Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 07:18

Fijn dat je je wat beter voelt @BeFunny. Maar naar van die onzekerheid rondom je borstbeen, hopelijk komt daar gauw uitsluitsel over en kun je weer rustig gaan opbouwen met hardlopen.

In ieder geval fijn om wat van je te lezen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 07:29

Wat een toffe foto iirrssjjee! Rob maakt altijd mooie foto's.

IiSunshine bedankt voor het compliment :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:32

@iirrssjjee Mooie tijd hebben jullie neergezet! Bizar dat jullie bijna aangereden zijn zeg. Behoorlijk asociaal van die persoon. En ook wel slecht van de organisatie dat bij de finish alles op was. Jullie hebben gezien het tempo toch niet bepaald achteraan gelopen lijkt mij.

@ Marije_jiplover: leuk dat je samen met je paard kan lopen. Dat ga ik hier niet proberen. Mijn paard heeft een compleet ander tempo dan mij met haar lange stelten :+

@Supervixen: Ziet er uit als een mooie omgeving om te lopen zeg! netjes dat je ondanks je nog niet helemaal bent opgeknapt bent nog 21.1 km hebt kunnen lopen!

@ iiShunshine: genieten is het belangrijkste toch :D Ik vind het ook wel lastig hoor als ik de afstanden en km's van de andere overal zie. Mijn lijf moet rustig aan doen maar mijn hoofd wil veel meer.

@ BeFunny: fijn dat je weer wat kan lopen en dat je je beter voelt.

@ judenjul: sterkte met je zoon :knuffel:

@ leonie87: Hartslag is voor iedereen echt heel persoonlijk. Mijn hartslag blijft juist altijd vrij hoog. Ookal loop ik op een tempo dat ik makkelijk kan praten. De hartslagzones in de Garmin app kloppen voor mij volgens mij ook totaal niet. Qua tempo voor de halve heb ik geen tips voor je. Zover ben ik zelf nog niet.

Om terug te komen op de vraag van de VO2max, volgens mijn Garmin is die 47 met 29 jaar. Wel pas weer sinds begin deze maand het hardlopen opgepakt.

Gisteren weer een rondje van 5km gemaakt. Weer een aantal meter verder dan de afgelopen rondjes. De eerste 3 km gingen heel goed. Om niet teveel van mijn benen te vragen na 3km even een wandelpauze van een halve km ingelast en daarna weer gaan hardlopen. Helaas kwam ik er na mijn wandelpauze gewoon niet meer goed in en zag ik mijn hartslag ineens naar 175 schieten terwijl die voor mijn wandelpauze constant op 155-160 bleef. Ik snapte even niet hoe dat kon. Nu even enkele dagen rust gezien ik toch mijn benen wel wat voel.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:39

Owjoh 43 al :Y) Ik dacht ook jonger!
4x zoveel lopen en dan ook nog kracht :') waar haal je de tijd vandaan! respect hoor. Als je het niet leuk vind is misschien bootcampen ofzo ook iets voor jou? Alleen aan d gewichten hangen is ook niet helemaal mijn ding.

Super tof is dat he Sunshine? Dat je niet vansporten houden, tot je het gaat doen. Je voelt je fitter, energieker en het is gewoon leuk/lekker om buiten te zijn en je vooruitgang te zien. Ook behoorlijke vo2 volgens mij dan?

ah leuk is dat irissssjjeeee (kunnen we iets bedenken op al die irissen :7 ) ) dat je de fotograaf kent en dus leuke foto's er aan over houd! Fel shirt is wel goede tip hahaha.
Gelukkig dat ze het water wel opgelost hadden want dat kan echt niet hoor.

