Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:04

https://www.ad.nl/buitenland/lovely-22- ... a6476db8a/

Worst nightmare.
Dan ben je ook te laat om het te aborteren.

Moeders komt ook niet over als het scherpste krijtje in de doos, zeg maar. :roll:
Nog een wonder dat er niks mis is met t kind als je gewoon door blijft zuipen en feesten en beesten...
Haar studie kan ze net zo goed vaarwel kussen. Verschillende keren dit soort ongelukjes meegemaakt op de Uni bij studiegenoten, maar geen enkele vrouw die daarna terug keerde om de studie af te maken. Zo’n larve kost teveel tijd en geld, wat je voor een studie ook hard nodig hebt!

Geef mij toch maar die nierstenen. :') Die hoef ik niet 18 jaar te onderhouden als ze uit me zijn verwijderd.

Schuur_

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:14

Wat een huisarts ook. Ga maar naar het ziekenhuis met je nierstenen :’)

Raar verhaal. Vooral de quote over het kunnen feesten. Goed voor je meid. Dat is nu wel over

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:15

schrok ook hihi had laatst ook nierstenen, operatief verwijderd maar nu alweer last

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 00:47

Dat is toch hel op aarde! :oo

"de verpleegsters verplichtten haar het kind vast te houden".
Hoezo dwang. Nou ja, fijn dat ze er blij mee zijn nu.
Ik denk dat ze mij zonder kind hadden mogen doorschuiven naar de psychiatrische afdeling. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 00:51

Omg wat een hel , zou wat zijn dat als mijn galstenen een geval waren geweest :oo

Ik heb mijn galstenen nog , zal er 18.jaar voor zorgen en dan mogen ze op kamerz

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 04:21

_O- _O- _O-

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 07:46

Als je Lovely heet sta je toch al gewoon 1-0 achter in het leven :')

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:42

Vind het wel heel slecht hoe ze het over laat komen dat alcohol dus niet slecht lijkt te zijn voor je kind.
Het hoeft niet te zijn dat je de schade bij de geboorte al merkt dit kan op latere leeftijd ook komen.
(zoals psychische problemen, hyperactiviteit en nog andere dingen die je niet aan de buitenkant ziet.)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:51

Palmera schreef:
Ik denk dat ze mij zonder kind hadden mogen doorschuiven naar de psychiatrische afdeling. :+

Dat is hormonen hun werk laten doen, heel nuttige stofjes die zorgen dat het mama-gevoel accuut aangaat :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:15

Waratje schreef:
Palmera schreef:

Dat is hormonen hun werk laten doen, heel nuttige stofjes die zorgen dat het mama-gevoel accuut aangaat :j

Je zou toch denken dat we in een wereld leven waarin één keer 'nee' voldoenďe moet zijn.
Bij mij zou die techniek niet opgaan en zou ik nóg getraumatiseerder zijn omdat ze me gaan dwingen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:20

Waratje schreef:
Palmera schreef:

Is het dat? Of kun je ook betogen dat die hormonen je gedeeltelijk wilsonbekwaam maken, en dat die hormonen onder dwang inzetten zoals de verpleging deed, de keuze om het kind te houden juridisch ongeldig maken?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:33

Nou dat lijkt me dus echt wel een onwijs ramp scenario. Want dan heb je dus alle ellende rond de zwangerschap blijkbaar al gehad. Kind is er ook al uit. Dus die argumenten tellen dan niet meer mee.
Ik wil dan nog steeds geen kinderen, maar ja, het is er al wel. Dan kiezen voor afstaan ter adoptie lijkt me heel erg moeilijk. Het is wel jouw kind en in dit geval ook nog in een relatie, dus je staat er niet alleen voor.

Moet je dan een “oeps” je levensplannen om zeep laten helpen? Mja, het is er al wel...
Ik weet niet hoor. Dat kind heeft er ook niet voor gekozen en jijzelf dan ook niet. Moet dan maar de rest van je leven daarmee opgescheept zitten? Of kies je dan de “morale” kant en hou je het kind en doe je het zo goed als dat je kunt...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:14

Sanet schreef:
Nou dat lijkt me dus echt wel een onwijs ramp scenario. Want dan heb je dus alle ellende rond de zwangerschap blijkbaar al gehad. Kind is er ook al uit. Dus die argumenten tellen dan niet meer mee.
Ik wil dan nog steeds geen kinderen, maar ja, het is er al wel. Dan kiezen voor afstaan ter adoptie lijkt me heel erg moeilijk. Het is wel jouw kind en in dit geval ook nog in een relatie, dus je staat er niet alleen voor.

