Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:39

Welkom Mandarijn! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:32

Welkom Mandarijn! Heel veel succes :)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 23:52

Es_ther schreef:
Sharani schreef:
De weegschaal was vanmorgen erg lief, -0,8 wat mij nu wel echt op het punt brengt dat ik stabiel kan gaan blijven. Ik zit nu bijna 4 kilo onder mijn streef gewicht. Voor degene die nog een lange weg te gaan hebben, klinkt dit misschien als gezeur, maar ik vind dit best heel moeilijk. Geleidelijk afvallen lukt me prima, maar op gewicht blijven en vooral niet opnieuw aankomen, vind ik super spannend en lastig.

Hebben jullie ook dat je in deze tijd van het jaar het sowieso moeilijker vind om netjes te blijven eten? Als het vies weer is heb ik vaak zin om wat te gaan bakken of zo, en al dat lekkers wat nu weer in de winkels ligt… . En lekker naar buiten, voor een flinke wandeling is ook minder aantrekkelijk met wind en regen. Moet de crosstrainer maar weer afstoffen, denk ik :j .

Ik heb daar ook meer zin in. Lijkt ook alsof ik meer trek heb ofzo :')

Het klopt ook dat je met sober en donkerder weer meer trek krijg. Ook nu de dagen wat korter worden, dit is nog een klein beetje oer in ons lichaam. De 1 heeft er meer last van als de ander. Het zou in theorie een koude periode gaan worden, dat we dat allang niet meer hebben en we dan kg aankomen is weer jammer.
Ik heb merk het zelf ook hier, extreme trek in zoet of zout. Kruidnoten, chocolade, warme choco met slagroom en een plak stol of kaasstengels :9
Het is allemaal heerlijk haha.
Ik probeer nu als ik trek heb kwark met water en fruit te blenden maar je zou ipv fruit ook suikervrije 0 calorieën limonade kunnen gebruiken. Krijg je eiwitten binnen en je heb een vol gevoel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:15

Sharani, ik vind het helemaal niet raar dat je op gewicht blijven spannend vindt, zeker niet na een lange weg met afvallen, je moet toch weer een nieuw normaal uit zien te vinden. Ik vind het in ieder geval superknap van je!

Musli, fijn dat je nu ongesteld bent geworden, hopelijk daarna weer gauw rust in je lijf en hoofd.

Ik heb ook echt wel meer trek met name in Sinterklaas en kerst rotzooi, hmmm, kerstkransjes.
Arghhh...

Mijn weegschaal was na een week eindelijk weer lief, begin nu ook van die ellendige spierpijn af te raken.

Hier verder ook nog een goed nieuwtje, gisteren officieel geslaagd voor mijn HBO opleiding en dus lekker wezen uiteten om te vieren!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:44

Gefeliciteerd met het behalen van je HBO opleiding Amandavd!
Laatst bijgewerkt door Sharani op 04-11-22 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:52

Gefeliciteerd Amandavd!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:24

Even snel, van harte Amanda, wat een mooie prestatie!

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:51

Gefeliciteerd Amanda!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:09

Gefeliciteerd Amanda *\o/*

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:06

Gefeliciteerd!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:12

Gefeliciteerd @Amanda! *\o/*

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 08:08

Dankjewel allemaal!!

Jullie nog plannen voor het weekend? Ik ga hier proberen om mij vanavond niet vol te stoppen met Sint Maarten snoepgoed.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:41

Ik zit in quarantaine, ik testte gisteren voor de zekerheid en bleek positief te zijn. Tot nu toe echt bijna geen last - afkloppen- op wat keelpijn na. Gisterenochtend gewoon nog 2 uur gesport ook.

Dus ik gok dat de Foxy de komende dagen hard aan de bak mag. :+

Ik blijf wat steken rond een bepaald gewicht, heel demotiverend. Hopelijk binnenkort toch weer een echte drop, want aan m'n inzet en m'n beweging/eten ligt het niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:18

Beterschap roosch!

Vanavond feestje van m’n schoonbroer, gisteren lekker naar Mona (pony) geweest en morgen ga ik denk ik met m’n vriend klimmen. Heb nog wel spierpijn van donderdag :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:38

Beterschap Roosch! Ik kan mij voorstellen dat constant blijven hangen op 1 gewicht echt demotiverend is, ik heb dat 1 week gehad en dat vond ik al erg, laat staan voor langere periode als je zo hard werkt als jij.

Esther, veel plezier vanavond en morgen, daarna maar lekker in bad? :')

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:34

Gefeliciteerd amanda!!

Beterschap Roosch

Ik zou overmorgen de uitslag krijgen van een belangrijk onderzoek maar werd gebeld gisteren dat de uitslagen er nog nirt zijn. Zou fijn zijn als de dat zou verklaren waarom ik nog steeds niets ben afgevallen. Positieve is dan weer ik ben ook niets aangekomen. Ook nieuw pijn bestrijding gekregen en hoop dat ik nu meer kan wandelen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:12

Beterschap @Roosch!

Lekker geklommen @Esther?

Hopelijk werkt de nieuwe pijnbestrijding goed @Thirzasarah!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:15

Hier een erg actief weekend gehad. Maar, ik heb het overleefd. 3 daagse Safari Run bij de Beekse Bergen. Wat een ervaring! 30km hardgelopen in de afgelopen dagen en onwijs genoten van de kilometers en de sfeer rondom het event.

