Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


BigOne
Berichten: 38690
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:04

Brainless schreef:
bigone schreef:
De eerste word ingenomen dus ja, je moet weer een nieuwe invullen. En opletten dat je aankruist dat ze mogen weten dat je je prik hebt gehad, dan kun je vanaf volgende week de app gebruiken mits je dat wil.

Zowel ik, mijn man en vriendin (3 verschillende locaties) hebben hem gewoon meegekregen.

Zie mijn uitleg , waarschijnlijk het verschil tussen vaccineren via huisarts en ggd .

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:04

Ik ben ook bij de huisarts gevaccineerd en moest het formulier meenemen en goed bewaren omdat ik het nodig heb bij de tweede prik.
Mijn eerste prik staat na ruim 2 maanden eindelijk bij mijnrivm.

BigOne
Berichten: 38690
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:05

Morrie schreef:
Ik ben ook bij de huisarts gevaccineerd en moest het formulier meenemen en goed bewaren omdat ik het nodig heb bij de tweede prik.
Mijn eerste prik staat na ruim 2 maanden eindelijk bij mijnrivm.

Wij kregen direct een nieuw formulier mee om de volgende keer weer in te vullen en de eerste werd ingenomen.

BigOne
Berichten: 38690
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:11

Vayo schreef:
Sheran schreef:
Ben benieuwd wanneer zij allemaal aan de beurt zijn :) maar in ieder geval fijn dat de afspraken staan. Ik hoop dat ze snel door kunnen gaan met 12+.


Ik ben benieuwd of gezonde kinderen in aanmerking gaan komen voor een vaccinatie. Ik verwacht dat weinig ouders hun kinderen laten vaccineren. Wij hebben besloten het niet te doen. Corona is voor gezonde kinderen nauwelijks gevaarlijk en dan wegen in mijn ogen de (lange termijn) risico´s van een vaccinatie daar niet tegen op.
Ik ben er zelf op tegen op kinderen te laten vaccineren om daar anderen mee te beschermen. De vaccinaties die mijn kinderen krijgen moeten daadwerkelijk iets bijdragen aan de gezondheid/bescherming van mijn kind zelf.

Het artsen corona collectief bestaande uit ruim 1.500 BIG-geregistreerde artsen en medisch professionals, zijn er ook enorm op tegen en hebben een brandbrief gestuurd naar de Tweede Kamer.

RIVM-topman Jaap van Dissel stelde dat de vaccinatie bij kinderen helpt om het zogenoemde R-getal te verlagen. Het Artsen Covid Collectief verwijst naar een artikel van Het Parool, waarin epidemioloog en kinderarts dr. Patricia Bruijning (UMC Utrecht) deze uitspraak van Van Dissel bekritiseert „Je moet kinderen vaccineren als dat voor henzelf voldoende nut heeft, niet enkel omdat het de R-waarde onder de 1 houdt”, stelde zij. Het Artsen Collectief sluit zich aan bij de uitspraak van Bruijning. „Laten we geen gok nemen met onze kinderen om de R-waarde onder de 1 te houden”, benadrukt de organisatie in de brandbrief. Volgens hen heeft het kind zelf niet direct baat bij een vaccinatie. „Laten we hen niet als ‘schild’ gebruiken. Wij moeten onze kinderen beschermen, en hun lichamelijke integriteit niet opofferen voor volwassenen”, aldus het collectief.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... -kinderen/




https://m.leidschdagblad.nl/cnt/dmf2021 ... um=organic

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:13

Mijn formulier werd ook ingenomen door de ggd, ik heb een nieuwe meegekregen

Het artsen collectief vind ik discutabel omdat “mijn” cosmetisch arts ernaar verwees , en in dezelfde zin zei dat iedereen die zich liet vaccineren over uiterlijk 2 jaar zou overlijden .. daarna nam ik iig niets meer serieus..

Geldt dat voor die baby vaccins trouwens ook? Lichamelijke integriteit? (Is dat dktp?)

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:18

Vayo schreef:
Ik ben er zelf op tegen op kinderen te laten vaccineren om daar anderen mee te beschermen. De vaccinaties die mijn kinderen krijgen moeten daadwerkelijk iets bijdragen aan de gezondheid/bescherming van mijn kind zelf.