Lv gewoon lekker rustig opbouwen dan komt het wel goed. Stoppen is niet altijd fijn voor je lijf om de een of andere redenen. Geen idee waarom niet.
Mijn zones op mijn horloge zijn ingesteld nav SMO dus die kloppen wel als het goed is. :o )

Wat betreft tempo voor de halve. Thx voor de tips. Het ding is dat als ik in de eerste 10km 5:10 of 5:15 ga lopen, dan haal ik dat nooit meer terug. Na 5 km even kijken is misschien ook nog wel goede optie!
Iets in mij zegt dat met nu een rust week, goed eten en de rush van de wedstrijd, ik die 1:45 echt in beeld zou moeten kunnen krijgen. Maar het is pas mijn 2de halve marathon ooit (na 5 jaar) en ik heb eigenlijk maar 2 maandjes echt getraind dus ga ik het risico nemen dat ik stuk loop? :')
Ik kan redelijk goed actief herstellen en zou dan normaliter hooguit afzakken naar 5:15/5:30.
Hardlopen was voor de rust en de ontspanning toch? Denk dat ik gewoon moet zien hoe het gaat en hoe ik me voel.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:40

ieris, wat een ontzettend knap tempo bij een echte trail trail en zelfs de laatste 10 km voor je gevoel rustig gedaan! :D

iirrssjjee, gefeliciteerd met je pr! Heel netjes gelopen, echt super dat je aan het einde nog kan versnellen.
Wat bizar dat jullie bijna zijn aangereden! En slecht dat er geen water of fruit meer was, daar betaal je zo'n event ook voor. Maar goed, hopelijk kunnen jullie nog lang nagenieten van zo'n lekkere loop!

Supervixen, ah wat fijn dat het weer de goede kant op gaat! Hopelijk blijft het nu echt in een stijgende lijn en kan je weer vooruit plannen. En wat een cadeautje, die kraanvogels! Ik heb ze wel eens gezien, maar zo'n grote groep, prachtig!

Tiggs, fijn dat je duidelijkheid en handvatten hebt gekregen! En heel herkenbaar, als ik niet sport dan loopt mijn hoofd over in het dagelijks leven. :')

Marije_jiplover, balen van je voet, maar wel leuk dat je samen met je pony kon rennen!

iiSunshine, ah joh, niets aantrekken van wat anderen doen! Dan kan het altijd beter en zo kijken er vast ook weer mensen naar jou. Gewoon lekker genieten!

BeFunny, jeetje, wat een molen zit je in! Wel fijn om te lezen dat je je beter voelt en weer rustig kan gaan opbouwen. :(:)

judenjul, sterkte met je zoon! :(:)

leone87, jeetje wat een tempo! En grappig, mijn doel voor mijn eerste HM is juist met energie over de finish komen en minder met een tijdsdoel bezig zijn. Wat SV oppert klinkt wel goed, de eerste helft wat comfortabeler en er daarna meer een wedstrijd van maken. Wat je de eerste helft rent kan je inderdaad niet meer terughalen, maar als je dan te veel geeft, is de kans dat je in de 2e helft meer terugzakt in tempo groter dan als je in het begin rustiger loopt. Lijkt mij, in ieder geval!

LV, ik begin nu pas meer vat op mijn hartslag te krijgen, toen ik begon schoot het ook af en toe alle kanten op en zat ik veel heel hoog. Gewoon lekker rennen en variëren in tempo! Dan ontdek je steeds meer hoe je lichaam werkt. :')

Ik had gister weinig tijd, maar wilde wel 10+ km lopen, dus toen ben ik voor een sneller rondje gegaan. En dat is gelukt! Al ging het begin echt ruk, na 1,5 kilometer kreeg ik weer een steek bij mijn plexus/onderste rib. Het voelt dan alsof een rib me van binnen perforeert. Ik weet ook niet of het mijn ademhaling is of dat ik misschien vlak ervoor had ontbeten. Twee keer kort gewandeld om wat ademhalingsoefeningen te doen, dat haalde niets uit, dus toen rustiger door gaan lopen. Uiteindelijk na 6 kilometer werd het gelukkig minder. Toen ben ik gaan versnellen en dat ging eigenlijk heel lekker! Al voel ik wel dat mijn HRV nog steeds ongebalanceerd is en ik nog niet helemaal fit ben, had zware benen de laatste kilometer. Wel blij met mijn hartslagzones, vooral in zone 4 en 3 gezeten, op het einde 5, maar dat is niet gek met het versnellen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn VO2 max is nu 49, ben 26 jaar. Ik hoop binnenkort in paars te belanden. :D
Mijn VO2 max is in een jaar tijd flink gestegen, van 38 naar 49. In 2022 sportte ik al wel, maar vrij onregelmatig, periodes van rustig en niet ver hardlopen en hier en daar krachttraining. Sinds afgelopen lente steeds meer gaan hardlopen en sinds mijn fietsreis deze zomer fanatiek blijven rennen, opbouwen naar langere afstanden en best wat krachttraining en intensieve trainingen ernaast. Na mijn fietsreis zat ik op 42 en met het rennen heb ik het naar 49 gebracht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:02

