Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:29

De ellende is dat veel mensen helemaal niet doelbewust dit soort plaatjes verspreiden maar niet de kennis en kunde van Mizora hebben om ze in de juiste context te plaatsen. Daarom zijn de bijdragen van oa Mizora ook zo fijn, puur de cijfers.

secricible

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:33

Mooi Mizora, mooi voorbeeld hoe je kan cherry picken op cijfers om je eigen stelling te ondersteunen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 19:21

Trouwens ook wel apart dat er mensen zijn die extreme dingen delen en zeer anti qr en alles zijn…
Maar zaterdag wel braaf met qr op equiday zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:02

Muze schreef:
Trouwens ook wel apart dat er mensen zijn die extreme dingen delen en zeer anti qr en alles zijn…
Maar zaterdag wel braaf met qr op equiday zijn.

Dat zijn de ergsten, iedereen opruien maar zelf gewoon doen wat gevraagd word. Principes zijn ver te zoeken.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:11

Ja, daar snap ik dan gewoon niks van. Hoezo achter je standpunt staan

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:15

Tja, Lange Frans, Marga Bult . En maar onzin verspreiden maar wel optreden waar een streng QR beleid is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:17

Lange Frans is mooi door de mand gevallen :+ ik moest er vooral erg om lachen.

Het zegt ook maar weer wat geld doet met mensen , hij heeft natuurlijk ook flink lang werkloos gezeten.

Exitium

Het is ook niet snel goed hier eh? Artiest die niet op wil treden vanwege de maatregelen wordt hier aan de schandpaal genageld want hij raakt heel veel anderen. Artiest die kritiek heeft maar toch optreedt wordt onderuit gehaald omdat dat afwijkt van hun standpunt...

ruitje

Niet dat dit over mij gaat maar dit vind ik op de man spelen ipv op de bal. ( betreft bokkers op Equiday, Lange Frans kan ik niet van wakker liggen)

Daarnaast is het ook nooit goed :') . Dit is toch prima, het ergens niet mee eens zijn maar je wel aan de regels houden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 20:20

Exitium schreef:
Het is ook niet snel goed hier eh? Artiest die niet op wil treden vanwege de maatregelen wordt hier aan de schandpaal genageld want hij raakt heel veel anderen. Artiest die kritiek heeft maar toch optreedt wordt onderuit gehaald omdat dat afwijkt van hun standpunt...

Jij bent vast niet bekend met de bergen onzin die lange Frans de wereld in heeft gegooid. Ik ben nog netjes door te zeggen dat er geld verdiend moet worden. Zijn collega complotdenkers trappen hem helemaal de grond in.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:06

ruitje schreef:
Niet dat dit over mij gaat maar dit vind ik op de man spelen ipv op de bal. ( betreft bokkers op Equiday, Lange Frans kan ik niet van wakker liggen)

Daarnaast is het ook nooit goed :') . Dit is toch prima, het ergens niet mee eens zijn maar je wel aan de regels houden?

Waar noem ik bokkers?
Nergens.
Dit betreft mensen die ik zelf ken. Niet meer niet minder.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:08

In het geval van lange Frans, die in een podcast zegt dat Rutte dood moet, vind ik dat niet perse het “ergens niet mee eens zijn maar je wel aan de regels houden” ..

De equine day mensen, geen idee. Als die het er niet mee eens zijn maar zich wel aan de regels houden, prima . Als die dingen zeggen over dictatuur, de minister moet dood, QR code is discriminatie etc.. en dan toch wel meedoen dan is dat op z’n zachts gezegd wat.. bijzonder…?

Of ze hebben een nep QR code .. dat kan ook. Doen ze wel mee maar toch niet helemaal ..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:10

Heb al genoeg verhalen gehoord van mensen die met de QR-code van een ander gewoon gaan hoor. Schijnt erg makkelijk te zijn. Dus zal me niks verbazen wanneer hij dat ook doet.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:49

Echwel schreef:
Voor mij heel simpel
Ik ga niet bij ongevaccineerde mensen zitten enz, stel dat ik ze ziek maaar en een gezin komt zonder ouder, ouders die een kind verliezen puur omdat ik niet ziek ben maar wel het kan meedragen..

Aan de andere kant zoals jij reageert ben jij iemand waar ik dus best bij wil komen hoor...ook met corona mocht ik besmet zijn..
Worst het mooi rustig hier

Dan ga je ook niet naar een winkel zekers? Daar lopen ook ongevacineerden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:58

Ergens langer naast gaan zitten is iets anders dan in de winkel passeren. Er zit een flink verschil tussen doorstroom locaties en stilzittend.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 21:58

Electra63 schreef:
loriene schreef:
Maar beste mensen waar is het vaccin dan eigenlijk voor?
De overheid beweerd dat het voor 96 procent beschermd.
En dan nog bang zijn voor ongevaccineerden?
Wel raar toch?

