Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chessie schreef:Idd.. heel knap dat je zoveel bent afgevallen, maar zou idd nu toch maar weer naar 1200-1500 kcal gaan..
Dat is toch wel minimaal. Door er dan bij te sporten kun je nog wat extra calorien verbranden en meer afvallen, maar zo gaat je metabolisme eraan
Madeira_ schreef:Katja, ik fiets op de hometrainer, paardrijd, wandel veel en heb nog fysiotherapie voor mijn knie dus doe dan veel krachttrainingwerk 3x per week bij honden/katten, dat is veel schoonmaakwerk en ook veel wandelen
Tamara, 3x zoveel? Dus eet je normaal gesproken maar 666 kcal? Is dat niet veel te weinig?
Ik denk dat een weekje niet afvallen niet gelijk betekend dat je niet meer afvalt, verlies alleen dan zo mijn motivatie! Nu gewoon doorzetten!
Maartje__ schreef:Madeira_ schreef:Katja, ik fiets op de hometrainer, paardrijd, wandel veel en heb nog fysiotherapie voor mijn knie dus doe dan veel krachttrainingwerk 3x per week bij honden/katten, dat is veel schoonmaakwerk en ook veel wandelen
Tamara, 3x zoveel? Dus eet je normaal gesproken maar 666 kcal? Is dat niet veel te weinig?
Ik denk dat een weekje niet afvallen niet gelijk betekend dat je niet meer afvalt, verlies alleen dan zo mijn motivatie! Nu gewoon doorzetten!
Eet je wel genoeg? Je mag max 500 kcal onder je behoefte zitten wil je het op een gezonde manier doen. Bij mij (1.75, 63 kilo, 6x in de week actief sporten) komt dat neer op 2700 kcal. Ik eet per dag 2300 kcal en m'n vetpercentage gaat netjes omlaag (de kilo's overigs niet, door de krachttraining blijven die stabiel).
Een plateau komt vaak doordat je lichaam gewend is aan je routine. Dus ga eens alles flink omgooien voor een week. Ga andere sporten doen, of ga juist heel intensief sporten. Sport je normaal lang en redelijk rustig, doe dan nu eens intensief en kort (bijv in het geval van hardlopen, interval ipv duurloop). Meer sporten is natuurlijk wel meer eten! Het is niet eerlijk voor je lichaam om intensief te sporten op 1500 kcal, dan gaat ie alleen maar verder alles opslaan en vasthouden.
Of verander wat aan je eetpatroon, ga eens smiddags warm eten of pak meer brood/yoghurt ipv het gewone. En wat altijd geroepen wordt, zorgt dat je lichaam nooit went aan een vast aantal kcal. Zorg dat je 1 keer per week een "verantwoorde" cheatmeal hebt. Om helemaal los te gaan in de mac Donalds is misschien wat overdreven maar ga zelf eens pizza maken thuis of iets dergelijks. Andere dagen je natuurlijk wel netjes aan je gezond eten houden
Heftige sporten + cheatmeal +/ anders eten moet er bijna wel voor zorgen dat je verbranding weer vol aan de gang gaat. Misschien zul je eerst iets aankomen, maar als het goed is zul je daarna wel weer af gaan vallen.
Succes!