Tja.. in ons gezin hebben 2 van de 5 personen een auto-immuunziekte.
Dus 2 kinderen zullen dan geënt worden om de andere 2 personen thuis beter te beschermen.
Ook zodat ze straks weer makkelijker naar andere kunnen die in de risicogroep vallen.

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:57

Bij mij werd het eerste ingenomen, maar ik had geen nieuwe meegekregen. Beide vergeten? Ik heb mijn man er dus maar twee mee laten nemen toen hij een dag later ging.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:38

De kindervaccinaties uit het Rijksvaccinatieprogramma zijn allemaal bedoeld om het kind te beschermen tegen ziektes die veel risico vormen voor het kind zelf.

Als je kijkt naar de besmettingen onder kinderen zie je voornamelijk dat het grootste deel amper tot niet ziek er van is. Een heel deel heeft niet eens klachten. Hier in de omgeving ook veel besmettingen onder kinderen en een deel had zelfs geen symptomen. Het zou best eens kunnen dat het niet eens duidelijk is hoeveel kinderen positief zijn geweest op corona. Als je niet hebt laten testen en je hebt geen klachten, kan het zo zijn dat je het helemaal niet opmerkt.

Laat ze eerst maar eens goed onderzoeken welk percentage kinderen langdurige of misschien wel blijvende klachten houdt. Persoonlijk heb ik het idee dat dat enorm laag is en dan weegt het voor mij persoonlijk niet op tegen het risico van de vaccinatie. Helemaal niet met deze dalende cijfers. Ik heb vooral het idee dat kinderen gevaccineerd worden om de algehele vaccinatiegraad verder omhoog te krikken.

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:38

tienus63 schreef:
Tot nu toe verhaal gelijk als bij mijn man.
Zijn prik was 29 mei. Moderna.
Dag of twee daarna ontstond zeurende pijn in de schouder. Eerst gewoon gevoelige prikplek.

Dag of 12 harde schijf rond de prikplek gehad. 8cm doorsnede. Dat is nu wel weggetrokken.
Zeurende pijn ondanks de diclofenac niet.


Maar hoe is het nu met de arm van je man?

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:41

Vayo schreef:
Sheran schreef:
Ben benieuwd wanneer zij allemaal aan de beurt zijn :) maar in ieder geval fijn dat de afspraken staan. Ik hoop dat ze snel door kunnen gaan met 12+.


Ik ben benieuwd of gezonde kinderen in aanmerking gaan komen voor een vaccinatie. Ik verwacht dat weinig ouders hun kinderen laten vaccineren. Wij hebben besloten het niet te doen. Corona is voor gezonde kinderen nauwelijks gevaarlijk en dan wegen in mijn ogen de (lange termijn) risico´s van een vaccinatie daar niet tegen op.
Ik ben er zelf op tegen op kinderen te laten vaccineren om daar anderen mee te beschermen. De vaccinaties die mijn kinderen krijgen moeten daadwerkelijk iets bijdragen aan de gezondheid/bescherming van mijn kind zelf.

Het artsen corona collectief bestaande uit ruim 1.500 BIG-geregistreerde artsen en medisch professionals, zijn er ook enorm op tegen en hebben een brandbrief gestuurd naar de Tweede Kamer.

RIVM-topman Jaap van Dissel stelde dat de vaccinatie bij kinderen helpt om het zogenoemde R-getal te verlagen. Het Artsen Covid Collectief verwijst naar een artikel van Het Parool, waarin epidemioloog en kinderarts dr. Patricia Bruijning (UMC Utrecht) deze uitspraak van Van Dissel bekritiseert „Je moet kinderen vaccineren als dat voor henzelf voldoende nut heeft, niet enkel omdat het de R-waarde onder de 1 houdt”, stelde zij. Het Artsen Collectief sluit zich aan bij de uitspraak van Bruijning. „Laten we geen gok nemen met onze kinderen om de R-waarde onder de 1 te houden”, benadrukt de organisatie in de brandbrief. Volgens hen heeft het kind zelf niet direct baat bij een vaccinatie. „Laten we hen niet als ‘schild’ gebruiken. Wij moeten onze kinderen beschermen, en hun lichamelijke integriteit niet opofferen voor volwassenen”, aldus het collectief.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... -kinderen/


Lastig onderwerp dit, omdat ik zelf geen kinderen heb maar voor mijn werk wel dagelijks met (veel) kinderen in aanraking kom. Prima als men hun kind niet als ‘schild’ willen gebruiken, heel begrijpelijk. Maar van mij word dan wel verwacht dat míjn lichamelijke integriteit wel zou kunnen worden opgeofferd voor het opleiden (en in sommige gevallen opvoeden) van kinderen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op mijn werk en op mijn leerlingen: lesgeven is het mooiste werk wat er is! Maar in een gemiddeld gezin zijn 2-6 kinderen. Ik (en mijn collega’s) hebben er dagelijks tussen de 20 en 30 in een lokaal.

