Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:42

Eulogy schreef:
Is dat niet erg weinig The_Cat? Zeker je avondeten kan niet veel calorieën zijn?

Eigenlijk niet, maar ik heb het inderdaad nogal flauw geplaatst zie ik net :') vooral met de nadruk op 'worstje'. Het is eigenlijk om te beginnen nogal zo van die lange dunne worst, dus het is niet echt een worstje.

Men Overnight Oats zijn zelfgemaakt, en als ik die ingeef op my fitness pal, dan kom ik uit tussen de 350 en 400 cal, dat hangt er dan vanaf hoe ik die maak. Een appel is ong tussen de 70 en 100; men salade is ook zelfgemaakt en vanalles bij elkaar gegooid, dus dat is nogal moeilijk in te schatten. Maar ik denk dat ik daar makkelijk ook aan de 400 à 500 geraak. Men salade bestaat vandaag uit => salademix, wortels, tomaten, zongedroogde tomaten, meloen, wat mozarella blokjes, kip en wat noten erover gestrooid voor de knapperigheid, wat overgoten met appelazijn en zonnebloemolie. En dan deze avond het kippenworstding, maar daar heb ik geen idee van. Waarschijnlijk terug met salade, wortels en tomaat. Maar als het alsnog te weinig dan eet ik nog wat noten tussendoor denk ik :) dan kom ik er uiteindelijk ook wel :D

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:47

Ik weeg me wel vaak 's avonds voor ik ga douchen. Merk wel dat als ik dit na het sporten doe, waarbij ik veel water heb gedronken, dat ik wel iets zwaarder ben, maar dat is ook logisch.

Gisteren in de bioscoop nog 2 stroopwafels gegeten! & zie dat ik in mn vorige lijstje had getypt dat m'n kaneel op was maar ik bedoel mn kokos haha

Mijn lijstje van vandaag:
O: 70 gram Alpro soya yoghurt met 2 gram kaneel en 1 digestive koekje
T: Banaan en wat druiven
L: 2 volkorenboterhammen met 1,5 plak kipfilet & sla en 1 roggebrood met pindakaas
T: Halve komkommer en een halve paprika
T: Appel?
A: Wraps met kipfilet, mais, paprika en? m'n broertje gaat koken!

B: in totaal ruim 1 uur fietsen naar stage, als ik optijd terug ben 1 uur zumba en anders een rondje paardrijden

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:36

Ik had mn werkbroeken al een paar weken niet aangehad, zakken ze opeens van mn kont :oo
Wel fijn natuurlijk :D binnenkort maar ff maatje kleiner regelen

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:41

Oh dat is fijn Laura! :D
Bij mij begint er een keelontsteking op te komen.. Gisteren al de hele dag keelpijn en vandaag nog veel erger. Nergens een keelsnoepje in huis te vinden, dus straks maar even wat halen. Het zorgt er wel voor dat ik extra veel drink, gisteren bijvoorbeeld 2,5 liter ipv 1,5 liter wat ik normaal drink :')
Gelukkig hebben wij een koelkast waar ijswater uit komt.

O: Skyr met havermout en blauwe bessen
L: khd arme wrap met zuivelspread, sla en kipfilet
T: Weet ik nog niet
A: Bobotie
T: Ligt eraan hoe goed ik kan slikken ;(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 10:45

Oei, sterkte daarmee! Keelontsteking is zo kl*te :(:)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:48

Laura82 schreef:

Oh zo verschrikkelijk, ik heb het meestal 1-2 keer per jaar, soms zo erg dat ik amper eten kan doorslikken _-:(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:51

Annikoe schreef:
Laura82 schreef:

Oh zo verschrikkelijk, ik heb het meestal 1-2 keer per jaar, soms zo erg dat ik amper eten kan doorslikken _-:(

Is dat niet amandel ontsteking?

(hoe is het trouwens met onze patient?)

Keelontsteking vond ik vele malen minder pijnlijk dan amandelontsteking. Alleen had ik er wat meer koorts van :P

Maar het gaat wel enorm rond zeg, ik heb het zelf nu ook. Joepieee :')

IMANDRA

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:52

Keelontsteking is idd geen pretje... de keren dat ik het heb gehad kreeg ik van die MEGA pillen van de huisarts. Heel leuk, megapillen als je al nauwelijks kan slikken. Yay.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:54

Ik kreeg vroeger altijd zo'n heel erg vies roze drankje met zandkorrels, mierzoet... Ook al je 4 bent echt niet te vreten :r

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:00

Ik heb het misschien 3 keer gehad, maar alle keren zo erg dat ik dagen niet kon eten. Zelfs drinken was een hel, dronk echt alleen het hoognodige, en dan ijskoud.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:05

Laura82 schreef:
Ik heb het misschien 3 keer gehad, maar alle keren zo erg dat ik dagen niet kon eten. Zelfs drinken was een hel, dronk echt alleen het hoognodige, en dan ijskoud.

Wooow heftig!!

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:09

Vandaag:

o: één boterham
l: drie boterhammen
t: Mango gehaald bij de AH <3
a: wat de pot schaft
t: ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:11

gerlindie schreef:
Vandaag:

o: één boterham
l: drie boterhammen

Ik neem aan/mag hopen dat je ook nog iets op die boterhammen doet? Voordat we hier weer een hele discussie over te weinig eten krijgen...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:13

Vind het sowieso niet zo heel informatief :+ Wat verwacht je hier voor reacties op..?

