Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:35

Ik krijg echt nachtmerries daarvan.
Ik weet echt niet wat ik zou doen dan, ik zou het vrees ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen om het kind dan af te staan. Maar goed, dan vind ik ook dat je er 100% voor moet gaan en niet van die “jij hebt mijn leven verpest” verhalen, dan kun je het kind misschien toch maar beter afstaan. Maar dan wellicht met een eerlijk verhaal...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 16:07

love_western schreef:
Waratje schreef:
Dat weet je dus niet, hormonen zijn echt hele interessante stofjes :j

Maar het is je eigen keus, of je er wat mee doet.

Mijn gezondheid is niet top en heb mijn slaap nodig om overdag goed te functioneren. En dat ga ik niet laten vergallen door een kind.

Ik ben inmiddels door de jaren heen behoorlijk 'egoïstisch' geworden. En mijn geluk staat toch echt voorop. En overal waar ik niet gelukkig van word, daar kap ik mee.

En ik ga mijzelf die ellende van een kind niet aandoen. Nu niet en nooit niet :D

En krijgt vriend wel last van rammelde zaadleiders, dan zoekt ie maar iemand op, die wel kinderen wil. Dat heb ik hem meteen duidelijk gemaakt.

Dat is nou net de grap van hormonen, die vrije keus wordt er zwaar door beïnvloed. Als je per ongeluk dus in zo'n situatie komt zoals die Lovely, is de kans heel groot dat die hormonen ook bij jou gewoon hun werk doen. En dat is maar goed ook, want een kind afstaan klinkt gemakkelijk, maar is het niet, daar heb je later flink last van.
Maar goed, jouw gezondheid is niet top en je bent heel bewust van je gebrek aan kinderwens, dus de kans dat je in zo'n situatie komt is bijzonder klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 16:39

Schuur_ schreef:
Van die programma’s als I didn’t know I was pregnant krijg ik ook standaard nachtmerries

Zou mij niks verbazen als er bij een groot percentage toch keer iets mis is gegaan met het nemen van de pil.. of diarree gehad/overgegeven en niet bij stil gestaan. Tuurlijk het kan gebeuren ondanks goed pilgebruik.. maar vast niet zo vaak..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 16:47

Ik keek gisteren unexpected (waarbij tieners zwanger raken) en het is echt schokkend hoeveel meiden niet op de hoogte zijn van de risico's! 'Niemand had mij verteld dat je zo makkelijk zwanger raakt'.
En ook heel opvallend dat bijna alle meiden een moeder en soms zelfs oma hadden die ook tienermoeder was.
Blijkbaar geven ze dat in generatie door? :?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:02

Dat soort programma's vind ik ook verbijsterend en angstaanjagend. Ik ben zelf al jaaaaaren aan de pil en gebruik daarnaast geen andere conceptie. Gaat -gelukkig!- al jaren goed maar doe ook wel regelmatig een test. Just to be sure, en om niet voor een verrassing te staan als je geen keuzes meer hebt.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:29

Cayenne schreef:
Ik keek gisteren unexpected (waarbij tieners zwanger raken) en het is echt schokkend hoeveel meiden niet op de hoogte zijn van de risico's! 'Niemand had mij verteld dat je zo makkelijk zwanger raakt'.
En ook heel opvallend dat bijna alle meiden een moeder en soms zelfs oma hadden die ook tienermoeder was.

Valt me ook op inderdaad. Bij MTV Young en Pregnant zie je dat ook. Heel apart hoe dat echt generaties doorgaat soms. Zou er geen studie naar gedaan zijn?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:22

Berdien schreef:
Dat soort programma's vind ik ook verbijsterend en angstaanjagend. Ik ben zelf al jaaaaaren aan de pil en gebruik daarnaast geen andere conceptie. Gaat -gelukkig!- al jaren goed maar doe ook wel regelmatig een test. Just to be sure, en om niet voor een verrassing te staan als je geen keuzes meer hebt.

Maar waarom dan niet gewoon condooms ook gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:32

Waarom wel?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:35

Om te voorkomen dat je poedersuiker krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:36

Ik vind zelf alleen de pil niet betrouwbaar genoeg. Dus hier altijd dubbel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:43

Vjestagirl schreef:
Om te voorkomen dat je poedersuiker krijgt

Goed pilgebruik (dus nadenken als je eens ziek bent of een dag vergeet) en bij twijfel testen voorkomt die poedersuiker toch ook..

