Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:09

Ja ik ben ook fan, vooral van Fred en Ria. En Jopie en Leon, maar die zaten er niet in dit seizoen.

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:13

Hun first dates act is ook zo vreselijk geestig elke keer.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:16

Huertecilla schreef:
Vanmorgen van vriendin (dichtbij Covid info van de Junta) bevestiging van wel kunnen krijgen en besmettelijk zijn ook na tweede enting.

Ik probeer o-ver-al het positive van te zien. In deze dat het vaccinatiebewijs daarmee volstrekt overbodig is geworden.

Pfizer beschermt voor 95% een week na de 2e vaccinatie. Dus waar normaal 100 mensen besmet raken, zijn dat er nu nog maar 5. Dit maakt een vaccinsbewijs is sommige omstandigheden verre van overbodig.

Het al dan niet besmettelijk zijn is gewoon nog niet helemaal duidelijk. Uit Israƫl kwamen juist geluiden dat mensen vaak niet meer besmettelijk waren na de vaccinatie. Je kunt niet stellen dat je niet besmettelijk bent, maar ook niet dat je wel besmettelijk bent. Net als de vraag of de kans kleiner is om als gevaccineerd persoon besmettelijk te zijn tegenover een niet gevaccineerd persoon.
Ze zullen daar nu onderzoeken naar doen en pas dan valt er echt iets over te zeggen.

De omstandigheden waarin het gebeurd dat iemand besmettelijk bleek zullen ook meespelen. Was het echt minimaal een week na de 2e vaccinatie dat iemand besmettelijk geraakt is? Of droeg iemand het al mee voor ze de 2e vaccinatie gehad hebben enz.

Mijn vriendin testte 2 dagen na haar 1e vaccinatie positief. Dan wordt er door mensen gezegd dat dat door het vaccin komt of ze zeggen dat het niet werkt. Maar na onderzoek blijkt dat ze gewoon besmet is geraakt voor haar 1e vaccinatie. De klachten kwamen alleen pas na de vaccinatie.

Ik blijf toch stiekem hopen dat er naar voren gaat komen dat een vaccin ook (enige) bescherming biedt tegen het besmettelijk kunnen zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:26

Maar dat laatste hoeft niet. Als we het alleen nog krijgen in een milde tot matige vorm en amper nog iemand een ziekenhuisopname nodig heeft zijn we er ook :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:29

Het is de situatie in Manaus die me zorgen maakte.
Daar was al 70% in de eerste golf besmet en nu zijn ze weer de pineut met een variant en weer zuurstof tekorten.
Natuurlijk kun je de gezondheidssituatie niet met Europa vergelijken dat begrijp ik ook, masr het is wel ernstig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:53

SusanH schreef:
Maar dat laatste hoeft niet. Als we het alleen nog krijgen in een milde tot matige vorm en amper nog iemand een ziekenhuisopname nodig heeft zijn we er ook :j

Met de kanttekening dat tot 70% gevaccineerd is, de vrijheid gelimiteerd blijft ook voor de gevaccineerden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:55

En in Tanzania wordt niemand gevaccineerd want daar komt covid niet voor. :x
Aldus de regering.
Mensen vallen er met bosjes om. Doodsoorzaak : onbekend. :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:46

Ja zo gaat dat....als een ziektebeeld je niet uitkomt....dan noem je het voor de statistieken gewoon wat anders.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:55

Shadow0 schreef:
Purny heeft groot gelijk: heel veel van deze dingen kunnen ook online. Minder fijn dan in persoon (zoals het voor heel veel mensen minder fijn is dan online.)
En als de crisis echt zo groot is, dan zeg je een overleg niet af toch?

Vanwege veiligheidseisen kunnen ze niet online vergaderen.
Dat ze dat allang opgelost zouden moeten hebben ... yep dat vind ik zeker.
Want het kan wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:02

Onze weekendcijfers zijn binnen, toch weer een daling (1100 per dag) met nog maar 5% testen positief, daar ben ik toch wel voorzichtig blij om hoor.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:15

Er zullen vast andere reden zijn waarom online vergaderen niet gaan voor het kabinet.
Zei Rutte ook niet dat hij een beveiligde verbinding moest hebben voor dat klimaat ding laatst en dat hij daarvoor uit de deur moest?

De avondklok is verlengd, zijn er hier mensen die nou echt problemen onder vinden van die avondklok?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:18

Sizzle schreef:
Onze weekendcijfers zijn binnen, toch weer een daling (1100 per dag) met nog maar 5% testen positief, daar ben ik toch wel voorzichtig blij om hoor.

+:)+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:26

https://nos.nl/artikel/2367828-vijftien ... lemen.html

Bijzonder. Als ouderen overlijden aan bijwerkingen door het coronavaccin worden onderliggende oorzaken meegenomen. Bij ouderen die overlijden aan Corona wordt dat niet vermeld. Hebben de ouderen die aan Corona overlijden geen onderliggende problemen? Hoeveel ouderen zijn daadwerkelijk 100% gezond en overlijden daadwerkelijk enkel en alleen aan Corona?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:27

friezenfan2 schreef:
Er zullen vast andere reden zijn waarom online vergaderen niet gaan voor het kabinet.
Zei Rutte ook niet dat hij een beveiligde verbinding moest hebben voor dat klimaat ding laatst en dat hij daarvoor uit de deur moest?

