Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:16

*wij kinderloze mensen kunnen straks tenminste onze zorgrobot betalen. :Y)

Ik heb als manager gewerkt in een groot verpleegtehuis... en geloof me, veel mensen die daar woonden hadden iets van 10 kinderen. En niemand die ze op kwam zoeken,
En de familie die wel kwam gingen vooral leuke dingen doen (gelukkig maar, want daar had de verpleging juist wat minder tijd voor) ipv verzorgen.
Kortom, aan het eind van de streep (en je leven :') ) maakt het vaak niet zo veel uit hoe veel kinderen je hebt als je echt hulp behoevend wordt.

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:20

Volgens mij maakt het vooral uit voor of je eenzaam wordt. En daarmee bedoel ik dat hier volgens mij iemand in het topic zit met een kindloze (oud)tante(?) waarmee je dus bezoekjes 3 weken van tevoren moet plannen anders zit ze al vol met koffieafspraakjes, bridgeclubjes en weet ik het wat nog meer. Zo wil ik ook worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:39

Wij hebben in ons rusthuis ook zo'n dame, die is steeds de hort op :)) Familie zucht ook met regelmaat "we hadden moeten weten dat we beter een afspraak hadden gemaakt". Vind ik fantastisch :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:44

Ja, zo wil ik ook oud worden. Lekker taart smikkelen en koffie drinken zonder gedwongen te worden om mee te spelen of ondergesmeerd te worden.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:53

Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:35

Afbeelding

Ik kwam net dit artikel tegen op Facebook dus ik dacht, ohjee, daar gaan we weer.
Dus ik open de reacties en het eerste wat ik lees is dit:

Afbeelding

Draag mij maar weg _O- _O- _O-

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:37

_/-\o_ _O-

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:38

Die man is geniaal!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:11

:')

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 23:56

Briljant!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:12

:') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:15

Is die kerel nog niet gelyncht door de mamabrigade die er de.humor niet van in kan zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:39

Hahahahaha geweldig

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:20

Briljant!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:17

Wij willen ze ook écht niet.

Ik ben 29, mijn vriend 42. We zijn net geen 3 jaar samen, en hebben onze ik-wil-geen-kinderen-wens van in het begin aan elkaar duidelijk gemaakt. Wat een opluchting, dat we er allebei hetzelfde over denken! :)

We hebben beide tientallen redenen waarom we ze niet willen. De maatschappij waar we in leven bijvoorbeeld. Het gebrek aan genegenheid naar kinderen toe. Het voordeel van de vrijheid die we nu hebben. Het feit dat ik over mijn nek ga bij snot of speeksel van een baby, ewww. Paarden mogen kwijlen en in mijn gezicht niezen, maar een baby, ho maar.

Ze huilen, stinken en vreten energie. Ze slapen niet, en zijn tegenwoordig zo slecht opgevoed. En eerlijk, ik werk hard voor mijn lijf, no way dat ik me dat laat afnemen door een zwangerschap. Want sja, zo voelt dat dan voor mij :+

Ik zie enorm veel kinderen, die op hun 6de verjaardag een iPhone vragen, en krijgen. Whut? Ik zou een kind willen dat kampen bouwt en niet weet hoe een tablet werkt. Maar dan krijg je een paria :+ En onbeleefd en frank dat ze tegenwoordig zijn... De mentaliteit die tegenwoordig heerst, dat het allemaal prinsjes en prinsesjes zijn die altijd en overal hun zin krijgen, komt bij mij m'n oren uit. Ik kom een hele hoop kinderen tegen waar ik me ronduit aan erger, en dat ligt gewoon aan de ouders. Toen ik en mijn broer klein waren, konden onze ouders overal komen met ons; wij hielden onszelf bezig en vielen "de grote mensen" niet lastig, aandachttrekkerij werd niet getolereerd bij ons. Ik mocht "grote mensen" niet onderbreken, en moest alstublieft en dankuwel zeggen. Lijkt mij niet meer dan normaal, maat tegenwoordig is't blijkbaar een uitzondering.

