

[ Afbeelding ]

Why?

Nou ja als die ook dicht moet hebben die mensen een probleem

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:04

Relaxed schreef:
Movement schreef:

[ Afbeelding ]

Niet.. :n

Ik moet echt heel hard lachen, dit zijn dus eerste levensbehoeften voor mensen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:05

Voor sommige is het ook medicinaal en misschien kunnen ze het straks voor veel door verkopen...

moonsparkle

Weet iemand waar de lijst staat met vitale beroepen?

karuna
Drukke kabouter

Helaas zijn er best veel weed verslaafden. -O- ik vrees voor de he he psssst weed kopen straatdealers.

Anoniem

Verplicht afkicken kan natuurlijk niet :roll:

Sure_lee

Ik vind een verslaving niet echt lachwekkend.

Petrichor

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:06

Ik heb even een belangrijke vraag. Horeca moet dicht, geldt dit ook voor een cafetaria waar enkel wordt afgehaald??