Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 22:28

Vandaag ook weer de trainingen opgepakt na de 93 trailkm's van afgelopen weekend. Had gedacht rustig aan te kunnen beginnen maar ik moest vanavond al flink aan de bak. Wel lekker om te ervaren dat ondanks dat het 29 graden was en dus die km's van afgelopen weekend er toch nog wat snelheid in de benen zit.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:49

Dit weekeinde helemaal nat geregend tijdens de Kika run in Rotterdam. Wel 57 minuten erover gelopen helaas geen precieze tijdsregistratie.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:18

Ik ga in september voor kika lopen. Was het verder wel goed georganiseerd?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:45

Vandaag mijn laatste training voor ride and run gelopen. Even een snelle 5 km van 27 min. Heb er echt zin in! Wel de laatste twee keer last van mijn linkerhak gekregen tijdens en na het lopen. Ook de volgende dag nog. Hoop dat de bosgrond een beetje dempt, want het is wel vervelend.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:43

Netjes Supervixen succes. Ik vond de organisatie wat tegenvallen geen warming-up en geen tijdsregistratie en dat voor twintig euro inschrijfgeld best een verschil met de lady's run. De start was wat rommelig in verschillende waves. Maar wel leuk om mee te maken de medaille was ook mooi, al geef ik daar niet zo veel om.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 06:33

Dat er geen tijdsregistratie is vind ik wel echt jammer dan, want ik heb mijn sponsors beloofd dat ik zou gaan voor mijn pr op de 5.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:12

Succes Supervixen!

Hier nog een leuke uitdaging :)
www.afsluitdijk-open.nl
Lijkt mij zelf echt heel gaaf, maar ik doe dan al mee aan een obstacle run

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:38

hafjelinger schreef:
Succes Supervixen!

Hier nog een leuke uitdaging :)
http://www.afsluitdijk-open.nl
Lijkt mij zelf echt heel gaaf, maar ik doe dan al mee aan een obstacle run

Leek me oo erg leuk, tot ik de tijdstippen zag. Ik heb niet zoveel zin om te nachtbraken voor zoiets.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:49

Het tijdstip weerhoudt mij er voor nu ook van. Inschrijfgeld vind ik ook best fors! Loopmaatje en ik denken er nog even over na..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:50

En alleen maar rechtuit lopen, saai :+
Het enige wat me er mooi aan lijkt is het rond zonsopkomst lopen. Maar ik sla over..
Lekker zondag 14km trailrunnen :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:29

ik loop de halve afsluitdijk. mindfuck inderdaad, want alleen maar rechtdoor.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:00

Ik zou daar echt niet goed van worden :') Vond de 10k over boerenweggetjes al enorm saai, dat was echt een mentale uitdaging. Vanavond ren ik weer een off road race, dat ligt me toch heel wat beter! :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:26

Is wel wat voor mij, ik loop graag langs de spoorlijn. Heerlijk rechtdoor! Alleen het tijdstip vind ik niks.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:35

Ik ben via Kika gevraagd voor de Dam tot Dam loop dan moet ik echter wel sponsoren zoeken en daar heb ik niet zo veel zin in eigenlijk. De Halve Afsluitdijk lijkt me ontzettend gaaf, is wel een eind uit de buurt en vlak voor de vakantie. Zijn er nog leuke hardloopevenementen in juli en augustus?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:17

Juli is een beetje een rustige maand wat betreft hardlopen. zelf vind ik dwars door Kasterlee altijd wel leuk hoewel ik die dit jaar oversla. Ga denk ik wel in Diever de 30km of de marathon lopen. (moet dat nog overleggen met de trainer). In augustus beginnen vaak de stratenloopjes weer. zelf half augustus de Monschau marathon gepland staan. Ik geloof dat er ook een 10EM is daar.
Afsluitdijk loop is verzet na begin september en viel daardoor voor mij af . Bovendien belachelijk veel inschrijfgeld. In Meerssen zijn in augustus ook verschillende afstanden te lopen. (voorheen marathon meersen maar ik weet niet of het nu nog onder die naam te vinden is want volgens mij is de marathon afstand er niet meer).

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:21

Greetje63 schreef:
Juli is een beetje een rustige maand wat betreft hardlopen. zelf vind ik dwars door Kasterlee altijd wel leuk hoewel ik die dit jaar oversla. Ga denk ik wel in Diever de 30km of de marathon lopen. (moet dat nog overleggen met de trainer). In augustus beginnen vaak de stratenloopjes weer. zelf half augustus de Monschau marathon gepland staan. Ik geloof dat er ook een 10EM is daar.
Afsluitdijk loop is verzet na begin september en viel daardoor voor mij af . Bovendien belachelijk veel inschrijfgeld. In Meerssen zijn in augustus ook verschillende afstanden te lopen. (voorheen marathon meersen maar ik weet niet of het nu nog onder die naam te vinden is want volgens mij is de marathon afstand er niet meer).