Nogmaals, lastige discussie. Vanuit het oogpunt van het gezin vind ik het heel begrijpelijk als ouders er niet voor kiezen om te vaccineren (overigens begrijp ik het net zo goed als ouders kiezen voor wèl vaccineren). Echter zijn kinderen het grootste deel van de week met hun klasgenoten op school en vanuit dát oogpunt moet ik bekennen dat ik het wel prettig zou vinden als kinderen gevaccineerd zouden worden.

Edit: zéker als ze symptoomloos corona kunnen verspreiden.

Caresse07

Berichten: 9452
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:09

Ik kreeg mijn eerste formulier weer mee terug maar ook een nieuwe om in te vullen voor de tweede vaccinatie.

Heb zelf alleen 2 dagen een beurs gevoel in mijn arm gehad rond de prikplek, verder niks.

tienus63

Berichten: 12342
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:21

@lous, nog steeds last. Hij heeft dosering even verhoogd. Morgen weer normale dosering diclofenac.
Ik hoop wel dat het langzamerhand of nog liever rap verdwijnt.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:31

AmyII schreef:
Vayo schreef:


Ik ben benieuwd of gezonde kinderen in aanmerking gaan komen voor een vaccinatie. Ik verwacht dat weinig ouders hun kinderen laten vaccineren. Wij hebben besloten het niet te doen. Corona is voor gezonde kinderen nauwelijks gevaarlijk en dan wegen in mijn ogen de (lange termijn) risico´s van een vaccinatie daar niet tegen op.
Ik ben er zelf op tegen op kinderen te laten vaccineren om daar anderen mee te beschermen. De vaccinaties die mijn kinderen krijgen moeten daadwerkelijk iets bijdragen aan de gezondheid/bescherming van mijn kind zelf.

Het artsen corona collectief bestaande uit ruim 1.500 BIG-geregistreerde artsen en medisch professionals, zijn er ook enorm op tegen en hebben een brandbrief gestuurd naar de Tweede Kamer.

RIVM-topman Jaap van Dissel stelde dat de vaccinatie bij kinderen helpt om het zogenoemde R-getal te verlagen. Het Artsen Covid Collectief verwijst naar een artikel van Het Parool, waarin epidemioloog en kinderarts dr. Patricia Bruijning (UMC Utrecht) deze uitspraak van Van Dissel bekritiseert „Je moet kinderen vaccineren als dat voor henzelf voldoende nut heeft, niet enkel omdat het de R-waarde onder de 1 houdt”, stelde zij. Het Artsen Collectief sluit zich aan bij de uitspraak van Bruijning. „Laten we geen gok nemen met onze kinderen om de R-waarde onder de 1 te houden”, benadrukt de organisatie in de brandbrief. Volgens hen heeft het kind zelf niet direct baat bij een vaccinatie. „Laten we hen niet als ‘schild’ gebruiken. Wij moeten onze kinderen beschermen, en hun lichamelijke integriteit niet opofferen voor volwassenen”, aldus het collectief.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... -kinderen/


Lastig onderwerp dit, omdat ik zelf geen kinderen heb maar voor mijn werk wel dagelijks met (veel) kinderen in aanraking kom. Prima als men hun kind niet als ‘schild’ willen gebruiken, heel begrijpelijk. Maar van mij word dan wel verwacht dat míjn lichamelijke integriteit wel zou kunnen worden opgeofferd voor het opleiden (en in sommige gevallen opvoeden) van kinderen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op mijn werk en op mijn leerlingen: lesgeven is het mooiste werk wat er is! Maar in een gemiddeld gezin zijn 2-6 kinderen. Ik (en mijn collega’s) hebben er dagelijks tussen de 20 en 30 in een lokaal.

