Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:04

Wat gaaf Jaimy! Gefeliciteerd! *\o/*

De jumping fitness gister was leuk! Heel grappig zo met die trampolines. Wel spierpijn nu. :))
Ben al wel weer een week een halve kilo zwaarder. Snap er niets van. :(
Lijstje vandaag:
O: 200 gram skyr met 3 el atkins muesil, wat chiazaad en 30g granaatappelpitjes
T: wortels met houmous
L: khd arme boterham met een gekookt ei en kalkoenfilet, appel
T: 150g soyayoghurt met een banaan en wat zaden en pittenmix
A: 120g mager gehakt, halve courgette, 1 paprika, ui en wat kruiden in een wrap van een slablad met wat wrapsaus (tomaat/salsa)en avocado
T: clean protein bar

B: anderhalf uur fitness
D: thee, water, 1 chocolademelk (200 ml amandelmelk en el cacao poeder

100g khd, 55g vet, 95g eiwit

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:35

Emmaa_ schreef:
Ik zou eerst naar de huisarts gaan en als daar echt niets uitkomt kan je altijd nog eens kijken naar natuurgeneeskunde. Ik geloof absoluut dat het een verschil kan maken, maar uiteindelijk heb je meer aan een verklaring voor hetgeen waar je allergisch voor bent dan 'overprikkeling van je nieren' of iets in die trant. Een allergietest vragen bij de huisarts is echt niet raar, als jij ergens heftig op reageert en gewoon netjes aangeeft dat je niet een smeerseltje wilt maar gewoon een verklaring dan zal je gewoon doorverwezen worden.

'Probleem' van die allergietest is dat je dan gewoon een buisje bloed geeft, en exact dezelfde test wordt gedaan toch? Dus kippen/vogels, katten, paarden, mijten etc. Maar daar reageer ik niet op, die allergietest is ook echt met betrekking tot de luchtwegen.

Natuurlijk kan dat plotseling ontstaan, maar dan zou ik wel serieus veel last hebben gehad, aangezien ik met al die zaken wel in aanraking kom.

Of weet iemand of een huisarts nog een andere test kan laten doen?

Tjonge, werd vanochtend wakker met de gedachte dat het vrijdag was... BUMMER... :')

O: Overnight oats met cacao en een glas jus
T: 3 Digestive koekjes (maar dat zal wel weer een suikerdip worden, stiekeme hoop van niet vanwege de granen, maar ja, suikerrrr)
L: Twee boterhammen met een klein beetje roomboter en pindakaas van 100% pinda
T: Twee appels
A: Verrassing, moeders is vrij + donderdag...

B: Niet veel vrees/hoop ik. Zal zometeen bellen of ik vanmiddag mijn rijbewijs kan ophalen, dus dat wordt eerder naar huis. Gaan weer vrije uren -O- Dan moet ik echt even compressiekousen regelen, dus dat wordt ook weer een autoritje. En vanavond een vergadering.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:39

De huisarts doet sowieso geen test, die verwijst je door naar de dermatoloog of een allergoloog. Die kan een plaktest of een priktest doen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:43

Janine: als je weet dat een suikerdip geeft, waarom eet je ze dan? :P En 2 appels zijn ook suikers he ;)
Je wordt idd doorverwezen naar de dermatoloog dan. :j Die kunnen andere testen doen dan de ha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:49

Emmaa_ schreef:
De huisarts doet sowieso geen test, die verwijst je door naar de dermatoloog of een allergoloog. Die kan een plaktest of een priktest doen.

M'n vader heeft een allergietest gedaan via de huisarts. Gewoon bloed tappen en opsturen naar het lab. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:50

Cheetahfan schreef:
Janine: als je weet dat een suikerdip geeft, waarom eet je ze dan? :P En 2 appels zijn ook suikers he ;)
Je wordt idd doorverwezen naar de dermatoloog dan. :j Die kunnen andere testen doen dan de ha.

Ik vergeet telkens crackers te maken en niets eten was geen optie :P

Van de appels heb ik trouwens geen last, waarschijnlijk door de vezels.

