Ik had vanmorgen alleen tijd direct na het opstaan, maar was heerlijk. Heb 3 reeën gezien waarvan er 1 gewoon model bleef staan. Telefoon van de camera doet er geen recht aan. Bijzondere ervaring.
Ik heb vanochtend ook al een rondje gedaan op de fiets/gelopen. Oeps alleen Poezen op de foto gezet . Vanmiddag lopen we weer naar een bezichtiging en vanavond naar het afsluiten van carnaval. Dan hebben we de stappen wel weer binnen denk ik.
Goof wat een prachtige foto! Susan, ook heel mooi! Pien, heel ander landschap ineens of niet?
Jojo lente!
Ik ben Covid weer aardig te boven, of eigenlijk ben ik te koppig om me nog langer ziek te voelen En ik had vandaag weer een prachtig kantoor:
Ik mocht buiten spelen in het Maasheggengebied. Op dit perceel gaat natuurontwikkeling plaatsvinden maar voor de initiële werkzaamheden (plaggen, graven etc) is een vergunning nodig. Dus ik mocht een ochtendje buiten spelen! Was alleen nog niet bij mijn verstand genoeg om laarzen aan te doen of mee te nemen, dus het was een uitdaging Toch nog een beetje Covid-brein.
Het is de bedoeling dat dit perceel weer stroomdalgrasland wordt Er lagen hier ook ooit nog rivierduintjes, maar die zijn met ruilverkaveling en egalisatie verdwenen. Ze willen hier dus de (over)bemeste toplaag grond verwijderen en het van nature aanwezige reliëf terugbrengen. Doelsoort is kamsalamander.
In het kort is het dus de bedoeling dat het (weer) een specifiek type, extensief beheerd kruidenrijk grasland wordt. Voor het extensieve beheer hebben ze Schotse Hooglanders op de payroll staan
--
Mooi Pien! Die 2 flamingo's zijn helemaal klaar voor Valentijnsdag
Die strik Hele leuke foto's Jojo. Ik wil ook lente met voorjaarsbloemen, maar er is gisteren en vannacht is er weer een flink pak sneeuw gevallen Ben alvast maar wat aan het plannen voor de zomer. Heb ook een topic aangemaakt. Nu hebben jullie de foto's al in dit topic gezien