Heb alle afstanden, tijden en resultaten even onder elkaar gezet. Echt verschrikkelijk trots op wat ik daar bereikt heb de afgelopen dagen. Ik had geen specifiek doel, althans +/- 5min/km op 5, 5:15min/km op 10, 5:30min/km op 15. Dat dus dik gehaald :') en de medailles zijn natuurlijk echt een prachtige herinnering <3

Resultaten:
5.42 km - 26:30 - 4:52/km (4e vrouw)
10.39 km - 54:10 - 5:12/km (17e vrouw)
15.17 km - 1:21:03 - 5:20/km (7e vrouw)

Challenge 5KM - 4e vrouw
Challenge 10KM - 4e vrouw
Challenge 15KM - 4e vrouw
Dit is dus van alle dames die gestart zijn aan alle drie de afstanden.

Hier alle medailles samen:
Afbeelding
Afbeelding

*\%/* **\O/** *\%/*

Over het eten van de afgelopen dagen hebben we het maar eventjes niet, hahaha. :x

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 07:33

Wauw Musli, super prestatie, gefeliciteerd!!!

Hoe gaat het met jullie Roosch en Tirza? Roosch alweer opgeknapt en Tirza hoe werkt de nieuwe pijnbestrijding?

Hoe gaat het met de rest van de strijders hier?

---------------------

Ik heb effe een dipje. Ik weet ook wel hoe dit komt, eigen schuld dikke bult. Ik heb sinds twee weken een nieuwe smartwatch en ik vermoed dat deze iets te fanatiek stappen/verbrande kcal telt en ik dan dus in mijn bekende valkuil val. Ik heb namelijk de neiging op het einde van de dag te denken, och ik heb nog zoveel kcal over omdat ik zoveel verbrand heb, ik kan wel wat lekkers pakken. Waardoor ik dus meer kcal eet dan ik eigenlijk zou moeten eten. De laatste twee weken val ik bijna niks af, terwijl ik voorheen elke dag wel een verschillend getal op de weegschaal zat.

Ik moet dus echt weer even terug gaan naar mijn kcal doel per dag en niet kijken naar wat ik zogenaamd verbrand heb. Ik voelde mij gisteren daardoor wel weer even bedrukt, oude paniek kwam om de hoek kijk van wat als het mij nu niet lukt etc.... Terwijl ik er al 8 kilo af heb dus ik kan het wel.

Hebben jullie nog tips voor calorie arme lunch gerechten?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:22

Gefeliciteerd MuSli!!

Amandavd, aach nee :( is het een idee om alleen einde van de dag te kijken wat je verbrand heb voor je naar bed gaat? En dan de rest van de tijd je aan een normaal schema te houden? Zelf ben ik gek op een gekookt eitje tussendoor en zit daarna ook meestal vol, zo niet gooi ik er een glas water tegen aan.
Gebakken eieren kunnen ook erg lekker zijn. Als lunch een flinke bak magere kwark met lekker fruit(vries fruit) kan ik enorm van genieten en vult voor langere tijd enorm.

Pijn bestrijding maakte mij gisteren heel gelukkig vanmorgen opstarten en naar werk was weer huilen.. :(
Had gisteren ook gelijk fanatiek met mijn oranje monster gewandeld in het bos, misschien iets te enthousiast. :+ Mijn oranje monster is mijn 3 jarige onstuimige merrie }:)
Loopt enorm zwaar met haar omdat ze zo met de omgeving bezig is en denkt dat ze het formaat van een shetlander heeft. :wow:
Verder is ze echt heel lief hoor en moeten we gewoon meer oefenen(dit was haar 3de keer ooit bos). Ik moet de pijn bestrijding nog tot eind deze week de tijd geven voor optimale werking, ik ga dus heel stil duimen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 08:37

Wat kun je je dan rijk rekenen he Amanda? Maar no worries, je hebt het geconstateerd en gaat er wat mee doen.

Aanvullend op bovenstaande suggesties, dat zijn al hele goede:
Omelet met groente
Volkoren wrap / volkoren crackers met hummus of zelfgemaakte tonijnsalade, cottage cheese, magere smeerkaas, wat rauwkost erbij.

Ik heb ook een mooie uitdaging, iig de komende 6 weken koemelkvrij eten. En ik leef ongeveer op kwark en yoghurt :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 09:16

Gefeliciteerd müsli *\o/* !
Maag wat rot Amanda! Misschien gemist, welke smartwatch heb je :)?

Wat voor paard heb je Thirza?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 09:20

Wat een prestatie MuSLi +:)+ . Mooi aandenken die medailles.

Ik probeer ook nog steeds het hardlopen wat op te pakken, maar zit nog in de rennen met wandelen afwissel fase :') . Merk wel echt dat de stukjes hardlopen steeds makkelijker gaan. Gisteren waren mijn honden heel druk en merkte ik dat ik zonder moeite een flink stuk met ze kon rennen. Dat maakte me echt blij.

Thirzasarah: geloof meteen dat het wandelen met zo’n onstuimig typje pittig is. Hopelijk gaat de pijnbestrijding je helpen en ga je je eindelijk prettiger voelen.

Amanda: persoonlijk doe ik niet heel veel met de calorieën die mijn smartwatch aangeeft, alleen als ik heel veel heb gedaan eet ik een kwarkje extra of zo. Voor de lunch zou ik het inderdaad zoeken in eiwitten en vezels. Lekker veel rauwkost met iets van eiwitten bevalt mij altijd erg goed.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 09:31

Thanks ladies. Was echt een mooi weekend :D Verder is het momenteel even poedersuiker. Voel me op de één of andere manier even heel ruk, terwijl daar niet echt een reden toe is. Dit leidde tot heel slecht eten de afgelopen week.

Dus wil het nu weer eventjes anders aanpakken en hopelijk dat ik me daarna ook mentaal weer wat beter voel.. momenteel echt uitgeblust ofzo.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 09:33

Balen @Amanda dat je je even teveel gefocust hebt op de niet zo reëele waarden van de smartwatch :x maar je gaat ermee aan de slag, dat is veel belangrijker...