De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:43

anne_bento schreef:
Hele goede maatregelen!!
Jammer dat winkels nog open mogen blijven, geeft mij wel extra stress met mijn ziekte en een lakse partner. Hopelijk volgt dat snel!

Dus omdat je partner laks is moeten de winkels dicht? Omgekeerde wereld dit :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:44

Mars schreef:
Zat me toch al te bedenken hoe dat met maneges etc moet? Valt dat onder sportclub? Hoe moeten ze dat doen met de paarden, kun je niet zomaar allemaal stil zetten.

Vroeg ik me ook af. Wel gek als de IKEA en de Primark wel open mogen, maar een manege waar je toch vooral buiten bent niet.

karuna
Drukke kabouter

Ik denk ook, welke scriptschrijver heeft dit bedacht? Gewoon in ons welvarende veilige land een oorlogssituatie.

Giolli
Zeg maar Ber!

Mars schreef:
Zat me toch al te bedenken hoe dat met maneges etc moet? Valt dat onder sportclub? Hoe moeten ze dat doen met de paarden, kun je niet zomaar allemaal stil zetten.

Maneges = sport en dus dicht.
Waarom kun je paarden niet stil zetten? :? Lijkt me niet van levensbelang.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:45

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:45

Mwa als die dagelijks uren leslopen en je zet ze dicht zonder krachtvoer te verminderen kans op bevangenheid,

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:46

Relaxed schreef:
anne_bento schreef:
Hele goede maatregelen!!
Jammer dat winkels nog open mogen blijven, geeft mij wel extra stress met mijn ziekte en een lakse partner. Hopelijk volgt dat snel!

Nee hoor ik vindt sowieso dat winkels dicht moeten, het is niet noodzakelijk zoals een supermarkt dus waarom dat risico nog nemen. Ik begrijp dat het voor ondernemers niet niks is maar in mijn ogen is het alleen nog maar uitstel en moeten ze straks sowieso wel sluiten.

lenaa_tje

karuna schreef:
Mwa als die dagelijks uren leslopen en je zet ze dicht zonder krachtvoer te verminderen kans op bevangenheid,

In plaatst van lessen kunnen ze naar buiten/paddock/bak...

In de zomer hebben ze bij ons ook 3 week vakantie.

karuna
Drukke kabouter

O jongens domme domme nos, ga even een kroeg in dicht bij de mensen om te vragen hoe ze de maatregel vinden, in het kader geef niet het goede voorbeeld. Microfoon bij iemand onder de neus duwen. Fijn met spuugklodders %) :oo 8)7 -:(-
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-03-20 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:47

Relaxed schreef:
anne_bento schreef:
Hele goede maatregelen!!

De winkels (voor eten) zijn zelfs in Italië nog open, dus dat zal niet snel volgen.

Jessix

Giolli schreef:
Mars schreef:

Maneges = sport en dus dicht.
Waarom kun je paarden niet stil zetten? :? Lijkt me niet van levensbelang.

Sterker nog, paarden hebben mensen helemaal niet nodig om te kunnen bewegen. Alleen een beetje ruimte. ;)

Nee, even serieus. Ik neem aan dat ze sluiten. Valt volgens mij onder sport. Paarden zullen verzorgd worden door eigenaren en personeel. En er zal op z'n minst op elke manege een bak zijn voor beweging, rijden, longeren of even los gooien.

capopjekop

karuna schreef:

Maar de manege-eigenaren zullen dat ook wel weten. Er zullen vast wel manieren gevonden worden om de dieren toch hun beweging te geven. Op de manege waar ik vroeger reed stonden ze dan in de rijbak ipv op stal als het weiland te nat was

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:48

karuna schreef:
O jongens domme domme nos, ga even een kroeg in dicht bij de mensen om te vragen hoe ze de maatregel vinden, in het kader geef niet het goede voorbeeld. Microfoon bij iemand onder de neus duwen. Fijn met spuugklodders %) :oo 8)7 -:(-

Ik vond het anders duidelijk laten zien waarom zulke maatregelen nodig zijn.

BigOne

Horeca staat toch echt voor hotel recreatie en café ! En hotels recreatieparken attractieparken zullen toch ook dichtgaan.
En natuurlijk roepen bepaalde beslissingen ook weer vragen op maar de bedoeling lijkt duidelijk , zoveel mogelijk risico vermijden, thuiswerken indien mogelijk . En als gevolg daarvan zullen mensen ook niet meer gaan shoppen dus zullen winkels (kleding)ook deeltijd ww aanvragen en de tent sluiten want nieuwe goederen krijgen ze ook niet aangeleverd dus is sluiten goedkoper. Compliment voor alle medici en onderwijzend personeel en kinderopvang, ze zitten er middenin .