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 18:53

Er liggen hier standaard zwangerschaptesten in de la. Bij de minste twijfel wordt er getest

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:00

Het is wat dat betreft schokkend dat niet een anticonceptie middel 100% garantie biedt.

De pil is na 35 ook niet zo geschikt meer, spiraal moet je maar tegen kunnen, ik had heel veel last van mijn koper, condooms in een vaste relatie vind ik ergerlijk.
Blij dat ik nu gesteriliseerd ben, hoef ik ook geen testen meer te hebben liggen voor tijdens een paniekaanval.

Maar echt, ik heb wat stress gekend, hoor.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:02

love_western schreef:
Ik vind zelf alleen de pil niet betrouwbaar genoeg. Dus hier altijd dubbel.

Hier dus ook. Inmiddels al 16 jaar met zelfde partner maat nooit zonder beide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:45

Net nog even een kind aan t janken gemaakt, dat tot tweemaal toe een kat wilde schoppen in de struikjes.
“ ben jij nou die kat aan t schoppen?
Laat ik t niet zien!!”

En toen ze jankend wegrende zei ik nog “ anders schop ik jou”.
Kinderen die dieren zo benaderen, daar kan ik heel boos om worden

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:46

Ik heb laatst ook tegen mijn buurkindertjes geschreeuwd, die mijn kat bang aan het maken waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:47

Nou inderdaad. Opzouten met dat gedrag.
Ookal was ze n jaar of 3 gok ik...
Ze kon wel heel hard rennen opeens

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:48

Oh die van mij was een jaar of 10... Heel erg boos op geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:03

Schuur_ schreef:
Cayenne schreef:

Valt me ook op inderdaad. Bij MTV Young en Pregnant zie je dat ook. Heel apart hoe dat echt generaties doorgaat soms. Zou er geen studie naar gedaan zijn?

Jawel, en het is idd bekend dat meisjes van tienermoeders een aanzienlijk grotere kans hebben om zelf tienermoeder te worden :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:06

Anoniem schreef:
Net nog even een kind aan t janken gemaakt, dat tot tweemaal toe een kat wilde schoppen in de struikjes.
“ ben jij nou die kat aan t schoppen?
Laat ik t niet zien!!”

En toen ze jankend wegrende zei ik nog “ anders schop ik jou”.
Kinderen die dieren zo benaderen, daar kan ik heel boos om worden

Wat idioot zeg!
Zo had mijn broertje vroeger een vriendje die het had gepresteerd om jonge katjes van de trap naar beneden te gooien omdat hij wilde weten of ze stuiterden 8)7
Twee hadden hun rug gebroken en eentje een pootje. Die 2 met gebroken rug hebben ze in moeten laten slapen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:08

In principe moet de pil, bij goed gebruik en nog beter nadenken ;) , voldoende veilig zijn. Ik vind zelf condooms echt ondingen. Prima oplossing bij eenmalige/wisselende partners maar als ik exclusief met iemand ben dan gaan ze zsm de deur uit := Onder voorwaarde dat beide partijen getest en schoon zijn ;)

Kinderen die dieren pijn doen vind ik bijzonder akelig.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:10

Ik vind dat psychopatisch gedrag :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:11

Wij hadden vroeger een laag tuinhekje en een #%$£¥* buurjongetje die het leuk vond om onze hond te porren met stokken etc. Toen ik m betrapte heb ik het hekje snel open gegooit. Nooit een jong zo hard zien rennen := Hond was trouwens een enorme goedzak, sjeesde alleen achter t jong aan omdat ie de stok wilde hebben die hij nog vast had :') Maar hij heeft nooit meer aan het hekje gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:15

Geniaal Mars, gewoon geniaal :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:25

Wij hadden een paar jaar geleden een huiskip. Liep los in de tuin en zat in huis als je niet uit keek, herl leuk en lief ding. Met een verjaardag kwam ons nichtje vertellen dat haar broer van toen 9 de kip zat te plagen. Ben og nooit zo snel buiten geweest. Was ie de kip met een stok aan t porren rn een soort van optillen. Moest me inhouden om niet t zelfde te doen bij hem. Heb de stok uit zn handen getrokken en t jong naar binne gestuurt waar ie van zn moeder te horen kreeg dat ie t niet meer mocht doen hoor! Op zon zoet toontje ook. Bekeek mn schoonzus en zwager meteen heel anders...