Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:27

Alleen het enige minpuntje vind ik altijd dat wanneer ik zeg dat ik op vakantie ga, er gedacht wordt dat ik zoveel ga snaaien en vreten. Ik moest daarom ook vooral letten op de kh.

Bij die leefstijlclub ook toen. Ja maar je leefstijl gaat niet op vakantie...

Het komt gewoon zo met een wijzerend vingertje over.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:30

Lekker purny!
Ik vind dat je op vakantie echt wel een beetje los mag laten hoor. Je moet ook genieten :)

Ik heb zo’n vreselijke spierpijn na mijn training met pt gister :'), maar had ze lekker verbrand gister

Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:47

Bij heel veel mensen werkt het wel zo Purny, super goed van je dat jij wel goed op blijft letten op vakantie. Persoonlijk zou ik ook wel ruimte maken om wat extra te genieten, maar vind het ook zonde om mijn geboekte vooruitgang teniet te doen.
Ik ga komend weekend een weekendje weg, met zaterdagavond veel lekkere hapjes en drankjes. Daar ga ik echt wel wat van nemen, maar probeer de hele week al extra te bewegen en ben zaterdag overdag ook heel actief als compensatie.

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:00

Ik heb ook het motto dat ik op vakantie gewoon mag genieten.
Rest van het jaar ben ik gewoon best wel streng op wat ik nuttig en naar binnen werk.
Ik heb haar gezegd dat ik op vakantie gewoon ga genieten.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:04

Op vakantie probeer ik wel te kiezen of het me waard is of niet.

Bijvoorbeeld als ze een heerlijk toetje hebben geen voorgerecht of geen frietjes bij het hoofdgerecht. Maar ik ga mezelf op vakantie niet lopen pesten. Scheelt dat ik veel gezonde dingen ook lekker vind :):)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:05

Goed bezig @Purny en @Es_Ther natuurlijk ook. Balen van de ongesteldheid, maar fijn dat er wat gewicht af is... Alvast een fijne vakantie @Purny!

Lekkere getallen @Moniek en spierpijn geeft in ieder geval aan dat je hard gewerkt hebt. Hier gisteren met m'n uurtje training ook 515kcal verbrand. Dat is ten minste de moeite waard :P

We hadden naast een flink fanatieke heen en weer sprint met de slee (duwen), daarna ook nog eens een interval met fietsen en roeien. 2min fiets/2 min roei. En dan 3-4-3-2 min. Na elke set van fiets en roei, 1 minuut rust %) stuk gaan...

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:44

Purny: groot gelijk en fijne vakantie!

Gamova: zo doe ik het ook, iets wat ik echt lekker vind neem ik gewoon.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:43

Whoehoee, vanochtend weer 600gram lichter dan gisteren. Heel bijzonder hoe dat dan ineens weer zoveel zakt. Ruim 1,5kg in de afgelopen week. En daarvoor wilde het maar niet :')

De aanhouder wint! :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:50

Fijne vakantie, purny!!

Wat goed, Musli!!

Mijn weegschaal gaf exact hetzelfde nummer aan als vorige week. Daar ben ik niet geheel ontevreden mee gezien het verloop van de week qua getallen op de weegschaal. :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:07

Wat goed MuSLi en Roosch!

De aanhouder wint zou eigenlijk de ondertitel van dit topic moeten zijn, want dat is wel waar het om gaat in de strijd die we hier allemaal voeren.

Mijn weegschaal gaf hetzelfde aan als vorige week. Had gehoopt op een kleine min, wat als je naar mijn eten/ bewegen kijkt ook zo had moeten zijn. Maar vannacht slecht geslapen, en dat is bij mij altijd slecht voor de resultaten. Volgende keer beter, zullen we maar denken.

Straks de kampeerspullen pakken en dan lekker een weekendje genieten van het belachelijk warme najaarsweer :j .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:12

Veel plezier!

Ja, en als ondertitel daarvan iets met poepen. :))

Gewoon doorgaan dan komen we er wel.

Ik ben benieuwd na dit weekend. Ik vertrek zo om met een vriendin halverwege het land te gaan lunchen cq borrelen. Als ik alcohol drink dit weekend is het vanmiddag maar dat zal niet veel zijn. Dat is bij mij namelijk wel echt de boosdoener vaak: ik ben een echte Bourgondiër. Wijntje, biertje, kaasje, nootjes.. oh man. Maar af en toe mag dat ook gerust: mijn lijn gaat nog steeds naar beneden.

Morgen nog even sporten ipv vanochtend, dat haal ik nu niet. En dan kijken of de weegschaal na het weekend lief wil zijn, want na deze -10kg moeten we nog een kg of pak em beet 8 tot 10.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:30

Ik vertrek vandaag voor een weekend naar Berlijn. Met 2 keer een vlucht die geannuleerd is. Ik ga straks heerlijk lunchen en een beetje wandelen op Schiphol

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:39

Roosch: _O- , die hoort er ook nog bij.
Veel plezier vanmiddag!

Purny: wat stom van de annuleringen! Hopelijk kun je snel vertrekken naar Berlijn, veel plezier daar!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:40

Wat een leuke plannen zeg!

Haha Roosch, het is wel zo :') .
Speaking of, mijn insta staat tegenwoordig vol met Colonbroom. Zo’n goedje waar je van af valt als je dat drinkt, want volgens mij is het een soort van laxeermiddel :') .

