Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:02

Ja genieten moet kunnen, maar het was ook helemaal niet lekker, haha!
Ik vind dat als je dan pizza en bittergarnituur eet het ook goed moet smaken.

De wedstrijd was in ieder geval super leuk! Inderdaad PSV. Ben echt een voetbalfan haha (ben zelf voor PEC Zwolle).

Wat vervelend Kayleigh.. Waar heb je last van als ik vragen mag?
Dry needling vind ik vreselijk, ik heb een dry needling behandeling in mijn kuit gehad, deed ontzettend veel pijn en heeft mij niet geholpen. Werd alleen maar erger.

(Ik loop al vanaf augustus met een probleem aan mijn benen, kan daardoor niet sporten. Helaas kan ik pas februari bij het UMC terecht).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:18

Ik ben hypermobiel, waardoor spieren geïrriteerd raken. Ik heb dit in heel mijn lijf, maar op het moment heb ik alleen last van mijn onderrug. Deze soepelheid kan ik dus opvangen door mijn onderrug, core en been/bilspieren te versterken maar het is heel goed zoeken naar een training waarbij ik niet teveel pijn ervaar. Pijn is nooit goed, natuurlijk....

Jammer om te lezen dat de dry needling jou niet heeft geholpen! Ik lees meer van zulke verhalen en ook ik heb bij de vorige behandeling geen enkele verbetering opgemerkt, ik voelde me echt vreselijk juist de dag erna.

Hopelijk kunnen ze je helpen in het UMC! Februari is nog best een eindje weg helaas...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:29

Lastig kayleigh, ik heb er geen ervaring mee dus ik zou het niet weten...
Leuk dat je met je vader samen kan sporten!

Mijn lijstje vandaag
O: 5 lichtgewicht crackers, 3 met filet americain en 2 met smeerkaas 15 +
L: 500 g magere kwark met kaneel
A: Vegetarische orzo uit de hello fresh box.
T: een koek?

Ik eet vandaag vroeg en daarna fiets ik naar de bloedbank om bloed te doneren.
Vind het best wel spannend wordt mijn eerste keer...
Dus als ik klaar ben eet ik daar waarschijnlijk nog iets met suikers. Moet ook nog 9 km terug fietsen erna.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:58

Mijn lijstje vandaag!

O: Tosti met kaas en tomaat
T:
L: kip, tomaat, sla sandwich met kruidenkaas
T: koffie
A: Risotto met kip, courgette en paprika en verschillende soorten pitten/noten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:21

Ik ben zo blij, ben twee weken bezig met sochtends en smiddags maaltijdvervangers en een bak sla en fruit en heb er nu precies 2 kilo af! Nog 8 kilo dan ben ik weer op mijn oude lichtse gewicht en dan weer doorzetten naar de volgende kilos :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:33

Blon_D schreef:
Ik ben zo blij, ben twee weken bezig met sochtends en smiddags maaltijdvervangers en een bak sla en fruit en heb er nu precies 2 kilo af! Nog 8 kilo dan ben ik weer op mijn oude lichtse gewicht en dan weer doorzetten naar de volgende kilos :)

Nieuwsgierig:
Wat voor maaltijdvervangers gebruik jij?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:37

Lijstje voor vandaag:

O: x
L: mosterdsoep en hangop met honing
T: havermoutreep
A: gebakken krieltjes, schnitzel en sla

Niks bijzonders, maar het was een lastige dag. Veel verleidingen (mijn favoriete taartjes (hazelnootschuim) bij de koffie ivm verjaardag collega, tochtje langs diverse snacktenten met veel honger), maar toch niet aan toegegeven. :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:49

Mijn lijstje:

L: 2 speltboterhammen met smeerworst
T: zelfgemaakte smoothie en 2 chocolade kerstkransjes
D: linzen, gehakt, rode ui, champignons en redelijk wat knoflook
T: als ik nog zin heb in iets, beetje griekse
Yoghurt.

Ik heb mfp eruit gegooid. Werd daar knettergek van. Uiteraard let ik nog steeds op de hoeveelheid eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:51

Lijstje voor vandaag:
O: /
L: 2 tarwe boterhammen met 48+smeerkaas, 2 stukjes augurk
T: 2 droge beschuitjes
A: Italiaanse vis uit de oven, gebakken aardappeltjes, sla en wat ranja + picalilly saus. ook over de sla zat een heel klein beetje honing mosterd saus. Als toetje nog chocolade vla gehad omdat het ruim binnen mijn kcal past. heb nu nog 400 kcal over. Ga dadelijk op bezoek dus dan zal het nog iets van een glaasje dubbelfris worden.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:04

Haha, ik werd ook gestoord van die app, gebruik m ook niet meer... M'n avond eten is helaas niet soep met n tosti geworden, maar saté met pindasaus en een patat met, het was echt aanpoten op m'n werk en ben nu pas op weg naar huis, dus denk dat de schade wel mee valt. Heb iig tussendoor niks gegeten.... Morgen wel meer groente eten!

