Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 17:54

Ah sv weer lekker je interval gedaan.
Jammer dat jullie vandaag niet op pad konden maar dit klinkt als een goed alternatief. En toch ook weer een flinke afstand! Fijn dat je schoenen zijn goed gekeurd. Hier ook een hallux valgus helaas.
Wat betreft mijn knie, ik heb het idee dat het de meeste dagen nu redelijk stabiel is. Nog niet goed maar stabiel. En dat er af en toe een uitschieter omlaag bij zit.

muppetmayo en tiggs gezellig! En ook fijn als je dan samen kan lopen.
Komt helemaal goed hoor zondag. Niet zo onzeker zijn. En die kat van jou :') Hilarisch.

BusyMissy je bericht geeft veel energie/positieve vibes. Is dat ook zo? Na een behoorlijk turbulente tijd natuurlijk. Fijn dat je het lopen ook weer zo op pakken.
Waar loop je ook al weer half april?

Het weer riep mij naar buiten vandaag. Waar sommige van jullie denken, meh warm, liep ik lang kort rond 11 uur {:} En wat heb ik genoten zeg! Het bos riep en mijn knie voelde goed en dus, van dat verharde af en gewoon de paadjes op <3 EINDELIJK. Ik had nog wel een uur door kunnen lopen maar dan kwam ik te laat op het schoolplein :Y) Voelde nog steeds mijn knie wel maar echt wel minimaal. Dit was zooo fijn! Vanavond nog even naar de sportschool en morgen weer injecties en een rustdag.

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 18:20

Dat ziet er heerlijk uit leonie! En natuurlijk fijn dat je knie meewerkte.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 19:03

Sorry ik ben totaal niet bij, jullie gaan zo hard!

Leonie je knie lijkt de goede kant op te gaan, super!

En SV wat een afstand zeg, knap gedaan!

Haha muppet, die kat van jou. Ik heb er ook zo 1, had altijd kerstkaarten met gaatjes erin :')

Ik zag dat Suliko er ook weer was, leuk!

Verder ben ik het vergeten.

Het is wel echt lekker weer nu hè, ik heb vanmiddag ook een rondje in korte broek gelopen, was gewoon warm.

Hier gaat het eigenlijk ruk. Ik heb zondag met de marathon groep 29k gelopen, maar vraag niet hoe, ik heb dus sinds een tijdje last van mn knie, kon er ook nog wel bij. Het komt vanuit mn heup/bekken. Die blijft dus ook steeds opnieuw scheef staan, net weer door fysio recht gezet. Maar het blijft apart dat het steeds na 2 weken weer scheef staat,
Ik heb nu dus ook een streep door Enschede gezet, ga omzetten naar halve. CPC en Berlijn wil ik wel doen, allebei halve. En aanstaande zondag Lansingerland, maar die ga ik omzetten naar 15.
Na zondag even 2 weken rust proberen te nemen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 20:23

Suliko, wat een avontuur zo met die afstanden. Ik snap wel dat je knie even protesteerde :o Hopelijk snel weer beter.
Ik had wat foto's gezien van je wandelvakantie, prachtig!

Hatikva, welkom!

Leonie, fijn dat je loop goed ging. Ik merk ook dat de fysieke belasting minder is als je vlotter loopt. Hopelijk blijft je knie wat meer ok. En wat fijn dat je weer lekker het bos in geweest bent, wat heb je vlot gelopen!

Germie, balen van je horloge.

Muppet, je startnummer hahaha. Serieus, katten zijn lastpakken (ja, ik heb er zelf ook 1).
Ik weet zeker dat je zondag beter loopt dan dat je nu denkt, komt gewoon goed.
Ik ben inderdaad met een coach bezig :j

Busy, wat leuk dat je de jonge hond mee wil gaan nemen? Welke trail ga je lopen? ik heb de eerste pas begin mei staan.
Mijn nek is al een tijdje stabiel, ik gebruik nu dat tens-apparaat dat ik gekregen heb. Voor nu houd ik het daarbij en we gaan de zaak rondom de verzekering dan ook afsluiten. Ik heb slijtage in mijn nek, het gaat uiteindelijk ook niet beter worden en stabiel is goed genoeg.

