[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:54

Sinds eind half April bezig en van 105 naar 93,7 gezakt! Mijn streef is 83 dus ik ben over de helft! Zo trots op mezelf!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:09

Jeutje, dat is wel heel erg snel!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:27

Madeira_ schreef:
k zie zo vaak staan dat mensen hier (ook al is het maar 200 gram) afvallen, sowieso wekelijks, en ik blijf zooo lang stilstaan.. moet ik dan doorzetten, of is het niet juist wat ik eet? Moet ik dan meer of minder eten? Zucht ik weet het soms ook niet meer haha..
Sport je ook?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:56

Madeira_; ik heb anderhalve week stil gestaan, ik heb gewoon volgehouden. Maar; ik heb één dag gesmokkeld. Ik heb toen in totaal 2000 kcal binnen gekregen, dat is 3 x zoveel als op lijndagen. De volgende dag zat er 300 gram aan, maar daarna ging ik weer afvallen. Ik vind het persoonlijk wel lastig als ik heb gezondigd om dan de volgende dag weer door te gaan, maar dat is even doorbijten! Succes!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:08

Katja, ik fiets op de hometrainer, paardrijd, wandel veel en heb nog fysiotherapie voor mijn knie dus doe dan veel krachttraining :) werk 3x per week bij honden/katten, dat is veel schoonmaakwerk en ook veel wandelen :)

Tamara, 3x zoveel? Dus eet je normaal gesproken maar 666 kcal? Is dat niet veel te weinig?

Ik denk dat een weekje niet afvallen niet gelijk betekend dat je niet meer afvalt, verlies alleen dan zo mijn motivatie! Nu gewoon doorzetten! :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:22

Onder de 700 kcal Tamara? Dat is veel te weinig hoor..

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:52

Idd.. heel knap dat je zoveel bent afgevallen, maar zou idd nu toch maar weer naar 1200-1500 kcal gaan..
Dat is toch wel minimaal. Door er dan bij te sporten kun je nog wat extra calorien verbranden en meer afvallen, maar zo gaat je metabolisme eraan

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:54

Chessie schreef:
Idd.. heel knap dat je zoveel bent afgevallen, maar zou idd nu toch maar weer naar 1200-1500 kcal gaan..
Dat is toch wel minimaal. Door er dan bij te sporten kun je nog wat extra calorien verbranden en meer afvallen, maar zo gaat je metabolisme eraan

Mee eens! Een dag wat minder kcal eten, prima, maar ik ga echt niet weken leven op <700 kcal per dag :n

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:51

Zo weinig lijkt mij ook niet gezond nee..

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:28

Madeira_ schreef:
Katja, ik fiets op de hometrainer, paardrijd, wandel veel en heb nog fysiotherapie voor mijn knie dus doe dan veel krachttraining :) werk 3x per week bij honden/katten, dat is veel schoonmaakwerk en ook veel wandelen :)

Tamara, 3x zoveel? Dus eet je normaal gesproken maar 666 kcal? Is dat niet veel te weinig?

Ik denk dat een weekje niet afvallen niet gelijk betekend dat je niet meer afvalt, verlies alleen dan zo mijn motivatie! Nu gewoon doorzetten! :)

Eet je wel genoeg? Je mag max 500 kcal onder je behoefte zitten wil je het op een gezonde manier doen. Bij mij (1.75, 63 kilo, 6x in de week actief sporten) komt dat neer op 2700 kcal. Ik eet per dag 2300 kcal en m'n vetpercentage gaat netjes omlaag (de kilo's overigs niet, door de krachttraining blijven die stabiel).
Een plateau komt vaak doordat je lichaam gewend is aan je routine. Dus ga eens alles flink omgooien voor een week. Ga andere sporten doen, of ga juist heel intensief sporten. Sport je normaal lang en redelijk rustig, doe dan nu eens intensief en kort (bijv in het geval van hardlopen, interval ipv duurloop). Meer sporten is natuurlijk wel meer eten! Het is niet eerlijk voor je lichaam om intensief te sporten op 1500 kcal, dan gaat ie alleen maar verder alles opslaan en vasthouden.
Of verander wat aan je eetpatroon, ga eens smiddags warm eten of pak meer brood/yoghurt ipv het gewone. En wat altijd geroepen wordt, zorgt dat je lichaam nooit went aan een vast aantal kcal. Zorg dat je 1 keer per week een "verantwoorde" cheatmeal hebt. Om helemaal los te gaan in de mac Donalds is misschien wat overdreven maar ga zelf eens pizza maken thuis of iets dergelijks. Andere dagen je natuurlijk wel netjes aan je gezond eten houden :)
Heftige sporten + cheatmeal +/ anders eten moet er bijna wel voor zorgen dat je verbranding weer vol aan de gang gaat. Misschien zul je eerst iets aankomen, maar als het goed is zul je daarna wel weer af gaan vallen.