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:05

Mijn lijstje is echt nit goed vandaag maar daar is een reden voor
O-X
L- glutenvrij brood met kipfilet en een klein handje walnoten
T- klein glutenvrij speculaasje
A- X

Had wel willen avond eten maar dat ging eventjes niet helaas

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 23:17

Mag ik mij ook melden?

Ik ben eaan het trainen voor strakkere benen en een strakkere buik ik doe 2x per dag ongeveer een half uur oefeningen (denk aan touwtje springen, squats, sit-upd etc.) ook let ik heel erg op mijn eten van limonade over gegaan op water bakken met fruit aan het eten bruine boterammen nog meer fruit veel groente heel weinig suiker en vet etc. Ben nu een week bezig en ik weet dat je geduld moet hebben maar na wanneer zie je ongeveer resultaat? En kennen jullie nog meer oefeningen?

En een hele belangrijke vraag
Weten jullie lekkere gezonde tussendoortjes voor op school? Ik heb nu veel fruit meestal en mueslirepen maar dat begint ook een beetje mijn neus uit te komen weren jullie nog andere tussendoortjes?

Alle tips zijn ook wltijd welkom!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:15

Muesli repen zitten vol suiker, dus als je daar mee wilt minderen kun je die beter links laten liggen...fruit is natuurlijk ook goed, maar op zich zitten daar ook suikers in, al is t beter dan die pepernoten die ik graag eet... :D
Snoeptomaatjes, worteltjes en dat soort grut stop ik graag in m'n tas..ik vind wasa crips ook lekker of een meerzadencracker...
Maar ik eet op m'n werk meestal geen tussendoortjes zodat ik 's avonds lekker een koekje kan nemen of een handje noten. Die laatste zijn met name ongezouten best gezond, maar wel vet dus een handje per keer (dat laatste vind ik altijd moeilijk :9 )

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 00:44

Misschien iets meer in je hoofdmaaltijd eten en dan geen tussendoortje?
Ik heb zelf als tussendoortjes (als ik ze neem):
mandarijnen, appel (in combi met iets anders, anders krijg ik er meer trek van), wasa thin crisp, plakjes kipfilet, komkommer, tomaatjes, wortel, magere kwark, gekookt ei.
Plan je in MFP? Dan kan je rekening houdend met je macro"s je tussendoortje aanpassen

Mijn dag:
O: 40 gr havermout met 100 ml water en melk met kaneel
T: 2 mandarijn
L: 70 gr brood met eiersalade
T: handje buggles, wasa thin crisp
A: 200 gr varkenshaas met bruschetta marinade, gegrilde groenten, 100 gr gnocchi
T: 200 gr magere kwark met beetje honing

B: skiën vanochtend :D Verder beetje fietsen.

planning voor morgen:
O: 40 gr havermout met 100 ml water en melk. twee theelepel pindakaas.
T: 2 mandarijn
L: twee boterhammen met kipfilet
T:-
A: italiaans buffet voor gala, maar ga me netjes gedragen ivm laatste Tussendoortje
T: veel drankjes vermoed ik; nog uit na gala *\o/*

B: fietsen, wandelen met paardje en veel dansjes doen

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:58

Ik heb overal gelezen dat het juist belangrijk is dat je over de hele dag kleine porties eet zodat de spijsvertering op gang blijft, ik zit nog op school dus heb wel genoeg stoffen nodig om me te kunnen concentreren en ik groei nog een heel klein beetje
Die van de snoeptomaatjes en komkommer enzo is een hele goeie die onthoud ik

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:51

Lienieminie, klopt dat je dat vaak tegen komt maar het is niet waar, dit is ontkracht ;). Je spijsvertering stopt pas als je dood bent, zoals Kayleigh altijd zo mooi zegt haha. Maar daarnaast werken meerdere kleine porties wel tegen de trek en het hongergevoel. Maar je spijsvertering blijft bezig of je nu 3x per dag eet of 12x!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:16

IMANDRA schreef:
Lienieminie, klopt dat je dat vaak tegen komt maar het is niet waar, dit is ontkracht ;). Je spijsvertering stopt pas als je dood bent, zoals Kayleigh altijd zo mooi zegt haha. Maar daarnaast werken meerdere kleine porties wel tegen de trek en het hongergevoel. Maar je spijsvertering blijft bezig of je nu 3x per dag eet of 12x!

