Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:08

Lekker bezig allemaal zeg!

Moet een lekker gevoel zijn dat deze arts het wel ziet zitten.

Wat ben je onaardig tegen purny, Amanda! :)) O:)

Citaat:
Hopelijk ben je goed aangekomen in Berlijn.

:P

Lekker resultaat heb je!

Ik ben vanochtend 2 uur wezen sporten en plof net op de bank. Rest van het weekend wordt niet veel qua beweging. Heb wat lekkere dingetjes en dan zie ik dinsdag wel weer.

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 13:25

Ik heb het berichtje van amanda totaal gemist.
Gister 13000 en vandaag al 12000 stappen gedaan.
Dus die hamburger die ik zo ga nuttigen kan er wel bij.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 14:24

Musli, ik ben zelf geen hardloper maar kan mij voorstellen dat het en minder leuk is en stuk enger dat rennen in het donker. Ik ben echt een mietje wat dat betreft :')

Roosch, lekker bezig op de vroege ochtend.
Hahaha, ja toen ik het typte dat ik al, mm, wellicht verkeerde woord keuze :')

Smakelijk Purny, echt verdiend!

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:28

Goedemiddag, hier vooral meelezer deze weken. Hopelijk kan ik binnenkort weer echt meedoen met jullie.

Kwam deze tegen en wilde m toch even delen
Afbeelding

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:29

@Roosch Ja vooral een heel fijn gevoel dat hij luistert en voorbij het gewicht kan kijken. En niet dat hij ziet dat je dik bent en dus is dat de reden dat alles mis is.

Geniet van de burger purny, maar dat komt vast goed!

Knap dat je hardloopt in het donker MuSLi. Ik ben al geen hardloper, en nu met mijn knie mag ik dat ook niet meer (heel vervelend :') ). Maar in het donker zou ik al helemaal niet graag gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:59

Afbeelding
Geen verdere informatie meer, ik ben kapot. Naja ik heb nu energie voor 10...
Het is uiteindelijk zalm geworden en ik heb een klein beetje aardappelpuree gegeten.
O en ik ben verliefd...
Afbeelding

Morgen de uitdaging om de 30.000 te halen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:57

Das een mooi resultaat!

Ik moet de weegschaal eigenlijk inderdaad 5 kg terug zetten. :')

Ik baal toch zo godsgruwelijk van dat metabolisme van me.
Als ik dan eens wat lekkers/een cheatdag neem zit ik de rest van de week op de blaren.

Heb vanochtend maar strafkamp gehad op Foxy. :7

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:52

Ik kan ook al tegen de weegschaal opzien morgen ochtend Roosch.
Wij gaan vanavond uiteten en volgens mij alleen van de menukaart bekijken ben ik al 1 kilo aangekomen :=

Maar af en toe een beetje genieten hoort er bij :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:58

Precies! Af en toe lekker genieten!

Hier ook wat ongezonder gegeten. Zo Pony maar weer eens uitlaten (en mezelf), en gisteren flink geboulderd. Vooral m’n buik en schouders voel ik :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:12

Dames, hoe is het?

M'n weegschaal is het nog steeds niet met me eens maar ik voel me wel goed. Gisteren body pump en spinning, net rpm en crosstrainer op de sportschool/ Foxy thuis.

Benieuwd of ik beloond word een dezer dagen. :))

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:17

Geen idee wat de weegschaal er van vind, ik voel mezelf goed :D

Vanmiddag met 100 dingen tegelijk bezig en toen vlogen er ineens wat te veel kruidnoten mijn mond in >;) weet iig waar het van komt.
Net wel flink gebootcampt dus dat compenseert weer een beetje. Met hardlopen ook lekker aan het opbouwen. Morgenavond weer trainen. En zit de afgelopen weken sowieso op gemiddeld 15.000 stappen per dag, ik vind het mooi.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:18

Had je last van rondvliegende kruidnoten ja? :(:)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:27

Roosch schreef:

