Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-26 14:57

Leonie hoe gaat het vandaag met je knie?

Wij hebben vanmorgen de Zandenbos trail gelopen van trail events.
Het grootste deel scheen de zon, heerlijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 17:07

lied dat jullie allemaal zo bezorgd zijn. Het stomme is, mijn knie voelde direct erna alweer redelijk oke. heb de rest van de dag wel echt stil gezeten om het rust te geven. Vanmorgen moest ik weer de spinning les verzorgen en dat ging best prima, op de kracht nummers na. Voelt wel wat onrustig maar het is gewoon een grillige blessure of wat het dan ook is...
Het kan goed hoor (of eigenlijk is dat zeer waarschijnlijk) dat ik nog steeds te veel doe. Het was ook wel even een pittige week met zoveel spinning lessen. Aankomende week heb ik er geen op de planning staan dus dan ga ik even focussen op het hardlopen, rust en de injectie.

Dat ziet er tof uit Sv in route! Mooie afstand ook weer. Heerlijk. Hoe is het met de knie van je vriend?

Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu met je is Goof. Ga je maandag weer werken?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 20:13

SV, mooie run zo te zien. Goed gelopen zeg, lekker tempo.

Leonie, focus op hardlopen en rust, is dat dan rust? :o
Ik snap je hoor, kan ook moeilijk niets doen, maar toch.

Lief dat jullie het vragen. Ik had afgelopen week een week vakantie, maandag gewoon weer werken ja.
Ik probeer te overleven (I know...) en ben druk vacatures aan het kijken.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 14:10

Germie, welke Mizuno's heb je? Ik heb laatst de Wave Sky 9 gekocht en die vind ik écht heel fijn. Kun je ze dan niet beter verkopen? Niks is zo fijn als t klopt qua schoenen (en sokken :-)).

Is er iemand van jullie overigens ook bij 3bergen op 7 maart?
Volgende keer weer een bijleespost van mij, ik zit nu even op een te kleine laptop te frutten.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 14:34

Ahh maar Goof jezelf niet voorbij lopen hoor. Als het niet gaat, werk is maar werk uiteindelijk.

Niet voor mij iig WDJ.

Goof schreef:
Leonie, focus op hardlopen en rust, is dat dan rust? :o
Ik snap je hoor, kan ook moeilijk niets doen, maar toch.
Nouja rust en hardlopen ipv hardlopen en spinnen. Deze week was gewoon echt heel veel. Heb sinds vorige week donderdag (12de dus) of gerend of gespind omdat ik alle trainingen heb gegeven. Morgen en zaterdag heb ik alleen kracht gepland staan en donderdag een volledige rustdag. Dus dat is 3 dagen rust voor mijn knie na 11 dagen non stop belasting. Maar het blijft mega onvoorspelbaar want...
Vanmorgen in de zeikende regen gaan rennen en mijn knie was prima. 8)7 Ik snap er echt niks van. Voel het wel maar minimaal. Twijfelde om er een lekkere lus aan te plakken en er een langere run van de te maken maar mezelf beheerst en uiteindelijk 11km gelopen met iets meer tempo.
Zeik en zeiknat maar heel voldaan thuis gekomen. Echt geen pijl op de trekken dus. :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 17:41

Pff, nou daar is dan inderdaad geen pijl op te trekken. Fijn! En goed dat je bent gaan lopen in de regen.

Ik vond het zulk deprimerend weer, heb een relaxte 6km op de loopband gedaan op 6.40/km.

Hebben jullie ook zo'n zin in het weer van komende week?? Kan niet wachten om lekker in het zonnetje te lopen <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 17:44

Nou liever geen 17 graden op woensdag, ik kijk daar niet bepaald naar uit.. ik vind dat echt veel te warm om hard te lopen, zeker als we nog niet aan langzaam oplopende temperaturen hebben kunnen wennen.
Een graadje of 10/12 zoals nu vind ik prima.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 17:46

Oh ja, ik vind de temperatuur nu ook top, maar ik heb wel behoefte aan zon hoor.
Maar misschien kom ik hier woensdag wel klagen over de warmte als ik gelopen heb _O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 17:48

Hier vanochtend ook in de regen en wind gelopen, gezellig met Muppet bij de loopgroep!