Wat fijn dat je er weer bent BF! Hoop snel weer mooie foto's van je te zien :knuffel:

Ziet er goed uit Suliko 8-)

Hier een Vo2max van 52 en ik ben 44 jaar. Ik loop 3 à 4 keer in de week, gemiddeld tussen de 200 en 250km per maand. Hoop het van de zomer nog iets op te schroeven in de aanloop naar de langere afstanden. Verder train ik samen met mijn man op woensdagavond bij een personal trainer, vooral gericht op een sterkere core en op vrijdagavond bootcampen we waarbij het voor mij vooral fijn is om buiten te zijn.
Verder hebben we de paarden aan huis, rijd ik 2/3 keer per week en wandel ik dagelijks met de hond.

We hebben geen kinderen, dat mag duidelijk zijn :D

Verder maakt het mij niet zoveel uit waar ik bij hoor in de Vo2max-range, zoals SV zegt is het deels erfelijk bepaald en hoeft het geen doel op zich te zijn. Ik geniet samen met mijn man van het hardlopen, we ontmoeten leuke mensen en ik heb het met mijn drukke baan ook nodig om mijn hoofd leeg te lopen. Mijn waarden zijn daarbij wel belangrijk, maar niet leidend, het gaat er om hoe ik me voel en ik wil graag 'heel' blijven. Ik loop overigens al sinds 2007, heel lang heb ik 3 keer in de week tussen de 5 en de 10 gelopen, pas sinds begin '22 de afstanden aan het opvoeren.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:17

Heerlijk en ook knap hoeveel jij sport Ninus! Hoe was je rondje zeedijk, nog veel last van de wind?
En hoe ziet jou week nu voor de marathon eruit? Vooral rust denk ik? Heb je nog een bepaald doel voor de marathon?

Wel interessant dat je voor zoveel jaren dezelfde afstanden gelopen hebt, terwijl je volgens mij best een gedreven persoon bent als je zoveel sport en een drukke baan hebt. Wat maakte dat je de afstanden ging opvoeren?

Ik vind mijn VO2 max vooral een mooie weergave van toename van conditie over een jaar heen. Maar ik zie het verder niet als doel inderdaad, meer iets wat op de achtergrond meeloopt, al wil ik wel heel graag in paars belanden, haha.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 12:38

Leonie bootcamp lijkt me ook helemaal niks. Ik wil sowieso niet vast zitten aan iets dat 'moet' op een vast tijdstip in de week.

Mooie getallen bij iedereen zeg! Allemaal fitte en gemotiveerde mensen hier.

Lekker loopje Suliko. Vervelend, die steken! Heb je dat vaker?

Ik hou me verder niet bezig met mijn VO2max of het verbeteren ervan.

Ninus wat doe je veel zeg. Dat je nog tijd hebt om erbij te werken :+ .

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:07

Hahaha ik doe ook echt niks met die VO2 max verder. Het is alleen mijn enige verklaring waarom mijn hartslag zo laag blijft (of dat dit klopt weet ik niet). Ook met de run van gister dat ik echt denk ik kan niet meer, raak ik het rood niet aan. Even teruggekeken naar mijn coopertest die ik laatst voor de grap gedaan had waarbij ik echt echt hijgend en puffend rondliep. 1% in het rood. Ik kom gewoon amper in zone 5.

