[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macyy

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:49

Bedankt voor alle adviezen! :D

Oh Suus, heel mooi haar heb je! Heb je slag van jezelf? Dan zou ik de puntjes eraf laten knippen en een laagje erin, misschien highlights?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:01

Ik zou stuk van de lengte af doen waardoor het weer lekker vol wordt onderin. Het ziet er nu wat piekerig uit. :)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:23

@Suus, ik vind de kleur echt heel mooi bij je teint passen! :D Misschien idd een stukje eraf! :)

Ik wil zelf naar de kapper om weer eens van haar kleur te veranderen, wat ik nu heb ziet er ok uit op de foto maar in het echt slaat het helaas heel rood uit en daar heb ik echt een hekel aan :Y) Hebben jullie nog kleursuggesties voor me?

Afbeelding

esmeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:07

Hooii,
Ik heb laatst advies gevraagd (vorige pagina) om verf zo snel mogelijk eruit te krijgen.
Nu heb ik zilver shampoo gebruikt en het helpt super! De onderkant is weer mijn eigen kleur blond en de oranje gloed is ook bijna weg :o

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:53

Top esmeen!

Het is eindelijk lang dus gaat geen stuk af hoor :=
Binnenkort wel dode punten eraf.. Slag is idd van mezelf :j
Grappig is dat want heb altijd peen haar gehad :D

Kleur zo houden dus?
Kan er idd wel wat meer lagen ingooien

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:52

Zojuist naar de plaatselijke kapsalon geweest om te vragen wat het kost om m'n haar grijs te verven. Ik schrok eigenlijk wel een beetje van de prijs..

Hoeveel heeft het bij jullie ongeveer gekost?

Kan je dit zelf ook doen met fatsoenlijk resultaat?

De kleur die ik heb:
Afbeelding

De kleur die ik wil:
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:01

Ieder zijn/haar eigen ding, maar ik snap die grijshype echt niet, nog een paar jaar geduld en je word vanzelf grijs. Ik probeer er nu zelf juist al een paar jaar vanaf te komen. :\

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 01:16

Het kostte mij 82 euro, ik heb kort haar. Dat was inclusief olaplex behandeling. Nu viel het resultaat bij mij zeer tegen en moet ik dus nog terug om het te laten herstellen want het is inmiddels een beetje viesblond en is nooit echt grijs geweest :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 01:22

De eerste keer koste het me 180 euro. Daarna ben ik het zelf gaan doen, toen was het 20 euro :')

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:02

Hmm dan is €100 voor lange haar dus niet eens een hele gekke prijs.

De kapster heeft het vaker gedaan bij moeilijkere kleuren dan ik heb met goed resultaat. Ga er dus eigenlijk vanuit dat het resultaat gelijk is met de vorige klanten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:24

€100 is inderdaad echt niet veel. Om jouw haar grijs te krijgen, moet je eerst volledig ontkleuren en dan het grijs erover. Ik heb mijn haar volledig laten ontkleuren en het is nu witblond, kostte me de eerste keer €160 (3 rondes ontkleuring).

Bereid je vooral voor op een lange dag. Ik heb 5u bij de kapper gezeten voor ze m'n haar ontkleurd hadden :+

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:44

5 uur? Pff.. Nog maar even over nadenken dan..

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:38

Ik zou het niet doen als ik jouw was
Het is een heel gedoe om het te onderhouden
Een aanslag op je haar en je gaat heel snel je uitgroei zien en omdat jij blond bent gaat dat al snel geel lijken van boven
En ik denk persoonlijk dat het je een beetje flets gaat maken

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:34

ik ga morgen van mijn rode haar (geverft) naar bruin (geverft) ben benieuwd! :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:18

Ik ben iets te blond weer door het zonnetje denk ik. Ik ga woensdag avond weer om het matter en donkerder te verven.

Linksboven was het ooit. Rechtsboven is het nu en ik wil het zoals de onderste plaatjes.
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:21

WoW dan is dat rode er ook snel uit gegaan :oo Wel netjes vervaagd :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:26

Ja het rode was er in een paar weken uit. Week of 2 werd het al veel lichter. Je ziet het nog wel een beetje. Maar zelfs met kleurverfrissers kreeg ik het niet zo mooi meer. En een gedoe joh. Verfrisser in de onderste helft en de bovenste helft opsteken en erna ook weer goed zien te wassen. Drama haha

Was even leuk haha :)

Nu dus maar weer iets wat makkelijker te onderhouden is met een zilvershampoo oid.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:05

Hallo dames.