Ik sluit me bij je aan hoor SV, het zonnetje is heerlijk maar die temperaturen mogen best wat geleidelijker omhoog.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 20:17

{:} zin in! :D
Ben die kou zo beu! Oke, regen is ook stom maar de lente komt eraan <3
En regen, als je eenmaal loopt maakt het ook niet echt meer uit.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 11:52

De warmte mag van mij ook wel wegblijven := Maar dat de dagen langer worden en de zon zich wat meer laat zien is heel fijn <3

Fijn dat je knie beter voelde Leonie, maar snap dat je het nu helemaal niet meer snapt. Hopelijk wordt het snel stabiel!

Sterkte met opstarten Goof... je werkt in het onderwijs, toch? Wat zoek je ongeveer en in welke regio?

Wat ziet het er weer heerlijk uit SV, genieten, ook van jullie foto's!

Ik had zaterdag qua gevoel een beter rondje dan vrijdag :D en gisteren hebben we in de buurt getraild door de natte klei. Het kwam even zo uit en dat was ook weer een goede training {:} En we hebben eindelijk weer eens samen gelopen!
Verder druk aan het aftellen naar Portugal, nog een kleine 2 weken en de voorpret (vooral het zoeken naar routes) is al in volle gang *\o/*

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 13:19

Ik ga wederom weer eens mijn best doen om mee te kletsen, ik mis het topic! Zal eerst even bijlezen en reageren voor ik met mijn eigen ding kom.

Muppetmayo, wat vervelend dat je zo moe bent de laatste tijd! Maar wel gewoon eventjes 10 km gelopen, dan maar traag. Ik vind het eigenlijk al heel tof om weer eens binnen te vallen in dit topic en te lezen dat je casual 10 km gaat lopen terwijl je je prut voelt en ik nog weet hoe je dit topic binnenkwam toen je net begon. :D Goed om de druk voor jezelf eraf te halen. Wat betreft het langzamer worden, ik heb ook wel eens periodes dat mijn tempo eruit lijkt te zijn en ik het gevoel heb dat ik helemaal niet kan rennen (wat natuurlijk onzin is :') ), maar dan uiteindelijk gaat dat vanzelf weer vooruit. Misschien wat variatie in je training aanbrengen? Wat meer intervallen, spontane versnellingen, heuveltjes zoeken. Heuveltjes zijn echt top om je sterker en sneller te maken zonder dat je er speciaal sneller voor hoeft te rennen.

Dagahra, welkom! Superleuk dat je samen met je honden loopt <3

Lisitano, jij gaat ook echt lekker de laatste tijd! Heerlijk om je zoveel op strava voorbij te zien komen. :D Die foto _O-

Supervixen, waar ai al niet goed voor is. Oprecht, ik gebruik het regelmatig om te sparren over trainingsweken naar ultra's toe. :') En die kalfjes <3
Ik heb hele goede ervaring met de La Sportiva Akasha ii! Hopelijk jij ook.
En wat een lekker weer bij de zandenbostrail! Leuke route hé? De vorige editie in december heb ik deels de route uitgezet de dag ervoor en zelf ook de 30 km gelopen. Was wel leuk, kwamen toen aan bij een vp en toen zeiden er net wat deelnemers dat ze de route zo goed vonden uitgezet en ze hadden net de lus gelopen die ik had gemarkeerd. :D

Leonie, zo tof dat je weer wat pace opdrachten hebt staan! Hopelijk kan je daar lekker rustig naartoe trainen met alle knie ellende. Via de app hebben we het daar al genoeg over. :+

Germie, fijn dat je 5 km kon rennen in je pauze en wat goed dat je zelf bent gegaan terwijl de training was afgelast met de kou.

