Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:33

Het was nog niet bekend, maar het idee van de ‚vrijheidspas‘ was dat je ook niet meer iemand kan besmetten. Het risico is namelijk dat een virus dat in de achtergrond aanwezig is, gewoon verder muteert.
Het RKI in Duitsland had al veel eerder dit jaar aangegeven dat ze verwachtte dat de lock-down eerst nog niet over zou zijn na het inenten.
Maar hopelijk is het voldoende als gewoon niemand meer echt ziek raakt. Voorlopig zijn we nog niet eens aan 5% dus we zullen sowieso nog een hoop geduld moeten hebben.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:34

purny schreef:
Neonlight schreef:
Ik dacht eigenlijk dat alle vaccinaties gebaseerd waren dat je niet meer zo ziek werd maar dat je nog altijd corona kon krijgen?

Dat dacht ik ook? Je kunt nog steeds corona krijgen maar word er alleen niet meer zo ziek van. Maar dan vraag ik me af of je weer in quarantaine moet als je gevaccineerd bent.
Ik vraag mij dus ook af waarom het kabinet niet kan zoomen of webexxen? Aangezien zij erop aansturen dat je zoveel mogelijk thuis moet werken?
Deze bijeenkomsten met het OMT en RIVM kunnen toch prima digitaal?

Ja dat zou je zeggen hé :') Ik zou ook verwachten dat de overheid hierin een voorbeeldfunctie aanneemt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:44

Ja, inderdaad onbegrijpelijk dat ze (experts en hoge regeringsfunctionarissen) een ernstige crisis niet vanuit huis kunnen regelen. 8)7
[/sarcasme]

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:48

Ann schreef:
Ja, inderdaad onbegrijpelijk dat ze (experts en hoge regeringsfunctionarissen) een ernstige crisis niet vanuit huis kunnen regelen. 8)7
[/sarcasme]

Nou dit.. zelf vinden jullie je zoommeetings etc net zo effectief?
1 ding wat deze crisis wel bewezen heeft is dat niet alles vanuit huis kan

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:53

purny schreef:
Dat dacht ik ook? Je kunt nog steeds corona krijgen maar word er alleen niet meer zo ziek van. Maar dan vraag ik me af of je weer in quarantaine moet als je gevaccineerd bent.

Als je gevaccineerd bent hoef je niet in quarantaine. Het vaccin bevat namelijk geen coronavirusdeeltjes. Zie hier: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vaccins/werking

Goede nieuws van vandaag: Even geen coronaupdate *\o/* Ik werd gister zo blij van die sneeuw :+: Echt van genoten.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:00

Ik denk niet dat Purny dat bedoeld, maar of je nog aan de normale quarantaine regels moet volgen.
Voor NL weet ik niet maar de Zwitserse overheid zegt expliciet dat je ook als je ingeent bent je dezelfde regels moet volgen met reizen omdat je mogenlijk wel gewoon virus door kunt geven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:08

lenaa_tje schreef:
Ann schreef:
[/sarcasme]

Je kunt als kabinet zijnde perfect zelf zoomen of webexxen. Het is ook gewoon het goede voorbeeld geven.
Hoe denk je dat die andere 100+ kamerleden dit doen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:10

Winged schreef:
purny schreef:

Als je gevaccineerd bent hoef je niet in quarantaine. Het vaccin bevat namelijk geen coronavirusdeeltjes. Zie hier: https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/vaccins/werking

Goede nieuws van vandaag: Even geen coronaupdate *\o/* Ik werd gister zo blij van die sneeuw :+: Echt van genoten.