Dermatoloog ga ik echt niet heen, dan liever naar zo'n allergoloog, want die dermatoloog van mij maakt er zo'n puinhoop van.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:59

Je kan gewoon vragen om een doorverwijzing hoor. Vriendin van me zit met heel veel allergieën en die heeft echt een hele uitgebreide priktest gehad. Dus als ze verwachten dat je allergisch bent voor varkensvlees (of een toevoeging daarvan), dan gaan ze echt niet alleen kat en hond en huisstofmijt op je testen hoor :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:02

IMANDRA schreef:
Je kan gewoon vragen om een doorverwijzing hoor. Vriendin van me zit met heel veel allergieën en die heeft echt een hele uitgebreide priktest gehad. Dus als ze verwachten dat je allergisch bent voor varkensvlees (of een toevoeging daarvan), dan gaan ze echt niet alleen kat en hond en huisstofmijt op je testen hoor :))

Bij de huisarts of allergoloog?

Nee, lijkt me ook niet echt een nuttige test, maar je komt er wel makkelijk mee van je ER af :P :P

Nouja, ik ga even kijken of ik een afspraak kan maken bij de huisarts over twee en halve week...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:05

Poeh, lastig met die allergiën en keelontstekingen!

Had gister helemaal netjes gepland, wordt er gevraagd of je mee gaat pizza eten. Moet ook af en toe kunnen :=
Vanaf maandag kan ik het nette eten echt weer helemaal oppakken.

Gister:
O: 200ml alpro soja yoghurt met 3 handjes muesli en wat honing
T: Banaan
L: 3 boterhammen, 2 met kipfilet+boter en 1 met pindakaas+boter, appel
T: 2 rijstewafels
T: 3 handjes zoutjes
A: 5-kazen pizza
T: Rijstewafel

D: Water, thee, 2 bier
B: 20 minuten workout (buik en benen), 40-50 minuten fietsen

Dus niet helemaal tevreden, maar die dagen horen erbij. Lijstje van vandaag komt nog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:07

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Zelfgemaakte kaas/panini tosti (niet uit de pan dit keer om de boter even te kunnen skippen :') ) (370)
T: 220g Skyr honing (165)
L: Bloemkoolsoep met een stuk naanbrood (437)
T: Think thin brownie crunch bar (230)
A: ? moet zelf even iets maken dus loop zo even een rondje door de supermarkt. Als ik zin krijg in iets met meer dan 650 kcal ruil ik het naanbrood 's middags om voor iets dat wat minder rijk in kcal is.

Zonder het avondeten zit ik nu op 1200.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:08

Lekker Eske, pizza!! Moet zeker kunnen! Dan is het ook makkelijker om je overal aan te blijven houden!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:10

Emmaa_ schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:

O: Zelfgemaakte kaas/panini tosti (niet uit de pan dit keer om de boter even te kunnen skippen :') ) (370)
L: Bloemkoolsoep met een stuk naanbrood (437)
A: ? moet zelf even iets maken dus loop zo even een rondje door de supermarkt. Als ik zin krijg in iets met meer dan 650 kcal ruil ik het naanbrood 's middags om voor iets dat wat minder rijk in kcal is.

Zonder het avondeten zit ik nu op 1200.

Panini in de pan? Ja, nu niet dan, maar normaal wel?
Ik ken ze alleen uit de gril... :o

Jouw lijstjes zijn wel altijd jummie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:11

Oh ja normaal is het een tosti, heb hem nu gewoon tussen het paniniijzer gemieterd maar het blijft eigenlijk een tosti.

En haha ja ik doe m'n best. Wil het voor mezelf zo leuk mogelijk maken, en ook zo uitdagend mogelijk. Vind het elke dag weer een leuke puzzel om te kijken hoe ik uitkom en hoe ik nieuwe/lekkere dingen kan toevoegen zonder dat ik over m'n limieten heen ga. Soms gaat dat echt mis en kom ik er halverwege de dag achter dat ik te mager gepland heb of juist te vol, maar op dit soort dagen is het wel fijn. Vooral omdat ik een paar receptjes heb (zoals de bloemkoolsoep) waarvan ik weet dat ze gewoon altijd lekker zijn :))

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:19

Gefeliciteerd Jaimy! Klinkt als een leuk project :)

