Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:00

Ik drink mijn water eigenlijk altijd met een scheutje citroensap, vind dat vaak al genoeg afwisseling op 'gewoon' water. Maar als ik dorst heb moet ik er eigenlijk niet aan denken om iets anders te drinken dan water. Drink altijd minimaal 2 liter op een dag (en dat is echt minimaal, zit regelmatig tegen de 4 aan) en als ik minder dan dat drink heb ik ook gewoon echt dorst. Moest er aan het begin super veel van plassen maar dat is tegenwoordig ook al een stuk minder. Snap ook echt niet hoe mensen moeite kunnen hebben met 2L water op een dag drinken, hoe veel frisdrank/koffie/thee drink je dan? Ik heb gewoon een degelijke fles van 0.75 liter die ik elke keer bijvul en altijd bij me heb, die vul ik minstens elke drie uur toch wel bij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:05

Emmaa_ schreef:
Ik drink mijn water eigenlijk altijd met een scheutje citroensap, vind dat vaak al genoeg afwisseling op 'gewoon' water. Maar als ik dorst heb moet ik er eigenlijk niet aan denken om iets anders te drinken dan water. Drink altijd minimaal 2 liter op een dag (en dat is echt minimaal, zit regelmatig tegen de 4 aan) en als ik minder dan dat drink heb ik ook gewoon echt dorst. Moest er aan het begin super veel van plassen maar dat is tegenwoordig ook al een stuk minder. Snap ook echt niet hoe mensen moeite kunnen hebben met 2L water op een dag drinken, hoe veel frisdrank/koffie/thee drink je dan? Ik heb gewoon een degelijke fles van 0.75 liter die ik elke keer bijvul en altijd bij me heb, die vul ik minstens elke drie uur toch wel bij.

Ik vergeet vaak te drinken :o
Gelukkig wil het in de zomer een stuk beter dan in de winter :j Want in de winter word ik er ook gewoon koud van (behalve van thee :+ )

Maar het is vaak zo dat ik op mijn werk 1,5 liter drink, maar dan rij ik naar huis, ga ik eten, ben ik 's avonds bij de paarden en dan ben ik ook zomaar weer thuis en realiseer ik me dat ik sinds de middag niets meer heb gedronken. Zo stom. Als het erg warm is, dan drink ik ook op stal wel, staat altijd een flesje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:09

Het kwam er denk ik wat botter uit dan de bedoeling was, oeps :)) Ik had het vroeger ook hoor, dronk gerust een liter cola op een dag en heelmaal geen water. Of ik kwam er halverwege de dag achter dat ik nog helemaal geen water gedronken had.

Thee ben ik niet zo'n fan van. Vind het niet zo heel erg lekker en ik vind dat in de meeste theesmaken te veel cafeïne of andere goedjes worden toegevoegd. Mensen denken snel dat het even goed is als water drinken, maar in de realiteit valt dat vaak erg tegen. Koffie drink ik dan weer wel, maar over het algemeen niet meer dan 2 Nespresso's 's morgens voordat ik van huis ga. Buitenhuis haal ik heel soms koffie, maar vind het eigenlijk nooit zo lekker dan :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:12

Ooh ik vond het niet bot hoor :')

Thee is het lekkerste vers, schepthee ipv schepsnoep :P Maar of het goed is??? Ik weet het niet hoor... Lastig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:15

Ik vind verse thee dan ook het lekkerst, maar er zijn niet heel veel theesoorten waar geen theïne in zit. Als ik thee drink is het altijd kalmerende of slaapverwekkende thee zonder theïne, want daar word ik niet echt slaperig van maar er zit in ieder geval geen cafeïne-soort in.

Je hebt natuurlijk goed en goed he, net zoals je slecht en slecht hebt. Je kan beter een kopje thee drinken dan een glas cola, maar ik vind het chemische aspect eraan vaak juist hetgene wat het minder lekker maakt, en daardoor drink ik eigenlijk amper thee.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:16

Ik vind het vaak wel lastig om meer dan 1,5 liter te drinken.. Ik heb ook altijd een fles water van 700ml voor mijn neus staan en vaak gaat dat goed, maar soms vergeet ik het gewoon :')
Thee drink ik alleen als ik het koud heb. Of met honing voor mijn keel nu, dat is toch lekkerder dan koud water met honing :))

Alleen over 2 weken begint mijn nieuwe baan in de dierenwinkel en dan kun je natuurlijk niet de hele dag door drinken omdat je dan in de winkel staat. Dat gaat nog wel lastig worden denk ik.