De avondklok is verlengd, zijn er hier mensen die nou echt problemen onder vinden van die avondklok?

Nee, ik zie het probleem dus ook niet zo. Wat ik in mijn omgeving hoorde waren mensen die zeiden van dan kan ik mijn vriend niet zien... Dan blijf je toch bij elkaar slapen denk ik dan..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:27

Huertecilla schreef:
SusanH schreef:

Met de kanttekening dat tot 70% gevaccineerd is, de vrijheid gelimiteerd blijft ook voor de gevaccineerden.

Die snap ik niet? Als er een grote groep gevaccineerd is en die worden niet meer zo ziek dat opname nodig is dan zijn we er. Dan is de zorg niet meer overbelast en kan de maatschappij weer open.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:28

Er zijn wat achter gebleven cijfertjes gekomen: 2273 positieve testen.
Hoe kan dat als er gister niet getest is?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:29

996981 schreef:

Bijzonder. Als ouderen overlijden aan bijwerkingen door het coronavaccin worden onderliggende oorzaken meegenomen. Bij ouderen die overlijden aan Corona wordt dat niet vermeld. Hebben de ouderen die aan Corona overlijden geen onderliggende problemen? Hoeveel ouderen zijn daadwerkelijk 100% gezond en overlijden daadwerkelijk enkel en alleen aan Corona?

En hoeveel ouderen worden wel niet onterecht gelinkt aan corona maar overlijden aan iets anders?

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:30

purny schreef:

Testen die zaterdag zijn afgenomen waar gisteren nog geen uitslag van was?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:32

SusanH schreef:
Die snap ik niet? Als er een grote groep gevaccineerd is en die worden niet meer zo ziek dat opname nodig is dan zijn we er. Dan is de zorg niet meer overbelast en kan de maatschappij weer open.

Voorkomen dat mensen langdurig ziek worden of permanente orgaanschade oplopen (wat ook kan zonder dat je in het ziekenhuis komt) is ook belangrijk. En het laten rondgaan maakt de kans op nieuwe mutaties groter, en de effectiviteit van vaccins dus lager.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:34

996981 schreef:

Logisch toch? De ouderen die met onderliggend lijden een coronabesmetting oplopen komen er zeer vaak door te overlijden. Ook zonder corona is een beetje koorts soms voldoende dus een beetje koorts door het vaccin kan ook betekenen dat ze komen te overlijden en los daarvan , er gaan elke dag 400 mensen dood (zonder corona) en de 80+ is daarin flink vertegenwoordigd dus 15 overlijdens na vaccinatie is heel cru gezegd toeval.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:37

purny schreef:

Ziekenhuizen testen wel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:39

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:41

SusanH schreef:
Huertecilla schreef:

Tot 70% gevaccineerd is blijft er risico van overbelasting doordat herbesmette gevaccineerden nog steeds besmetteljk zijn :)*
Gevaccineerd of niet verandert daardoor niets aan bewegingsbeperking tot er zoveel minder ongevaccineerd zijn dat besmetting geen druk op de zorg meer oplevert.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 08-02-21 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:41

bigone schreef:
996981 schreef:

Logisch toch? De ouderen die met onderliggend lijden een coronabesmetting oplopen komen er zeer vaak door te overlijden. Ook zonder corona is een beetje koorts soms voldoende dus een beetje koorts door het vaccin kan ook betekenen dat ze komen te overlijden en los daarvan , er gaan elke dag 400 mensen dood (zonder corona) en de 80+ is daarin flink vertegenwoordigd dus 15 overlijdens na vaccinatie is heel cru gezegd toeval.

Maar dat is precies wat ik bedoel. Veruit de grootste groep overledenen zijn 75+. Het is heel cru, maar die doelgroep is sowieso heel fragiel en kunnen aan iedere verkoudheid die ze oplopen overlijden.

Van de groep <75 wordt niet gemeld in hoeverre er onderliggend lijden was. Als daar een hele grote groep bij zit met verminderde weerstand door andere ziektes, is het ook niet verwonderlijk dat zij overlijden als er een andere ziekte bovenop komt.

Hoe groot is de groep, die geen onderliggende problemen had en toch ernstig, blijvend letsel oploopt door Corona. Wordt daarop gemonitord?

Afbeelding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:53

Huertecilla schreef:
Tot 70% gevaccineerd is blijft er risico van overbelasting doordat herbesmette gevaccineerden nog steeds besmetteljk zijn :)*
Gevaccineerd of niet verandert daardoor niets aan bewegingsbeperking tot er zoveel minder ongevaccineerd zijn dat besmetting geen druk op de zorg meer oplevert.

Op het moment dat iedereen een mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren en het blijkt dat maar max 70% gevaccineerd is, zal bij velen de draagkracht wegvallen om zich nog aan maatregelen te houden. Bij mij persoonlijk wel. Laten vaccineren is vrijwillig, maar de gevolgen draag je dan ook. Dan laat ik me niet meer beperken tot 1,5 meter afstand te houden van mensen en een max. aantal mensen visite te ontvangen.

Zolang nog niet iedereen de mogelijkheid heeft gehad zich te laten vaccineren, houd ik me uiteraard aan de maatregelen.