Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:36

Coby schreef:
opisop_shop schreef:
Wij kregen vanavond bericht dat de kinderen morgen ijs/sneeuwvrij hebben ivm code oranje.
Ook geen online les.

Wij zijn ook dicht. En na omschakeling fysiek moeten wij morgen weer online...
Dit terwijl ik dit weekend net de computer weer naar school heb gebracht :+
Hele slechte WiFi hier zal pittig worden.

Hier voor de examenklassen ook dicht en online onderwijs. De kachel scheen kuren te hebben dus nu ben ik wel blij mij die beslissing. Het is al koud in het gebouw

Anoeska27

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:39

Die van onze kinderen is gelukkig ook dicht , ik zag ook niet helemaal voor me hoe ik veilig op school aan kon komen (17 km van huis en een stuk redelijk steil omhoog). Alleen een korte meeting online (niet verplicht) en een paar kleine opdrachten en verder lekker in de sneeuw spelen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:42

Sizzle schreef:
Ok, hier wordt wel even extreem moedeloos van, ze hebben op 25 Jan. hun 2e prik met Pfizer gekregen, dus niet net 3 dagen geleden of zo:

-O-
Citaat:
In einem Altersheim in Deutschland sind 14 Bewohner positiv auf die britische Corona-Variante getestet worden, nachdem sie bereits die zwei Impfdosen erhalten haben.

Wát??!! Dat is de theoretisch meest effectieve enting nota bene.

Hoop dat daar snel wat meer inzicht over komt, want dat klinkt als -O- -O- mbt vaccineren.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:42

Van onze stichting zijn morgen ook de 18 basisscholen gesloten.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:44

Sizzle schreef:
Ok, hier wordt wel even extreem moedeloos van, ze hebben op 25 Jan. hun 2e prik met Pfizer gekregen, dus niet net 3 dagen geleden of zo:

-O-
Citaat:
In einem Altersheim in Deutschland sind 14 Bewohner positiv auf die britische Corona-Variante getestet worden, nachdem sie bereits die zwei Impfdosen erhalten haben.

Was het niet bekend dat er nog wel een redelijk grote kans was om besmet te raken, maar dat de mensen dan niet zo ernstig ziek worden?

Net bericht gehad dat school gelukkig wel open gaat. Kinderen snappen er anders ook niks meer van. Niet open, wel open, toch weer niet...
Hopelijk is het niet te koud in de klassen. Stop maar een extra vest in de tas.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:45

Onze 35 PO scholen zijn ook gesloten en een dag extra online onderwijs, wel noodopvang.
Laatst bijgewerkt door Swah op 07-02-21 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:45

HC, het positieve aan het nieuws is dat de mensen niet ziek zijn, dat is al een enorme winst.
Maar voor de verspreiding is dat slecht nieuws natuurlijk. Dus geen vrij spel na een inenting voorlopig.

Edit: Mag, ja dat is top inderdaad, maar als we straks meer asymptomatische verspreiders hebben is de kams op mutatie in principe weer hoger.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 07-02-21 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:47

Sizzle schreef:

-O-
Citaat:

Aan de andere kant, na een griepprik kun je ook getroffen worden door de griep.

En als deze bejaarde mensen nu met mate ziek worden en of geen complicaties krijgen doordat ze gevaccineerd zijn, heeft de vaccinatie toch nut gehad.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:49

PO, bijzonder onderwijs en VO blijven morgen sowieso gesloten in Overijssel.
Ook de online lessen worden opgeschort.

Zei het toevallig zaterdag tegen een leerkracht, kunnen de scholen niet besluiten om de vakantie te wisselen.
Deze week ijsvrij/vakantie en dan vanaf volgende week beginnen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:34

Sizzle schreef:

-O-
Citaat:

Hopelijk niet ernstig ziek?