Goof, hoppatee, dat zijn leuke vergelijkingen. En gewoon eenzelfde hartslag 5 min sneller! Echt top hoe goed jij gaat. :D Wel rot om te lezen dat het tegenovergestelde waar is met je werk. Succes en sterkte daarmee, hopelijk vind je snel een nieuwe baan. :(:)

Wdj, dat is heerlijk gebied om te lopen en prachtig weer had je! Zo'n blaar in het midden onder mijn voet heb ik één keer gehad, ook heel random, bij Utrecht Marathon, was helaas een mega gapend gat. Zo raar ook, verder nooit daar gehad. Dus ik heb ook de schuld gegeven aan mijn sok-schoen combinatie.

Ninus, ha wat leuk dat jij ook weer in het topic bent! Huilen in de duinen klinkt bekend na mijn Pierewaai ervaring. _O- Jij gaat ook altijd zo vreselijk steady met je trainingen! Blijft leuk om je op garmin voorbij te zien komen, flinke weken maak je ook. Wat staat er eigenlijk als eerstvolgende op de planning bij jou? En ook fijn om te lezen dat jij er soms geen zin in hebt en alles even 'meh' is, wat gemeen ook dat je plasplek al bezet was, die heb ik nog nooit gehad. :')
Ah, lees nu dat je naar Portugal gaat, wat heerlijk! Nog een specifiek gebied waar jullie heen gaan?

BusyMissy, goed dat je even de tijd hebt genomen om rustig aan te doen en heerlijk te genieten van je wintersportvakantie, ziet er fantastisch uit zoveel sneeuw!

Bathena, welkom! En lekker over je schaamte heen stappen, niets om je voor te schamen, je bent buiten in beweging in de winter, dat geeft alleen maar inspiratie. :)

Ik heb eind januari mijn eerste 100 km gelopen bij de Pierewaai Trail. Potverdikkie wat was dat zwaar en leip en intens en geweldig. Als jullie het leuk vinden kan ik wat uitgebreider mijn ervaring delen.
Helaas zat ik met een knie die niet helemaal meewerkte, al was dat tijdens de 100 km nog redelijk te managen (wel vanaf 35 km dat ik al pijn had), ben ik nu nog steeds bezig met die knie weer gelukkig te krijgen. Was ook echt mijn eigen domme fout, opeens denken dat je een 50 km wel even tussendoor doet zodra je die afstand voorbij bent, maar het blijven grote belastingen natuurlijk. :=
Had in 25 dagen tijd een 70 km gelopen, een 50 km in glibberige ijstoestanden met hoogtemeters en vervolgens dus 100 km, met tussendoor nog 88 km aan 'gewone' loopjes. Tijdens die 50 km begon ik heel erg last te krijgen van mijn knie, niet gek met die glibberige omstandigheden en zo dicht op de 70 km die ik had gelopen. Ik ben heel blij dat het ondanks de 100 km niet in een blessure is verandert (waarin ik het een blessure vind zodra de bewegingsrange beperkt is, het mijn lopen beïnvloed en ook buiten het lopen last geeft), maar wel duidelijk geïrriteerde pees/pezen, beetje runners knee achtig aan de buitenkant van mijn knie. Na mijn 100 km ben ik 1,5 week naar Noorwegen gegaan en daar alleen gehiket, dat gaf geen last gelukkig! Na terugkomst wilde ik het rennen weer oppakken, maar dat viel helaas tegen. Inmiddels gaat het al een stuk beter. Leonie weet er inmiddels alles van, maar herstel van knieën is zo grillig en onvoorspelbaar, vreselijk irritant. |o
Al met al een goede les en het leren kennen van mijn belastbaarheid en hoe ik herstel het beste aan kan pakken, ook die dalen horen erbij na zoveel pieken. :Y)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 13:35

Ja! Daar ben je! Moest toevallig aan je denken tijdens het wandelen met de hond net omdat ik je netwerk even wil gebruiken voor tips, ik stuur je sowieso wel even een appje dan kun je er naar kijken als je tijd hebt :j

Balen van je net-niet blessure, je ging zo lekker :(:)
En ja, uitgebreid verslag graag! Lijkt me echt een vreselijke 100K, al lijkt me door de nacht lopen wel echt prachtig. Je had niet echt het meest fantastische weer, maar wel bijzonder, denk ik?

