Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 14:41

Jester_

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 15:21

Ik heb ook zoiets bij shein besteld

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 16:03

Ik wil eigenlijk de koffer van Pink Gellac, want ik heb nu alles in een IKEA karretje liggen. Heel leuk, maar de hond heeft inmiddels al zoveel gesloopt daarvan dat een koffer me toch wijzer lijkt. Ik vind hem alleen zo duur :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 16:57

Raineri schreef:
Ik ga dinsdag vreemd en naar een salon. Ik ga in februari 4,5 week op vakantie dus daar kan m'n peel off base niet tegenop. Wil alvast even proberen wat ik hier van vind :=
De afspraak is maar 30 minuten. Hoe kunnen ze zo snel vijlen, nagelriemen doen en alles erop kwakken? Misschien is dit het verschil tussen mij en een professional oid?

Neem dan een nude die dicht bij je huid zit kwa kleur dan valt je uitgroei niet zo op als je zo lang weg blijft.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 19:35

Mijn Kerst nagels :D
Ze zijn in het echt iets roder dan op de foto
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 19:47

Mooi!

Ik heb dinsdag een afspraak staan in een salon.
Mn 2e salonafspraak ever, hopelijk minder fiasco dan de eerste :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 20:13

Mooie kerstnagels!

Wat was er met je eerste afspraak?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 20:44

Mandyy schreef:
Mooie kerstnagels!

Wat was er met je eerste afspraak?

Dat was dit fiasco

fleurtjeuh schreef:
Ja en nee..

Heb uiteindelijk wel iets kunnen boeken, maar t was uiteindelijk een tegenvaller.

Ik quote mezelf even voor het gemak vanuit het irritatie topic

Let niet op de mansplaining alsjeblieft. Jullie in dit topic snappen deze dingen, maar daar ging ik in het irritatie topic even niet van uit

fleurtjeuh schreef:
Nou, na 4 jaar mn eigen nagels doen, toch eens naar een nagelsalon gegaan vanwege de energie en moeite die ik momenteel niet heb om er in te steken.
Ik weet niet of ik het nog een keer zou doen, maar ze was verder wel heel aardig dus misschien geef ik het nog een kans

Ik had geboekt via het online boekingsprogramma. Dat heb ik vanmiddag gedaan voor later in de middag
Schijnbaar heeft ze dat liever niet, maar ze heeft nog niet de tijd en moeite er in gestoken om door te geven dat ze geen same-day boekingen wil.
Daar begon de ellende, want ze had eigenlijk niet de tijd voor de behandeling die ik had geboekt, het verwijderen van een set en het zetten van een nieuwe biab set(biab is een sterke gel om de nagels te verstevigen)
T kon alleen als ik verder geen nail art wilde maar gewoon een kleur. Vond ik geen issue, want ik wilde toch geen nail art, ik had geen inspiratie.
Dus daar mee akkoord gegaan.
Ze heeft in razendsnel tempo met de elektrische frees (dit is gebruikelijk) de nagels eraf gefreesd
Een nieuwe biab laag erop gezet, vrij scheef en ongelijk
Daarna de kleur er over
Toen de topcoat
En daarna de nagels nog eens nagevijld
En dat allemaal in een uur.
Volgens het boekingsprogramma zou dit 2,5 uur moeten duren.
Door na te vijlen na de topcoat is de dichte beschermlaag langs de rand van de nagels eraf, deze zijn dus weer ruw en dof. Dit gaat binnen no time vies zijn. Ook is het vijlwerk ongelijk, scheef en slordig.
Ook heb ik een paar plekjes waar lak in de nagelriem is gelopen, dit geeft risico op allergische reacties
En de topcoat is niet overal dekkend..

Even de fotos eronder want die werken niet zo lekker in een quote

Vanaf een afstandje zijn ze leuk, ben ook tevreden met de kleur
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ze heeft me achteraf het bericht dat ze me een deel ging terugbetalen omdat ze geen verlenging heeft gedaan, maar die had ik wel geboekt.
Op haar verzoek heb ik haar een betaalverzoek gestuurd, deze is tot op heden niet betaald. Dit was dinsdag.
In het gesprek hierover heeft ze mijn niet super positieve review gelezen. Toen gaf ze aan erg verbaasd te zijn, omdat ik in de salon wel positief was. Ik heb haar gestuurd dat ik dat snapte, maar dat de ongelijkheid me naderhand pas opviel

[ Afbeelding ]

Ik geef het nog een paar dagen, maar ik denk niet dat dit geld nog terug komt.