SV, mooie intervallen en mooie afstand vanmorgen. Fijn dat je schoenen lijke te bevallen.

Samantha, ah dat is wel even balen zeg. Wat gek dat je zo snel weer scheef staat, is er ook naar je staartbeentje en aanhechtingen gekeken? Die kunnen de boel ook scheef trekken.

Ik heb vandaag na werk 13km gelopen. Ik merkte de warmte meteen; zware benen en een hoge ademhaling.
Ik heb genoten van de zon, maar ik loop wel echt veel beter in koeler weer. Althans, lekkerder is een beter woord, want ik heb op zich prima gelopen vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En uitgewandeld in het arboretum en dat was ook genieten.

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 20:31

Leuk opgelost zo SV, fijn dat je nieuwe schoenen minder last geven.

Ik ga de smokkelaarstrail lopen in Goirle.

Yeah *\o/* Leonie, gewoon weer het bos in geweest. Dat is weer veelbelovend, ik gun het je zo dat je al je plannen dit jaar nog uit kunt voeren.

Ja ik voel me veel beter. Nu steeds vaker goede dagen achter elkaar en steeds minder dipjes. Nog wel enorm druk op het werk, nu weer door zieken, maar ik weet dat ik dat wel aan kan wanneer ik regelmatig kan hardlopen om mijn hoofd leeg te maken. En de start is gemaakt.
Na het werk 7km gerend met Kanza en voor het weekend meteen een ronde afgesproken met mijn zoon (die nu dus niet meer thuis woont). Met Zijn tweeën ga ik toch makkelijker lopen, maar zo met de hond was het ook fijn. Ze deed het supergoed.

Wat balen dat je steeds klachten blijft houden Samantha, je was zo lekker op weg.
Maar op deze manier is dat geen doen natuurlijk. Ga je nog proberen uit te zoeken waar dit steeds door ontstaat?

Fijn dat het tense apparaat dan toch wat helpt Goof. Mooi rondje had je weer.
Ik vond het niet te warm vandaag, maar liep ook pas tegen 18 uur, toen ging de zo'n al bijna onder.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:31

Mooi voorjaar op je foto's Goof. Voelt zo'n tens niet raar aan? DAt je toch kleine schokjes ervaart? Of valt dat mee?

Ik heb alleen gewandeld met het mooie weer. Was wel lekker, van van mij nu dat weer blijven, maar helaas was het maar 1 dag.

Samantha, wat doet de fysio om het weer recht te zetten dan? En wat geeft de fysio als oorzaak dat het weer terug komt? Ik ben ooit een keer bij een chiropractor geweest omdat ik na een val van een paard last van m'n rug bleef houden. Dat was al 4 maanden zo. 1 bezoekje chiro en het was weg. Enige kanttekening: de chiropractor is wel extreem duur voor die 5 minuten werk en ze proberen je een heel pakket te verkopen omdat het zgn. nog beter kan en ze doen bij iedereen hetzelfde is me opgevallen. Ik ben toen een keer of 6 geweest omdat men dat aanraadde. Dus ja, het werkt, maar de verkooppraktijken ben ik nooit bij een fysio tegengekomen en vond ik dus wel bijzonder irritant.

Is de smokkelaarstrail lang? Of diverse afstanden?

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:45

Goedemorgen! Even een berichtje van een stille meelezer.
Ik heb via Garmin 1x een kortingscode van 20% korting op Shokz. Binnen 2 weken te gebruiken, voor wie wil :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:51

De smokkelaarstrail is 21 km.
Ik heb voor 3 van de 4 Brabantse trails ingeschreven. De laatste zou een week zijn nadat ik mijn gehoopte eerste marathon zou gaan lopen en dat leek me niet verstandig. Maar gezien ik nu al meerdere maanden amper getraind heb lijkt me de marathon qua opbouw niet meer haalbaar. Ik ben al wat ouder en merk dat ik heel rustig op moet bouwen om niet in blessures te belanden en ik wil me ook niet stuk lopen op de marathon zelf.
Ik hoop wel alledrie of straks dan misschien allevier de trails proberen te lopen dit jaar.
Ik heb letterlijk en figuurlijk een hele mooie stok achter de deur gekregen.
Van onze kinderen heb ik voor mijn verjaardag prachtige trailrun stokken gekregen. Dus heuvels, here I come :D