Idd hele fitte mensen hier! Leuk om te zien. Met alle afstanden die sommige doen voel ik me bijne een sukkeltje met mijn halve marathon :') :+

Mooi om te zien hoe die van jou opbouwt Suliko! Wel gewoon leuk om te zien.
Wel vervelend van die steken. Je zou idd denken even goed laag ademhalen en dan zakt het weg.
Ja zo heeft iedereen zijn doelen natuurlijk. Ik ben sowieso wel competitief ingesteld. Wil altijd het maximale eruit halen.

Wat een afstanden Ninus! :wow: Dat gaat mij bij lange na niet lukken. Wel lekker die afwisseling af en toe.
Kinderen, niet aan beginnen, zijn echte handenbindertjes }> |

@Sv als het je niet ligt, zeker niet aan beginnen dan! Ik vind het echt een leuke manier om mijn krachttraining erbij te doen maar ja als het je niet ligt moet je er ver van weg blijven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:10

Niemand is hier een sukkeltje, ook als je nog niet eens 5km loopt.
Ieder is goed bezig met bewegen in dit topic *insert arm met spierbal smiley*.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:26

SV, ik had het laatst ook die steken, bij een 5 km ren en toen ging het ook niet over, heel erg irritant. Het enige dat ik kan bedenken is misschien mijn ongebalanceerde hrv of te hoge stress, dat mijn ademhaling dan net niet lekker gaat ofzo? Maar dat is helemaal uit mijn duim gezogen. _O-
Ik was nu al heel blij dat het vanzelf over ging terwijl ik bleef rennen, alleen comfortabel is het niet.

Leonie, ja hé, die opbouw vind ik ook leuk om te zien! Ik voel de progressie fysiek ook wel, maar best fijn dat hij ook in data uit te drukken is. Ik heb zelf ook de indruk dat mijn hartslag lager blijft, nu mijn VO2 max hoger is. Ik ken het fanatieke wel, dat heb ik ook, maar er is ook altijd een stemmetje dat roept dat ik niet te hard moet gaan. _O- Ik ben gewoon zo bang dat ik een keer een fikse blessure oploop en dan eruit lig, ik weet niet hoe ik mentaal mezelf bij elkaar moet houden zonder intensief te sporten. :')

Ik vind ook iedereen die zijn hardloopschoenen aantrekt en op weg gaat, al is het maar voor 5 min rennen, hartstikke goed bezig. Ik mis nu ook een spierbalsmiley. Alles wat men niet zit, is top. +:)+
Van vergelijken wordt niemand blijer, maar inspiratie op doen geeft wel motivatie!

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:31

Ik had laatst ook een paar keer hele vervelende steken Suliko, ik had het idee dat ik steeds wat lucht binnenkreeg bij het drinken. Geen idee of het ook zo was, misschien voelde het psychisch zo, maar sindsdien drink ik rustiger en ben ik het kwijt. Ik kon dan echt niet meer verder rennen, heel vervelend.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:35

En verder moet iedereen lekker op zijn of haar eigen niveau bezig zijn, het één is niet beter dan het ander. Ik heb gisteren heerlijk 12km 'gesnoozed' op 6:00 pkm, voor een ander zou het misschien een pittige workout zijn. Dat zegt hooguit iets over het feit dat ik al best lang loop, maar ik ben alles behalve een fitgirl en zal dat ook nooit worden, gelukkig is dat mijn doel ook niet.

Ja dat werken is altijd weer jammer SV :+ Fijn dat het voor mij ook zo naast de deur is := Ik denk er wel eens aan om minder te gaan werken, maar in mijn huidige functie gaat dat gewoon niet lukken.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:38

Jij doet ook veel zeg Ninus!

En voor iedereen, inderdaad, alles wat je doet is al super :D . De meest fanatieke mensen hier, zijn ooit ook ergens begonnen. Ik weet mijn eerste keer hardlopen ook nog wel. Dat was niet echt het grootste succesnummer :+

Alles wat je doet is al meer dan alle mensen die op de bank zitten.

