Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:20

Greetje63 schreef:
hwn hier op de vereniging zijn de vrouwen onder vertegenwoordigd hoor bij de fanatiekste groepen dus ik betwijfel of je laatste gedachtegang klopt in zijn algemeenheid. En misschien willen ze inderdaad wel gemakkelijker dingen een keertje uitproberen zoals met een workshop. Maar de echte drive om fanatiek en competitief te sporten mist het overgrote deel van de vrouwen.

Klopt, maar ik heb het niet over fanatiek of competitief sporten, maar verstandig sporten met een logische opbouw. Da's ook mijn ervaring in de paardenwereld: in de disciplines met een hoog adrenalinegehalte vind je veel mannen, maar ga je naar workshops over rechtrichten, natural horsemanship, centered riding... dan gebeurt het heel zelden dat je daar een man ziet.

@Noisy, dat was ook mijn reden om te blijven: de hoop dat het zou veranderen. Ben trouwens overtuigd dat er nogal wat leden (niet uit het bestuur) mijn mening delen, maar om te gaan lobbyen ligt wss wat moeilijk, zeker aangezien de andere bestuursleden toch wel wat populairder zijn dan ik.

Nu, ik zie wel, eventjes prioriteit geven aan de paarden, en dan lost het zich wel vanzelf op, ooit.. :)

En wat is in hemelsnaam een theaterknie ???? Kan er mij echt niets bij voorstellen.

Greetje63

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:51

Oh die ervaring heb ik dan weer niet binnen het hardlopen. Ik zie juist dat vaak mannen er serieuzer mee bezig zijn waarschijnlijk vanuit de motivatie die ze uit hun fanatisme halen. En de vrouwen zijn inderdaad meer in voor workshops van het een en ander wat hardlopen betreft. Alles even proberen en steeds met elke nieuwe trend tijdelijk mee willen gaan. Wat dat betreft verschillen we in ervaringen uit onze omgeving dus.
Deze week weer 98,5km kunnen bijschrijven. Vandaag een lange training met 4 tempoblokken van 5km in 23min30. Met in en uitlopen en pauze km's erbij 28km in 2hr14. Nog een week te gaan tot de marathon..

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:56

Theaterknie is een retro patellaire chondropathie

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:44

Nou snap ik het nog minder :) , maar ik zal het woord bij gelegenheid es googlen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:08

De patella (knieschijf) spoort niet helemaal goed waardoor het kraakbeen van het kniegewricht wordt aangetast. Vaak is het een kwestie van goed de bovenbeen spieren trainen zodat de pezen de knieschijf beter in baan kunnen leiden.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:16

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:23

Zo mensen, ik ben in Zuid Afrika en heb vanmorgen heerlijk offroad hardgelopen tussen de giraffen, wrattenzwijnen, koedoes, zebra's, nyala's, impala's en apen. Echt geweldig om te doen!! Ik moest wel vroeg vertrekken, want overdag is het schitterend weer maar mij wat te warm.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:28

Wauw supervixen dat moet een geweldige ervaring zijn.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:18

Wauw Supervixen, wat bijzonder!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:29

Wauw gaaf zeg!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:22

Supervixen schreef:
Zo mensen, ik ben in Zuid Afrika en heb vanmorgen heerlijk offroad hardgelopen tussen de giraffen, wrattenzwijnen, koedoes, zebra's, nyala's, impala's en apen. Echt geweldig om te doen!! Ik moest wel vroeg vertrekken, want overdag is het schitterend weer maar mij wat te warm.

Grappig, mijn nichtje is daar nu ook.
Ze zit geloof ik in een of ander reservaat, met allemaal wildlife en dan doen ze dat monitoren enz.

Ot:

Ik heb nu sinds drie weken het hardlopen weer opgepakt, loop nu bijna 3 km. Maar smokkel wel met stukjes wandelen tussendoor :')
Heb ook andere schoenen gekocht, kreeg last van m'n enkel, denk toch wat meer ondersteuning nodig.
Ook blijf ik af en toe last houden van m'n ademhaling, ik raak niet buiten adem, maar ik krijg steken op m'n borst aan de linkerkant en dat komt denk ik omdat ik gewoon teveel bovenin adem en niet via m'n buik zeg maar...
Hebben jullie tips?

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:35

Zelf ben ik momenteel veel bezig met interval trainingen en trainingen op zware ondergronden met hoogte verschillen. Volgende week weer een tien kilometer run over de straat ben benieuwd of ik nu sneller ben dan voorheen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:33

Wauw Supervixen, wat ontzettend gaaf! Foto's?

Ik heb er inmiddels 2 loopjes opzitten en geen last van mijn knie gehad *\o/* Ik heb wel de duur een beetje ingekort, loop nu ongeveer 45 min ipv een uur.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:48

Dat is fijn Noisy! Volgende keer dan 50min proberen?

