Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:36

Kim stop :') Emma ook trouwens, schuddebuikjes zijn zo lekker! Gelukkig kan ik die hier ook niet krijgen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:43

Emmaa_ schreef:
Mijn dagje vandaag:

O: 220g Skyr honing met 15g schuddebuikjes (240)
T1: Whey cookies en cream (110)
L: 3 stuks falafel met een whole wheat wrap van Santa Maria (309)
T2: Think thin brownie crunch bar (230) 40gram verse chorizo (182)
A: Smart pizzabodem van B&F met tomatensaus en pizzakaas (742)
T3: 220g Skyr honing (165)
B: 40 minuten krachttraining

Zit nu op 1796 1813, dus pak misschien nog iets extra's bij de lunch zo. Weet alleen nog niet wat :+

Lijstje wat aangepast. Kreeg enorme trek en we hadden nog verse chorizo liggen dus heb me even laten gaan := Gelukkig paste het nog prima binnen m'n kcal. Heb vandaag ook gesport dus misschien eet ik alsnog wel wat Skyr vanavond.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:00

Ohhhh stop met die lekkere dingen :')

Chorizo <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:07

Liep laatst bij de AH even langs het rek met droge worst en hoopt dat chorizo van rund was, nope... Voor mij dus geen droge worst meer ;(

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:18

Mijn dagje vandaag!

O: Granola met melk en twee rijstwafels met linesse
L: Een speltbolletje met kaas (bolletje is zelf gemaakt) en wat blokjes kaas
A: Andijviestamppot met spekjes en kaas
T: Magere kwark met aardbeien

B: 1 uur fitnissen

Vandaag hoog in de kcal zie ik, heb me verkeken op hoeveel ook al weer in kaas zit. Helaas kan ik er nu niet meer zoveel aan doen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 16:59

Oh mijn hemel die mega twix :')

Sannens: maar je lijstje is verder best karig dus dat kan prima toch? Zeker met het uur sporten erbij.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:24

Ik vind je lijstje inderdaad ook niet heel hoog in kcal lijken :))

Mijn lijstje van gisteren;
O: 2 kleine afbakbroodjes, 1 gekookt ei en 11gr zongedroogde tomaat hummus
L: 1 bio waldkorn cracker met 15gr hummus en 13gr kalkoenborstfilet, 1 kiwi
T: combat crunch bar
A: 95gr spelt volkoren pasta met spaghetti saus en 35gr kaas
T: skinny cheesecake met kersen
1,5 uur gewandeld, half uur HIIT, half uur kracht

1840kcal
200gr khd, 64gr vet en 125gr eiwit

en lijstje van vandaag;
L: 2 bio waldkorn crackers, 25gr zongedroogde tomaat hummus, 39gr kalkoenborstfilet
T: combat crunch bar
T: pakje crackers, 20gr hummus en 36gr kipfilet
A: 200gr gekruide krieltjes, 175gr kipfilet, 150gr brocolli en 75ml sate saus
T: skinny cheesecake met blauwe bessen
T: ?
B: 8-13 werken, en ik moet nog even een half uurtje HIIT doen maar ik heb mn motivatie op mn werk laten liggen volgens mij :')

Voor dit lijstje so far 1667kcal
152gr khd, 60gr vet en 138gr eiwit

Moet nog iets bij vanavond maar moet nog ff kijken wat :))

.. ja ik heb een lichtelijke verslaving aan crackers met kipfilet en zongedroogde tomaat hummus op t moment :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:49

Janine1990 schreef:
Liep laatst bij de AH even langs het rek met droge worst en hoopt dat chorizo van rund was, nope... Voor mij dus geen droge worst meer ;(

Maar reageer je er zo heftig op dan? Zo ja, ben je dan al langs de HA of zo geweest? En reageert je huid dan ook niet op gebak etc?
Lijkt me dat als je best *erge* of heftige symptomen hebt, je wel even laat controleren of het niet een allergie voor varken (of een conservatiemiddel of zo) is? Ben wel even nieuwsgierig hoor :)), want ik vind het zo apart dat iemand echt zo heftig kan reageren op bijv. een klein stukje varkensvlees ^^. Maar kan ook komen omdat ik zelf zoiets niet heb.