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:22

Laura82 schreef:

Bleh dat heb ik ook wel eens gehad ja! Alleen ik ben dan zo eigenwijs dat ik dan toch wil eten :')
Zit je dan met pijn en moeite aan tafel een paar happen naar binnen te werken.. Toen deed gewoon slikken al ontzettend pijn.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:26

Janine1990 schreef:
gerlindie schreef:
Vandaag:

o: één boterham met smeerworst
l: drie boterhammen één met smeerworst, twee met kaas

Ik neem aan/mag hopen dat je ook nog iets op die boterhammen doet? Voordat we hier weer een hele discussie over te weinig eten krijgen...

Zeker, heb hem maar wat aangepast ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:40

Beterschap met de keelontsteking!

Ik was maandag weer wat afgevallen maar heb nu weer even een paar slechte dagen :o
Gisteren stond er eindelijk weer witbier op de tap bij de vereniging dus het ging even hard met de halve liters en bitterballen...

Vandaag:
O: croissantje met halvajam
L: texaanse bol met een gekookt eitje en rucola
T: stukje megamonstertwix, appel
A: Broodje hamburger en courgette..?

B: stuk wandelen, had gisteren tijdens het hardlopen echt heel veel last van verkrampte spieren, kijken of ik het eruit kan wandelen en dagelijks maar wat proberen te rekken als mijn spieren warm zijn...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:10

Woendag-pastadag!

O: Overnight oats met cacao en een glas jus
T: Er was oranjekoek over op het werk, dat werd uitgedeeld, jummie!
L: Donkerbruin bolletje met jonge kaas, pistoletje met rosbief, pesto, aioli en schijfjes peer
T: twee appels
A: Tagliatelle met roomsaus (champignons en gehakt)

B: Paardrijden en hoesten, snotteren, niezen :')

De megamonstertwix lijkt me ook wel erg lekker!! :D Hoe heb je die gemaakt Kim? (jij was toch degene die 'm had gemaakt voor je huisgenootje?)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:27

Aah beterschap met de keelonsteking Annikoe. :(:) Nooit gehad gelukkig...
Kim: loop je goed in en uit? Misschien wat rek en strekoefeningen voor en na het hardlopen, dan verkramp je misschien minder snel? Heb je goede schoenen?

Gister toch gewoon zumba meegedaan en pijn is vandaag al een stuk minder erg, denk dat het toch gewoon hele heftige spierpijn was. :P
Lijstje vandaag:
O: 200 gram magere kwark met 3 el atkins muesil en 30g granaatappelpitjes
T: 2 dadels, paar stukjes gedroogde appel ringen (veel in de aanbieding bij De Tuinen :Y) )
L: overnight oats (3 el havermout, 150 ml amandelmelk, el chiazaad, kaneel) met zaden en pitten mix
T: omelet van 1 ei en 1 eiwit, handje spinazie, ui en tomaat
A: 120g mager gehakt, halve courgette, 1 paprika, ui en wat kruiden in een wrap van een slablad (poging tot iig) :)) met wat wrapsaus (tomaat/salsa)
T: clean protein bar

B: uur jumping fitness (eerste keer, ben benieuwd! :) )
D: thee, water

126g khd, 57g vet, 98g eiwit en 1400 kcal dus kan nog wat bijpakken :)
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 05-04-17 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:30

Mijn dagje vandaag:

O: 220g Skyr honing met 15g schuddebuikjes (240)
T1: Whey cookies en cream (110)
L: 3 stuks falafel met een whole wheat wrap van Santa Maria (309)
T2: Think thin brownie crunch bar (230)
A: Smart pizzabodem van B&F met tomatensaus en pizzakaas (742)
T3: 220g Skyr honing (165)
B: 40 minuten krachttraining

Zit nu op 1796, dus pak misschien nog iets extra's bij de lunch zo. Weet alleen nog niet wat :+

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:33

Schuddebuikjes <3

Ook nog een idee om door m'n apro soya te doen totdat ik weer kokos heb :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:34

Haha ja ik kwam er toevallig achter dat dat toch wel erg lekker is in de Skyr, dus dat eet ik nu eigenlijk bijna altijd als ik niet vergeet om nieuwe schuddebuikjes in huis te halen. Echt mager is het niet maar omdat Skyr verder niet zo veel bevat vind ik het juist wel lekker als 'vuller'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:43

Emmaa_ schreef:
Haha ja ik kwam er toevallig achter dat dat toch wel erg lekker is in de Skyr, dus dat eet ik nu eigenlijk bijna altijd als ik niet vergeet om nieuwe schuddebuikjes in huis te halen. Echt mager is het niet maar omdat Skyr verder niet zo veel bevat vind ik het juist wel lekker als 'vuller'.

Dit zijn echt van die dingen die wij nooit in huis hebben, maar wat me dus al een poosje zo lekker lijkt!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:34

@janine,
Een cakeblik pakken en daar laagjes in maken van chocolade, biscuit en caramel (suiker boter en gecondenseerde melk koken). Daarna in de vriezer laten afkoelen en op eenrooster overgieten met karamel. 10.000 kcal :')
Afbeelding

@cheetahfan
Ja normaal nooit last van alleen vorige week een wedstrijd gelopen waarbij ik veel te hard van tart ben gegaan. Het fietsen er naartoe vond ikt toen wel genoeg inlopen... Daarna last van gehad en zondag met lopen er weer last van gekregen. Na 7km was het weg maar gisteren bleef het. Dus nu maar echt even wachten met rennen tot de kramp/pijntjes weg zijn...

Schuddebuikjes! Hmmm. Een speculaasje verbrokkelen door de yoghurt is ook lekker

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:35

Must try :~