Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:55

Ik zag dit topic al vaker voorbij komen. En heb nu 1 filmpje bekeken. En nu lijkt het mij ook wel wat.
Aangezien ik de afgelopen jaren heel wat spieren ben kwijtgeraakt door B12 tekort. En daardoor ook niet kon sporten. Ben ik helaas daardoor 20 kilo aangekomen.

En wil na de zomervakantie de opleiding beveiliging doen. Dus ik moet nu wel aan mijn conditie en spieren werken.

Alleen probleem is, dat ik thuis weinig ruimte heb om dit te kunnen doen. En mijn slaapkamertje is erg klein. Het zou wel kunnen, maar dan moet ik buikspier oefeningen doen op bed.

En heb ook weinig zin om na die 30 dagen weer terug te vallen. Dus wat kan ik na die 30 dagen het beste doen? En valt het goed te combineren met hardlopen?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:11

Na 30 dagen Shredden zou je 30day Ripped er achter aan kunnen doen, of andere workouts van Jillian. Ik combineer het zelf (nog) niet met hardlopen, maar je zou ook om de dag bijv. kunnen Shredden. Zijn volgens mij ook wel meer mensen hier die dat doen!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:15

Succes iedereen!
You go Chantal!

Buikspieroefeningen op bed is geen goed idee; als het mee-veert werkt het niet.
Ik heb ook echt maar een piepklein beetje ruimte, maar zo goed als elke oefening lukt wel, probeer het es Love_western :)
Daarna is het een beetje de bedoeling dat je verdergaat met lekker actief zijn. Jillian heeft ook Ripped in 20, NMTZ, Killer Buns, Killer Abs, Yoga Meltdown, 6 weeks sixpack... Die trainingen doe je dan 5 a 6 x per week, de shred elke dag.
Als je het combineert met lopen loop je best na de work-out. Je krijgt een optimaal effect als je eerst krachttraining doet en daarna cardio :)

Het is een beetje een aanpassing van levensstijl, naast elke dag sporten hoor je in feite ook gezond te gaan eten (voldoende kcal, voldoende eiwitten, gezonde voeding, zo weinig mogelijk vet, want dat train je er met de shred net af). Dan pas krijg je een optimaal resultaat. Maar hoe je je voelt door sporten te combineren met gezonde voeding is eigenlijk al een voldoende motivator om aan de slag te gaan :j Succes!

Ohja, om de dag shredden werkt niet, aangezien dat de shred net gebouwd is als een heel korte maar explosieve work-out, die enkel effect heeft als je het elke dag doet. Maar aangezien dat het slechts 20 minuutjes is, kan het prima gecombineerd worden. Er zijn veel mensen die na de shred gewoon nog een andere work-out doen, werkt prima :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:36

Net dag 13 afgerond, ging al wat beter dan de eerste keer level 2. Conditioneel heb ik er toch wel veel moeite mee, dus heb besloten om in ieder geval te minderen met roken. Stoppen heb ik weinig vertrouwen in. Verder nog die buikspiervideo afgewerkt, daar valt nog een hoop winst te behalen, genant gewoon :o .

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:37

Ik heb de shred erop zitten :D!! Wil nu Ripped 30 gaan doen. Ik zag dat je 4 levels hebt, moet je dan elke week een nieuw level doen?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:39

Ja klopt Luigi, met 1 of 2 rustdagen per week

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:43

Zo weinig mogelijk vet is niet echt gezond Bhris ;) Een goede graadmeter is je lichaams gewicht in kg --> zoveel gr vet per dag :) Minder dan 45 gr zou niemand moeten eten :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:48

Oeps! Omdat ik zelf voor mijn doen 'zo weinig mogelijk' vet eet, en daarmee nooit te weinig vet eet volgens de eetmeter, leek mij dat een goede maatstaf
Maar dat zegt meer over wat ik dan zoal eet :=

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:50

Dan klopt het toch wel aardig zeker, misschien gewoon wennen aan je nieuwe eetpatroon

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:51

Kijk maar eens hoeveel gr je binnen krijgt op een dag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:54

Bhriseis schreef:
Succes iedereen!
You go Chantal!

Buikspieroefeningen op bed is geen goed idee; als het mee-veert werkt het niet.
Ik heb ook echt maar een piepklein beetje ruimte, maar zo goed als elke oefening lukt wel, probeer het es Love_western :)
Daarna is het een beetje de bedoeling dat je verdergaat met lekker actief zijn. Jillian heeft ook Ripped in 20, NMTZ, Killer Buns, Killer Abs, Yoga Meltdown, 6 weeks sixpack... Die trainingen doe je dan 5 a 6 x per week, de shred elke dag.
Als je het combineert met lopen loop je best na de work-out. Je krijgt een optimaal effect als je eerst krachttraining doet en daarna cardio :)

Het is een beetje een aanpassing van levensstijl, naast elke dag sporten hoor je in feite ook gezond te gaan eten (voldoende kcal, voldoende eiwitten, gezonde voeding, zo weinig mogelijk vet, want dat train je er met de shred net af). Dan pas krijg je een optimaal resultaat. Maar hoe je je voelt door sporten te combineren met gezonde voeding is eigenlijk al een voldoende motivator om aan de slag te gaan :j Succes!