Heeft iemand hier ervaring met hair jazz en zo ja werkt het??

Groetjes

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:08

Die vraag is al eerder gesteld. Hairjazz werkt omdat je het heel lang in moet masseren. Massage van de hoofdhuid kan de haargroei stimuleren.

Maar dat kan dus prima met elk product, daar hoef je niet perse dat dure spul van Hairjazz voor te kopen.
Haargroei en structuur is erfelijk bepaald, daar kan een product niks aan veranderen. :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:17

Gezien ik het blonde met rode haar zat was. Mijn haar licht na het verven altijd nog op dus waarschijnlijk is het volgende week iets lichter. Ben er zelf wel blij mee.

Afbeelding

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:38

Kleur is stukken beter zo. Gele is eruit.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:53

Vind je kleur ook veel mooier zo!

Ik ga woensdag eindelijk weer, ik twijfel nog over welke kleur. M'n grijze haar vind ik wel tof en blijft nu gewoon al sinds mei grijs, dus vind het stiekem zonde om een andere kleur te doen. Anderzijds wil ik eigenlijk wel een keer iets rustigers, ik heb ook al piercings in m'n gezicht en tattoos enzo, dus op een of andere manier wil ik een soort rust/evenwicht creëeren met een wat natuurlijkere haarkleur. Ofzo :+ heb al zo lang grijs, roze, paars en rood haar gehad ook haha.

Wat inspiratieplaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik twijfel dus ook nog erg of ik een mooie opvallende balayage wil, of gewoon wat zachte babylights. Ik ga maar met de kapper overleggen denk ik _O-

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:23

De eerste en laatste vind ik erg mooi. De 2e wat te donker en te hard.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:02

Hoii!
Ik heb al met de zoekfunctie geprobeerd te zoeken naar een antwoord, maar kom er niet helemaal uit. Lees wel veel over grijs, dus wellicht dat iemand me kan helpen :).

Heb het 3 weken geleden grijsblond laten verven (dus grijs met asblond gemengd, geen zuiver grijs), supergave kleur. Maar helaas, met een week waren mn voorste plukken weer geel. Ik hun advies gevolgd en met zilvershampoo aan de gang gegaan. Resultaat: paars/lila haar met alsnog die gele plukken aan de voorkant. Afgelopen zaterdag opnieuw laten bijwerken omdat ik 1 week plezier niet echt vond kunnen voor die centen die ik had betaald en het was weer supergaaf. Na de eerste keer wassen wéér die voorkant gelig -O- .

Ben vanmiddag bij de haarimport geweest en daar heb ik 2 verschillende merken semi permanente kleuren meegenomen om zelf die plukken dan maar bij te werken. Maar las hier over een andere zilvershampoo dan die van Zwartskopf, van L'oreal. Welke is dat precies?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:21

Yasmine schreef:
Qua zilvershampoo en zilververzorging: ik kreeg van mijn kapper Redken Blonde Idol custom-tone aangeraden. Echt een fantastisch product. In de ene helft van de fles zit paars product, in de andere helft wit, en de kop kan je draaien op een schaal van 1 tot 6 hoeveel paars je nodig hebt. Als je dus bv. heel erg geel haar hebt, draai je 'm naar 6 en krijg je dieppaars product, maar als je gewoon wat onderhoud van je witte kleur nodig hebt, draai je 'm naar 1 en krijg je wit met een klein beetje paars.

[ Afbeelding ]

Ik heb het vorige week voor het eerst gebruikt, mijn haar was behoorlijk gelig geworden sinds ik het de laatste keer heb laten verven. Ik was heel erg onder de indruk van hoe goed het product werkt, want mijn haar is nu heel witblond met geen enkele gele lok erin. Je betaalt er flink voor (€33), maar dan heb je ook wat. En mijn haar is erg zwaar ontkleurd, dus dan heb je ook wel een goede verzorging nodig. :)

Of fudge is ook aan te raden