Lijstje:
O: Koffie
L: 200gr skyr met 50gr weetabix en 10gr pure hagelslag
T: /
A: Köfte <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:02

IMANDRA schreef:
Janine1990 schreef:

Maar reageer je er zo heftig op dan? Zo ja, ben je dan al langs de HA of zo geweest? En reageert je huid dan ook niet op gebak etc?
Lijkt me dat als je best *erge* of heftige symptomen hebt, je wel even laat controleren of het niet een allergie voor varken (of een conservatiemiddel of zo) is? Ben wel even nieuwsgierig hoor :)), want ik vind het zo apart dat iemand echt zo heftig kan reageren op bijv. een klein stukje varkensvlees ^^. Maar kan ook komen omdat ik zelf zoiets niet heb.

Lijstje:
O: Koffie
L: 200gr skyr met 50gr weetabix en 10gr pure hagelslag
T: /
A: Köfte <3

Nouja, kennelijk wel... Want ik nam vorige week zonder nadenken jus van varkensvlees en sindsdien is het weer mis met m'n huid. Een wondje dat bijna dicht was ging meteen weer ontsteken.
Ik reageer niet op suiker of wat dan ook. Wel begon ik vorige week met appelazijn te reinigen, tweemaal daags, hier werd mijn huid niet beter van (gebeurde pas na het jus-incident) maar een stuk vetter wat dan weer begon te jeuken. Maar dat heeft meer te maken met de zuurgraad van de huid vermoed ik.

Huisarts twijfel ik een beetje aan. Anderhalf jaar geleden heb ik een allergietest gedaan en bleek voor de meestvoorkomende zaken niet allergisch te zijn. Dat is natuurlijk hartstikke fijn. Deze test werd gedaan via KNO omdat ik onverklaarbaar vaak ziek was (last van de keel), dat bleek uiteindelijk die verstopte amandel te zijn die na het knippen op 4-jarige leeftijd ingekapseld is gaan groeien.

Als ik het her en der een beetje goed begrijp, is het echt zoeken naar een speld in een hooiberg met betrekking tot dit soort reacties. Ik heb wel een vrij lastige huid sinds de puberteit. Zo heb ik pityriasis versicolor, heel onschuldig, maar niet weg te krijgen. Ik heb eczeemplekken op mijn borsten gehad (waar de dokter het verkeerde recept voor heeft voorgeschreven :+ ), na mijn operatie heb ik wat zwemmerseczeem op de handen gehad (stress door de narcose, en dan bedoel ik specifiek stress voor het lichaam, want ik vond het niet eng zo'n operatie van 20 min. :+ ), dat is over gegaan. Ohja, jaar of 6 geleden veel open plekken op mijn hoofd gehad, van alles geprobeerd. Dokter vond dat ik niet meer dan eens per twee weken moest gaan douchen. Nou, dat zag ik niet zitten. Na een paar jaar dokteren en aanmodderen ben ik andere shampoo gaan nemen en dat was goed.
Cystes in de hals heb ik sinds een jaar of 2,5/3, dermatoloog kon me geen oorzaak geven. Alleen een zalfje en eventueel een roaccutane kuur. Dat laatste is behoorlijk heftig, voor iemand die er uiterlijk niet idioot slecht uit ziet (roaccutane wordt normaal gesproken gebruikt bij zeer heftige acne, dat is het niet).

Maar het stoppen met varkensvlees zorgt ervoor dat ik al enige weken niet/nauwelijks cystes heb, geen rare rode vlekken (die ontstaan echt spontaan, ik krijg dan de vraag van mensen of ik jeuk heb, maar dat heb ik niet, wel een wijnvlek achtige vlek in mijn gezicht).

Al met al heb ik weinig vertrouwen in een huisarts, ik denk dat ik meer symptoombestrijding ga krijgen. Daarom zit ik er al wel enige tijd aan te denken om naar een natuurgeneeskundige te gaan. Zit alleen een beetje met mijn werk en dat ik de laatste weken best vaak vrij ben geweest en uitzendkracht ben en de komende tijd misschien wel vaker vrij moet ivm huizen bezichtigen. En het feit dat ik medische wetenschap best hoog heb zitten en hoop dat natuurgeneeskunde geen loze besteding zal zijn.

