Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Ik drink mijn water eigenlijk altijd met een scheutje citroensap, vind dat vaak al genoeg afwisseling op 'gewoon' water. Maar als ik dorst heb moet ik er eigenlijk niet aan denken om iets anders te drinken dan water. Drink altijd minimaal 2 liter op een dag (en dat is echt minimaal, zit regelmatig tegen de 4 aan) en als ik minder dan dat drink heb ik ook gewoon echt dorst. Moest er aan het begin super veel van plassen maar dat is tegenwoordig ook al een stuk minder. Snap ook echt niet hoe mensen moeite kunnen hebben met 2L water op een dag drinken, hoe veel frisdrank/koffie/thee drink je dan? Ik heb gewoon een degelijke fles van 0.75 liter die ik elke keer bijvul en altijd bij me heb, die vul ik minstens elke drie uur toch wel bij.
Emmaa_ schreef:Ik vind verse thee dan ook het lekkerst, maar er zijn niet heel veel theesoorten waar geen theïne in zit. Als ik thee drink is het altijd kalmerende of slaapverwekkende thee zonder theïne, want daar word ik niet echt slaperig van maar er zit in ieder geval geen cafeïne-soort in.
Je hebt natuurlijk goed en goed he, net zoals je slecht en slecht hebt. Je kan beter een kopje thee drinken dan een glas cola, maar ik vind het chemische aspect eraan vaak juist hetgene wat het minder lekker maakt, en daardoor drink ik eigenlijk amper thee.
Janine1990 schreef:Emmaa_ schreef:Ik vind verse thee dan ook het lekkerst, maar er zijn niet heel veel theesoorten waar geen theïne in zit. Als ik thee drink is het altijd kalmerende of slaapverwekkende thee zonder theïne, want daar word ik niet echt slaperig van maar er zit in ieder geval geen cafeïne-soort in.
Je hebt natuurlijk goed en goed he, net zoals je slecht en slecht hebt. Je kan beter een kopje thee drinken dan een glas cola, maar ik vind het chemische aspect eraan vaak juist hetgene wat het minder lekker maakt, en daardoor drink ik eigenlijk amper thee.
Sommige smaken smaken ook gewoon echt chemisch...
Maar je kan mij bijna niet wijsmaken dat thee dat met enorme hoeveelheden tegelijk geproduceerd wordt, niet in een chemisch proces terecht zijn gekomen.
Goede tip trouwens van de rustgevende thee!
Annikoe schreef:Je hebt toch tegenwoordig ook van die speciale flessen laura, zodat je zelf een smaakje aan je water kan toevoegen? Er zit dan zo'n soort filter in het midden waar je dan bijvoorbeeld komkommer of fruit in kan doen. Misschien vind je het dan wel lekkerder?
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar wie weet
jaimy10 schreef:Annikoe schreef:Je hebt toch tegenwoordig ook van die speciale flessen laura, zodat je zelf een smaakje aan je water kan toevoegen? Er zit dan zo'n soort filter in het midden waar je dan bijvoorbeeld komkommer of fruit in kan doen. Misschien vind je het dan wel lekkerder?
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar wie weet
Das lekker! Met frambozen
Sannens schreef:Gefeliciteerd Jaimy!
Mijn lijstje is nog niet helemaal zeker:
O: Granola met magere yoghurt en aardbeien
L:Nog geen idee wat, ik koop wat op de universiteit.Tomatenpompoensoep met een wit hard broodje (formaat Italiaanse bol)
T: Banaan
A: AYCE sushi![]()
Wat is jullie mening over light drinken? Zoals Cola Zero? Ik drink meestal water, maar soms heb ik zin in iets anders.
Emmaa_ schreef:Ik heb mijn dagje wat aangepast want ik kreeg net ineens zin met gnocchi met prosciutto en gorgonzolaHeb dus een van m'n tussendoortjes overgeslagen en denk dat ik zo een pistoletje bij m'n soep eet in plaats van een heel naanbrood. Scheelt 200 kcal ofzo
![]()
O: Tosti uit paniniijzer van vloerbrood, kaas en pesto (370)
L: Bloemkoolsoep en een pistolet (252)
T:Think thin brownie crunch bar (230)20g Tony Chocolonely melk hazelnoot (112) en 3 rijstwafels (114)
A: Gnocchi met gorgonzola, prosciutto en een scheutje kookroom (772)
T: 220g Skyr honing (165)
Totaal:17891761. Macro's zijn niet zo netjes vandaag maar daar kan ik wel een keer mee leven. Misschien dat ik mijn skyr eerder opeet als ik tussendoor nog honger krijg.