Ohja, om de dag shredden werkt niet, aangezien dat de shred net gebouwd is als een heel korte maar explosieve work-out, die enkel effect heeft als je het elke dag doet. Maar aangezien dat het slechts 20 minuutjes is, kan het prima gecombineerd worden. Er zijn veel mensen die na de shred gewoon nog een andere work-out doen, werkt prima :)

Zal proberen mijm kamertje beetje te verbouwen, dan moet het denk ik net lukken. En wil mijn levenstyle zeker aanpassen. En zal na het schredden gaan hardlopen. Ben daar ook nog maar enkele weken mee begonnen. Maar ben al 5 kilo kwijt :D Wil toch zo snel mogelijk die 20 kilo er nog af. En ga binnenkort ook op begeleid wonen. Dus heb dan meer ruimte en bepaal zelf wat ik koop. Want koop ik gewoon geen vette troep. En nu is het lastig om er vanaf te blijven, als je weet dat het in de kast ligt.

En zal even opzoek gaan naar gewichtjes.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:03

Dat is een slim truukje Phor! Ik zit gemiddeld inderdaad tussen de 50-60 g; alleen op verzadigd vet moet ik soms een beetje opletten wanneer ik Griekse volle yoghurt eet

Veel succes Chantal! Je kan ook beginnen met flesjes water als gewichten, tot in level 3 kan je daar mee verder. Knap van die 5 kilo, je bent goed op weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:06

Bhriseis schreef:
Dat is een slim truukje Phor! Ik zit gemiddeld inderdaad tussen de 50-60 g; alleen op verzadigd vet moet ik soms een beetje opletten wanneer ik Griekse volle yoghurt eet

Veel succes Chantal! Je kan ook beginnen met flesjes water als gewichten, tot in level 3 kan je daar mee verder. Knap van die 5 kilo, je bent goed op weg!

En na 30 minuten zijn de flesjes water leeg, omdat je dorst krijgt van de inspanning :') Maar tnx voor de tip. En ja ben er ook trots op. Was tot vorig jaar een stresseter. En nu als ik merk dat ik stress heb, ga ik gewoon veel water drinken en mijn tanden poetsen. Want na het poetsen smaakt alles zo smerig. En stuk met de hond wandelen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:08

Verzadigd vet is niet slecht voor je, dus ookal geeft de Eetmeter je een tik op de vingers dan kun je dat best negeren ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:10

Oh dat is wel leuk om weten, want ik slaak elke keer zuchten als behalve natrium ook verzadigd vet in het rood zit *\o/*

Best een slimme truuk, dat van dat tandenpoetsen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:11

Jij krijgt teveel zout binnen? Hoe kan dat dan?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:12

Neen te weinig :')

Ik kook altijd zoutarm, behalve bij aardappelen, frietjes en pastawater. Thuis werd er altijd zoutarm gekookt, dus ben ik de smaak zo gewoon, zeg maar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:18

Oh, ik heb ook altijd te weinig, dat gebeurd nogal snel als je geen brood eet. Ik gebruik ook nog LoSalt, geen gewoon zout. Ik heb er verder geen last van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:19

Bhriseis schreef:
Oh dat is wel leuk om weten, want ik slaak elke keer zuchten als behalve natrium ook verzadigd vet in het rood zit *\o/*

Best een slimme truuk, dat van dat tandenpoetsen

En je tanden worden er ook schoon van :D Of ik neem een smintje in.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:27

Haha dat heb je goed gezien Love_western :P

Ik herinner me zo net dat ik ook zout gebruik in een dressing, zeker bij tomaatjes :9
Ik merk er zelf ook niets nadeligs van, dus ach, het zal allemaal wel, met die eetmeter :') Op kamers gebruik ik vaak zeezout, van die gezonde zoutmengelingen vind ik echter wel interessant, wil ik best eens uittesten.

Ik ben weer ontzettend moe, ofwel is het weer door de havermout van deze ochtend, ofwel broeit er iets: schoonmoeder is verkouden, en meestal neem ik het niet over, maar het zou kunnen. Morgenochtend ontbijt ik weer met fruit, en de dag er na weer eens havermout. Het intrigeert mij, alleen jammer dat het best vervelend is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:36

love_western schreef:
En valt het goed te combineren met hardlopen?

Ja, op zich wel, maar ik ben in het begin wel kortere afstanden gaan lopen ivm spierpijn. Maar dat voel je zelf wel aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:37

KarinvdM schreef:
love_western schreef:
En valt het goed te combineren met hardlopen?

Ja, op zich wel, maar ik ben in het begin wel kortere afstanden gaan lopen ivm spierpijn. Maar dat voel je zelf wel aan.

Ah oke, dan zal ik daar rekening mee houden :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:42

Ariebombarie schreef:
ah zo! thanks chessie!

ik kan trouwens bijna niet uit bed van de spierpijn :')

Inderdaad 3 weken level 1, 5 dagen per week. (twee rustdagen)

Bhriseis schreef:
Dankje NeverGiveUp! :D
Nu snel Killer Abs-en, voel de training van gisteren toch wel dus het zal wel werken

Heb je daar misschien een link van? :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:17

Bah, ik shred even niet vandaag...
Vanmiddag enorme krampen in mn buik gekregen, de halve middag rond gekropen van ellende en nu met een kruik op de bank. Ik moet nu even niet denken aan sporten. Morgen ga ik dus voor dag 14 :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:03

'Mooi' Mars, dan lopen we weer gelijk! Beterschap :(:)