^^dit klopt, net zoals het fabeltje dat je na 8 uur s'avonds niks meer mag eten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:10

Ik dacht inderdaad eerst ook dat je de hele dag door moet blijven eten. Ik ging hierdoor vaak over mijn kcal heen. Ondertussen heb ik de tussendoortjes zo goed als geschrapt omdat ik het zonder ook makkelijk volhoud. Wel krijg ik bijvoorbeeld tegen 12 uur 's middag honger en begint mijn maag te rommelen. als ik dan aan het werken ben kan ik dan niet gelijk werken en moet ik wachten tot ik pauze heb. Meestal heb ik dan na een half uurtje ineens geen honger meer. nog meer mensen die hier "last" van hebben?

Lijstje van vandaag is niet super geweldig maar moet vanuit school gelijk door naar het werk.
O: 1 tarwe boterham met sandwichspread
L: maaltijdsalade gerookte zalm
A: 3 tarwe boterhammen met sandwichspread of smeerkaas. Even kijken wat dadelijk in huis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 12:57

Als ik niet toegeef aan de honger dan verdwijnt dat gevoel bij mij ook, Laura :j Zo kan ik dus gemakkelijk mijn ontbijt een paar uur uitstellen, want hongerhonger is goed te negeren door mij. Suikerhonger daarentegen ben ik vrij zwak in :P

Mijn dag:

O: 450 gram Skyr naturel
T: 1 Quest cravings peanutbutter cup
L: 200 gram komkommer met een zakje John West Tuna with a Twist
T: Protein Pro Bar, 1 flesje whey drink
A: Orzo met courgette, bospaddenstoelenkaas en verse salie
T: 1 Quest cravings peanutbutter cup

Afgelopen dinsdag getraind met vader, ik kan inmiddels bijna niet meer lopen van de spierpijn :') Heerlijk. Vanavond gaan we weer trainen, ga dan maar een upperbody doen want denk dat m'n benen een nieuwe training nog niet aankunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:02

Ja suikerhonger is bij mij altijd meer trek. Gelukkig kan ik dat de laatste tijd heel goed negeren. Gisteravond kwam ik thuis en stond er cake op het aanrecht. Ik ben regelrecht naar boven gelopen haha.

Wel leuk dat je samen met je vader kan trainen! mijn vader doet alleen spinning dus kan heel af en toe samen gaan. Spierpijn vind ik altijd fijn haha. Geeft een voldaan gevoel! Ik zelf heb pas weer na de vakantie tijd om echt te sporten. Ik werk in de detailhandel met horloges en sieraden dus dat is nu topdrukte voor de kerst dagen. Ik moet dus heel veel werken.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 13:11

Mijn lijstje:
O:/
L: 2 speltboterhammen met heksenkaas en 2 kopjes groene thee
T: smoothie
D: runder gehaktburger met prei en wellicht wat aardappelschijfjes
T: als ik nog behoefte heb aan iets; griekse yoghurt met een beetje lijnzaad

Ik kan hongergevoel ook goed negeren en dan verdwijnt het inderdaad ook weer. Vaak helpt een glas water ook voldoende.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 13:21

O/L: honey rings met melk en chocolademelk
T: crackers en een appel en komkommer
A: bij m'n ouders

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:02

Mijn dag ziet er als goed is zo uit
O- 3 glutenvrije mais krekkers met pindakaas en een klein handje walnoten
t- banaan
L- 2 glutenvrije boterhammen met kipfilet
T- kiwi
A- waarschijnlijk rosbief met roerbakgroente en aardappeltjes uit de oven

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:39

Gisteren:
O: rode vruchten shake/smoothie
L: 2 vk boterhammen met zalm en spinazie
T 250 ml yoghurt met BF muesli, halvajam voor de smaak
A: 30 gr marsepein (was alleen en depri, geen zin om te koken of meer te eten :+ )

Vandaag:
O: banaan shake/ smoothie
L: vk boterham met ei, vk boterham met pindakaas
T: 250 ml yoghurt met BF muesli, halvajam voor de smaak
A: volkoren spaghetti, mager rundvlees, prei en bertolli kruidig pastasaus.

Voor de rest drink ik dagelijks 1,5 liter water minimaal en vul de rest aan met thee

Mijn vader sport niet :') mijn vriend wel, maar kracht doen we apart, hij doet altijd s avonds en ik vind dat onhandig.. ik ga dan schoonmaken en koken, als ie dan klaar is staat alles klaar :+ s ochtends heb ik lekker de tijd aan mezelf. We willen het mountainbiken wel weer samen op gaan pakken. vorig jaar veel gedaan maar met het klussen erbij in geschoten.. volgende week denk ik beginnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:48

Ik wil ook krachttraining gaan doen. Doe nu wel bodypump maar ik kan vaak niet op de tijden dat het gegeven wordt. Ga als ik de volgende keer daar ben eens een afspraak maken voor een schema te laten maken. En ik heb nu een scharrel en wil daar savonds ook mee afspreken haha