Wij houden het dus maar bij puppy's en pony's :D

We hebben ook niet bijzonder veel vrienden met kinderen. Ik ben ook echt iemand die een uitnodiging afslaat omwille van die mensen hun kinderen. Heb zo al avonden doorgebracht bij vrienden, "gezellig een etentje bij hen thuis", dat er dan op neerkwam dat de avond rond de kinderen draaide. Dat je geen 2 woorden kan zeggen zonder krijsend onderbroken te worden, en dat dat dan wordt toegelaten door de ouders. Dan zit ik daar te zitten, en kan ik niet eens een gesprek voeren met de mensen. Misschien vind een ander dat fijn, maar dan blijf ik even graag thuis...

Ik hoor wel vaak dat ik daar een extreem geval in ben. Als we bijvoorbeeld op restaurant gaan, en aan de tafel naast mij zit een kind een drama te maken, ben ik degene die na 10 min met de ogen draait en vraagt of het niet wat stiller kan. Ik sta ook niet toe dat het kind dat achter mij staat aan de kassa mij blijft rammen met zijn kinderkarretje. Als ik zie dat de ouders hier mee bezig zijn; als ze hun kind proberen te laten ophouden met huilen of als ie op z'n donder krijgt omdat hij zo lastig doet in de winkel, hoor je mij absoluut niet. Maar ik kom zo vaak ouders tegen die het opvoeden moe zijn en de kleine maar laten doen, dat ik het op mijn zenuwen krijg. Jouw kind mag mijn probleem niet zijn, dat moet jij opvoeden, maar als ik ouder nr zoveel tegenkom die liever zit te appen dan de kleine in toom houden, wordt het wel mijn probleem, want dan kan ik niet rustig genieten van mijn bord eten, of van het zwembad, of van de trouwceremonie. En ja, dan zie je dat aan mijn gezicht. In extreme gevallen zeg ik daar iets van. Ik heb bijvoorbeeld geen woord verstaan van wat de ceremoniemeester zei toen mijn papa trouwde, omdat de mensen naast mij geen moeite deden om hun kind stil te krijgen. En daar heb ik dan wel een probleem mee.

Ik zeg vaak dat ik mijn paard van 500kg beter onder controle heb dan sommigen hun kleuter. En dat is ook echt zo. Ik ben nooit een moedertype geweest, maar de maatschappij heeft mij helemaal afgestompt. Nee, ik wil ze écht niet. Ik kom het ook vaak tegen dat ik dan "kinderhater" genoemd wordt. Omdat ik jouw schreeuwerig kind van 9 niet op mijn paard toelaat? Oke dan. Omdat ik boos wordt als jouw kind van 7 door mijn wei struint? Laat maar lopen dan, ofwel krijgen ze een schok van de draad ofwel loopt mijn paard het kind omver, mij niet gelaten. Maar kom dan achteraf niet zeuren want hoewel jouw gezond boerenverstand dit niet beseft en hoewel ik je een waarschuwing gegeven heb, mogen de kinderen tegenwoordig alles. Laatst was ik bij mensen thuis, hun kind van 10 vroeg mijn gsm om spelletjes op te spelen. HAHAHA. Nee dus. Nou, dan ben ik een kinderhater :+ Mij niet gelaten hoor.

Mijn ouders weten dat ze van mij geen kleinkinderen zullen krijgen. Mijn mama juicht dit toe, echt waar. Die vind het geweldig dat ik me niet laat pushen door de druk van buitenaf, dat ik me niet tot babyfabriek laat maken als ik daar zelf geen zin in heb. Mama is er ook van overtuigd dat kinderen een enorme druk op een relatie leggen, en mijn schoonmoeder geeft eerlijk toe dat als ze de tijd zou kunnen terug draaien, zij nooit aan kinderen was begonnen. Want het is écht geen wandeling in het park :)