Het geld is nooit teruggekomen.
Nou was t ook maar 15 euro volgens mij, dus geen wereld bedrag. Maar vind het achterbaks om te zeggen dat je een deel terug betaald vanwege niet uitgevoerde service, vervolgens niet blij bent met mn review en dan t geld niet terugbetaald

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 20:18

MarJon schreef:
Ik wil eigenlijk de koffer van Pink Gellac, want ik heb nu alles in een IKEA karretje liggen. Heel leuk, maar de hond heeft inmiddels al zoveel gesloopt daarvan dat een koffer me toch wijzer lijkt. Ik vind hem alleen zo duur :=

Ik heb hem vorig jaar gekocht van cadeau bonnen die ik had gevraagd voor mijn verjaardag. Hij is duur maar elke cent waard vind ik.
Staat hier in het zicht en is echt mooi genoeg daarvoor.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 13:32

Nou, 2e salon afspraak was ook een fiasco...
Dat was de laatste keer dat ik naar een salon ga.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 13:43

Dit is wel heel slecht, hoe lang heb je gezeten en hoeveel heb je hiervoor betaald?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 14:02

Verwijderen oud set, biab, 'nail art' duurde een uur en 10 minuten en koste me 81 euro.
Had van te voren geappt dat er een oud set af moest en welke nail art ik aan zat te denken. Dit was niet intern gecommuniceerd.
Alles was super gehaast, grof gevijld(heb 2 plekjes op mn nagelriemen), slecht(niet) afgewerkt, topcoat was op 1 nagel zelfs niet volledig en sommige plekken vond ik verdacht zacht.
Heb bericht gestuurd dat ik niet tevreden was waar gelukkig goed op gereageerd werd.
Afbeelding

Mocht gisteren weer terugkomen en t zou gefixt worden.
Haar oplossing was om de nagelranden nogmaals agressief af te ronden en 1 nagel opnieuw de 'french' te tekenen en topcoat te doen na een lichte buffer.
Daar ook aangegeven dat de lak in de nagelriemen was gelopen en dat 1 nagel nogsteeds lifting had. Daar heeft ze verder niet op gereageerd of überhaupt gevraagd welke nagels dat waren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Resultaat was dus nogsteeds bobbelig, nu wel met 1 betere topcoat en de randen nu volledig open gevijld...

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 14:28

@fleurtjeuh
Ooh wat slecht.. en dan ook 2x slecht bij een salon. Ik snap wel dat je er klaar mee bent.

Iemand zei wat over plaknagels bij de action. Afgelopen woensdag een film aangezet en de nagels op een nagelstaal geplakt. Bijna 4 uur bezig geweest met nail art. Dit was de eerste keer. Donderdag avond opgeplakt en dit is het resultaat. Van mijzelf heb ik geen mooie nagels..

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 14:35

Wow Fleurtjeuh, ik weet niet hoe ik het moet zeggen.. maar dit ziet er echr gewoon slecht uit. Fijn dat ze het snel hebben opgepakt en goed reageerden. Maar je zit nog steeds met gewoon een slechte set voor 81 euro.. en dat vlak voor kerst terwijl je dan juist op je best wil zijn... -O-
De slechte review lijkt me gewoon terecht nu hoor! Het is niet eentje uit de lagere prijsklasse maar zelfs dan zou ik hier niet blik van worden. Al helemaal als het op huid komt!

Ik heb 35eu betaald voor m'n laatste bezoek. Een schat van 18 jaar oud heeft het gezet, voor de prijs oké. Maar niet strakker dan ikzelf kan. Op 1 nagel is het iets uitgelopen.. dus ja.. ervaring rijker. Weet niet of dit ook de volledige duur niet zal liften hoor.. ze halen ook niet overtollige nagelriemen weg en dat vind ik altijd wel lekker. Wil gewoon nagels die helemaal strak en naakt zijn. Volgende bezoekje is aan een salon die russian manicures doet. TBCAfbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 14:59

Ja uit frustratie heb ik gisteren dus alles er af gehaald. 3 nagels waren niet fatsoenlijk uitgehard kwam ik achter..
Daarna met sjablonen de nagels verlengd\opgevuld en zelf gelakt.

