Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:19

Gezellig Faringo en wat lief een leenfjord krijgen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:29

Nog een keer gewandeld en even wat details foto's gemaakt :') ik ben bezig met een boek schrijven dus mijn geheugen van mijn telefoon is telkens vol omdat ik zoveel foto's maak die ik misschien zou kunnen gebruiken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:38

Leuk.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:43

Fijn dat zoveel er weer op uit zijn!

Wij hebben gefietst en gewandeld. 16 km gefietst heen, 5 km gelopen op de Strijbeekse heide (reetjes gespot), 16 km terug gefietst. Nu nat en vies. Ik zou het liefst onder een dekentje op de bank kruipen maar moeten zo nog bij m'n schoonouders eten..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:51

Leuk Faringo, met een fjord op pad.

Moonsparkle ik vind detailfoto's van bomen erg mooi!

Aaaah die reetjes <3 Vinden de poezen het niet ook erg vervelend om nat te worden?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 16:55

Ik vind het toch een apart gezicht blijven met een kat op pad :') hoe gaat dat met honden die je tegenkomt? Sorry als het al eens gevraagd was.

De kat heeft wel een gaaf leven, die ziet nog eens wat

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:02

Tijdens het wandelen regende het gelukkig niet en op de weg terug zat er 1 in de rugzak, daar zit een kapje over dus die zit droog. Degene die in het mandje voorop zat is een beetje vochtig maar meer niet, daar zit een gaasje overheen met gaatjes erin. Zij zijn gelukkig vrij droog!

Met mensen, en dus ook honden, pak ik ze altijd op en zitten ze op/in de tas. Honden zien vaak niet eens dat er katten zijn!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:07

Mooie foto's van iedereen.
Moonsparkle wat voor boek schrijf je? Misschien heb je het al eens verteld, dan sorry, maar het was hier een beetje druk :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:23

pien_2010 schreef:
Moonsparkle wat voor boek schrijf je? Misschien heb je het al eens verteld, dan sorry, maar het was hier een beetje druk :o

Nee niet verteld ik ben ook pas sinds een week begonnen maar ik heb nu al 14 pagina's zonder plaatjes :') het wordt een wildplukboek, maar dan meer over details en hoe te starten. Er zijn veel boeken met beknopte uitleg over heel veel verschillende planten, ik kijk wat meer naar hoe kun je goed leren herkennen en onderscheiden en welke planten /bomen zijn nou makkelijk herkenbaar en welke zijn makkelijk te verwarren. Echt een boek voor mensen die eigenlijk nog bijna niets weten maar na een wildplukwandeling ook zelf willen weten hoe ze het verder kunnen oppakken. Ik was eigenlijk geïnspireerd door deelnemers zelf, haha.

Hoe gaat het met jou pien? Nog druk in de weer? Goed dat je ondanks de inspanningen af en toe gaat wandelen als dat je ook ontspanning brengt, eis niet teveel van jezelf he ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:25

Succes ermee moonsparkle.

Jojoleine, kun je nou nog een beetje doorlopen met die kat erbij ook? Of is dat bij ieder struikje tutten en snuffelen en klimmen en rondhangen en vliegjes vangen enzo? :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:27

Goof schreef:
Succes ermee moonsparkle.

Jojoleine, kun je nou nog een beetje doorlopen met die kat erbij ook? Of is dat bij ieder struikje tutten en snuffelen en klimmen en rondhangen en vliegjes vangen enzo? :')

Haha dat beeld heb ik er ook bij

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:29

moonsparkle schreef:
pien_2010 schreef:

Nee niet verteld ik ben ook pas sinds een week begonnen maar ik heb nu al 14 pagina's zonder plaatjes :') het wordt een wildplukboek, maar dan meer over details en hoe te starten. Er zijn veel boeken met beknopte uitleg over heel veel verschillende planten, ik kijk wat meer naar hoe kun je goed leren herkennen en onderscheiden en welke planten /bomen zijn nou makkelijk herkenbaar en welke zijn makkelijk te verwarren. Echt een boek voor mensen die eigenlijk nog bijna niets weten maar na een wildplukwandeling ook zelf willen weten hoe ze het verder kunnen oppakken. Ik was eigenlijk geïnspireerd door deelnemers zelf, haha.

