[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:37

Thnx!! Is die fudge die clean blonde violet?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:43

Yv_ schreef:
Thnx!! Is die fudge die clean blonde violet?

Ja, ik heb hem ook gehad. Het hangt wel heel erg van je haar af of hij fijn werkt, ik zweer bijvoorbeeld bij de shampoo van Salon B.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:46

Is al een aantal keer in dit topic besproken, ik gebruik hem ook en daardoor is mijn haar al sinds mei grijs. En dat is écht een mirakel _O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:10

Om geel uit je haar te halen had ik de tip gekregen om L'Oréal Viking 9.1 spoeling te gebruiken. Dus niet de verf. Heeft mijn haar zoveel lichter gemaakt met een astint. Prima basis om weer verder te verven in een andere kleur. Nu eerst ff rust geven.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:22

Bedoel je deze?
Afbeelding

Maar die is in verhouding heel erg geel, iets dat ik juist probeer te voorkomen. Mijn haar is lichtblond van zichzelf, met veel warmte erin.

Druksheep: Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar gaf niet de gewenste resultaten. Misschien verkeerde zoekterm..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:25

Ja maar je moet niet naar de plaatjes kijken. :) Er zitten kennelijk vooral groene blauwe en paarse tinten in.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:49

Ik heb een hele fijne zilvershampoo die ook nog eens erg lekker ruikt. Ik koop het via m'n kapster.
Xp100 vital color silver. Hij is echt super sterk en geconcentreerd.

Afbeelding

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:53

Zilvershampoo van schwarzkopf is nu 1 euro bij de kruidvat!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 13:32

De silver reflex shampoo? Zo ja dan ga ik groots in slaan. :+

Edit: even in de folder gekeken, er staat bij m.u.v de Reflex shampoo, helaas!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:31

Pff.. :') overheen gelezen, gelukkig zijn ze bij de etos 1+1 :D

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:06

Ag die zilvershampoo hierboven van xp100 werkt echt als een tierelier! Beter dan Schwarzkopf bij mij.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:59

Thanks voor alle tips! Ik ga denk ik toch voor die Redken met die draaiknop, heb even op mijn gemak gegoogled en die lijkt me wel erg fijn. Had 'm bij de haarimport zien staan voor 25€, dat is nog wel te doen.

Die van Swarzkopf vind ik niks, het maakt mijn haar echt gortdroog en paars. Allebei wat ik totaal niet wil _O-.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 22:22

Ik heb laatst bij t kruidvat een zilvershampoo gekocht. Was net iets goedkoper dan de swarzkopf en veel fijner!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:18

Heb ik ook gehaald om uit te proberen! Mijn haren worden dinsdag weer in het grijs gezet :D het is nu weer asblond.

Ik dacht dat mijn droge haar door het ontkleuren kwam. Misschien toch eens als deze op zijn voor die van redken kijken!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:48

Ik heb dit weekend deze gekocht, gisteren al een lokje uitgeprobeerd en het roze ziet er supertof uit dus straks ga ik heel m'n haar roze verven :D Hij blijft gelukkig niet te lang zitten, want ik word zo'n kleuren wel snel beu :')

Afbeelding

Yv_ schreef:
Thanks voor alle tips! Ik ga denk ik toch voor die Redken met die draaiknop, heb even op mijn gemak gegoogled en die lijkt me wel erg fijn. Had 'm bij de haarimport zien staan voor 25€, dat is nog wel te doen.

Die van Swarzkopf vind ik niks, het maakt mijn haar echt gortdroog en paars. Allebei wat ik totaal niet wil _O-.

Let wel op: die Redken Blonde Idol custom-tone (met die draaiknop) is een verzorging, geen shampoo :) Je moet die gebruiken in combinatie met een zilvershampoo.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:51

ik wil graag zwart haar met kleurenstrepen erdoorheen (paars en blauw , maar andere kleurenideetjes zij n ook welkom!) heeft iemand daar een foto van? (de kapper spreekt hongaars en duits en ik alleen nederlands en engels haha)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:52

vraagje...

Deze week moet ik eigenlijk een keer naar de kapper om te knippen (laatste keer was eind maart :P )
Ik heb onderaan geblondeerd, en dit wil ik er niet uit hebben, dus dan moet ik eigenlijk opnieuw gaan verven (wordt weer een duur grapje haha).