Moet je dan een “oeps” je levensplannen om zeep laten helpen? Mja, het is er al wel...
Ik weet niet hoor. Dat kind heeft er ook niet voor gekozen en jijzelf dan ook niet. Moet dan maar de rest van je leven daarmee opgescheept zitten? Of kies je dan de “morale” kant en hou je het kind en doe je het zo goed als dat je kunt...

Ja jeetje ik hoop toch ook echt dat ik die keuze nooit zal moeten maken. Lijkt me niet te doen. :\ Gewoon echt helemaal niet.

Aan de andere kant denk ik toch dat de keuze voor adoptie juist misschien wel makkelijk zou zijn. Als je je rationeel bedenkt dat waar jij enorm zou moeten schipperen om het kind een plek te bieden (acuut verhuizen en wat niet meer)(want in je studentenkamer mag je niet wonen met een kind) terwijl je het eigenlijk niet wil zijn er ook talloze koppels die ongewenst kinderloos zijn en die direct in de auto zouden springen om het kindje van je over te nemen.

Nee echt, wat een horror :\ pfff

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:32

Inderdaad horror zo’n scenario moet er niet aan denken! Een geplande baby zet je leven al op zijn kop laat staan dit...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:36

oomens schreef:
Waratje schreef:

Is het dat? Of kun je ook betogen dat die hormonen je gedeeltelijk wilsonbekwaam maken, en dat die hormonen onder dwang inzetten zoals de verpleging deed, de keuze om het kind te houden juridisch ongeldig maken?

Dat kun je betogen, ja, en ook wel gegrond. Aan de andere kant is dit het overleven van een soort, het activeren van het zorginstinct. Zie ook moederdieren die heel andere "kinderen" adopteren omdat ze hormonaal ontvankelijk zijn. Dan roept iedereen toch ook "wat schattig" en "liefde overwint alles"?
Voor zowel moeder als kind is het fijn dat ze nu blij zijn met het kind, want een kind afstaan geeft ook behoorlijke psychische problemen (waarschijnlijk ook deels hormoon gestuurd).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:46

En adoptie is voor een kind ook niet zonder gevolgen

Ik snap het dwang tot vast houden Ook echt wel , als jij daar echt echt niet ontvankelijk voor hebt zullen ze dat niet voor elkaar krijgen
Maar uiteindelijk zullen veel mensen na vasthouden en de eerste paniek idd wel blij kunnen zijn met, al dan niet hormoon gestuurd
Degene die dat niet zijn kunnen ook na vasthouden vast wel afscheid nemen

Maar uiteindelijk gaat het op dat moment niet alleen maar om de moeder , maar ook om dat tweede persoon wat net ter wereld is gebracht
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 01-09-18 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:47

Zwitsal schijnt toch ook voor het mama gevoel te zorgen?
En ik geloof echt niet dat ik dan acuut het mama gevoel krijg. Dat heb ik trouwens wel bij mijn dieren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:48

Ik zou in zo'n situatie absoluut het kind niet houden. Hoef ik niet eens over na te denken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:51

Maar de man heeft ook nog wel iets te vertellen natuurlijk :P

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:55

love_western schreef:
Ik zou in zo'n situatie absoluut het kind niet houden. Hoef ik niet eens over na te denken.

Dat weet je dus niet, hormonen zijn echt hele interessante stofjes :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:03

Cayenne schreef:
Maar de man heeft ook nog wel iets te vertellen natuurlijk :P

Dan houdt hij het kind, maar ik ben dan weg.

Waratje schreef:
love_western schreef:

Dat weet je dus niet, hormonen zijn echt hele interessante stofjes :j

Maar het is je eigen keus, of je er wat mee doet.

Mijn gezondheid is niet top en heb mijn slaap nodig om overdag goed te functioneren. En dat ga ik niet laten vergallen door een kind.

Ik ben inmiddels door de jaren heen behoorlijk 'egoïstisch' geworden. En mijn geluk staat toch echt voorop. En overal waar ik niet gelukkig van word, daar kap ik mee.