Anyhow, hier weer wat eraf, ik hou echt zoveel vocht vast vlak voor m’n menstruatie. Wat resulteert dat ik zoals gisteren echt zo vaak moet plassen. Morgen weer lekker boulderen en zondag lekker de Penny uithangen met Mona :)
Afbeelding
We wandelen nog lekker veel samen, zo blijven we samen actief!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:28

veel plezier in berlijn purny!

Wat goed musli! Zo'n dalende lijn is echt netjes!

Veel plezier Roosch, en anders op dinsdag pas de schade bekijken. Dan heeft je lichaam weer een beetje de balans kunnen opmaken haha

Leuke oortjes :D

Hier ook een leuk weekendje voor de boeg, morgen bootje varen <3

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:38

Woehoee ik ben blij want ik zit weer onder de 80 kilo. De eerste kilo's zijn er nu af en gelukkig is het koolhydraat arm eten voor mij erg goed vol te houden.

Op vakantie moet je inderdaad ook een beetje genieten!

Leuk samen zo actief blijven Esther!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:05

Goed bezig @Yenni! Fijn dat kha eten voor jou werkt :) altijd fijn als je iets vindt dat bij je past en waar je het goed op doet!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:19

Wauw, wat een resultaten iedereen :D Heel erg goed bezig!

Een oortjesfoto <3, heerlijk!

Hier wil het allemaal niet zo deze week. Ben wat moe en zie tegen bewegen op in zekere zin en ook veel te veel trek in ongezonde dingen. Ik geef er af en toe aan toe en af en toe niet. Moet op een of andere manier het weer even omdraaien, want was al een tijdje fijn bezig.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:38

Iedereen is goed bezig zie ik, leuke plannen allemaal!

Ik heb ook, vind ik, goed nieuws.
Ik had vandaag een second opinion gesprek. Ik had me helemaal voorbereid om mezelf te moeten verdedigen etc.
Maar deze arts zag totaal geen probleem om mij te opereren. Uiteraard moet ik wel bezig blijven met afvallen, maar voor de operatie was het wat hem betreft geen probleem.

Oftewel, binnen nu en 2,5 maand ga ik waarschijnlijk eindelijk onder het mes!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:15

Rose_Sonny schreef:

Ik had vandaag een second opinion gesprek. Ik had me helemaal voorbereid om mezelf te moeten verdedigen etc.
Maar deze arts zag totaal geen probleem om mij te opereren. Uiteraard moet ik wel bezig blijven met afvallen, maar voor de operatie was het wat hem betreft geen probleem.

Wat fijn! En hard work pays off, heel goed gedaan *\o/*

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:32

Wat fijn Rose_Sonny, dan heb je tenminste niet meer die extreme druk om binnen een bepaalde tijd te moeten afvallen en kun je op een duurzame manier aan een gezond gewicht en levensstijl gaan werken.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:23

Rose_Sonny schreef:

Was je niet even sprakeloos dat er een arts gewoon mee zou werken en daadwerkelijk naar je luisterde? :+

Echt heel erg fijn dat je geholpen kan worden! Hopelijk kan je straks gewoon pijn vrij bewegen.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 21:27

Bedankt iedereen!

Ja ik was op alles voorbereid, behalve een arts die voordat hij mij zag al besloten had dat hij mij prima wilde opereren haha. Vond het bijna zonde dat ik mijn argumenten niet mocht gebruiken. Hij was ook totaal niet geïnteresseerd in mijn progressie eigenlijk haha. Zo mijn best voor gedaan :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 07:19

Jullie hebben weer flink gekletst dus ik reageer alleen even op de berichten van deze laatste pagina.

Purny, op vakantie laat ik ook alles veel losser, vakantie betekent voor mij vrij zijn van nadenken over alles dus vandaar. Hopelijk ben je goed aangekomen in Berlijn.

Musli, wat goed zeg! En super dat je zo doorzet en niet opgeeft.

Sharani, jammer dat de weegschaal effe niet meewerkte, hopelijk heb je een fijn kampeerweekend.

Roosch, wat goed dat je stabiel bent gebleven, ook jij een fijn weekend gewenst!

Esther, wat een knapperd zeg!

Aight, veel plezier op de boot, waar gaan jullie varen?

Yenni, wat goed bezig zeg! De 80 duurt nog wel even voor ik die zie :')

Hhilde, wat balen meid maar dat hoort er helaas af en toe bij denk ik. Hopelijk kun je door te zien hoe ver je al bent gekomen en door te kijken naar je doelen de knop toch weer omdraaien. Jij kan dit!!

Rose_Sonny, gefeliciteerd! Je harde werk is niet voor niets geweest want uiteindelijk profiteer je daar ook van.

----------

Ik ga zo achter mijn laptop lessen voorbereiden, maandag weer beginnen. Ik hoest en snotter nog maar voel mij niet meer belabberd gelukkig. Verder heb ik vet veel spierpijn in en tussen mijn schouderbladen van het sporten gisteren. Mijn haren borstelen wordt nog lachen vandaag :')

Afgelopen dinsdag zat ik op -7,8 kg, mijn wekelijkse doel is 0,7 kg er af en tot nu toe gaat dat best aardig.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 08:24

Fijn dat je je wat beter voelt @Amanda. En mooie cijfers hoor. Heel goed bezig :j daar mag je trots op zijn!

Ik heb gisteravond nog even een rondje hardgelopen, voordat ik op de bank plofte en niks meer deed :P jammer dat het alweer zo vroeg donker wordt. Dan worden de rondjes toch flink wat saaier...