Jitske Jeldau, als verder hier niemand wil dan heb ik wel interesse, maar ik gun het ook een ander(mijn nepperd werkt nu nog).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:13

Ik heb eerst nog 1 run staan, en daarna een tijd niets. Ben er niet als een aantal andere runs zijn die ik vorig jaar ook gelopen heb, zit met wat cursisten waardoor ik ook niet mee kan doen aan een aantal runs, dus hier is het erg karig helaas.

Balen dat je niet zo veel hebt kunnen trainen. Hier is dat ook het geval, maar was het de sneeuw/ijzel en 2 weken verkoudheid. Vorig jaar rond deze tijd was ik ook verder dan nu. Maar het is niet anders denk ik dan maar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:47

germie schreef:
Mooi voorjaar op je foto's Goof. Voelt zo'n tens niet raar aan? DAt je toch kleine schokjes ervaart? Of valt dat mee?

Het heeft verschillende standen en intensiteiten, dus je kan hem helrmaal instellen zoals je fijn vindt en naar wat je lijf nodig heeft.
Ik heb hem meestal best wel sterk staan en vind het erg fijn. De stand die ik gebruik voelt meer als trillingen/spanning dan schokjes.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:56

Goof schreef:
germie schreef:

Het heeft verschillende standen en intensiteiten, dus je kan hem helrmaal instellen zoals je fijn vindt en naar wat je lijf nodig heeft.
Ik heb hem meestal best wel sterk staan en vind het erg fijn. De stand die ik gebruik voelt meer als trillingen/spanning dan schokjes.

Ok, want ik heb een enorme hekel aan schrikdraad, dus dit lijkt me ook eng. :D

Ik lees net dat Jeff Galloway is overleden. Dit is toch wel 1 van de grotere namen in de hardloopsport als het gaat om na een actieve carrière mensen trainen. Hij is ook 1 van de Garmin coaches.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:19

Nee, de fysio weet het zelf eigenlijk ook niet. Meestal blijft het wel rechtstaan. En gaat het alleen scheef als je valt ofzo.
Een chiropractor wil ik eigenlijk wel eens proberen, iemand die een goede weet in mijn regio?

Verstandig besluit Busy, er komt wel weer een marathon.
En leuk die trail stokken en trail plannen!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 09:55

Ah Samantha |( Ik zag je 29km ik dacht jaaa je gaat hem toch kunnen lopen en dan nu je verhaal. Dat is wel echt klote. Mijn bekken staat ook echt altijd scheef (roteert) en dat is al 20 jaar zo. Ik ga hiervoor elke maand naar de fysio helaas. Wel ben ik nu met de podo aan het bekijken of we het misschien zouden kunnen oplossen op een andere manier maar ik geef het weinig kans. Het is gewoon de voorkeurshouding van mijn lijf. Dat die niet ideaal is, heeft het schijt aan :7
Zowel de CPC als Berlijn kan ik je tegenkomen :D

Goof ja gewoon wat meer tempo is vaak wel fijner dan net onder je tempo lopen. Iig voor mij komt dat mijn techniek niet ten goede.
En idd harstikke goed gelopen. Jij bent ook meer een koude mens dus :o Al die bloemtjes, zo heerlijk al he! Opeens is het lente! {:}
Hoe gaat je werkweek nu? (bijna weekend!)