Maar bovenop is het ook wat lichter geworden door de zon, wat ik eigenlijk erg lelijk vindt. Nu wil ik dat dus weer donkerder hebben, maar dan moet ik zeker alles laten verven, en dan opnieuw blonderen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:11

LiiNd_Y schreef:
vraagje...

Deze week moet ik eigenlijk een keer naar de kapper om te knippen (laatste keer was eind maart :P )
Ik heb onderaan geblondeerd, en dit wil ik er niet uit hebben, dus dan moet ik eigenlijk opnieuw gaan verven (wordt weer een duur grapje haha).

Maar bovenop is het ook wat lichter geworden door de zon, wat ik eigenlijk erg lelijk vindt. Nu wil ik dat dus weer donkerder hebben, maar dan moet ik zeker alles laten verven, en dan opnieuw blonderen?

Ik heb een blonde balayage met in de basis een 6 kleur en in de punten een 9 kleur.
Dit door de kapper laten verven. Nu heb ik laatst zelf gewoon een 6 kleur gekocht en dit op de uitgroei laten zetten door mn zusje en voorzichtig uit laten strijken richting het blond en dit heeft helemaal prachtig gepakt.

Zou het niet helemaal weer opnieuw doen. Had van tevoren overlegd met de kapper en zij zeiden ook dat ze dat nooit weer helemaal opnieuw doen want dat is dodelijk voor je haar.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:23

Yasmine schreef:
Ik heb dit weekend deze gekocht, gisteren al een lokje uitgeprobeerd en het roze ziet er supertof uit dus straks ga ik heel m'n haar roze verven :D Hij blijft gelukkig niet te lang zitten, want ik word zo'n kleuren wel snel beu :')

[ Afbeelding ]

Yv_ schreef:

Let wel op: die Redken Blonde Idol custom-tone (met die draaiknop) is een verzorging, geen shampoo :) Je moet die gebruiken in combinatie met een zilvershampoo.

Goed dat je het zegt, want dat had ik even niet meegekregen :oo . Dacht dat het paars én shampoo was namelijk..
Ach, ga toch morgen naar Haarimport, eens kijken wat zij nog aanraden dan qua shampoo.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:29

Ik zou de ivy shampoo bestellen dat is echt een beest

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:33

Mijn haar is zooooo mooi lichtroze <3 Ben zo verliefd! Morgen even een foto maken :D

Yv_ schreef:
Goed dat je het zegt, want dat had ik even niet meegekregen :oo . Dacht dat het paars én shampoo was namelijk..
Ach, ga toch morgen naar Haarimport, eens kijken wat zij nog aanraden dan qua shampoo.

Er is ook een Blonde Idol shampoo van Redken, die is waarschijnlijk ideaal om met die custom-tone te combineren :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:21

Roze :D

Afbeelding

Niet op de uitgroei letten, moet dringend naar de kapper :') Jammer dat het roze niet zo lang blijft, het is nu al na 2 dagen ontzettend vervaagd.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:41

Cuuute Yasmine! Denk dat het vervaagd juist ook wel tof is.

Ik zit nu bij de kapper, jeej!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:37

Een tijd geleden hier om raad gevraagd over mijn rood/bruine haar.

Ik heb het 3x ontkleurd met color remover. Dit was i.m.o. best geslaagd! De uitgroei was echt mooi blond maar de achterkant en punten waren een soort koper kleur. Geen lelijke kleur godzijdank!

Na bijna 5 weken heb ik er een as kleurige spoeling in gedaan, die deed niets. Vandaag (6,5 wk) heb ik Loreal preference 9.1 Viking erdoorheen gepleurd (licht asblond) :+
Resultaat, het blonde gedeelte is nog mooi blonder geworden en de koperkleur is een stuk lichter met hier en daar een blond plukje maar nog steeds koper-achtig haha.

Op zicht is het niet zo afschuwelijk dat ik er niet mee kan leven, de uitgroei is niet super vervelend.
Ik heb op dit moment echt andere spaar prioriteiten lijstje staan, dus voor nu helaas nog steeds geen geld voor een (goed) kappers bezoekje :n

Hebben jullie nog tips?
Zo nee, geen ramp dan ga ik gewoon wachten tot het uitgegroeid / geld voor een goede kapper heb.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 23:54

Kan je niet gewoon wat highlights laten zetten zodat je al een wat blondere illusie hebt