:j stoute kruidnootjes :')

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:23

gaucho schreef:
Roosch schreef:

:j stoute kruidnootjes :')

_/-\o_ :')

Ik heb al dagen enorme buikpijn van de stress maar de weegschaal geeft nog steeds niets eraf. Terwijl ik niet echt eet vanwege de buikpijn.
Gisteren bedrijfsarts waar het gesprek geweldig ging. Arts: Hoe gaat het? Ik: ik denk nog slechter dan eerst... arts: mooi als je toch je uren werkt omdat je het niet kan laten meld ik je wel beter. Ik: oke ;(
Korte samenvatting uiteraard maar baalde er van want ik had aangegeven dat ik altijd over werk. Dit gaat ongemerkt en vooral nu ik mij niet goed voel. Ik wil alles afmaken en denk dan oo dan doe ik dit en dit ook nog. Maar in theorie werk ik dan rustig 4 in de week over terwijl ik partime werk. Ik ben gewoon langzamer en vergeetachtiger dan eerst, eerst redde ik rustig 35 dingen op een dag en nu misschien 15. Volgens de bedrijfsarts was dat nou eenmaal nu mijn werktempo geworden |(
Mooiste opmerking was nog: er zijn meer mensen die net als jij ziek zijn maar alsnog parttime werken maar hun behandeling naast hun werk plannen. Kleine side note, ik neem al minimaal 5 jaar lang iedere 6-8 weken een vrije dag op voor pijnpoli behandelingen. Verder doe ik al zo lang ik er werk een vrije dag opnemen voor ziekenhuisbezoeken als dat nodig is.

Ik vraag mij echt af trek ik zulke rare mensen aan of ben ik nou zo extreem gek :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:30

Roosch schreef:
Dames, hoe is het?

M'n weegschaal is het nog steeds niet met me eens maar ik voel me wel goed. Gisteren body pump en spinning, net rpm en crosstrainer op de sportschool/ Foxy thuis.

Benieuwd of ik beloond word een dezer dagen. :))

Fijn dat je je goed voelt. Dat is uiteindelijk veel belangrijker dan een cijfer toch? :)

Hier een paar stressvolle weken achter de rug met gezondheid van mijn zoontje en met het voeren van gesprekken voor mijn nieuwe baan vanaf 1 januari, maar alles is nu helemaal rond. Dus tijd voor een dansje... *\o/* en taart :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 07:20

Gisteren was de weegschaal ook niet lief hier, geen gram eraf in vergelijking met vorige week terwijl ik toch heel netjes bezig ben geweest. Ik denk dat het echter komt door de ontiegelijke spierpijn in mijn schouders die ik sinds vrijdag heb. Dus vermoed dat ik vocht vast hou etc. Maar goed, ik ga mij er niet door tegen laten houden.

Vanmiddag lunchen met mijn schoonmoeder en daarna door naar de dietiste.
Morgen staat uiteten op de planning om te vieren dat ik hopelijk morgen mijn scriptie succesvol verdedig en eindelijk geslaagd ben :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:14

De weegschaal was vanmorgen erg lief, -0,8 wat mij nu wel echt op het punt brengt dat ik stabiel kan gaan blijven. Ik zit nu bijna 4 kilo onder mijn streef gewicht. Voor degene die nog een lange weg te gaan hebben, klinkt dit misschien als gezeur, maar ik vind dit best heel moeilijk. Geleidelijk afvallen lukt me prima, maar op gewicht blijven en vooral niet opnieuw aankomen, vind ik super spannend en lastig.

Hebben jullie ook dat je in deze tijd van het jaar het sowieso moeilijker vind om netjes te blijven eten? Als het vies weer is heb ik vaak zin om wat te gaan bakken of zo, en al dat lekkers wat nu weer in de winkels ligt… . En lekker naar buiten, voor een flinke wandeling is ook minder aantrekkelijk met wind en regen. Moet de crosstrainer maar weer afstoffen, denk ik :j .