Fijn dat het weer wat beter gaat BusyMissy. En fijn dat je het lopen weer wat kan oppakken. En gezellig als de hond of zoon meekan natuurlijk!
De brabantse trail serie wil ik ook nog steeds een keer helemaal lopen maar het komt er nooit van. Vorig jaar heb ik er 1 gelopen (Rovertsche Leij Trail) heel last minute en die vond ik overigens erg tegenvallen. Zowel in organisatie als in route. De smokkelaarstrail schijnt wel echt heel tof te zijn wat betreft de route.
En inderdaad, die marathon komt wel. Het is ook echt een flinke belasting om daarheen te trainen EN hem te lopen (voor de normale mensen onder ons := ) )

Voor de liefhebber heb ik ook een shokz 20% kortingcode. De mijne werken nog vooralsnog dus heb hem niet nodig.

Gister zelf nog even naar de sportschool geweest maar merkte dat mijn lijf moe was. Kreeg net nog de vraag of ik vanavond de spinningles wilde geven (dinsdag ook al, collega is ziek) maar heb bedankt. Buiten dat ik vandaag mijn injectie krijg is het echt tijd voor een rustdag. Dat is denk ik 3 weken geleden. O:)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 10:01

JitskeJeldau schreef:
Goedemorgen! Even een berichtje van een stille meelezer.
Ik heb via Garmin 1x een kortingscode van 20% korting op Shokz. Binnen 2 weken te gebruiken, voor wie wil :)

Ik heb ook nog wel een kortingscode voor de liefhebber!

Ik loop weer hopeloos achter. := Komend weekend ga ik weer voor een bijleespost.

Afgelopen zondag een heerlijke route door Gaasterland gelopen.
Het was flink nat in het bos maar desalniettemin heerlijk gelopen!
Afbeelding

Meer mensen met een iPhone die niet meer GPX-bestanden in Garmin Connect kunnen importeren sinds iOS 26? |o

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 08:43

BusyMissy was fijn dat het langzaam een beetje beter gaat :)
Leuk dat sloopdoos nu ook mee kan met hardlopen <3 Dat lijkt me zo heerlijk, samen met je hond lopen. Mooie vooruitzichten ook met de trailrun half april. Wel super ship van je paard zeg :\ Ik hoop dat het iets relatief simpels is. Misschien toch een zweer die binnen in zit te rommelen? Mijn paard heeft een 2 jaar terug nageltred opgelopen, daar is hij toen ook echt lang mee aan het kwakkelen geweest.
En wat leuk, trailrun stokken! Nog gefeliciteerd! Ik wens je succes met alle hoogtemeters de komende tijd :D

Supervixen wat jammer dat de hardloopvriendin ziek was. Leuk om te zien dat je dan wel zelf ook lekker gelopen hebt. Je nieuwe schoenen klinken wel positief, leuk!
Ik ga van het weekend in Alphen lopen.

Leonie87 wat een heerlijke foto zo met de bloemetjes, echt voorjaar foto al ondanks dat het februari is <3 Zo fijn om te lezen dat je genoten hebt met lopen, lekker paadjes gevonden etc. En wat goed dat je voor jezelf en rust hebt gekozen in plaats van nog een spinning les geven!

Samantha_ wat flink balen dat het weer zo ruk gaat :\ Mocht je nou een fijne chiropractor vinden, dan heb ik ook wel interesse in de gegevens. Heel veel plezier bij de Lansingerland dit weekend! Ik hoop dat het meevalt met de klachten tijdens de loop.
Ik moest wel echt hard lachen hier om de kerstkaarten met gaatjes van jouw kat, 1 en al herkenbaarheid _O-

Goof wat fijn dat je al met een coach bezig bent :j Komt vast iets moois uit, het volhouden en doorduwen qua energie klinkt echt niet fijn met je huidige werk. Wel fijn om te horen ook dat je nek nu stabiel is met de tens (ookal had ik je beter gegund ipv stabiel :(:) )
Jij ook al van die mooie zonnige voorjaars foto's <3

Puera klinkt heerlijk je loopje van afgelopen weekend. Ik geloof je direct met je natte route, je foto ziet er al heel nat uit hahaha. Hier helaas geen verstand van iphones en gpx bestanden.