Daenerys

karuna schreef:

Ik mag toch hopen dat de gemiddelde paardenhouder wel enige kennis van zaken heeft, en zijn dieren minder krachtvoer geeft bij minder activiteit? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:49

anne_bento schreef:
Nee hoor ik vindt sowieso dat winkels dicht moeten, het is niet noodzakelijk zoals een supermarkt dus waarom dat risico nog nemen. Ik begrijp dat het voor ondernemers niet niks is maar in mijn ogen is het alleen nog maar uitstel en moeten ze straks sowieso wel sluiten.

Ah bij mij zijn winkels ook de supermarkten :+ supermarkten en drogisterijen ed kunnen natuurlijk niet zomaar dicht. Rest van de winkels idd mee eens :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:49

karuna schreef:

Dan geef je ze geen krachttoer en zet je ze op de wei?

Dit lijkt me geen probleem en paardrijden is niet echt een 1e levensbehoefte in tijden van crisis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:50

Ja, en multinationals als Ikea en Primark helemaal.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:50

Iemand vroeg wat kan het kwaad, dit is een van de risicos. Ik hoop idd dat er goede oplossingen komen. Ga ik ook wel van uit,

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:51

Ik ben ontzettend blij dat mijn paard in de hit actief staat. Die overleeft het wel en ik hoef niet iedere dag.

Nou ging ik afgelopen week ook alleen maar om te voeren en daarna weer weg.

Kinderen op stal noemen het vakantie. Daar gaat de lol nog wel vanaf. Want saai de hele dag binnen zitten is echt niet tof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:51

Ik zou zeggen: gooi dan ook de winkels waar geen eten wordt verkocht dicht. Primark, IKEA, H&M enz.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:53

Tallie1979 schreef:
Ik ben ontzettend blij dat mijn paard in de hit actief staat. Die overleeft het wel en ik hoef niet iedere dag.

Nou ging ik afgelopen week ook alleen maar om te voeren en daarna weer weg.

Kinderen op stal noemen het vakantie. Daar gaat de lol nog wel vanaf. Want saai de hele dag binnen zitten is echt niet tof.

Is voor sommige kinderen idd best moeilijk om goed te bevatten nu. M'n 7 jarige net ook duidelijk gemaakt dat er niet buiten de tuin gespeeld wordt, we nergens naartoe gaan (behalve naar een verlaten bos om de hond uit te laten). Moest bij hem ook echt even zorgen dat dat kwartje zou vallen haha.

cursebreaker

Marie_Anne schreef:
Ik zou zeggen: gooi dan ook de winkels waar geen eten wordt verkocht dicht. Primark, IKEA, H&M enz.

Hier idd helemaal voor. Wil niet weten hoeveel ouders vanaf morgen lekker gezellig gaan shoppen 8)7

Essie73
Moderator Algemeen

Mars schreef:

Mijn oudje staat in een rusthuis, we kregen vanmorgen al de melding dat bezoek daar niet meer mogelijk is v.w. het feit dat het tevens een zorgboerderij is. Alle begrip, maar het voelt wel naar dat ik mijn paard nu niet kan zien.

De ander staat op een pensionstal en die blijft voorlopig gewoon open. Ondanks uitloopstal kunnen de paarden uiteraard niet 3 weken zonder beweging.
Uiteraard geld hier wel dat je bij klachten niet het terrein betreed maar wat regelt met stalgenoten / staleigenaresse.

Zelf werk in ik de "zorg" Ben biometrist, ondanks dat ik flink hoest mag ik morgen gewoon aan het werk. Thuis blijven mag ook, maar omdat ik geen koorts heb moet ik dan vakantie opnemen. Hoe krom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:55

bigone schreef:
Horeca staat toch echt voor hotel recreatie en café ! En hotels recreatieparken attractieparken zullen toch ook dichtgaan.
En natuurlijk roepen bepaalde beslissingen ook weer vragen op maar de bedoeling lijkt duidelijk , zoveel mogelijk risico vermijden, thuiswerken indien mogelijk . En als gevolg daarvan zullen mensen ook niet meer gaan shoppen dus zullen winkels (kleding)ook deeltijd ww aanvragen en de tent sluiten want nieuwe goederen krijgen ze ook niet aangeleverd dus is sluiten goedkoper. Compliment voor alle medici en onderwijzend personeel en kinderopvang, ze zitten er middenin .

Maar Bruins gebruikte niet het woord horeca, hij zei: eet- en drinkgelegenheden moeten sluiten.
De media maakte er horeca van.