Maar wat is er zo slecht aan thee dan? Dat zijn toch gewoon kruiden of zeg ik nou iets verkeerd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:18

De meeste theesoorten die je in de supermarkt koopt zijn wel meer dan alleen kruiden, daar zitten vaak veel stoffen aan toegevoegd. Theïne is gewoon een vorm van cafeïne en het is dus niet alsof je alleen water met een smaakje drinkt. Maargoed, dat is wel echt mierenneukerij en dat ik het niet graag drink betekent natuurlijk niet dat niemand dat moet doen :)) Maar het is wel iets om rekening mee te houden, dat 2 liter thee drinken op een dag niet gelijk staat aan 2 liter water op een dag drinken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:19

Emmaa_ schreef:
Ik vind verse thee dan ook het lekkerst, maar er zijn niet heel veel theesoorten waar geen theïne in zit. Als ik thee drink is het altijd kalmerende of slaapverwekkende thee zonder theïne, want daar word ik niet echt slaperig van maar er zit in ieder geval geen cafeïne-soort in.

Je hebt natuurlijk goed en goed he, net zoals je slecht en slecht hebt. Je kan beter een kopje thee drinken dan een glas cola, maar ik vind het chemische aspect eraan vaak juist hetgene wat het minder lekker maakt, en daardoor drink ik eigenlijk amper thee.

Sommige smaken smaken ook gewoon echt chemisch...
Maar je kan mij bijna niet wijsmaken dat thee dat met enorme hoeveelheden tegelijk geproduceerd wordt, niet in een chemisch proces terecht zijn gekomen.

Goede tip trouwens van de rustgevende thee!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:26

Ik drink op mijn werk veel thee (er zijn er echt genoeg zonder theine hoor, vooral verse thee, maar ook wel een aantal voorverpakte soorten) en water, thuis vind ik dat lastiger. Ik ben dan de hele dag met de kinderen bezig en dan schiet het er soms gewoon bij in. Is dus ook niet dat ik dan wat anders drink, vaak genoeg denk ik aan het einde van de middag goh waarom heb ik toch zo'n dorst :+

Ik drink water ook echt alleen omdat het goed is, ik vind er niets aan. Ik heb een jaar vrijwel alleen water gedronken omdat iedereen roept dat je er gewoon aan moet wennen, maar er is niets aan veranderd. Vandaar dat ik mezelf nu een glaasje cola zero gun 's avonds, dat vind ik echt lekker en is een soort traktatie voor me :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:27

Janine1990 schreef:
Emmaa_ schreef:

Sommige smaken smaken ook gewoon echt chemisch...
Maar je kan mij bijna niet wijsmaken dat thee dat met enorme hoeveelheden tegelijk geproduceerd wordt, niet in een chemisch proces terecht zijn gekomen.

Goede tip trouwens van de rustgevende thee!

Dat geldt net zo goed voor water :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:28

Laura82 schreef:
Dat geldt net zo goed voor water :+

De chemische smaak of het rustgevende? :P

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:34

Het chemische proces :+ alhoewel, in sommige gevallen ook de chemische smaak :')

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:37

Ik drink bijna alleen maar water, lust niks anders. Ice tea green gaat er ook wel in, maar hou t liever bij water.. :)) Ohja en uiteraard koffie hmm!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:39

Laura82 schreef:
Het chemische proces :+ alhoewel, in sommige gevallen ook de chemische smaak :')

_O-

Wij hebben een waterontharder... De eerste keer dat je dan water drinkt, denk je echt meteen: OMG, chloorrrrr... Maar er komt helemaal geen chloor in :') Het is even wennen, daarna is het echt super lekker!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:44

Je hebt toch tegenwoordig ook van die speciale flessen laura, zodat je zelf een smaakje aan je water kan toevoegen? Er zit dan zo'n soort filter in het midden waar je dan bijvoorbeeld komkommer of fruit in kan doen. Misschien vind je het dan wel lekkerder?
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar wie weet :Y)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:45

Annikoe schreef:
Je hebt toch tegenwoordig ook van die speciale flessen laura, zodat je zelf een smaakje aan je water kan toevoegen? Er zit dan zo'n soort filter in het midden waar je dan bijvoorbeeld komkommer of fruit in kan doen. Misschien vind je het dan wel lekkerder?

