Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 01:09

Nou dan ben ik de eerste die voorlopig nog niet gaat voor een derde prik hoor!

En waarom ook? Ik ben nog steeds 90% beschermd tegen ziekenhuisopname en ernstig ziek worden. Tja ik krijg het vast wel een keer dat kun je toch niet voorkomen...

Gisteren net op het nieuws geweest dat na 6 maanden bescherming tegen ziekenhuisopnames nog 90% is na 2 vaccinaties. Vindt het juist erg positief nieuws!

Plus toen ik in januari ging hoeveel mensen zeiden toen wel van ik wacht wel even wat het bij anderen doet. En dat doe ik nu ook maar blijkbaar mag dat dan weer niet.

En het zal vast wel veilig zijn niet om wappie te klinken maar wat er gebeurd als je dat een derde of vierde keer doet wat het dan doet is nog onbekend.

En ik blijf het belachelijk vinden dat we in arme landen onnodig mensen sterven omdat vaccinaties niet betaald kunnen worden. Zo blijven mutaties komen. Kunnen we hier straks wel de 10de prik erin jassen maar dan heeft dat geen enkele zin.

Ook ben ik van mening dat het logisch is dat mensen waarbij de prik niet of nauwelijks werkt nu voor mij mogen en niet weer andersom. Ik bedoel maar waarom zou ik als gezonde 24 jarige eerder mogen dan iemand van bijvoorbeeld 47 met een chronische ziekte en die valt onder risco groep? Die stratagie heb ik overigens nooit zo goed begrepen....

Blue_Eyes

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:15

Net alsof het probleem in de zorg en het tekort aan zorgmedewerkers ook alleen in Nederland bestaat :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:47

Blue_Eyes schreef:
Net alsof het probleem in de zorg en het tekort aan zorgmedewerkers ook alleen in Nederland bestaat :')

Laten we eerlijk zijn, er zijn genoeg landen waar de situatie in de zorg niet zo benauwd is geweest als in Nederland. Pien gaf aan dat in Frankrijk opgeroepen werd om gewoon nog voor normale zorg naar het ziekenhuis te gaan.

Nederland is mbt het behandelen van het zorgpersoneel gewoon niet het beste jongetje van de klas.

Disclaimer: ik ben echt geen voorstander van het virus z'n gang laten gaan en de zorgmedewerkers het maar op laten lossen. Ik ben echter ook geen voorstander van de schuld volledig bij ongevaccineerden leggen. Er mag gewoon wel stelselmatig iets verbeterd worden in het algemeen. :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:04

Denk dat daar iedereen het wel over eens is. Maar blijft een feit dat de druk op de zorg al een stuk minder had kunnen zijn.
En schuld? Op dit moment zijn het voor een groot gedeelte ongevaccineerden die de Corona bedden bezetten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 16:47

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:20

Douce schreef:
Blue_Eyes schreef:

Laten we eerlijk zijn, er zijn genoeg landen waar de situatie in de zorg niet zo benauwd is geweest als in Nederland. Pien gaf aan dat in Frankrijk opgeroepen werd om gewoon nog voor normale zorg naar het ziekenhuis te gaan.

Nederland is mbt het behandelen van het zorgpersoneel gewoon niet het beste jongetje van de klas.

Disclaimer: ik ben echt geen voorstander van het virus z'n gang laten gaan en de zorgmedewerkers het maar op laten lossen. Ik ben echter ook geen voorstander van de schuld volledig bij ongevaccineerden leggen. Er mag gewoon wel stelselmatig iets verbeterd worden in het algemeen. :j

Er waren ook landen, waar de doden op de gang lagen.

Waarom die vergelijking met andere landen?
Als je wil vergelijken, moet je alles meenemen.
Budget zorg, levensverwachting, leefomstandigheden, klimaat enz.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:00

Over waanzin gesproken…
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... t-niet-wat

Citaat:
Huisarts en tegelijkertijd een corona-ontkenner. Een Duitse huisarts liet honderden patiënten maandenlang geloven dat ze een vaccinatie tegen het coronavirus kregen. In plaats daarvan spoot hij zoutoplossingen in.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:19

Ik mag toch hopen dat die niet zo heel lang huisarts meer is... Lijkt mij een prima reden om iemand subiet het vakgebied uit te gooien.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:36

Lijkt mij ook een goede reden!

De eigenaren van WakuWaku nemen ff 2 maanden rust. Kan ook gemakkelijk nu er ruim 2 ton is opgehaald voor ze via crowdfunding :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:45

Electra63 schreef:

De eigenaren van WakuWaku nemen ff 2 maanden rust. Kan ook gemakkelijk nu er ruim 2 ton is opgehaald voor ze via crowdfunding :D

255.000 euro waarvan over de eerste 124000 30 % belasting moet worden betaald en over de rest 40 % .
Dus bedankt tegenstanders van het beleid voor het vullen van de schatkist.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:46

Zebrastreep schreef:
Nou dan ben ik de eerste die voorlopig nog niet gaat voor een derde prik hoor!