Ik heb gisteren de 13km Trail des Fantomes gelopen en hij was gaaf! Wel 2 hele zware hellingen en een file gehad omdat we op een schuine helling over een paar bomen moesten klimmen :+ Oja en bijna overvaren door 2 vrouwen in een kano die over dwars recht op me afkwamen drijven op de Ourthe, me alleen stom aankeken en geen enkele poging deden om bij te sturen. Dus ik moest terug om ze niet tegen me aan te krijgen. Pff

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 19:17

Wow Djilna dat is zeker weer een ervaring rijker, hoe was het parcours ben benieuwd. Iemand die ik ken liep ook mee ik dacht wel een langere afstand.

Zelf donderdag een 10 km wedstrijd over de weg.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 21:32

Ik vond hem op het klimmen over de bomen na prima te doen. Die bomen waren hinder. Oa omdat ze echt een fikse file veroorzaakten. 1 hardloper is zelfs mensen gaan helpen klimmen omdat de grond daar ook spekglad was. Ik kon er zonder hulp overheen en langskomen door me aan wortels vast te houden, maar menigeen gleed daar weg. Dus super sportief va die hardloper om zijn eigen wedstrijd te laten wat het is en te helpen!

Door de regen van afgelopen tijd ook veel modderige stukken, maar goed ik kom in alle 4 de seizoenen wel in Eifel en Ardennen dus ken dit soort ondergrond. Verder heel veel stenen. Groot en klein, los en vast.

Ik vind snel afdalen reuzegaaf en heb er ook veel mensen mee ingehaald. Wat een kick :D De laatste helling voor de doorgang naar de Ourthe was steil en gladde bodem. Sommige mensen gingen daar voetje voor voetje, maar ik ben gewoon omlaag gerend := Gleed 1x een stukje weg, maar genoeg stabiliteit om overeind te blijven. Dus ja, ik vond het gaaf. Alleen die ene helling, zo steil en zo lang, poeh! Stonden veel mensen echt naar adem te happen of werden ondersteund tijdens en na die klim. Was zwaar.

As het even uitkomt wil ik hem volgend jaar ook weer lopen, maar dan hopelijk de 27km. Er is ook een 19km, maar hoop dat ik dan wel al wat verder ben :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:59

Gisteren de Monschau marathon gelopen. Was bijna ook trailwaardig. Sowieso de hoogte meters (750) maar het overgrote deel was ook onverhard. Mooi afwisselend parcours bos , openvlaktes en natuurlijk nog dwars door Monschau zelf over de kinder kopjes. Heb hem als trainingsloop gelopen maar heb toch nog een podium plaatst weten te bemachtigen.
vanmorgen nog 7 km uitgelopen en daarna nog een flinke wandeling door de eifel. Morgen krijgen de beentjes een rustdag (behalve dan dat ik de hele dag gewoon moet werken).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:15

Ik moet gelijk denken aan Monchoutaart bij die plaats :D Maar mooie route dus! En gefeliciteerd :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:51

Djilna schreef:
Ik moet gelijk denken aan Monchoutaart bij die plaats :D Maar mooie route dus! En gefeliciteerd :)

Ik denk vanaf nu alleen nog maar aan kinderkopjes bij de plaats. In Monschau zelf was het enkel dalen dus daar vlogen we door heen maar het vliegen werd wel behoorlijk afgeremd door de kinderkopjes.
Heb er wel mijn slechtste tijd ooit gelopen op een marathon (3hr44) maar dit soort marathons kun je toch niet vergelijken met een gewone wegmarathons. Was met de tijd dus ook heel tevreden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:52

Hoezo ik vind afdalen leuk :')
Laatste van de TdF voor we de Ourthe indoken
Afbeelding

(moest foto wat verkleinen anders wilde Bokt niet)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:13

Dat ziet er echt super tof uit! Zo te zien heb jij er veel plezier in ;). Mag ik vragen wat voor haarband jij hebt?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:28

Ja ik heb echt genoten. Grote smile van oor tot oor :))
Dit is een Buff en dan soort van opgerold. http://www.buff.eu/nl/woman-tubular/
Heb er inmiddels een stuk of 6 en dan nog 3 haarbanden van Buff :=

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:03

Proficiat Greetje!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:20

Gefeliciteerd, Greetje!

Hier was de vaste begeleider van de nieuwkomers op reis, dus ik moest invallen. Van de 6 nieuwelingen waren er 3 op reis geweest en dus paar weken nauwelijks gelopen, en 2 niet-reizigers hadden goed doorgetraind, dus het tempoverschil was aanzienlijk. Heb dan uiteindelijk de traagste een kortere route laten nemen, en zelf van het ene groepje naar het andere gelopen. Voelde me een schaapherder die zijn kudde in de gaten moest houden. :) Maar het was wel es leuk, zo die versnellinkjes tussenin, ik begin dat schakelen wel fijn te vinden.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:43

Proficiat Greetje! Voor een slechtste tijd niet zo slecht :')