Dit heb je eerder als eens gezegd maar net zoals toen is dit jaar gewoon de marathon net zoals afgelopen jaren.
http://marathonmeerssen.nl/
Zelf vind id dit een erg mooie loop, veel hoogte meters, veel publiek en zeer goed georganiseerd. Hoop zelf tegen die tijd weer goed te kunnen sporten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:57

O ja dat is waar , hij is er even (of in ieder geval een jaar) niet meer geweest en nu zijn ze over gegaan op 4 kleine rondjes terwijl het eerst een grote ronde was.(dus wel een marathon maar zeker niet net zoals voorheen jaren een grote ronde. Dus wat dat betreft hebben ze behoorlijk ingeleverd bij de marathon en is het een ondergeschoven kindje geworden. En de halve marathon ook twee rondjes, wat voorheen een grote mooie ronde van 27km. Dus ook hier heeft de bezuiniging toegeslagen ten koste van het toen zo mooie parcours.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:01

Ja dat is wel jammer, wordt het eentonig van.

Ik heb gisteren de Bergrace trailrun Lunteren gelopen, 14km. Het was pittig met laaghangende takken, héél veel modder. Hoorde dat veel mensen onderuit zijn gegaan, maar daar heb ik geen last van gehad. Wel op een gegeven moment maar dwars door de plassen in plaats van de zijkanten opzoeken. Vies en nat waren mijn schoenen, voeten en benen toch al. Maar de hellingen waren wel glibberen! En een heel stuk zand. Was genieten :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 23:01

Greetje63 schreef:
O ja dat is waar , hij is er even (of in ieder geval een jaar) niet meer geweest en nu zijn ze over gegaan op 4 kleine rondjes terwijl het eerst een grote ronde was.(dus wel een marathon maar zeker niet net zoals voorheen jaren een grote ronde. Dus wat dat betreft hebben ze behoorlijk ingeleverd bij de marathon en is het een ondergeschoven kindje geworden. En de halve marathon ook twee rondjes, wat voorheen een grote mooie ronde van 27km. Dus ook hier heeft de bezuiniging toegeslagen ten koste van het toen zo mooie parcours.

Klopt, wat ik heb gehoord is dat het komt omdat naastliggende gemeentes niet meer wilde meedoen en dus de gehele route in Meerssen moest blijven.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:48

Hallo, mag ik me hier ook melden?
Ik ben begonnen met hardlopen omdat ik obstakelruns doe. Eerst de korte afstanden gedaan en nu in oktober voor het eggie, 19 km blubber en en klimmen en klauteren.
ik ben afgelopen week gestart met een halve marathon schema zodat ik zeker weet dat ik het 19km rennend vol kan houden :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 06:49

Wow knap! Ik had na de 7 km strong viking al zo'n honger! Laat staan na 19km. Hoe doe je dat dan??

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:17

Wat een gaaf doel Noisy!

Ik heb afgelopen weekend mijn eerste obstaclerun gedaan, vond het ontzettend leuk! We gaan met de bootcampgroep nu toewerken naar de 21km mudmasters maar wel pas de editie van september '17 :))

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:13

Greetje, jij traint oa op hartslag waarden toch? Ik zit me er nu een beetje in te verdiepen, vind de theorie erachter wel interessant om zo wat gerichter te kunnen lopen. Doe nu alles op gevoel en weet eigenlijk niet of ik harder zou kunnen of dat ik goed ga...

Ik heb het idee dat mijn benen eindelijk beginnen te wennen aan het lopen. Na ongeveer 2 maanden niet uitbreiden qua afstand gaat het nu best goed, nog wel eens gevoelig (met name de eerste 5 minuten) maar geen pijn meer.

Ik merk echt dat mijn mindset heel erg veranderd is en daar ben ik best trots op :o een van mijn typerende eigenschappen is luiheid, maar ik sta echt te springen om te mogen lopen. Ben zwaar fanatiek en moet mezelf echt inhouden om niet toch meer te lopen dan de bedoeling is. Ik geniet er zo ontzettend van en weer of geen weer (of kater of geen kater zoals afgelopen week :o) ik ga ervoor!
Ik zou nooit de snelste of de beste worden, daar ben ik niet voor gebouwd, maar dat maakt niks uit: ik geniet en dat is gewoon het belangrijkste!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:14

Mudmasters is niet voor mij weggelegd, gadverdamme...
Die bergrun leek me dan wel weer heel vet. Mijn schoonbroer, neef en nicht hebben er aan meegedaan. Voor mij helaas iets te ver weg.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:17

Suzanne dat heb ik tot voor kort wel gedaan maar de laatste pakweg 8 maanden niet meer omdat de hartslagmeting icm de huidige instellingen van de pacemaker te veel foutmeldingen geeft en daardoor te onbetrouwbaar is. Dus ik train nu enkel op tempo's en pas die tempo's wel wat aan als de omstandigheden daarom vragen.