Ik bedoel: Als ik gevaccineerd ben en ik kom in contact met iemand die corona heeft, moet ik dan ook in quarantaine?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:12

Purny wat bedoel je met je opmerking over de tweede kamer? Die heb ik toch echt gewoon zien debatteren afgelopen periode

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:13

lenaa_tje schreef:
Purny wat bedoel je met je opmerking over de tweede kamer? Die heb ik toch echt gewoon zien debatteren afgelopen periode

Ze debatteren wel maar dan met minimale bezetting. Dus kan het kabinet die over de corona gaat ook prima via zoom vergaderen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:17

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:18

@Purny, denk je niet dat deze crisis te ernstig is om vanuit huis te gaan regelen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:19

Maar als ze het wel hebben en er niet ziek van zijn is dat nog steeds goed nieuws. Immers komt er niemand in het ziekenhuis op die manier dus is het doel ook bereikt. Ik schrik er niet van iig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:21

Ann schreef:
@Purny, denk je niet dat deze crisis te ernstig is om vanuit huis te gaan regelen?

Als jij als overheid zegt, werk zoveel mogelijk thuis dan behoor je niet elke week bij elkaar te komen. Dat is ongeloofwaardig.
Je kunt prima overleggen op de digitale manier. Hoe denk je dat heel Nederland dit al een jaar doet dan?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:23

Maar het gaat om de ernst van de kwestie. Politiek is over het algemeen al niet effectief, via zoom etc. Wordt dat nog minder effectief dus tja..
Er zijn zat dingen, ook van het kabinet, die wel online gaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:25

Bovendien moet een debat aan wettelijke eisen kunnen voldoen, wat vrij lastig gaat worden via zoom.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:26

Nou op zoom kan je iig de rest op mute zetten als je aan het woord bent *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:39

purny schreef:
Ik bedoel: Als ik gevaccineerd ben en ik kom in contact met iemand die corona heeft, moet ik dan ook in quarantaine?

dat staat in dezelfde link: En ja, je moet je aan de maatregelen houden.

En kamerleden muten tijdens een debat. In plaats van interruptiemicrofoon interruptiedemper :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:43

Needje schreef:

Dus ergens zou dat wel productiever zijn, want dan laten ze elkaar uitpraten en kan de voorzitter anders diegene op mute gooien :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:07

Sizzle schreef:
Ik denk niet dat Purny dat bedoeld, maar of je nog aan de normale quarantaine regels moet volgen.
Voor NL weet ik niet maar de Zwitserse overheid zegt expliciet dat je ook als je ingeent bent je dezelfde regels moet volgen met reizen omdat je mogenlijk wel gewoon virus door kunt geven.

Vanmorgen van vriendin (dichtbij Covid info van de Junta) bevestiging van wel kunnen krijgen en besmettelijk zijn ook na tweede enting.

Ik probeer o-ver-al het positive van te zien. In deze dat het vaccinatiebewijs daarmee volstrekt overbodig is geworden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:04

lenaa_tje schreef:
Ann schreef:
[/sarcasme]

Mee oneens. Als deze crisis iets heeft bewezen dan is het juist dat er heel veel vanuit huis kan, veel meer dan iedereen vooraf dacht.
Ons crisisteam op het werk vergadert digitaal, juist omdat we ervan doordrongen zijn dat juist wij het goede voorbeeld moeten geven.

Natuurlijk is het soms noodzakelijk om elkaar face to face te spreken, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo vaak het geval.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:42

Kairos schreef:
Needje schreef:

Dus ergens zou dat wel productiever zijn, want dan laten ze elkaar uitpraten en kan de voorzitter anders diegene op mute gooien :')

Doet ze nu ook al als het uit de spuigaten loopt :))

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:03

Purny heeft groot gelijk: heel veel van deze dingen kunnen ook online. Minder fijn dan in persoon (zoals het voor heel veel mensen minder fijn is dan online.)
En als de crisis echt zo groot is, dan zeg je een overleg niet af toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:40

Ik moest hier erg om lachen:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:57

Draadstaal is zo vreselijk geestig en Fred en Ria vind ik erg leuk. Helemaal mee eens. Mijn man en ik zijn grote fan _O-