En waarom ook? Ik ben nog steeds 90% beschermd tegen ziekenhuisopname en ernstig ziek worden. Tja ik krijg het vast wel een keer dat kun je toch niet voorkomen...

Gisteren net op het nieuws geweest dat na 6 maanden bescherming tegen ziekenhuisopnames nog 90% is na 2 vaccinaties. Vindt het juist erg positief nieuws!

Plus toen ik in januari ging hoeveel mensen zeiden toen wel van ik wacht wel even wat het bij anderen doet. En dat doe ik nu ook maar blijkbaar mag dat dan weer niet.

En het zal vast wel veilig zijn niet om wappie te klinken maar wat er gebeurd als je dat een derde of vierde keer doet wat het dan doet is nog onbekend.

En ik blijf het belachelijk vinden dat we in arme landen onnodig mensen sterven omdat vaccinaties niet betaald kunnen worden. Zo blijven mutaties komen. Kunnen we hier straks wel de 10de prik erin jassen maar dan heeft dat geen enkele zin.

Ook ben ik van mening dat het logisch is dat mensen waarbij de prik niet of nauwelijks werkt nu voor mij mogen en niet weer andersom. Ik bedoel maar waarom zou ik als gezonde 24 jarige eerder mogen dan iemand van bijvoorbeeld 47 met een chronische ziekte en die valt onder risco groep? Die stratagie heb ik overigens nooit zo goed begrepen....

Ik hoef voorlopig ook geen 3de prik, om dezelfde redenen als jou. En zo zijn idd meer in mijn omgeving.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 00:01

Douce schreef:
Blue_Eyes schreef:

Los van dat ik het met je eens ben dat zorgpersoneel wat mij betreft beter behandelt mag worden is het echt te simpel om daar de problematiek volledig aan te hangen. Dat heeft meer te maken met ons sociale stelsel van oudsher icm de vergrijzing. En de relatief lage hoeveelheid IC bedden tov het aantal bewoners. Dat komt niet door bezuiniging maar de NL cultuur mbt opname. Normaal iets waar veel landen juist wel een voorbeeld aan nemen maar in een pandemie is dat behoorlijk problematisch.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:27

bigone schreef:
Electra63 schreef:

255.000 euro waarvan over de eerste 124000 30 % belasting moet worden betaald en over de rest 40 % .

Ik las juist ergens dat alle losse donaties apart van elkaar worden belast. Daardoor hoeven ze nauwelijks belasting te betalen.
Het telt wel gewoon als inkomsten. Maar als ze het geld gebruiken voor bijv personeelskosten dan blijft er na aftrek weinig over voor de vennootschapsbelasting.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:19

bigone schreef:
Electra63 schreef:

Ik mag toch hopen dat ze daarvan de coronasteun terug mogen betalen -O-

Als je in de bijstand zit en je ouders je boodschappen doen moet je immers ook een stuk terugbetalen 8)7

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:37

Lijkt me niet. Die steun is n.a.v. een periode waarin de horeca onder strenge maatregelen open mocht en zelfs een hele tijd verplicht gesloten geweest is. De donaties gaan over een periode waarop de horeca weer volledig open mocht (met de coronapas als enige grote maatregel). Sinds de 25e zal er geen steun meer zijn verwacht ik (vanaf 1 oktober is er enkel nog steun voor nachthoreca en evenementen geloof ik), dus valt er ook niets terug te betalen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:09

Exitium schreef:
Lijkt me niet. Die steun is n.a.v. een periode waarin de horeca onder strenge maatregelen open mocht en zelfs een hele tijd verplicht gesloten geweest is. De donaties gaan over een periode waarop de horeca weer volledig open mocht (met de coronapas als enige grote maatregel). Sinds de 25e zal er geen steun meer zijn verwacht ik (vanaf 1 oktober is er enkel nog steun voor nachthoreca en evenementen geloof ik), dus valt er ook niets terug te betalen.

Kwestie van fatsoen vind ik. Als je allemaal zo heftig tegen de overheid en de overheidsmaatregelen bent moet je daar wel consequent in zijn. Wel lekker de steun ontvangen die de overheid heeft verzorgd en daarna ineens moeilijk gaan doen tegen diezelfde overheid vind ik nogal makkelijk en niet fatsoenlijk. Dan ook gewoon geen steun aanpakken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:52

nps schreef:
Exitium schreef:

Kwestie van fatsoen vind ik. Als je allemaal zo heftig tegen de overheid en de overheidsmaatregelen bent moet je daar wel consequent in zijn. Wel lekker de steun ontvangen die de overheid heeft verzorgd en daarna ineens moeilijk gaan doen tegen diezelfde overheid vind ik nogal makkelijk en niet fatsoenlijk. Dan ook gewoon geen steun aanpakken.