Das lekker! Met frambozen <3

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:58

jaimy10 schreef:
Annikoe schreef:

Das lekker! Met frambozen <3

Maar kun je dat fruit daarna nog opeten? Anders vind ik het zo zonde van die dure frambozen en aardbeien.. :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:01

Dat is inderdaad lekker, dat drink ik vooral in de zomer wel graag. Maar die halve liter flessen gaat uiteindelijk zo'n 350 ml water in naast t fruit, en dat is echt zo op. Op het werk maken ze het in zo'n karaf achtig iets met kraantje onderop (jemig hoe heet zoiets nou :') ) en dat bracht me op een idee, dus iets soortgelijks voor thuis gekocht. Nu nog in gebruik nemen :+

Sommige mensen eten het fruit nog op, maar ik vind dat niet lekker, dat houdt me ook beetje tegen om het vaak te maken. Citroen en komkommer vind ik dan weer minder erg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:21

Ik eet het ook op haha.

Voor de mensen met citroensap: houd er wel rekening mee dat het slecht is voor je tanden. Ik deed het ook vrij veel maar kreeg de laatste keer bij de tandarts er de rekening voor. Dus beperk het nu toch maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:23

Ja, jammer is dat he.. De fles waar ik uit drink heeft een soort rietje en daardoor schijnt het wel mee te vallen, maar ik probeer echt uit te kijken dat ik er niet net een beetje te veel in doe.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:26

Dan moet je het met een rietje drinken als je er citroen in doet dan valt het mee :)

Ik heb zelf ook 2 van die flessen, zeker in de zomer vind ik dat lekker. Komkommer geeft echt al verrassend veel smaak aan je water! 1 van m'n flessen is 700 of 800 ml dus wel de moeite! Ik drink ook niet graag water uit de kraan (thuis hebben we een filter waardoor het water extra gezuiverd wordt) maar als ik die fles mee heb met fruit dan proef ik het verschil niet zo en kan ik hem wel bijvullen!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:26

Rietje gebruiken idd! Drink als ik vrij ben wel eens water met citroen als eerste 's ochtends vroeg, wordt overal beweert dat het goed is voor de stoelgang. :)

Waar hebben jullie die flessen gehaald? :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:27

Ik drink idd wel met een rietje. Volgens mijn tandarts maakt dat wel iets verschil maar (bij mij iig) niet voldoende

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:30

Sannens schreef:
Gefeliciteerd Jaimy!

Mijn lijstje is nog niet helemaal zeker:
O: Granola met magere yoghurt en aardbeien
L: Nog geen idee wat, ik koop wat op de universiteit. Tomatenpompoensoep met een wit hard broodje (formaat Italiaanse bol)
T: Banaan
A: AYCE sushi *\o/*

Wat is jullie mening over light drinken? Zoals Cola Zero? Ik drink meestal water, maar soms heb ik zin in iets anders.

Zo, de lunch ook netjes gehouden. De rest van de dag een beetje compenseren voor alle lekkere sushi van vanavond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:32

Emmaa_ schreef:
Ik heb mijn dagje wat aangepast want ik kreeg net ineens zin met gnocchi met prosciutto en gorgonzola _O- Heb dus een van m'n tussendoortjes overgeslagen en denk dat ik zo een pistoletje bij m'n soep eet in plaats van een heel naanbrood. Scheelt 200 kcal ofzo :')

O: Tosti uit paniniijzer van vloerbrood, kaas en pesto (370)
L: Bloemkoolsoep en een pistolet (252)
T: Think thin brownie crunch bar (230) 20g Tony Chocolonely melk hazelnoot (112) en 3 rijstwafels (114)
A: Gnocchi met gorgonzola, prosciutto en een scheutje kookroom (772)
T: 220g Skyr honing (165)

Totaal: 1789 1761. Macro's zijn niet zo netjes vandaag maar daar kan ik wel een keer mee leven. Misschien dat ik mijn skyr eerder opeet als ik tussendoor nog honger krijg.

Weer aangepast :+ Denk dat ik vanavond nog wel even iets extra pak of zo nog een klein stukje chocola, 1761 is net een beetje aan de magere kant.