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:19

Heel herkenbaar hoor Sharani.
Vooral met de feestdagen weer in aantocht en al die ontzettend lekkere dingen in de winkel.

Van het sinterklaas spul ben ik gelukkig niet en haal dan voor de kinderen wel maar blijf er zelf vanaf.
Maar met kerst heb je al die luxe artikelen en die zijn :9 :9

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:20

Ik heb er ook echt moeite mee om netjes te blijven. Al dat lekkers... Vooral de chocoladekruidnootjes en de kleine gourmet gerechtjes.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:33

@Sharani: ik herken volledig wat je zegt. Afvallen is soort van een gewoonte geworden en daar heeft de afgelopen tijd je focus gelegen. Op gewicht blijven is echt wel een andere fase, met andere gewoontes en andere ups- en downs. Maar jij kunt dit :j

Hier nog steeds tegen ongesteldheid aan het aanhikken en daardoor momenteel echt heel erg aan het struggelen met alles. Ik hoop dat het vandaag dan echt doorzet, want ik merk dat mijn lichaam en hoofd er echt aan toe zijn. Cyclus is nu al 33 dagen, dus tijd is het zeker -O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:26

En alsof je het over de duivel hebt, heb ik net het eerste bloed gespot.
Hopelijk geeft dat mijn lichaam en hoofd wat rust. Rusthartslag daalde al flink vandaag.
Dus zou fijn zijn..

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:12

Hoi! Zou ik hier ook mee mogen praten?
Door meerdere (gezondheids)redenen het laatste jaar wat niet welkome kilos eraan gekregen. Ik wil er zo'n 10kg af hebben en blijf nu een beetje hangen op -2kg.
Dus ik dacht misschien helpt dit als extra motivatie en stok achter de deur. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 12:55

Sharani schreef:
De weegschaal was vanmorgen erg lief, -0,8 wat mij nu wel echt op het punt brengt dat ik stabiel kan gaan blijven. Ik zit nu bijna 4 kilo onder mijn streef gewicht. Voor degene die nog een lange weg te gaan hebben, klinkt dit misschien als gezeur, maar ik vind dit best heel moeilijk. Geleidelijk afvallen lukt me prima, maar op gewicht blijven en vooral niet opnieuw aankomen, vind ik super spannend en lastig.

Hebben jullie ook dat je in deze tijd van het jaar het sowieso moeilijker vind om netjes te blijven eten? Als het vies weer is heb ik vaak zin om wat te gaan bakken of zo, en al dat lekkers wat nu weer in de winkels ligt… . En lekker naar buiten, voor een flinke wandeling is ook minder aantrekkelijk met wind en regen. Moet de crosstrainer maar weer afstoffen, denk ik :j .

Ik heb daar ook meer zin in. Lijkt ook alsof ik meer trek heb ofzo :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:29

Welkom Mandarijn, hopelijk doe je hier motivatie op.

Zo voelt het inderdaad MuSLi, ik moet echt omschakelen naar op gewicht blijven. Ik heb eigenlijk neiging om het steeds nog even uit te stellen, niet eens omdat ik nog meer wil afvallen maar meer omdat afvallen vertrouwd is. Heb wel afgelopen weekend gewoon gegeten zonder dingen in te voeren in Lifesum, dat was ook flink lang geleden.

Wat fijn dat je menstruatie eindelijk doorzet, ik had ook echt dat ik er dan last van had als het niet kwam. Dat is wel een voordeel van de menopauze, dat je van die ellende af bent, althans ik hoop dat het nu zo is. Vorige keer was het na 7 maanden ineens weer raak |( |o .

Esther: echt hè, mijn redding zijn momenteel de Ikea peperkoekjes, lekker kruidig maar ze bevatten maar 28 kcal per stuk. Ze zijn dan ook super dun, maar zo kan ik toch een koekje bij de thee nemen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:38

Beginnen met de weekeinden is al een mooie stap, je moet echt naar een 'nieuw normaal'.