Als je vegetariër bent, is het hypocriet om wel eieren te eten en leer te gebruiken :j Ook is het hypocriet als je niet op vliegvakantie gaat om het milieu te sparen, maar wel met je auto naar het werk gaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:54

WakuWaku heeft toch personeel? Betalen ze die door uit eigen zak, nu ze vrijwillig gesloten zijn? Of zijn het allemaal oproepkrachten?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:08

996981 schreef:
nps schreef:

Als je vegetariër bent, is het hypocriet om wel eieren te eten en leer te gebruiken :j Ook is het hypocriet als je niet op vliegvakantie gaat om het milieu te sparen, maar wel met je auto naar het werk gaat.

Waarom is een vegetariër per definitie hypocriet t.o.v. een veganist? Je weet toch niet de overwegingen waarom diegene vegetariër is? Ditto met auto naar het werk (wat nou als je 2,5 uur met het ov vs. 3 kwartier met een elektrische auto moet?).

Snap je beargumentatie niet helemaal.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 12:31

IMANDRA schreef:
Waarom is een vegetariër per definitie hypocriet t.o.v. een veganist? Je weet toch niet de overwegingen waarom diegene vegetariër is? Ditto met auto naar het werk (wat nou als je 2,5 uur met het ov vs. 3 kwartier met een elektrische auto moet?).

Snap je beargumentatie niet helemaal.

Dat is precies het punt ;)
Dat je ergens niet achter staat, betekent niet dat je per definitie álles op een bepaalde manier moet doen.

Het was sarcasme

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:00

Mwah vind je voorbeelden niet hetzelfde eigenlijk. Zeker vanwege het mogelijke verschil in overwegingen. Bij jouw voorbeelden kunnen dat twee verschillende visies zijn, terwijl in het stukje van NPS het gaat over een en dezelfde visie.

Als je zo heftig tegen de overheidsmaatregelen bent, daar heel moeilijk over gaat doen en wel overheidsmaatregelen in de vorm van steun accepteert... Is een beetje een idee van 'ik pick and choose waar ik in geloof en waar ik achter sta' of zo.

Sowieso is fatsoen ook wel iets anders en ongeacht of het hypocriet is of niet, vind ik wat WakuWaku nu heeft gedaan heel asociaal.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:09

IMANDRA schreef:
Als je zo heftig tegen de overheidsmaatregelen bent, daar heel moeilijk over gaat doen en wel overheidsmaatregelen in de vorm van steun accepteert... Is een beetje een idee van 'ik pick and choose waar ik in geloof en waar ik achter sta' of zo.

Je kan het natuurlijk prima met maatregelen één en twee eens zijn en met maatregel drie niet. Ik ken het restaurant verder niet, maar als ze eerder dicht waren tijdens de geforceerde sluiting van de horeca en daarna open zijn geweest met beperkte capaciteit en anderhalve meter, doet een protestactie tegen de coronapas niets af aan het feit dat ze eerder in dat geval terecht steun hebben ontvangen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:16

Dat klopt, denk dat er hier maar eentje beter van word, mordechai crispijn, inmiddels deelt hij de oproep om je als horecagelegenheid maar even bij hem te melden. Gaat hij het kunstje nog een paar maal herhalen. Nou, ga naar de dijk in Volendam , kun je ze allemaal op je lijst zetten en cashen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:18

IMANDRA schreef:
Mwah vind je voorbeelden niet hetzelfde eigenlijk. Zeker vanwege het mogelijke verschil in overwegingen. Bij jouw voorbeelden kunnen dat twee verschillende visies zijn, terwijl in het stukje van NPS het gaat over een en dezelfde visie.

Sowieso is fatsoen ook wel iets anders en ongeacht of het hypocriet is of niet, vind ik wat WakuWaku nu heeft gedaan heel asociaal.

Gelukkig mogen we zelf bepalen waar we in geloven, in welke mate en hoever we bereidt zijn te gaan. Dat is precies wat ik probeerde te zeggen dus dat heb je goed begrepen +:)+

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 13:22

Exitium schreef:
IMANDRA schreef:

Je kan het natuurlijk prima met maatregelen één en twee eens zijn en met maatregel drie niet. Ik ken het restaurant verder niet, maar als ze eerder dicht waren tijdens de geforceerde sluiting van de horeca en daarna open zijn geweest met beperkte capaciteit en anderhalve meter, doet een protestactie tegen de coronapas niets af aan het feit dat ze eerder in dat geval terecht steun hebben ontvangen.

Eens.