Ik was gister even lekker aan het wandelen in Brabant en daar waren ook erg veel hardlopers, die liepen blijkbaar allemaal een halve marathon over de Loonse en Drunense duinen, dat is ook wel heel tof zeg. Al moest ik er gister even niet aan denken, na mijn eigen zaterdag.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:40

Zo, weer even bijgelezen. Het was een mooi hardloopweekend zag ik. Alleen voor SV iets minder, wel fijn dat het zondag "lekker" ging. Ben benieuwd of er wat uit je bloed naar voren komt als je die nog laat testen. Echt vervelend dat je zo lang aan het kwakkelen bent, zijn er veel in mijn omgeving die soortgelijke klachten houden. Hopelijk houd je stijgende lijn aan SV. *\o/*

Las iets over vo2max, die van mij is op mijn horloge 46 en gemeten op 44,2 tijdens de test. Ik heb op mijn horloge eens de 48 voorbijzien komen maar verder doe ik daar eigenlijk niets mee. Naast 3 x per week hardlopen sport ik ook nog 2x in de week bij de club, combinatie van cardio/kracht, vandaag bijvoorbeeld de 24.1 work-out van de crossfit open gedaan. In combinatie met werk en gezin vind ik dat prima, soms nog wel eens "teveel" om allemaal te plannen en rond te krijgen zonder schuldgevoel.

suliko schreef:
Ik vind ook iedereen die zijn hardloopschoenen aantrekt en op weg gaat, al is het maar voor 5 min rennen, hartstikke goed bezig. Ik mis nu ook een spierbalsmiley. Alles wat men niet zit, is top. +:)+
Van vergelijken wordt niemand blijer, maar inspiratie op doen geeft wel motivatie!

Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Wij zijn stuk voor stuk allemaal goed bezig!

Ik las nog iets over een tijd voor een HM, weet niet meer bij wie :Y) , Garmin geeft bij mij suggesties wat ik zou kunnen halen. Niet dat ik dat ooit gehaald heb, maar dan heb je voor jezelf misschien een idee. Zoals nu staat er voor mij bij de marathon een tijd van 4.06.59 (vooral die 1 seconden onder de 4.07 vind ik leuk) , dat ga ik zeker niet redden. Maar wel een leuk idee om een keer naar toe te trainen/proberen.

Zaterdag de Lenteloop gelopen in een heerlijk zonnetje. Was een mooi afwisselend parcours. De kinderen deden mee met de kidsrun, zo leuk om te zien hoe fanatiek/beter ze worden nu we dit wat vaker doen.

Zondag 10 km rustig op lage harstslag uitgelopen, met bijna dezelfde tijd gemiddeld als zaterdag. Maar daar lag mijn hartslag een stuk hoger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:02

iirrssjjee, haha wat een leuk verhaal zo van fotograaf rob. dat zijn altijd leuke momenten. inderdaad mooie foto.

LV19952, lekker aan het opbouwen lees ik. als ik tussendoor ga wandelen kom ik er ook altijd lastig weer in. ik ga liever heeeeel langzaam dribbelen dan echt weer die overgang maken. hoe dat zit met je hartslag geen idee.

leonie, ja dat voelt zeker heel fijn. de vo2max ook erg tevreden mee idd! vooral icm een goede HRV, voel ik me top fit! qua advies kan ik je dat niet echt geven maar als ik het zo lees kun jij volgens mij heel goed voelen wat je nodig hebt. succes!

dank je suliko <3 lekker tempo op de 10 gelopen, netjes hoor! mooi grafiekje van je vo2max ook. en idd mooie treffende woorden, helemaal eens!

suusje, lekker gelopen zo te lezen en mooie grafiekjes. is dat bijzonder of normaal dat je hartslag zo ‘veel’ verschilt in 1 dag tijd op hetzelfde tempo?