Hoe gaat het met jou pien? Nog druk in de weer? Goed dat je ondanks de inspanningen af en toe gaat wandelen als dat je ook ontspanning brengt, eis niet teveel van jezelf he ;)

Dan bestel ik nu al een exemplaar. Gaaaaaaaaf initiatief! Hier barst het van kunnen eten uit de natuur maar ik weet het meeste niet. Jouw boek kan helpen.

Hier gaat het goed! Minder moe en minder pijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 17:31

Fijn om te horen dat het beter gaat en natuurlijk dat je interesse hebt :D het zal nog wel een tijd duren want voor sommige foto's ben ik nu te laat in het seizoen maar ik ga je onthouden, haha

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:20

Toch nog lekker er op uit geweest vandaag iedereen.

Mijn kat moet je meeslepen met een tuigje :')

Hier was het relatief goed weer, en ik kom echt superlatieven tekort om de pracht van de Dolomieten te omschrijven, enorm genoten vandaag.

WiFi is enigszins dramatisch, (enige minpunt van dit hotel) dus maar even 1 foto, probeer zo nog wel even.

Weer een stevige wandeling, begonnen met kabelbaan dus niet zo extreem als vrijdag, maar toch 18 km, 600 meter stijgen en 1000 dalen. Spiertjes even rust gegund met sauna en jacuzzi :D

Afbeelding

Edit - nog 1 dus

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:32

<3 prachtig ik kijk gelijk zo uit naar reizen

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:40

Leuk Moonsparkle, een vriendin van mij zou jouw boek ook heel interessant vinden!

Héél mooi Gaucho!

Het ligt er net aan wat voor dag ze hebben :Y) . Lola (zwarte) had vandaag een hele goede dag en liep super goed mee. Voor Milo (zwarte-witte) was het inderdaad meer snuffelen en over het pas zigzaggen :+. Als ze een "slechte" wandeldag hebben zitten ze veel op/in de tas zodat we inderdaad wel lekker door kunnen lopen!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:43

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 18:58

Wow wow wow!

Ah ja, dus als je katten treuzelen stop je ze gewoon in je tas. Handig haha!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:10

<3 Gaucho wat prachtig. En tja, he kunt niet alles hebben. Echte natuur dat afgelegen ligt en snelle wifi gaat vaak niet samen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:12

Kun je met een grote hond niet doen, even in de rugzak :')

Wauw Gaucho!

Wij liepen de derde etappe van de Heide Natuurwandelvierdaagse (de 1e, 2e en 4e moeten we nog, deze is het dichtst bij huis):
Afbeelding
16 km bij Austerlitz

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 19:17

Wow gaucho, wat een stoere foto!

Ooooh ik verheug me al op sneeuw. Hoop toch zo dat ik in december naar Zwitserland kan.

Mooi Hilary! De heide is bij elk weer mooi, zelfs vandaag

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:24

Mooi foto's weer, jammer van het grauwe weer.

Prachtig daar Gaucho!

Wat leuk dat je een fjord mocht lenen, Faringo.

Klinkt interessant dat boek van je Moonsparkle.

Wij zijn op roadtrip gegaan vandaag.
Nu

Vanmiddag aangekomen in Dovreskogen.
Af en toe een korte stop met wandeling onderweg. Nala laten zwemmen, supermooi weer vandaag.
Afbeelding
Afbeelding
Wandeling vanaf de camping
Afbeelding
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:34

Mooie fotos weer.

Bergen zijn hier ook. Maar wel weer geheel anders. Fotos volgen nog. Vandaag na het duiken nog zon 14.000 stappen gezet volgens mijn telefoon.
Ik zie hopelijk later op mijn google tijdlijn waar ik geweest ben ( Mostar old city 3 keer rond).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 21:39

Mooi Noordje en wat fijn mooi weer! Fijne vakantie.
Germie ik ben benieuwd naar je foto's.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 22:15

Noordje,ook al van die mooie foto's!