Wij zitten vlakbij Farao, daar hebben de schoonouders van mijn zusje een appartement, daar waren we vorig jaar ook. Heerlijk gelopen (en vooral ook gegeten :D), dus ontzettend veel zin in!

Hatikvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 15:48

Supervixen, netjes hoor ziet er uit als een hele mooie route.

Ik hardloop nu ongeveer 2 jaar, ik ga proberen om een beetje actief te zijn in het topic.
Twee weken terug heb ik 65km door Duitsland gewalst en de volgende dag had ik een dikke enkel :( . Vandaag een rustige 7km gedaan en gelukkig zonder pijn kunnen rennen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 14:45

*\o/* Suliko is er ook weer. Natuurlijk al veel contract gehad over de app over onze pijntjes en hiaten maar super leuk om je hier ook weer terug te zien!

Oe veel plezier alvast Ninus! Maak je wat mooie foto's voor ons om mee te genieten? Vind het heel tof om al jou om te volgen.

welkom Hatikvah. Hoe is het nu met je enkel?

Hier gister mijn eerste rustdag wat betreft cardio na 12 dagen. Denk ook wel even goed voor de rest mijn lijf :+ . Merkte in mijn kracht sessie wel dat het wat vermoeid was.
Vanmorgen in de miezer gaan rennen en ik wilde eens kijken wat er gebeurt als ik wat meer tempo pak. Dus 3x1km versnelling van net onder de 05:00 en ik had eigenlijk het gevoel dat mijn knie dat fijner vond dan dat trage. Misschien betere loopvorm toch wel. Het voelde in ieder geval fijn en ook helemaal prima conditioneel. Knie voelde iets of wat geïrriteerd maar wederom helemaal niet slecht.
ik loop wel nog steeds het grootste deel verhard. De bospaden roepen mij maar ik neem die minimaal mee om mijn knie zo veel mogelijk te ontzien tot ik echt pijnvrij ben. Gelukkig kan ik bijna al mijn routes wel door of langs het bos lopen over de fietspaden of boerenweggetjes.

Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 20:00

Hatikva, 65 km in 1 run? Dat is ver.

Hier zondag 10km in de benen, ging hondsberoerd, alles wat mis kon gaan ging mis. Het begon met dat ik me omgekleed had en mijn training naar m'n horloge wilde laden. Nou, forget it, de app zag ineens m'n horloge niet meer. Dus ik dat fixen, maar helaas, ik had de training 3 keer in de Garmin app, maar 0 keer op mijn horloge. Dus dan maar gewoon op pad. Uiteraard regen op de kop, en ik had kennelijk na het starten m'n horloge op pauze gedrukt zonder dat ik het door had. Dus na 1.5km had ik nog niets op m'n horloge staan. Grrr. Het ging ook gewoon niet lekker en ik moest al snel plassen. Dus dat gedaan in open veld (tja, zie je toch niet omdat het donker is), op de terugweg zie ik nog een rat lopen, en vlakbij huis vond een vogel dat ik de zegen moest krijgen. Kortom, een loopje om snel te vergeten ;)
Gisteren nog even gewandeld, voelde in ieder geval beter, maar is natuurlijk een andere beweging. En toen deed m'n horloge wel normaal.

En Suliko, die 100km doe ik je niet na.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-26 20:31

Suliko zo'n vette prestatie die 100km. Fijn dat je weer terug bent in het topic! Ik heb genoten van je Noorwegen foto's.