De heftige reactie kan natuurlijk ook een opbouw zijn geweest van enkele jaren he... Kan best dat het na een jaar varkensvlees-vrij ik niet/nauwelijks last heb van een paar spekjes ofzo.

Wel grappig dat je conserveringsmiddelen noemt, want dat schoot mij vanmiddag ook nog eens te binnen. Vraag me niet waarom, ik had een hele goede redenering, maar ik weet 'm niet meer.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:14

Aah ik heb ook roaccutane gehad :(:) Verschrikkelijk naar spul, had de vellen aan mijn gezicht en lippen hangen.
Ik merk enorme verbetering in mijn huid sinds ik gezonder eet: geen (geraffineerde) suikers, geen snoep etc, veel groenten, natuurlijke producten (nouja zie mijn lijstjes :') ). Het is even mis gegaan een paar weken terug (ik denk door grote hoeveelheden kwark :') ), maar sinds ik dat wat geminderd hebt is het weer oké.
Wel naar dat je zo veel verschillende (onverklaarbare) plekken gehad hebt. Dermatologie is echt een vak apart, ieder mens is verschillend. Ik zou vooral wat dingen uitproberen en kijken wat voor jou het beste werkt.
Ik heb in één keer bijna alle mogelijke oorzaken geschrapt (wasverzachter, make up, reinigingsmelk, make up kwasten, zuivel, snoep/koek etc, geen haar in het gezicht, geen handen in het gezicht, speciale kussensloop). Ik slik nu geen medicatie meer voor acne, alleen biergist en vitamine C. Ik smeer 's avonds PC-L-E creme. Eet veel gezonde vetten zoals avocado, noten en vis. Mijn huid knapte een stuk op! Ben nu een voor een weer dingen terug aan het voegen om te kijken of het effect heeft. :j
Ik eet alleen vrijwel nooit varkensvlees dus heb geen idee of dat effect zou hebben, maar nogmaals, dat is dus bij iedereen verschillend.
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 05-04-17 18:16, in het totaal 2 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:15

Dan zou ik toch naar een HA gaan, desnoods een andere. Allergieën kunnen 'ineens' ontstaan hè. En natuurgeneeskunde, tja, persoonlijk Probs maar ik ben er niet zo van ^^

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:21

Cheetahfan schreef:
Aah ik heb ook roaccutane gehad :(:) Verschrikkelijk naar spul, had de vellen aan mijn gezicht en lippen hangen.
Ik merk enorme verbetering in mijn huid sinds ik gezonder eet: geen (geraffineerde) suikers, geen snoep etc, veel groenten, natuurlijke producten (nouja zie mijn lijstjes :') ). Het is even mis gegaan een paar weken terug (ik denk door grote hoeveelheden kwark :') ), maar sinds ik dat wat geminderd hebt is het weer oké.
Wel naar dat je zo veel verschillende (onverklaarbare) plekken gehad hebt. Dermatologie is echt een vak apart, ieder mens is verschillend. Ik zou vooral wat dingen uitproberen en kijken wat voor jou het beste werkt.
Ik heb in één keer bijna alle mogelijke oorzaken geschrapt (wasverzachter, make up, reinigingsmelk, make up kwasten, zuivel, snoep/koek etc, geen haar in het gezicht, geen handen in het gezicht, speciale kussensloop). Ik slik nu geen medicatie meer voor acne, alleen biergist en vitamine C. Ik smeer 's avonds PC-L-E creme. Eet veel gezonde vetten zoals avocado, noten en vis. Mijn huid knapte een stuk op! Ben nu een voor een weer dingen terug aan het voegen om te kijken of het effect heeft. :j
Ik eet alleen vrijwel nooit varkensvlees dus heb geen idee of dat effect zou hebben, maar nogmaals, dat is dus bij iedereen verschillend.

Wasverzachter is hier schoonmaakazijn, make up gebruik ik maar weinig (oogschaduw, mascara en potloodje, maar geen last van bb-creme), speciale reinigingslotion (zonder parabenen), zuivel eet ik niet heel veel maar ik twijfel er inderdaad wel over. Snoep krijg ik zo'n megadip van doordeweeks, vandaag ook weer :+, haar in het gezicht lijkt geen verschil te maken (half jaar een pony gehad en op die plekken ben ik het minst kwetsbaar), was regelmatig mijn handen, wat als gevolg heeft dat ik vooral hele droge handen heb ;(

Zit wel te denken aan het slikken van kurkuma tabletten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:23

IMANDRA schreef:
Dan zou ik toch naar een HA gaan, desnoods een andere. Allergieën kunnen 'ineens' ontstaan hè. En natuurgeneeskunde, tja, persoonlijk Probs maar ik ben er niet zo van ^^

Probs??