Nogmaals, lastige discussie. Vanuit het oogpunt van het gezin vind ik het heel begrijpelijk als ouders er niet voor kiezen om te vaccineren (overigens begrijp ik het net zo goed als ouders kiezen voor wèl vaccineren). Echter zijn kinderen het grootste deel van de week met hun klasgenoten op school en vanuit dát oogpunt moet ik bekennen dat ik het wel prettig zou vinden als kinderen gevaccineerd zouden worden.

Edit: zéker als ze symptoomloos corona kunnen verspreiden.


Dat verwacht toch niemand van jou? En jij kunt jezelf toch beschermen door jezelf te laten vaccineren?

´Maar van mij word dan wel verwacht dat míjn lichamelijke integriteit wel zou kunnen worden opgeofferd voor het opleiden (en in sommige gevallen opvoeden) van kinderen.´

Bovenstaande zou ik nooit van de leerkrachten van mijn kinderen verwachten. Zij hoeven zich helemaal niet te laten vaccineren om mijn kinderen te beschermen. Met de huidige cijfers vind ik het risico verwaarloosbaar dat ze corona oplopen én hier langdurige of blijvende klachten van ondervinden. Dat, in onze ogen, verwaarloosbaar risico nemen wij zelf. En wellicht laten we ze wel vaccineren als er meer onderzoek is gedaan en het wordt bewezen dat het risico op langdurige of blijvende klachten groter is dan het risico van het vaccin.

Zelf heb ik me wel laten vaccineren, maar voor mijn kinderen vind ik het toch wat anders. Daarbij wordt mijn 13 jarige ook nog gevaccineerd tegen HPV en hersenvliesontsteking. Ik vind het alles bij elkaar veel vaccin in zo´n opgroeiend lichaam. Dan ook nog een vaccinatie tegen een virus waar verreweg de meeste kinderen met gemak doorheen lijken fietsen, vind ik in dit stadium gewoon nog te vroeg.

En symptoomloos corona verspreiden is geen groot probleem in mijn ogen op het moment dat iedereen zich kan laten vaccineren. Je kunt jezelf beschermen door je te laten vaccineren. En we zullen moeten accepteren dat corona niet (snel) zal verdwijnen.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 23:44

Vayo schreef:
De kindervaccinaties uit het Rijksvaccinatieprogramma zijn allemaal bedoeld om het kind te beschermen tegen ziektes die veel risico vormen voor het kind zelf.

Uitzondering is rode hond.
Deze is juist ter bescherming van zwangere vrouwen.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 01:04

@Vayo: ik weet niet wat de vaccinatiebereidheid is onder mijn leerlingen, maar heel laag ligt het niet, zeker niet onder de oudere. Helaas wel meegemaakt ook dat leerlingen 5 maanden na corona nog steeds niet de oude zijn. Ja, bij de meeste gaat het goed, maar voor die kinderen is het wel heel erg vervelend.

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 06:39

Cer schreef:
Mijn formulier werd ook ingenomen door de ggd, ik heb een nieuwe meegekregen

Het artsen collectief vind ik discutabel omdat “mijn” cosmetisch arts ernaar verwees , en in dezelfde zin zei dat iedereen die zich liet vaccineren over uiterlijk 2 jaar zou overlijden .. daarna nam ik iig niets meer serieus..

Geldt dat voor die baby vaccins trouwens ook? Lichamelijke integriteit? (Is dat dktp?)


Ik vind ook dat ze schermen met 'valse professionaliteit' of wat de term daar ook voor is. Want een fysiotherapeut is ook een BIG-geregistreerd medisch professional, maar die weet natuurlijk niet per se meer over vaccins, hun werking en gevolgen dan de gemiddelde Nederlander. Een psycholoog valt er ook onder en ga zo maar door.

Een zwaktebod dus, imo.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:29

Sheran schreef:
@Vayo: ik weet niet wat de vaccinatiebereidheid is onder mijn leerlingen, maar heel laag ligt het niet, zeker niet onder de oudere. Helaas wel meegemaakt ook dat leerlingen 5 maanden na corona nog steeds niet de oude zijn. Ja, bij de meeste gaat het goed, maar voor die kinderen is het wel heel erg vervelend.

Hier geen leerlingen met restklachten, alleen maar verkoudheden maar toch willen ze zelf wel graag ingeënt worden. Hoe dat dan met de mening van de ouders staat weet ik niet. Dit gaat dan om klas 2 en 3.
Ik ben dus wel benieuwd hoe dat straks gaat, ouders mogen hier de keuze maken en de vaccinatie bereidheid is zeker in de wijk waar ik werk niet heel hoog.