Kijk hoe ver ze dit heeft ingevijld...
Afbeelding

Na t opbouwen en navijlen
Afbeelding
Afbeelding

En gelakt, niks bijzonders maar wel kerstig

Afbeelding
Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 15:09

Zelf na 2 keer is het eigenlijk niet netjes.

Jouw resultaat is echt een stuk beter. Wel stom dat je nu voor de tweede keer een slecht salon treft.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 16:14

fleurtjeuh schreef:
Ja uit frustratie heb ik gisteren dus alles er af gehaald. 3 nagels waren niet fatsoenlijk uitgehard kwam ik achter..
Daarna met sjablonen de nagels verlengd\opgevuld en zelf gelakt.

Kijk hoe ver ze dit heeft ingevijld...
[ Afbeelding ]

Na t opbouwen en navijlen
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

En gelakt, niks bijzonders maar wel kerstig

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dat invijlen bij je duim is echt niet oké... de rest ook, maar dit is echt prutswerk :(:)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 17:15

Dat is echt om te huilen Fleurtjeuh.

Wat ontzettend leuk en mooi geworden Momo94

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 20:11

Kerstnagels sinds dinsdag. Duim heeft een gouden versiering er op, dat ze je alleen niet op de foto

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 20:37

Zo leuk al die kerstnagels.
Ik heb vandaag eindelijk tijd gehad m’n startersset te testen. Ik vind het nog moeilijk niet te knoeien :o
Tot nu toe wel tevreden :D

Afbeelding

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 20:04

Ik kon door mijn werk geen gelakte nagels hebben. Maar daar een baan wissel kan het nu wel
Heel onverwacht van een vriendin een starterset van glowdip gekregen. Helaas had ik net de dag ervoor mijn nagels kort kort geknipt maar en ben ik (nog) niet handig, maar ik kon de doos echt niet dicht laten

Afbeelding

De lak is nu al steviger als een iedere (doe het zelf) (gel) lak die ik gehad heb. Moet nog wel wat oefenen en nog een buffer blokje halen maar ik ben niet ontevreden :o

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 20:19

Ik had een nieuwe soort basecoat er onder, dikke drama dus binnen een week vervangen voor stickers van Pink
Black cateye, leuk voor de jaarwisseling.

Afbeelding

Heb nu hierbij wel de slag te pakken, zodat ze niet 'gapen' aan de randjes en mooi blijven zitten.

Mandy, goed gelukt hoor zo voor de eerste keer.

Billy was het makkelijk qua aanbrengen?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 20:33

@MarliesV ansich wel, ik ben alleen gewoon een onhandige met nagellakken :+ maar mijn rechterhand is al beter gelukt als mijn linkerhand en dat zegt ook al wat als rechtshandige _O- vind het wel meer foolproof als normale nagellak heb ik het idee

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:21

Hi meiden, mag ik hier wat vragen?
Ik lat al jaaaaaaren mijn nagels doen in een salon (BIAB met gellak). Maar door wijziging in mijn werktijden en 2 kleine kinderen lukt het niet echt om nieuwe afspraken in te plannen. Ik zit daarom nu te twijfelen om het eraf te laten halen en het zelf te gaan doen. Het zou me een hoop geld besparen ook. Maar nu ben ik bang dat ik straks alles aanschaf en het me dan toch tegen gaat vallen. Aan de andere kant vind ik het wel leuk om met dit soort dingen bezig te zijn en weet ik dat het een leercurve gaat zijn.
Ik zit nu te kijken naar een startset van Pink gellak met een rubberbase. Is dit wat om mee te beginnen?

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 10:24

Ik ben zelf niet zo'n fan van de basis en topcoat van pinkgellac. Die laat bij mij snel los en de topcoat is dof. Dit kan per persoon verschillen. Zelf heb ik de basis en topcoat van PNS.