Klopt hoor, dat allergieën opeens kunnen ontstaan, maar van wat ik begrijp is een voedselallergie/intolerantie zo lastig aan te tonen. Dus meer een kwestie van diëten (bepaalde dingen schrappen) dan van testen. Althans, dat heb ik begrepen hoor...

Ik zal het nog even aankijken, maar eind van de maand mag ik de prikpil weer halen, dus als het dan nog rampzalig is, zal ik er even een extra afspraak bij maken, scheelt toch weer vrij nemen. Ik heb inmiddels gelukkig wel een andere huisarts dan die die me het verkeerde medicijn voorschreef.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:29

Probs = probably. En als je er zo heftig op reageert als je zegt dan zal het wel iets meer zijn dan een simpele gevoeligheid voor iets :)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:33

Ik ging alleen even naar de supermarkt voor een bakje creme fraiche. En ik loop naar buiten met creme fraiche én een reep tony chocolonely (hazelnoot :9). Iets met honger hebben en naar de supermarkt gaan :')
Achja, ik heb een beetje medelijden met mijzelf vanwege mijn keel dus het mocht wel.
Dus mijn lijstje aangepast:

Annikoe schreef:
O: Skyr met havermout en blauwe bessen
L: khd arme wrap met zuivelspread, sla en kipfilet
T: Gekookt eitje
A: Bobotie
T: Stukje tony chocolonely :+

Het past binnen mijn kcal doel (1700 nu), maar niet helemaal binnen mijn macro's, maar vooruit dan maar.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:47

Lekker Annikoe!

Mijn lijstje van vandaag. Geprobeerd veel water te drinken en gezondere tussendoortjes. Helaas wel een evergreen, maar moest even snel iets eten. En vanavond mag ik lekkere een mini-snickertje van mezelf! De hele dag al zin in!
O: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en hazelnootpasta en een kop thee.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, aardbeienjam en 100% pindakaas crunchy, water en een bekertje thee.
T: een evergreen en water.
T: een banaan en een glas water.
A: nasi met een gebakken ei.
T: vanille vla met roosvicée.
T: kop thee met een mini-snicker.
B: 70 minuten fietsen, 60 minuten paardrijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:51

IMANDRA schreef:
Probs = probably. En als je er zo heftig op reageert als je zegt dan zal het wel iets meer zijn dan een simpele gevoeligheid voor iets :)

Ja inderdaad, alleen zie ik weinig heil in symptoombestrijding wat een arts waarschijnlijk gaat doen. Die geeft liever een zalfje dan te onderzoeken wat nu precies de oorzaak is van die heftige reactie. Dat laatste vind ik veel interessanter. Maar wie weet... als ik gewoon ff op mijn strepen ga staan...

Vandaar dat ik neig naar natuurgeneeskunde, omdat ik toch best heel vaak lees dat mensen daar wel bij gebaat zijn, en daar wel de oorzaak vinden. Vaak iets heel simpels...

Lekker Annikoe!! Welke smaak??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:54

Ik zou eerst naar de huisarts gaan en als daar echt niets uitkomt kan je altijd nog eens kijken naar natuurgeneeskunde. Ik geloof absoluut dat het een verschil kan maken, maar uiteindelijk heb je meer aan een verklaring voor hetgeen waar je allergisch voor bent dan 'overprikkeling van je nieren' of iets in die trant. Een allergietest vragen bij de huisarts is echt niet raar, als jij ergens heftig op reageert en gewoon netjes aangeeft dat je niet een smeerseltje wilt maar gewoon een verklaring dan zal je gewoon doorverwezen worden.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:09

Ik ga met Emma mee! Als je echt zo heftig reageert kunnen ze er vast wel iets mee

kim345 schreef:
Vandaag:
O: croissantje met halvajam (199)
L: texaanse bol met een gekookt eitje en rucola (221)
T: stukje megamonstertwix, appel (gokje 300)
A: 2 texaanse bollen met home made courgetteburgers (770)
T: paaseitje?