Hier mag ik maandag voor de tweede en m’n vader vandaag.
Alleen m’n vriend dan pas 1 juli z’n eerste.

mysa

Berichten: 10652
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:53

Lous schreef:
tienus63 schreef:
Tot nu toe verhaal gelijk als bij mijn man.
Zijn prik was 29 mei. Moderna.
Dag of twee daarna ontstond zeurende pijn in de schouder. Eerst gewoon gevoelige prikplek.

Dag of 12 harde schijf rond de prikplek gehad. 8cm doorsnede. Dat is nu wel weggetrokken.
Zeurende pijn ondanks de diclofenac niet.


Maar hoe is het nu met de arm van je man?


Afgezien van de harde schijf op de prikplek, heb ik hetzelfde gehad na de griepprik van afgelopen najaar. Heeft twee maanden geduurd tot de ergste pijn wegtrok maar pas na zes maanden was het vrijwel over. Heel gek en vervelend. Nooit eerder gehad, krijg die griepprik al jaren.

Majabeestje
Berichten: 3842
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:04

Ik hoor ook van veel kinderen met restklachten in mijn omgeving. Ik zou mijn kinderen dan ook zeker laten vaccineren. Heb er vertrouwen in dat als de wetenschap aangeeft dat het veilig is, dat ook zo is.
Dat artsencollectief neem ik totaal niet serieus. Een groep professionals als tandartsen, huisartsen, fysiotherapeuten zijn niet kundig genoeg om te adviseren over virussen en vaccins.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:53

Zo de eerste Pfizer zit er in, nu braaf een kwartier op een stoeltje en dan weer naar huis.

Keurig geprikt, werd gevraagd welke arm ik wou. Niets gevoeld qua scherp gevoel of inspuiten. Alleen wat druk maar niet meer dan een vinger die op je arm ligt.

Kreeg een nieuwe vragenlijst mee voor de tweede. De vragen zijn gelijk maar er tijdslijn er op niet.
De eerste vraag was of je positief getest was in 2 weken voor de vaccinatie, op de nieuwe lijst staat daar 8 weken.

Eind juli mag ik voor prik twee.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:56

2003 mag!

anjali
Berichten: 15421
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 11:51

Lous schreef:
tienus63 schreef:
Tot nu toe verhaal gelijk als bij mijn man.
Zijn prik was 29 mei. Moderna.
Dag of twee daarna ontstond zeurende pijn in de schouder. Eerst gewoon gevoelige prikplek.

Dag of 12 harde schijf rond de prikplek gehad. 8cm doorsnede. Dat is nu wel weggetrokken.
Zeurende pijn ondanks de diclofenac niet.


Maar hoe is het nu met de arm van je man?

Ik heb meer ervaring met het vaccineren van paarden. Dan is het ook zo dat sommigen een bult krijgen op de prikplek,en sommigen stijfheid.Het wordt dan toch ook aangeraden een aantal dagen niet te rijden.Toch trekt dit altijd weer weg.Ik heb zelf nu 2 keer Pfizer gehad en bij de tweede ook iets meer last van mijn arm dan de eerste keer.Ik denk dat dat ligt aan waar de naald erin gaat? Verder heb ik geen klachten,ik had de dag na de spuit zelfs een rustdag ingelast maar dat bleek helemaal niet nodig,ik voelde me best.

tienus63

Berichten: 12342
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:46

Eergisteren zelf mijn tweede Pfizer gehad.
Veel minder stijve arm gehad dan de eerste keer.
Ook niet zoals bij de eerste sloerig van geweest.
Alleen maar het gevoel alsof ik mijn bovenarm flink gestoten had.

_Lorette_

Berichten: 12136
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 17:58

https://www.destentor.nl/regio/tweede-p ... ~a7a1c54b/

Door dit artikel ben ik juist wat huiverig voor de 2e. Die valt in mijn vakantie en ik zie helemaal gebeuren dat ik er een paar dagen beroerd van ben. Aan de andere kant wil ik graag gevaccineerd zijn. Dus ik ben wel benieuwd wat jullie ervaren aan bijwerkingen.

BigOne
Berichten: 38690
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:11

Het is een algemeen iets, zwager was zeer ziek van eerste Pfizer en tweede geen centje pijn .