Succes!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:34

Maartje__ schreef:
Madeira_ schreef:

Eet je wel genoeg? Je mag max 500 kcal onder je behoefte zitten wil je het op een gezonde manier doen. Bij mij (1.75, 63 kilo, 6x in de week actief sporten) komt dat neer op 2700 kcal. Ik eet per dag 2300 kcal en m'n vetpercentage gaat netjes omlaag (de kilo's overigs niet, door de krachttraining blijven die stabiel).
Een plateau komt vaak doordat je lichaam gewend is aan je routine. Dus ga eens alles flink omgooien voor een week. Ga andere sporten doen, of ga juist heel intensief sporten. Sport je normaal lang en redelijk rustig, doe dan nu eens intensief en kort (bijv in het geval van hardlopen, interval ipv duurloop). Meer sporten is natuurlijk wel meer eten! Het is niet eerlijk voor je lichaam om intensief te sporten op 1500 kcal, dan gaat ie alleen maar verder alles opslaan en vasthouden.
Of verander wat aan je eetpatroon, ga eens smiddags warm eten of pak meer brood/yoghurt ipv het gewone. En wat altijd geroepen wordt, zorgt dat je lichaam nooit went aan een vast aantal kcal. Zorg dat je 1 keer per week een "verantwoorde" cheatmeal hebt. Om helemaal los te gaan in de mac Donalds is misschien wat overdreven maar ga zelf eens pizza maken thuis of iets dergelijks. Andere dagen je natuurlijk wel netjes aan je gezond eten houden :)
Heftige sporten + cheatmeal +/ anders eten moet er bijna wel voor zorgen dat je verbranding weer vol aan de gang gaat. Misschien zul je eerst iets aankomen, maar als het goed is zul je daarna wel weer af gaan vallen.

Succes!

Bedankt voor je tips :D ik denk inderdaad dat mijn lijf gewend is aan mijn eetpatroon (ik pin mij het liefst vast aan een vast eetpatroon, probeer ik nu los te laten) en bewegingswijze. Ik heb sinds gister echt heel anders gegeten dan normaal (geluncht met soep en fruit, maaltijdreep als ontbijt, ect) ik ga is kijken wat voor effect dat heeft.. en de duur/intensiviteit van het sporten is veranderen.

Ik ben benieuwd, ben tenminste weer even gemotiveerd om 't te proberen *\o/* *\o/*

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:06

Goedzo Madeira! :) JE KAN HET!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:34

Skupje voor Madeira en Katja ~~}>
Kom op dames, jullie kunnen het!!

Edit: tipje: obese kijken, wordt ik altijd super gemotiveerd van!! :j

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:58

wollie2004 schreef:
Skupje voor Madeira en Katja ~~}>
Kom op dames, jullie kunnen het!!

Edit: tipje: obese kijken, wordt ik altijd super gemotiveerd van!! :j

Hoe laat komt dat ook alweer?