Dus nee, wij hoeven ze niet. Nu niet, nooit niet. Puppy's en pony's!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:31

_/-\o_
Holymoly, dat had ik zelf geschreven kunnen hebben. Ik heb helemaal geen zin om een moederrol te moeten vervullen voor een stel kinderen omdat ik toevallig een vrouw ben, dus waarom zou dat dan persee moeten? Daar wordt niemand gelukkig van, het leven heb je gekregen om er voor jezelf wat van te maken, waarom zou een ander/maatschappij dat voor jou beslissen? Het is jou leven en wat een ander ermee doet moet die lekker zelf weten. Ik hoor ook vaak dat ik een extreem geval ben, maar zo te zien zijn er meer, kijk maar naar dit topic :Y)
Helaas is het not done voor je eigen keuzes en meningen uit te komen, als je niet in het algemene patroon volgt ben je een buitenstaander. Tijden veranderen hoor, helaas heeft de maatschappij dit nog niet helemaal door, maar 1 op de 10 vrouwen schijnt tegenwoordig absoluut geen kinderwens te hebben. Ondanks het feit dat de mens de wereld al lang aan het overbevolken is blijven de meeste maar doorfokken...

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:29

Afbeelding
:D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:25

Ik was ook degene op mijn oude stal die geen kindervriend was.
Tja ze zeggen maar. Goed opgevoede kinderen , echt no problem!
Maar kom niet aan met een verwend krengetje wat overal los loopt op stal. Niet naar omgekeken word en continu om snoep of koek zeurt ( en het ook nog krijgt ook, want anders gaat het jankalarm af ).
Zelfs als moeders gewoon gaat rijden in de bak en het prinsesje van 4 gewoon overal rond huppelt.
Want ze is al zo volwassen dat ze zonder toezicht kan. Tot een paard los breekt en prinsesje omver rent. Dan krijgt eigenaar wind van voren.
Het blijft toch echt een paarden stal en geen kinderopvang.
En omdat ik de enige was die zich er rechtstreeks over uitsprak , was ik de kinderhater. Tja zo 1 ga je je wel aan irriteren .
Staleigenaar zei er niks van en liet het hun verantwoording, dus had je ook niks aan.
Nu verhuisd en op een heerlijke rustige stal terecht gekomen ( lopen ook kinderen af en toe , maar onder toezicht en netjes opgevoed).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 14:12

Laurora schreef:
[ [url=m/dfHINw.jpg]Afbeelding[/url] ]
:D

Dat ben ik, ja. :D

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:24

Afbeelding

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:38

Was vandaag aan het lunchen in de stad en het terras was stampvol met kinderen. Een jongetje van een jaar of 8 wordt geprikt door een wesp, begint (natuurlijk) enorm te gillen. Terras was gelijk leeg, alle ouders wouden met hun kind naar binnen.

Was wel verfrissend, moeders had een tweeling aan de borst. Een andere moeder hielp gelijk met de angel, maar het jongetje bleef gillen. 'Oke Bart, het is hardstikke poedersuiker, het deed pijn maar je hoeft nu niet zo door te gillen.' zegt moeder tegen hem. Hij was gelijk stil. Vond dat zo fijn, iemand die zo nuchter met haar kind om gaat.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:18

Omg LWDaisy dit is dus precies zoals ik er ook in sta.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:53

Roos , Vriendin van me is ook zo
Verademing
Mijn stal eigenaresse ook trouwens

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 19:28

Wel een gouden tip. De volgende keer als ik me erger aan kinderen op een terras ga ik gewoon heel dramatisch brullen dat ik door een wesp gestoken ben, iedereen gaat weg en ik heb rust. :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:41

Vakantie in all inclusive resort is ook zo'n verschrikking met eten. Gelukkig waren er in ons hotel 'adult only' zones :). Toch is het wel fijn om naar kinderen te kijken aan het zwembad. Eentje probeerde vandaag op een drijvende krokodil te stappen vanaf de rand. Tja, da gaat nie. :')
Hilarisch.