Heerlijk vooruitzicht ninus!
Handig, zo'n adresje.

Lekker loopje leonie, blijft het gevoel in je knie nu ongeveer hetzelfde of merk je echt vooruitgang?

Hier een korte intervaltraining met 3x500m en 5x100m sprint.
Morgen lekker het bos in.

Afbeelding

Hatikvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 21:36

germie, gelukkig niet :') het was verspreid over drie dagen. maandag 15km mentex, dinsdag ong 20km lopen + rugzak en woensdag een tocht van ongeveer 30km met een rugzak van +-10kg.

leonie87, gaat best goed! Geen gekke dingen doen maar voorlopig.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 07:42

Met hoogtemeters zeker Hatikvah? Lekker zwaar.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 08:14

En ik zie dat Lidl ook op de carbonschoenenmarkt komt. Voor 50 euro heb je een paar. Zou dat de prijs van de bekendere merken gaan drukken? Ik denk het niet, maar ik vind het wel een mooie ontwikkeling dat je dus nu voor 50 euro ook carbonschoenen kunt kopen.

Maar de 20 euro hardloopschoenen van de Lidl waren erg hard, heb ze toen in handen gehad. Dat waren hooguit sneakers voor gewoon gebruik. Dus daar durf ik niet op te gaan hardlopen.

Maar de broeken, sokken, shirts en jasjes voor hardlopen van Lidl vind ik erg goed.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 08:32

Hey Suliko, fijn dat je er weer bent. Wow, 100 kilometer...100!! Dikke vette respect. Ik hoop dat jij en Leonie gauw over de knie-klachten heen zijn. Jouw laatste run is in dat opzicht wel hoopgevend Leonie!
Hoi Hatikva, welkom! Wat een prestatie. Wat is mentex?
Hoi Bathena, leuk dat jij ook mee komt kletsen!
Germie, ik hou op met op jouw posten te reageren. Ik heb je een aantal keer vanuit oprechte interesse vragen gesteld, maar daar reageer je niet op.
Ninus, lekker de vooruitzichten naar zo'n vakantie. Hoe zijn de weersvoorspellingen? Ik ben in november naar Porto geweest, maar daar hebben we zo'n beetje 72 uur slagregen gehad haha.

Je merkt nu echt dat er ander weer aankomt. Het was vanmorgen prachtig langs de weilanden met de opgaande zon en de mist... jammer dat ik in de auto zat. Gisteren hadden we hardlooptraining (intervallen) en vanmorgen had ik wat last van 'korte' hamstrings, straks maar even uurtje sportschool. Vrijdag ben ik vrij en wil ik graag een langere loop doen, dus even rustig aan maar vandaag en morgen. SV veel plezier vandaag, we zien de foto's wel weer verschijnen!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 08:48

Wdj, dan heb ik die vragen gemist, er wordt zo veel gepost hier. Sorry. Is geen opzet geweest, maar soms heb je ineens zo veel posts. Ik zal de vragen nog wel opzoeken en beantwoorden.
=> heb er 1 gevonden.

Ik heb het model hier toen ik ze kocht al wel genoemd, dus vandaar.
Ik heb de wave sky 8. Gekocht bij de run2day in Assen in mei vorig jaar. Helaas zijn het dus niet mijn schoenen. Wil niet zeggen dat jij er niet goed kop kunt lopen natuurlijk.
Maat 44.5, terwijl ik 42 heb.
Van Hoka heb ik 44 2/3 en van Merrell ook 44.5. Van Ali had ik 45. Kortom, ik zou dus bij schoenen die maat 44.5 verkopen deze wel online durven te bestellen. Zeker wel als er een mondo point of voetlengte genoemd wordt (dat doet Lowa bijvoorbeeld bij de ATR schoenen).