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:04

Ik denk dat de VO2max die garmin aangeeft ook niet altijd klopt want bij mij geeft hij 44 aan. Terwijl ik momenteel 3x8min op 8min/km tempo loop. Denk niet dat ik zo'n hoge VO2max zou moeten hebben :=

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:09

Ik zei ook "bijna he" :o ben het met jullie eens, iedereen die van de bank af komt, doet het goed! En of dat nou hardlopen is of wandelen of fietsen of wat dan ook, zolang je maar beetje in beweging blijft.

Suliko, ja en dat stemmetje wil ik eigenlijk altijd proberen weg te drukken }> maar dat lukt lang niet altijd. Blessures ben ik ook altijd bang voor hoor. Stilzitten is ook mijn hobby niet.

@ lies ja gister was de hlave van drunen. Collega van mijn man heeft hem uitgelopen op 1:16 :wow: dat is 3:38 km/h.... echt niet normaal.

Ik zal die functie in mijn garmin wel weer niet hebben voor die suggestie. :+ De volgende keer neem ik een runner ipv active.

Goed dat het leuk was Suusje! Dat jij dan de volgende dag gewoon weer gaat hahaha. Leuk dat kids er ook plezier in hebben. Op welke leeftijd ben je ermee begonnen?

@Emma kan dus zijn dat je dat van nature gewoon hebt. En als je echt gaat trainen wordt die dan dus gewoon nog hoger.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 19:41

Ninus schreef:
Ik had laatst ook een paar keer hele vervelende steken Suliko, ik had het idee dat ik steeds wat lucht binnenkreeg bij het drinken. Geen idee of het ook zo was, misschien voelde het psychisch zo, maar sindsdien drink ik rustiger en ben ik het kwijt. Ik kon dan echt niet meer verder rennen, heel vervelend.

Ook heel vervelend! Ik had beide keren onderweg niet gedronken, dus dat was het bij mij in ieder geval niet. Ik heb sowieso het idee dat zodra zo'n steek opkomt, het al heel snel psychisch wordt, je gaat erop focussen en dan ga je al dingen forceren of anders doen, waardoor het alleen maar erger wordt. :') Ademhalingsoefeningen hielpen ook totaal niet, maakte het zelfs erger volgens mij, terwijl bij rustig door rennen het uiteindelijk wel wegging.

Lies_sparkle, ik heb ook 3x eerder onsuccesvol hardlopen opgebouwd naar 5 km de afgelopen 4. Ging allemaal moeilijk en met veel fysieke ongemakken. Het is dat ik gewoon echt heel graag wilde hardlopen en nu is het wel gelukt én ben ik fanatiek.

Suusje, jaa wat een fantastisch weer hadden jullie! Echt een lenteloop. Wat leuk dat je kinderen ook meededen. Mooi tempo ook! Wel interessant dat je hartslag zoveel lager ligt bij je 2e loop, ondanks hetzelfde tempo bijna. Zit dat dan toch in mindset? Mijn hartslag ligt bij evenementen ook hoger, gezonde spanning denk ik dan maar? :')

Emma, garmin schijnt vrij accuraat te zijn, je kan ook een hoge VO2 max geërfd hebben. :)

Leonie, je zei inderdaad bijna, maar ik ging daar juist op aan, want als jij je bijna een sukkel voelt bij een HM, hoe moeten mensen die naar 10 of 5 km toe werken zich dan voelen? :+ Maar ik snap ook dat je het niet zo serieus bedoelde. :j

Ik heb me net aangemeld voor de Haute Ardenne Ultra Trail Festival op 22 en 23 juni *\o/*
Op zaterdag 20 kilometer met 800 hoogtemeters en zondag 15 kilometer met 600 hoogtemeters. Gaat pittig worden, maar ik vind klimmen leuk en gaat me ook goed af. Ik ga samen met een stalgenoot/vriendin die kant op, zij is ook helemaal verslingerd geraakt aan trailrunnen sinds kort. In mei gaan we 2 dagen de Koning van Spanje trail lopen in Gulpen (18 en 11 km) en de 21 km Stuwwalloop in Oosterbeek, dus dat wordt ook lekker klimmen!