En ik ga mijzelf die ellende van een kind niet aandoen. Nu niet en nooit niet :D

En krijgt vriend wel last van rammelde zaadleiders, dan zoekt ie maar iemand op, die wel kinderen wil. Dat heb ik hem meteen duidelijk gemaakt.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:03

Soortgelijk verhaal ken ik van iemand... die was thuis, kreeg snachts zeer erge buikpijn en heeft haar moeder geroepen... deze werkte in een ziekenhuis en merkte op dat ze weeen had en aan her bevallen was... echt ze was wel wat dikker de laatste tijd maar niemand had gedacht dat ze zwanger was.... kind is overigens niet gezond ter wereld gekomen.. hoe en wat precies weet ik niet maar heeft wel een handicap.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:28

In Canada heb ik het ook meegemaakt, op 2 april 2001, dus vergeet het nooit meer.
We waren met een groepje aan het winkelen, ik weet nog dat Mary zat te klagen dat ze wat was aangekomen de laatste tijd en nieuwe kleding moest hebben. Ze had bijna afgezegd namelijk, omdat ze onwijs last van haar onder rug had sinds de nacht. In de foodcourt, terwijl we aan het eten zijn liep zij non stop naar het toilet. In een winkel even later ging ze bijna aan de grond toen ze pijnscheuten kreeg. Uiteindelijk haar in de auto kunnen krijgen om naar de Emergency te gaan... eerst nog belachelijk lang moeten wachten, maar toen ze het daar uitgilde van de pijn mocht ze naar de behandelkamer. Binnen 5 minuten was de arts er om te vragen of wij meteen haar man wilde bellen, want Mary was aan het bevallen. Wij allemaal verbaasd, want niemand wist dat ze zwanger was.

Één van de andere meiden haar vriend werkte samen met de man van Mary, dus zij bellen naar het bedrijf (pre mobiele tijdperk), ik bleef bij de beller en de andere vriendin ging naar Mary. Het duurt dan echt een eeuwigheid voordat we hem aan de lijn kregen, al met al was het 10 minuten of zo. Dat gesprek was achteraf hilarisch, maar op dat moment niet.
Manlief was namelijk heel relaxed aan de telefoon toen vriendin melde dat Mary een baby kreeg, hij dacht eerst dat het een grapje was (een wat late 1 april grap), want als Mary zwanger zou zijn, waarom zou ze een vriendin laten bellen om het goede nieuws te brengen? Het kwartje dat ze niet alleen zwanger was, maar aan het bevallen was, viel wat laat en daarna hoorde we aan de andere kant niets meer, hij heeft niet eens opgehangen, maar is gewoon het bedrijf uitgerend.

De baby werd na schatting 10 weken te vroeg geboren, en meisje ook genaamd Mary-Jane. Ze heeft nog lang een sonde gehad, maar is inmiddels over de achterstand heen gegroeid en nu 17 jaar oud.
Mary, de moeder, werd gewoon ongesteld gedurende haar zwangerschap, zij het erg onregelmatig, en heeft aan het begin (omstreeks de 4e week) zelfs nog een negatieve zwangerschapstest gehad. Ze was amper aangekomen, maar iets van 4,5 kilo en echt niet alleen in haar buik. Niemand van ons heeft ook maar gedacht dat ze zwanger was, ze was een gezonde size 12 en wat klein van stuk, maar niet echt dik of zo. Met ruim 6,5 maanden zwanger zijn de meeste zwangere vrouwen al wel halverwege richting maatje kamerolifant.

Zij en haar man wilde dolgraag kinderen, maar er was iets (weet niet meer wat) waardoor de kans heel klein zou zijn dat het ooit zou lukken. Dit kind was dus een geschenk.
Je zou bijna niet geloven dat het kan, maar ik heb het van dichtbij meegemaakt, dus ik weet dat het kan.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:06

Nachtmerrie materiaal jongens %)
Ze zouden mij linea directa af kunnen voeren naar een gesloten instelling. Alleen al er aan denken zorgt voor een week gevoel in mijn maag.
Daarom doe ik ook regelmatig een zwangerschapstest, ook als ik mijn pil niet vergeten ben of uit heb gekotst, gewoon zodat ik zeker weet dat ik niet voor zo'n gruwelijke verrassing kom te staan.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:19

Van die programma’s als I didn’t know I was pregnant krijg ik ook standaard nachtmerries.

Wordt helemaal naar van alleen maar de gedachte. Stiekem zou ik de boel eruit willen hebben maar dat is niet zo makkelijk