En ik twijfel nog over Terhills.
Laatst bijgewerkt door germie op 25-02-26 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 08:59

Supervixen wat een mooie nieuwe schoenen! Heb je ze inmiddels een stukje uit kunnen proberen? Wat heerlijk dat jullie de Zandenbos Trail grotendeels in de zon hebben kunnen doen <3 Ik vind het altijd zo leuk om te zien dat jij op de meeste foto's zo blij kijkt :D Veel plezier in het bos vandaag!

Ninus even een minder loopje tussendoor zo te horen. Knap dat je dat ook weer naast je neer kunt leggen. Gelukkig heb je daarna ook weer beter gelopen. En wat tof, bijna naar Portugal!

Tiggs nog lekker op de bank gezeten afgelopen zondag? Wat een weer was het he! Was gezellig!

Leonie87 toch nog steeds heel wisselend en grillig zo te horen met die knie :(:) Gelukkig ook wel goede dagen ertussen zo te lezen (ookal is dat dan weer in de stromende regen)

Goof wat vervelend dat het werk echt als overleven voelt :(:) Ik hoop dat je snel werk vind wat beter past. Zou eventueel samen met een coach (of ja.. hoe heet dat... iemand die met je mee kan kijken wat bij je past en waar je energie van krijgt) kijken misschien helpen?
En ik blijf toch echt met respect en verbazing lezen dat je zo goed op de loopband loopt, echt heel knap!

Suliko ook weer terug in het topic *\o/* En jeetje wat knap :oo 100km! Ik lees graag een verslag! Wel vervelend dat jij ook wat pijntjes en knie ellende hebt zeg.. Bij jou dus ook zo onvoorspelbaar.

Welkom Hatikvah!

Wdj nou wat een verschil vanmorgen he! Het viel mij ook al op toen ik vanmorgen naar het werk reed. Lekkere training gister zo te horen. Veel plezier bij de sportschool vandaag!

Zondag heb ik zoals Tiggs al aangaf weer een keer meegelopen met de loopgroep. Gelukkig kon ik qua tempo bij Tiggs aanhaken, de rest was al snel weg qua tempo. Ik vond het met die tegenwind maar zwaar haha.
Gister wilde ik nog even lopen zodat ik vandaag niet in de warmte hoef te lopen. Helaas mijn planning compleet in de war waardoor gister lopen niet gelukt is. Ik hoop vandaag nog even een klein stukje te lopen. Dan heb ik zondag de 10 km. Niet echt vertrouwen erin, heb nu het doel gesteld om te finishen.
Ik had nog bijna een probleem met mijn startnummer... Mijn kat zag de envelop met inhoud als speelgoed := Gelukkig is de chip nog heel. Mijn startnummer heeft alleen een hoop kreukels en gaatjes nu :+

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 13:06

Ik ben weer opgestart na een heerlijke vakantie. Nu moeten we het echte leven weer even doorstaan, gelukkig over 2 weken alweer een lang weekend weg.

Ik heb even teruggelezen tot vorige week.
Ik heb nep Shokz, maar toen ik deze laatst kon proberen in een winkel werd mij wel duidelijk dat de volgende echte Shokz gaan worden, dat is toch wel een wereld van verschil!

Zo te lezen begint het nu toch wel de goede kant op te gaan Leonie, de behandeling doet in ieder geval heel duidelijk iets goeds. Ik vind dat je gisteren alweer knap gelopen hebt, lekker tempo al.

Heb je nog gelopen Bathena? Ik zou ook willen zeggen dat je gewoon overdag kunt lopen (als dat lukt) en je je nergens voor hoeft te schamen. Je loopt hard en zit niet op de bank, hoe top is dat!

Knap dat je zelf bent gaan lopen toen de training vanwege de kou niet doorging Germie, vrees dat ik zelf dan die discipline niet op zou kunnen brengen.
Op vakantie lag er in het dorp steeds een pak sneeuw in de ochtend, maar dat smolt in de loop van de dag weer weg, dan hadden we vooral veel water.

