Ninus schreef:Ik had laatst ook een paar keer hele vervelende steken Suliko, ik had het idee dat ik steeds wat lucht binnenkreeg bij het drinken. Geen idee of het ook zo was, misschien voelde het psychisch zo, maar sindsdien drink ik rustiger en ben ik het kwijt. Ik kon dan echt niet meer verder rennen, heel vervelend.
Ook heel vervelend! Ik had beide keren onderweg niet gedronken, dus dat was het bij mij in ieder geval niet. Ik heb sowieso het idee dat zodra zo'n steek opkomt, het al heel snel psychisch wordt, je gaat erop focussen en dan ga je al dingen forceren of anders doen, waardoor het alleen maar erger wordt.
Ademhalingsoefeningen hielpen ook totaal niet, maakte het zelfs erger volgens mij, terwijl bij rustig door rennen het uiteindelijk wel wegging.
Lies_sparkle, ik heb ook 3x eerder onsuccesvol hardlopen opgebouwd naar 5 km de afgelopen 4. Ging allemaal moeilijk en met veel fysieke ongemakken. Het is dat ik gewoon echt heel graag wilde hardlopen en nu is het wel gelukt én ben ik fanatiek.
Suusje, jaa wat een fantastisch weer hadden jullie! Echt een lenteloop. Wat leuk dat je kinderen ook meededen. Mooi tempo ook! Wel interessant dat je hartslag zoveel lager ligt bij je 2e loop, ondanks hetzelfde tempo bijna. Zit dat dan toch in mindset? Mijn hartslag ligt bij evenementen ook hoger, gezonde spanning denk ik dan maar?
Emma, garmin schijnt vrij accuraat te zijn, je kan ook een hoge VO2 max geërfd hebben.
Leonie, je zei inderdaad bijna, maar ik ging daar juist op aan, want als jij je bijna een sukkel voelt bij een HM, hoe moeten mensen die naar 10 of 5 km toe werken zich dan voelen?
Maar ik snap ook dat je het niet zo serieus bedoelde.
Ik heb me net aangemeld voor de Haute Ardenne Ultra Trail Festival op 22 en 23 juni
Op zaterdag 20 kilometer met 800 hoogtemeters en zondag 15 kilometer met 600 hoogtemeters. Gaat pittig worden, maar ik vind klimmen leuk en gaat me ook goed af. Ik ga samen met een stalgenoot/vriendin die kant op, zij is ook helemaal verslingerd geraakt aan trailrunnen sinds kort. In mei gaan we 2 dagen de Koning van Spanje trail lopen in Gulpen (18 en 11 km) en de 21 km Stuwwalloop in Oosterbeek, dus dat wordt ook lekker klimmen!
En ik ben voorzichtig het ultieme doel voor dit jaar aan het vormen, de Lage Vuursche Ultra van 50 km op 26 oktober.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.