Of wij getest zijn of niet is prive

Maar ik wil dat de zorg niet verder belast wordt. En ik wil dat gemeenschapsgeld in andere zaken wordt gestoken dan bedrijven redden.
Gewoon prikkie halen en dan alles weer open. Scheelt een hoop steunpakketten en dat geld in andere zaken als zorg en onderwijs en milieu stoppen.

Die beroepswappies die overal maar demonstreren moeten eens aan het werk gaan, bijvoorbeeld in de horeca, daar is een groot tekort en is geen jarenlange studie voor nodig.
Al doen ze maar de tafels afruimen en dekken. :D

Heeft niks meer te maken, om de zorg te ontlasten. Die miljoenen die ze in de handhaving willen steken, kunnen ze dan beter in de zorg steken. Net zoals de qr code gebruiken bij de sinterklaas intocht. Dat is buiten, heeft totaal niks met corona te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:03

Want jij denkt dat er ineens een paar blikken personeel open te trekken is en tadaaaa geen problemen meer in de zorg?

De maatregelen zijn ervoor om de zorg te ontlasten door ik denk toch indirect mensen te stimuleren te vaccineren waardoor je de zorg ontlast.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:34

Ik vindt dat zo hilarisch ergens dat mensen denken als er alleen ergens meer geld heen gaat het probleem is opgelost. Voor elk bed in een ziekenhuis ben je behoorlijk wat mensen nodig. Er is te kort , ik zit dan ook in de zorg maar dan de gehandicaptenzorg. De banen liggen er voor het oprapen , maar er zijn te weinig mensen om alles maar op te vangen.

Snappen mensen nu dan echt niet dat als je geen verpleegkundigen of artsen hebt het probleem is opgelost? We kunnen mensen dan wel in een bed leggen maar zonder medische zorg door verpleegkundigen of artsen komen ze net zo goed te overlijden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:39

Spenk schreef:
Want jij denkt dat er ineens een paar blikken personeel open te trekken is en tadaaaa geen problemen meer in de zorg?

De maatregelen zijn ervoor om de zorg te ontlasten door ik denk toch indirect mensen te stimuleren te vaccineren waardoor je de zorg ontlast.

Rutte heeft eerder de zorg uitbezuinigd. Dan hadden ze dit beter terug kunnen geven.
Denk je als er extra boas zijn, er meer mensen gaan prikken? Zorgt alleen voor meer weerstand.
En je hoort steeds meer mensen die beide vaccinaties hebben gehad, de derde niet willen nemen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 22:44

OleJon schreef:
Spenk schreef:

Rutte heeft eerder de zorg uitbezuinigd. Dan hadden ze dit beter terug kunnen geven.
Denk je als er extra boas zijn, er meer mensen gaan prikken? Zorgt alleen voor meer weerstand.
En je hoort steeds meer mensen die beide vaccinaties hebben gehad, de derde niet willen nemen.

Lees eens goed mee, er is al verschillende keren verteld dat er ieder jaar meer geld naar de zorg gaat.

Maar als ik jouw berichten lees, is een discussie met jou zinloos.....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:01

OleJon schreef:
Spenk schreef:

<KNIP>

Wie is ‘je’? En waar hoort ‘je’ dat? En hoeveel mensen kent ‘je’ die er zo over denken? Ballpark figure is voldoende……

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:12

Don’t feed the trol!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:20

OleJon schreef:
Heeft niks meer te maken, om de zorg te ontlasten. Die miljoenen die ze in de handhaving willen steken, kunnen ze dan beter in de zorg steken. Net zoals de qr code gebruiken bij de sinterklaas intocht. Dat is buiten, heeft totaal niks met corona te maken

Los van het verhaal dat ondertussen al tot in het oneindige herhaald is, namelijk dat er helemaal niet wordt bezuinigd op de zorg, maar dat er geprobeerd wordt de groei van de kosten te beperken. Bij uitgaven in de zorg moet je niet in miljoenen denken, dan praat je over miljarden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:34

Muze schreef:
ruitje schreef:

Waar noem ik bokkers?
Nergens.
Dit betreft mensen die ik zelf ken. Niet meer niet minder.

Oh dan snap ik t helemaal niet. Kan mij daar niet druk om maken :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:36

OleJon schreef:

Ja want Rutte neemt alleen alle beslissingen.

Ik hoor eigenlijk steeds vaker dat mensen gewoon wel die 3e prik gaan nemen? Hangt er ook een beetje vanaf wie er in je Facebook tunnel en vriendenkring zitten denk ik :+