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:34

paulien; je kan het zeker! goed dat je weer gemotiveerd bent!

tamara: dat is inderdaad wel heel weinig hoor 700kcal!

hier niet heel gezond weekendje gehad!(ook niet overdreven, hoofdmaaltijden waren minder gezond tussendoor niets extra's) maar neem het er vanaaf nog wel even van, samen met vriendje op de bank en even bakje chippies erbij! vanaf morgen meer sporten in mijn schema gooien! doe dan 2 keer in de week zumba en wil nog extra oefeningen thuis doen! werken is ook al pittig, plus 6km heen en terug fietsen! aankomende week veel werken(7 dagen, tussendoor 1 dag vrij) ga er weer hard tegenaan!! *\o/*

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:17

Goed bezig Cassandra! :D

Obese, dat komt zondag geloof ik altijd, maar hoe laat?? Geen idee, dacht iets van 20.00/20.30 uur??

Ik wil trouwens zo wat ongezouten noten nemen als tussendoortje. Maar welke noten zijn nou het beste? Ik neem nu wat cashewnoten, maar ik weet niet of dit de gezonde zijn?

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:55

Daar ben ik weer..
Ik heb me de afgelopen tijd helemaaal niet bezig gehouden met mijn 'gezonde levensstijl' en ik heb er op los gegeten. Ik was erg druk met school en werk dus heb helemaal niks meer gepost.
Vanaf morgen maar weer beginnen. Mijn doel is nog steeds om 10 kilo kwijt te raken. :)
Het gaat nu weer goed met mijn voeten dus ik kan weer beginnen met sporten dus ik denk dat ik dan maar de 30 day shred ga doen.
Ik ga zo even alle pagina's terug lezen en dat zijn er volgens mij een stuk of 20. (Jeetje wat gaan jullie snel!)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:01

Ik heb mentaal de knop wel weer een beetje om weten te zetten vandaag. Hoop zo dat ik binnenkort weer meer kan sporten dan kan ik ook wat meer eten af en toe zonder gelijk me schuldig te voelen.

Probeer te variëren in je sporten Madeira. Langer of juist korter maar dan met meer intensiteit.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:02

dan heb je wat te doen met terug lezen.

de persconferentie begint zo over de 2 jochies die vermist zijn/waren

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 01:55

haai, wil me hier ook melden :D elkaar beetje steunen is wel fijn!! ik ben nu 2,5 week bezig met een dieet plan van Weight Care, ik had erg slechte eetgewoontes en ik ontbijte ook nooit.. daar is nu allemaal verandering in gekomen. ik ben 1,71m en ik woog 81 kilo. ben nu 5 kilo afgevallen! wat ik doe is sochtens een shake heerlijk die dingen! en smiddags een reep. in de avond een salade en savonds een shake of een reep:D.. het lastigste vindt ik nog steeds de tussendoortjes laten liggen! oefff.. die chocolaatjes en chippies! heerlijk maarja. mag nu niet meer ! hahah naast mijn werk doe ik dan nog aan paardrijden voorderest niet aan hardlopen ofzo.. niks voor mij! haha.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:07

Lovesamantha, welkom terug :D, wat fijn dat het beter met je voet gaat, wat was ermee?

Katja, ik ga vandaag fietsen op de hometrainer, is kijken hoe ik het nu is kan variëren.. doe altijd 45 min. aardig intensief, wat is nu handig? Misschien 10 heel intensief, even weer rustig aan doen ofzo daarna? Ik heb geen idee haha.. en natuurlijk wandelen :D

Tenno, welkom! Super dat je al 5 kg kwijt bent :D hoeveel zou je er nog afwillen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:12

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:48

@Madeira dankjewel! De pezen in mijn voeten waren ontstoken en ik kon amper lopen laat staan trainen en oefeningen doen maar ik heb 2 weken aan de Diclofinac gezeten en het gaat gelukkig weer helemaal goed! :D

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:53

Wow @Tenno 5 kilo in 2,5 week is veel joh! Heel goed bezig! *\o/*
Waar ik benieuwd naar ben is vullen die shakes en repen goed? Omdat je als je je hier elke dag aan houd best weinig eet maar het hangt er natuurlijk vanaf hoe goed het allemaal vult en wat er allemaal in zit. Ik heb daar namelijk geen verstand van haha.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:32

Hier is de stand na bijna 2 weken, - 3,5 kilo