Goof, wat fijn om te lezen dat je zo lekker loopt en er zo van kunt genieten nu. Dat geeft in ieder geval wat lucht naast de werkperikelen. Heb je nu ook minder last van je nek inmiddels?

Ik vind het echt hele toffe schoenen SV, heb je ze al geprobeerd?
Die Zanderbostrail ziet er heerlijk uit. Ik blijf steeds weer genieten van jouw foto's.

Ik moest wel erg lachen om jouw deceptie omdat "jouw" plekje bezet was Ninus. Gelukkig heb je zaterdag weer fijner gelopen. Het kan ook niet altijd goed gaan. Portugal klinkt goed, ik ben er nog nooit geweest.

Tiggs, ik herken volledig de mindere motivatie met kou en donker, vandaag lijkt het veelbelovend te worden.

Wat een waanzinnige prestatie Suliko, gewoon 100km gelopen en dan de dagen daarvoor ook al enorm veel gelopen. Niet gek dat je knie dan even protesteert.
Ik hoop dat het snel beter wordt.

Welkom Hatikvah!

Wdj, ik blijf het knap vinden als ik lees dat iemand naar de sportschool gaat, dat is zó niet mijn ding. Je hebt weer lekker wat loopjes in het vooruitzicht.

Muppetmayo, wat gezellig dat je met Tiggs hebt kunnen trainen. Hopelijk kunnen jullie elkaar wat motiveren als het even wat minder gaat. Haha mijn katten zouden zoiets ook kunnen flikken, maar Sloopdoos is daar professioneler in, die versnipperd echt alles.

Zoals vorige week geschreven heb ik op vakantie 1 keer gelopen. Kanza aka sloopdoos was zo actief dat ik besloten heb dat ze mijn looptrainingen vanaf nu wel mee kan gaan doen, wel gewoon los zodat ze haar eigen ding kan blijven doen tijdens het lopen, want eigenlijk is ze nog net wat te jong hiervoor. Maar ze rent en racet de hele dag, hopelijk vloeit ze hiermee een beetje energie af. Ze luistert perfect dus kan makkelijk los mee met mij.

Ik heb heel veel zin om het lopen weer op te pakken. Moet ook wel want heb half april mijn eerste trailrun van dit jaar gepland staan.
Dus vandaag gaat het eindelijk weer gebeuren, even wat intervallen en dan dit weekend weer mijn eerste langere afstand.
Dat wordt dan niet erg lang, ik denk zo'n 10 km, maar dat lijkt me prima om weer mee te beginnen.
Ik heb in ieder geval even wat meer tijd want mijn paard staat nu al 3 weken kreupel. Er zat eerst een zoolzweer, toen weer 1, maar nu loopt ze nog steeds niet goed. Ik kijk deze week nog even aan anders laat ik volgende week een foto maken want dan zit er nog iets anders niet lekker.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 14:14

Wdj alvast veel plezier vrijdag met je lange loop!

Muppetmayo wat een terrorist die kat van je. Ach dan ziet je startnummer er lekker gehavend uit :+
Welke loop ga je doen?

Busy wat naar dat je paard kreupel is zeg. Hopelijk is het allemaal niet te ernstig. Welke trail ga je doen?

Ik zou met mijn hardloopvriendin het bos in, maar ze was ziek.
Dus gekozen voor een aantal korte rondjes op het landgoed hier in de buurt, met de auto als vp.
Was blij dat de zon pas ging schijnen toen ik klaar was. Ik zweette me alweer kapot. Geen idee hoe ik temperaturen van boven de 15 graden moet overleven.
Maar op zich wel lekker gelopen.
Oh ja mijn schoenen getest vanmorgen en nog steeds last van mijn hallux valgus, maar wel echt een stuk minder in deze schoenen. Hopelijk blijft dat zo, ook als ik langere afstanden loop.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

(Ja ik heb een keer van shirt gewisseld bij de auto)