Woensdag heb ik na het werk toch nog even snel de schoenen aangetrokken. Idee was relaxed 5 km lopen. De 1e km startte ik al best wat sneller dan mijn relaxed tempo, waardoor ik bedacht dat dat de 2e km misschien ook wel zou lukken. En toen de 3e ook.. en de 4e.. Nouja, eigenlijk dus een snel rondje gelopen ipv een relaxed rondje dus :+ Sinds heel lange tijd eindelijk weer eens onder de 35 minuten gelopen :D Nog wel traag, maar sneller dan laaaaaaange tijd (over de hartslag heb ik het maar even niet hahaha)
Over de katten, ik noem ze niet voor niets de terroristen :+ Ze zijn echt fantastisch, maar echt zo enorm euhhhh ondernemend noem ik het maar :')
Voor jullie beeldvorming:

Afbeelding

Afbeelding

De dader(s):
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 11:55

Ik had al 10x een rustdag ingepland Leonie, haha. Zelfs met een blessure ben jij bijna niet te stoppen.
Hoop dat de injecties je weer een volgende stap in de goede richting gaan geven!

Oh Puera, als ik de foto zo zie krijg ik heel erg het gevoel dat je precies in die plas gaat stappen. Hoop dat je hem gemist hebt, lijkt best diep.

Wat tof dat je een keer sneller hebt kunnen lopen mm! Die hartslag wordt ieder jaar lager (heb ik mij laten vertellen in dit topic ;))
Je katten zien eruit als een waar boeven duo. Zoals ze kijken ook! Zijn het Maine Coons? Ik heb er zo ook 2, maar die beperken zich gelukkig tot het slopen van kartonnen dozen, die knagen ze volledig af. Post wordt meestal gebruikt om op te slapen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 16:14

MM wat een prachtige terrorristen heb je <3 . Maar ze hebben hem goed te pakken gehad _O-
En wat fijn dat je een lekkere vlotte 5km hebt kunnen lopen. Komt echt wel goed zondag. Gewoon lekker d tijd nemen.

Puera je stapt netjes via die boom maar je schoenen zien er daar al niet meer heel droog uit }> . Wel mooie afstand heb je gelopen.

BusyMissy ik sport het liefst 2 keer op een dag (en doe dat sommige dagen ook) dus rustdagen zitten niet persee in mijn systeem. Het is dat je ze soms echt nodig hebt.
En de belangrijkste reden dat ik gister echt niet wilde spinnen is omdat ik vandaag wilde testen of ik 20km kon lopen. Als ik over 2 weken ga pacen moet ik dat stabiel en goed kunnen doen dus ik wil zeker weten dat dit zo is. Na de injectie van gisteren voelde mijn knie wel oke. Dus voor het eerst in 3 maanden mijn vestje omgeknoopt en op het advies van de sportarts, gewoon het bos in *\o/* (oke advies was niet persee vandaag 21km te lopen maar wel bosgrond).
Het viel me nog best een beetje zwaar conditioneel maar mijn knie heeft zich goed gedragen. Even afwachten hoe hij reageert als ik even stil heb gezeten (betwijfel of ik nog van de bank af wil komen). Ben ook echt flink moe ervan. Alsof ik net 30km heb gelopen maar dat is denk ik normaal. Voor nu gewoon super super blij dat dit kon! En zonder op de tijd te letten, perfect gepaced op 02;00 uur _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 16:43

Denk inderdaad dat het heel normaal is dat je hier nu moe van bent. Loop je "zomaar" toch weer even een halve marathon en daar ben je nu natuurlijk even niet meer aan gewend aan dit soort afstanden. Dat stukje komt weer snel terug. Ben superblij voor je dat je knie zich zo goed houdt!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 17:54

Je hebt toch wel echt een bereconditie leonie. Een halve marathon onverhard in 2 uur lopen na zo lang weinig tot korte stukken lopen. Daar kunnen veel mensen alleen maar van dromen.
Ik kan dat nu op dat tempo niet eens zonder kapot te zijn :+
Terwijl ik veel kilometers heb gemaakt de laatste weken en ook intervallen heb gelopen.
Denk dat het zou schelen als ik niet vier ontzettend intensieve en best lange werkdagen per week zou hebben.