En ik ben voorzichtig het ultieme doel voor dit jaar aan het vormen, de Lage Vuursche Ultra van 50 km op 26 oktober. :o
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan. :') :=

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:00

Dit was het moment dat Rob (de fotograaf) riep; hèhè daar zijn jullie eindelijk!

Je ziet mijn man echt van; ja hee, hallo (grappend) en ik die in een deuk ligt.

Afbeelding

We moesten nog iets van 500m op dit punt en toen ben ik dus nog even gaan aanzetten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 20:21

Suliko wat heb je mooie plannen! Hopelijk lukt het allemaal. De ardennen zijn geweldig.

En heerlijke foto hierboven.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 07:54

Irisje gefeliciteerd met het uitlopen van de halve marathon, leuke foto!
Wel even schrikken dat jullie bijna aangereden werden.
Gelukkig met de schrik vrijgekomen, en een mooie medaille gekregen!

SV, wat een mooie route heb je gelopen! En dan die groep kraanvogels tegenkomen, wat gaaf zeg! Hoop dat je echt snel weer de oude bent!

Suliko, nog gefeliciteerd met je Krav magna examen!
Vervelend van die steken, lijkt me niks aan.
Wel leuk om te horen dat het verder zo lekker gaat, en je mooie plannen hebt!
Ardennen klinken echt heel gaaf!
Die stuwwalloop wil ik misschien ook gaan doen, ziet er leuk uit.
Ik heb de week erna de Groesbeekse looptour, die is ook behoorlijk pittig!

Ninus, ik heb ook echt veel respect voor wat jij allemaal doet naast een volledige werk week! Zou het je niet nadoen hoor.
En zeker waar, iedereen geniet van het lopen op zijn eigen manier en tempo!

Leonie, dat is wel een behoorlijk snel tempo, waar je de halve marathon mee wilt gaan lopen! Ik zou ook in het begin iets rustiger gaan, zodat je aan het eind nog wat over hebt.
Ik ben trouwens 46, en mijn Garmin vo2max is 52, maar van de echte inspannings test is het 48. Garmin is sowieso vaak nogal positief, ook wat betreft de race prognoses, die kan ik echt niet halen!

LV, mooi rondje gemaakt! Goed dat je rustig aan doet!

Be funny, leuk dat je weer probeert op te bouwen! Sterkte met alles, hoop dat het allemaal goed blijft gaan.

Ik ben ook al een beetje aan het plannen voor na de marathon van Rotterdam.
Ik zou heel graag nog eens een mooie 50km trail lopen, de zevenheuvelen trail waar ik vorig jaar 42km liep, had ook een afstand van 56km, en ik dacht er over om me dit jaar daarvoor in te schrijven.
Maar nu kreeg ik laatst een email, dat ze de 56, verandert hebben naar 60km :wow:
En dat klinkt meteen weer als heel erg veel meer, zeker met de meer dan 1500 hoogte meters die er in zitten.
Ik vind het wel supergaaf om daar te lopen, omdat ik de omgeving goed ken, en daar veel heb paardgereden.
Maar ik twijfel nog een beetje over de afstand.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:40

Hoeveel weken zitten daartussen? Als in, heb je tijd om te herstellen en dan nog je kracht en duur iets te verbeteren?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 10:47

Bonjour :wave:

Na een hele poos te schitteren in afwezigheid, wil ik weer hier komen meelezen/ meeposten.

Geloof dat er een hoop nieuwe mensen bij gekomen zijn sinds ik een pauze nam uit het topic. :)

Anyway, ik heb er dus een poosje uot gelegen qua hardlopen, toen ik halverwege mijn training voor de marathon in Berlijn ineens nog geen 5 km meer fatsoenlijk kon lopen.

Sinds een aantal weken ben ik het lopen weer aan het oppakken, zonder specifiek schema en zonder doeltempo. Gewoon lekker lopen en conditie terug opbouwen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 13:04

Yeey gezellig Sherivey!

Ieris die 60 kun jij, je hebt zoveel talent!