Mijn keelontsteking is ondertussen een stadium verder. Ik werd vanochtend wakker en slikken deed zo'n pijn en met hoesten schieten de tranen in mijn ogen.. ;(
Gisteren ook bijna 3 liter ijswater gedronken. Vandaag zal ik niet zo heel veel kunnen eten denk ik, dus ik zal wel veel te laag uitkomen. Maar ik kan er helaas niks aan doen :n

Vanochtend het laatste beetje skyr bosfruit op (ik denk zo'n 100 gram) zonder iets er doorheen. Misschien vanmiddag iets van een soepje oid.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:21

Geeft toch niks Annikoe, ziek zijn kan je niets aan doen... Zijn wel meer mensen die dan weinig tot niets eten. Gewoon lekker eten waar je wél zin in hebt en jezelf niets verplichten. Werkt het beste.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:28

Beterschap!

Gefeliciteerd Jaimy! Hoe smaakten die puddingtoetjes trouwens?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:24

kim345 schreef:
Beterschap!

Gefeliciteerd Jaimy! Hoe smaakten die puddingtoetjes trouwens?

Was wel sceptisch maar ze zijn écht lekker! :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:27

Zie ineens felicitaties! Gaaf Jaimy, gefeliciteerd! Wat heerlijk dat er geen muur in staat, dan kan je het écht eigen maken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:29

Ik heb mijn dagje wat aangepast want ik kreeg net ineens zin met gnocchi met prosciutto en gorgonzola _O- Heb dus een van m'n tussendoortjes overgeslagen en denk dat ik zo een pistoletje bij m'n soep eet in plaats van een heel naanbrood. Scheelt 200 kcal ofzo :')

O: Tosti uit paniniijzer van vloerbrood, kaas en pesto (370)
L: Bloemkoolsoep en een pistolet (252)
A: Gnocchi met gorgonzola, prosciutto en een scheutje kookroom (772)

Totaal: 1789. Macro's zijn niet zo netjes vandaag maar daar kan ik wel een keer mee leven. Misschien dat ik mijn skyr eerder opeet als ik tussendoor nog honger krijg.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:30

Gefeliciteerd Jaimy!

Mijn lijstje is nog niet helemaal zeker:
O: Granola met magere ypghurt en aardbeien
L: Nog geen idee wat, ik koop wat op de universiteit.
A: AYCE sushi *\o/*

Wat is jullie mening over light drinken? Zoals Cola Zero? Ik drink meestal water, maar soms heb ik zin in iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:31

Als ik frisdrank is het altijd light of zero. Ik proef persoonlijk geen verschil omdat ik het zo weinig drink dat ik er niks aan mis en ik vind het zonde om zo veel kcal uit mijn drinken te halen. Aspartaam is in zo'n kleine hoeveelheid echt nog niet schadelijk bewezen en voor af en toe vind ik het gewoon lekker om iets anders dan water te drinken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:33

Ik drink eigenlijk alleen thee en water, soms in de avonden spa rood.
Maar dat is meer smaak dan mening hoor.

Vanavond heb ik een vergadering en ik weet dat er geen water of spa rood is... Dan drink ik denk ik cassis, gewoon met suiker. Maar dan ben ik daarna wel voor een poosje van dat drinken af :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:34

Ik drink 's avonds altijd wel een glaasje cola zero, dan komt het water en de thee mn neus uit. An me er niet zo druk om maken, zolang ik er geen hele fles van leeggiet.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 12:12

Met uiteten drink ik vaak wel iets van fris, bijvoorbeeld ice tea green, cola zero of ginger ale. Maar ook puur omdat ik niet graag betaal voor water :D Maar thuis drink ik alleen maar water en vaak ook zelfs op feestjes wanneer ik geen zin heb om alcohol te drinken.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:57

Ik drink helemaal geen frisdrank. Vorige week toevallig op het werk 1 slokje sprite gedronken omdat er iemand beweerde dat de koolzuur op was en er geen prik in zat, maar bah wat zoet. Ik drink wel af en toe van die spa met een smaakje, die vind ik wel lekker en geen calorieën! Als ik uit eten ga drink ik ook vaak gewoon spa rood, soms met een citroentje voor de afwisseling.