Wat een heerlijke katten en je startnummer ziet er geweldig uit :') muppet.

Puera lekker zo'n modderrun in het bos. Goed gedaan zeg!

Busy welke trailstokken heb je? Ze zijn zó fijn bij technische hoogtemeters.

Samantha wat een gedoe met je lijf heb je toch, mega irritant zeg. Word je er niet moedeloos van?

Ik liep net een rustige 5km, viel me zwaar, mijn lijf is moe zo na een pittige werkweek.
Loop nu een paar weken 60km per week en merk dat ik volgende week even wat minder kms moet maken.
Scheelt dat ik aankomende woensdag verplicht moet werken op mijn vrije dag. Leve het onderwijs. Dus veel minder tijd om te lopen, want ik moet dan een week full time werken. Joepie.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 17:56

Super goed Leonie! Hopen dat de knie nu rustig blijft. Ik hoop dat ik over 2 weken achter je aan kan hobbelen.

Haha die katten hebben je startnummer goed te pakken gehad. En inderdaad, ze kijken ook wel ondeugend.
Hier 3 van die terroristen, en allemaal hebben ze hun eigen beperking in wat ze slopen haha.

Ik heb net een 5k gelopen. Voelde al beter maar nog niet wauw.
Verder wel veel aan het sporten. In m’n lunchpauze kracht, gisteren pilates, en gisteravond 30k op de tacx. Hopen dat mn conditie zo een beetje op pijl blijft.

Voor aanstaande zondag heb ik m’n afstand omgezet naar 15 ipv 30.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 20:28

Supervixen schreef:
Je hebt toch wel echt een bereconditie leonie. Een halve marathon onverhard in 2 uur lopen na zo lang weinig tot korte stukken lopen. Daar kunnen veel mensen alleen maar van dromen.

Ja oké hier heb je wel een punt :o maar al die andere afstanden gingen conditioneel eigenlijk zo simpel dat ik dacht dat ik dit ook wel "even" zou kunnen lopen. Heb sinds 6 december eigenlijk niet meer echt getraind tot ik 3 weken geleden weer groen licht kreeg dus dat is nu 11 weken. Vorige week 14 km gelopen, dat is mijn langste afstand sinds mijn laatste longrun op 23 november.
Als de CPC niet op de planning zou staan zou ik het rustiger opgebouwd hebben.
Maar even de tijd in perspectief. Op 1 november liep ik een halve marathon onder de 1:40. :Y)

Ja werk stress is net zo goed stress voor je lijf als lopen. 60km weken vind ik zelf echt heerlijk om te lopen maar het is wel een belasting natuurlijk. Zeker naast een intensieve baan. Dat houd je ook niet onbeperkt vol natuurlijk (ja sommige ultra lopers wel maar goed).

Thx BM, ik hoop dat je gelijk hebt dat het snel terug komt want zoals het vandaag was, loop ik echt no way een marathon uit ~~}>

Fijn dat het wel weer iets beter voelde Samantha. Verstandig dat je het hebt omgezet.
Ik heb de organisatie van de trail die ik zou lopen gemaild en krijg mijn geld minus administratiekosten terug. Echt heel netjes!
Maar met fietsen kun je dus best wel wat conditie behouden want veel meer heb ik de afgelopen tijd dus ook nog niet gedaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 21:08

Tja in 2022 en 2023 liep ik ongeveer constant weken van gemiddeld 70km. Maar met de baan die ik nu heb lukt dat niet, ik slaap ook slechter de laatste jaren en ook kan ik minder goed tegen stress.
Ach, het is wat het is. Als ik maar geniet.

Ik snap dat het een terugval is als je eerst veel sneller liep, maar toch, je conditie is echt goed gebleven.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 15:04

Wel herkenbaar hoor, door mijn drukke baan heb ik ook (te) weinig tijd om regelmatiger te lopen (of gewoon echt geen puf meer over). Ik werk fulltime of meer, hoop volgend jaar 1 dag minder te kunnen gaan werken.
Maar juist het lopen zorgt ervoor dat ik de balans kan houden. Om dat te combineren blijft ik moeilijk vinden.