Mijn uiteindelijke lijstje voor vandaag, misschien vanavond met een huisgenoot even zwemmen voor de spierpijn!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:06

Cheetahfan schreef:
Oh mijn hemel die mega twix :')

Sannens: maar je lijstje is verder best karig dus dat kan prima toch? Zeker met het uur sporten erbij.

Ik tik net niet de 2000 kcal aan (nadat ik de hoeveelheid kaas en spekjes drastisch verminderd heb in het eten :') ). Dus daardoor heb ik het nog best ok gedaan vandaag.
Het sporten maakt het gelukkig goed voor vandaag, maar 2x in een dag kaas eten moet ik niet meer doen. :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:31

Ik heb gefaald vandaag. Maar ook dat mag getoond :') Afgesproken met een vriendin....
O: magere yoghurt met wat limo
T: Appel
L: Cranberry oat cookie (ofzo, 400 kcal)
T: Stokbrood met tapenade
A: Kip sate en een paar frietjes
Drinken: (en hier ging het mis) een halve fles passoa en een halve fles rode wijn .. verdeeld over een behoorlijke tijd

Nu heb ik spijt. Morgen maar weer gezond gaan doen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 03:11

Mooie lijstjes komen er voorbij. En ach een 'slippertje' hebben we allemaal wel is toch.. :))

En over de heftige reactie ga ik mee met Emma!

Zo.. en dan nu waarom k steeds wat minder mee las en reageerde.. we hadden t super druk. Me vriend en ik hebben een huis gekocht *\o/*
Met land stallen erf.. hij plek voor ze bedrijfje whoe! Zo blij <3
En het leuke, er staat geen muur in.. dus we kunnen alles zelf indelen en bedenken, nadeel heeeeel veel werk. Maar het voordeel daar van; hard werken en veel kcal verbranden <<)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:02

Gefeliciteerd jaimy! Gaaf project! Maar idd veel werk! Nadeel van dat harde werken is vaak wel dat eten even iets makkelijks wordt, tenminste, bij mij wel :')

Was gisteren bij de sportschool een ruime kilo kwijt, en volgens de vetmeting (die ik nog steeds met een korreltje zout neem, maar toch is een dalende lijn stiekem best fijn) was dat bijna allemaal vet.

Vandaag:
O: volk boterham met schuddebuikjes (had er trek in door dit topic :+ )
T: magere kwark
L: salade met vanalles, moet even kijken wat ik heb
T: peer
A: rijst met kipkerrie

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:55

Nee.. ik vergeet gewoon te eten := Buitendat werk k gelukkig wel door op de zaak en daar kijken ze me raar aan hoor als k patat ect eet. Jij bent toch 'het' voorbeeld? _O-
Dus denk dat dat wel goed gaat komen, beetje discipline erbij en gaan!

Ik vind die dou schuddenbuikjes zoooo lekker jammie :9

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:01

kim345 schreef:
@janine,
Een cakeblik pakken en daar laagjes in maken van chocolade, biscuit en caramel (suiker boter en gecondenseerde melk koken). Daarna in de vriezer laten afkoelen en op eenrooster overgieten met karamel. 10.000 kcal :')
[ [url=m/ezXY5o.jpg]Afbeelding[/url] ]

@cheetahfan
Ja normaal nooit last van alleen vorige week een wedstrijd gelopen waarbij ik veel te hard van tart ben gegaan. Het fietsen er naartoe vond ikt toen wel genoeg inlopen... Daarna last van gehad en zondag met lopen er weer last van gekregen. Na 7km was het weg maar gisteren bleef het. Dus nu maar echt even wachten met rennen tot de kramp/pijntjes weg zijn...

Schuddebuikjes! Hmmm. Een speculaasje verbrokkelen door de yoghurt is ook lekker

Als ik zo'n foto's zie dan is mijn eetlust eigenlijk altijd bijna terug instant over :') ik vind dat er nu nooit echt smakelijk uitzien :') doet me denken aan die nuttela cake die ze op 9gag ook eens aan het maken waren. En 10000kcal is toch echt te gek voor woorden in zo'n ding :p hoe groot/klein is het stukje dat je daarvan neemt? :D