Raket fijn dat het goed gaat!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:59

Ik vind het bizar dat de school dicht is. Kinderen komen allen uit de buurt meeste leraren ook. Krijg je dan om 20.00 een bericht over. Als mensen nu van ver moesten komen zou ik het snappen. Maar merendeel kan gewoon te voet komen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:12

Geen druk van ouders of andere scholen?
Dat is hier een afspraak. Je gaat als school niet open als de rest dicht blijft en andersom. Daar is dus ook contact over met schoolleiders en de gemeente. Gemeente was klaar met de scheve gezichten van ouders :')
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 07-02-21 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:14

Ik woon ook in t midden van het land en hier zijn ze morgen open.
Renswoude woon ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:21

Pien, nee gelukkig zijn ze niet ziek.
Maar het probleem is dat men inmiddels weet dat de UK 1.0 variant spontaan door kan muteren tot de UK 2.0 variant en die is vergelijkbaar aan de ZA mutatie waarvoor vaccins waarschijnlijk niet werken nu.
Dat betekend dus misschien dat ook met vaccin voorlopig nog niet losser gelaten kan worden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:23

Pffff we zijn voorlopig nog niet af van dat tuk virus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:59

SusanH schreef:
Ik vind het bizar dat de school dicht is. Kinderen komen allen uit de buurt meeste leraren ook. Krijg je dan om 20.00 een bericht over. Als mensen nu van ver moesten komen zou ik het snappen. Maar merendeel kan gewoon te voet komen.

Dagje meer of minder maakt toch niet uit?

Miscchien is er gewoon een reden voor.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 01:09

Wij hadden het probleem al dat collega verkouden is. Morgen test. Maar die groep kan niet bubbelen met de rest van de bovenbouw. Groep kan niet naar school.
Maar hier in de omgeving denk je niet aan onderweg willen gaan. Wat een wind en sneeuw !

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:38

Oh kak dat bericht uit Duitsland... Waar ik al bang voor was, geeft echt weinig hoop. Want als je dan besmet bent moet je alsnog afstand houden en in quarantine ondanks de enting. En hoe kwamen ze erachter? Preventief getest, of omdat ze allemaal ook echt klachten ontwikkelden?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:47

Mindim schreef:
SusanH schreef:

Dagje meer of minder maakt toch niet uit?

Miscchien is er gewoon een reden voor.

Ja dat het te glad is in de kleinere straten waar niet gestrooid is, dat staat letterlijk in de mail. Maar daar strooit de gemeente nooit. Als dat je argument is kun je de hele week wel dicht blijven. Bij ons voor wordt het ook een ijsbaan. Is standaard als er sneeuw ligt.

En als je al wat down bent is 1 dag extra soms al teveel. Gelukkig kunnen we als ze zo klaar is weer lekker met de slee op pad. Even de zinnen verzetten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:49

Tancreda4 schreef:
Oh kak dat bericht uit Duitsland... Waar ik al bang voor was, geeft echt weinig hoop. Want als je dan besmet bent moet je alsnog afstand houden en in quarantine ondanks de enting. En hoe kwamen ze erachter? Preventief getest, of omdat ze allemaal ook echt klachten ontwikkelden?

Ze hadden een medewerker getest die symptomen had en vervolgens preventief iedereen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:21

Pfffff inderdaad is dit een kak bericht. Wat teleurstellend. Maar wel goed dat we dit gelijk weten. Ook fijn dat de bewoners verder amper of niet ziek zijn.
Dit gaat dus nog langer duren en het wordt dus nog belangrijker dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:23

onze school is wel open, maar ik heb net afgebeld. Ik ga het risico niet nemen, de wegen zijn hier spekglad. (en ik zie het ook niet zitten dat de kinderen op school passief op hun plek moeten blijven terwijl de ramen open moeten blijven vanwege ventilatie.. )
Alle begrip van de juf wel, en we kunnen gewoon weer online verder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:25

Ik dacht eigenlijk dat alle vaccinaties gebaseerd waren dat je niet meer zo ziek werd maar dat je nog altijd corona kon krijgen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:28

Volgens mij was dat nog onduidelijk of de mensen zelf wel of niet besmettelijk waren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:28

Neonlight schreef:
Ik dacht eigenlijk dat alle vaccinaties gebaseerd waren dat je niet meer zo ziek werd maar dat je nog altijd corona kon krijgen?

Dat dacht ik ook? Je kunt nog steeds corona krijgen maar word er alleen niet meer zo ziek van. Maar dan vraag ik me af of je weer in quarantaine moet als je gevaccineerd bent.
Ik vraag mij dus ook af waarom het kabinet niet kan zoomen of webexxen? Aangezien zij erop aansturen dat je zoveel mogelijk thuis moet werken?
Deze bijeenkomsten met het OMT en RIVM kunnen toch prima digitaal?