Hopelijk betert het snel Samantha, niks aan zo. Ik vind jou altijd zo actief met sporten. Vind dat van vele van jullie hier overigens.

Ik heb prachtige Leki stokken gehad SV, ze zijn heerlijk licht en liggen lekker in de hand en kan er fijn steun op nemen.
Nu kan ik mijn kids niet teleurstellen en moet ik toch echt aan meer heuvel training gaan geloven, haha.

Afbeelding

Klopt het dat ik hier ooit eens gelezen hebt dat er een soort trainingen georganiseerd worden waar je tips krijgt hoe je het beste gebruik kunt maken van je trailstokken? Want dat lijkt me wel zinvol om een keer te doen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 15:47

:wave:

Ik val wat in herhaling, maar wat gaat het snel hier :=

De voorspellingen zijn perfect Wdj! Vorig jaar hadden we veel regen, maar toen hebben we het ook echt prima gehad, maar dit is nog net iets beter {:}
Heb je gisteren nog een langere loop gedaan?

Gezellig Muppet en Tiggs! En die kat van jou Muppet :oo :D

Balen van je paard BM :(:)

Ik zag je loop al voorbij komen SV, fijn dat het nog niet heel warm was! En heerlijk, een schoon shirt halverwege, daar kan ik ook heel blij van worden <3

Wat klote Samantha :knuffel: Verstandig om de afstanden wat in te korten, maar zeker niet leuk :n

Heerlijk in het zonnetje Goof!

Leuke plannen BM! Smokkelaarstrail zou ik alleen al vanwege de naam willen lopen :)) En leuk, stokken! Ik zag toevallig een clinic via Loopwijzer voorbij komen, weet niet of dat bij je in de buurt is, maar wel leuk om te doen :j

Goed bezig Puera! Lekker baggeren door de plassen :D

Lekker Muppet en prima tijd hoor! Wat een prachtige katten heb je <3

Super Leonie, mooie afstand, mooi tempo! :)) Geeft de burger weer moed, wat fijn.

Herkenbaar, de balans tussen werk, hardlopen, andere zaken. Ik werk (meer dan) fulltime met fiks reistijd. Ik ben wel mijn overuren gaan compenseren sinds september vorig jaar en ben op woensdagmiddag vrij. Ik heb het geluk dat ik altijd vroeg wakker ben, 5 uur opstaan vind ik prima. En we hebben geen kinderen, dat scheelt ook :D Verder paarden aan huis, ik heb vorig jaar een 'ouwetje' gekocht, dus ik rijd niet zo heel veel meer, als het weer wat beter wordt maak ik zo'n 2 keer per week een buitenrit.

Ik heb lekker wat op tempo gelopen de afgelopen dagen en morgen gaan we een rondje trailen. En dan de eindsprint richting Portugal, mijn man vertrekt daarna voor 2 weken naar Duitsland om te verbouwen, dus dat zijn we ook nog als een malle aan het voorbereiden, gelukkig gaan we straks lekker uit eten, heb nu al zin in het toetje 8-)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-26 16:50

Busy dat klopt ja, er worden trainingen gegeven hoe je de stokken kunt gebruiken. Ik heb nooit meegedaan aan zoiets en zie het nut er zelf niet zo van in. Ik gebruik ze op de manier die ik fijn vind en dat gaat prima.
@trailbonky op insta geeft workshops klimmen en dalen met trailrunning poles voor @trailrunningeu. Op hun site staat volgens mij wanneer ze workshops geven.

Tip: maak je stokken elke keer na gebruik goed schoon, ook de verbindingen, want de mijne gingen dus niet meer uit elkaar in Wales en ik heb ze daar toen achter moeten laten. Ik heb nu black diamonds.

Geniet van je etentje ninus!
Ben benieuwd hoe het verbouwen zal gaan.

Ik ga morgen ook een rondje trailen, waarschijnlijk heuveltraining met hill repeats met de stokken.