[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:17

Wat jammer Naoom! Hopelijk de volgende x beter :)!

Zo vanmorgen begonnen met 2 bruine boterhammen, 1 belegd met wat boter en 20+ kaas (Slankie komijnen kaas) + een mandarijntje. Weet nog niet wat ik vanmiddag eet, vanavond dus een pannenkoek met Cassandra :D en tussendoor wil ik nog is de soja melk proberen, hopelijk smaakt het een beetje haha..

Maar niemand is hier bekend mee dat je last van je darmen krijgt als je bakje yoghurt/brinta/havermout eet?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:26

ik heb bruin pistoletje met rosbief op, gekookt eitje en glas melk..

ik eet geen brinta, dus durf het niet te zeggen wat betreft last van je darmen!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:32

Madeira, ik heb dat ook. In Sonja zit best veel zuivel. Kan ik ook slecht tegen. Buikkrampen en diarree. Maar ook hier een spastische darm

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:48

tientjeh schreef:
Madeira, ik heb dat ook. In Sonja zit best veel zuivel. Kan ik ook slecht tegen. Buikkrampen en diarree. Maar ook hier een spastische darm

Ik heb idd ook een spastische darm misschien ligt het daar aan?

Bah net een slok sojamelk genomen wat is dat vies!! :') vanmiddag maar brinta o.i.d. Van maken hopelijk verdoezelt dat de smaak wat haha.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:52

Sojamelk is inderdaad niet te doen. Ik neem niet al teveel zuivel. Vooral puur melk/optimel en yochurt geeft de meeste problemen. Dus die neem ik het liefst al ik thuis ben. Kaas e.d gaat wel prima

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:57

Ik heb laatst amandelmelk geprobeerd! Dat is lekker (en dat zegt iemand die thuis gewend is melk van eigen koeien te drinken ;))

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:59

Goed naoom!
Hier dus wel iets aangekomen na mijn verjaardag, maar verwacht dat het ook een deel vocht is die ik een beetje vast hou door de zoute snacks. Vanavond op stap met vriendinnen dus weer extra calorietjes verbranden :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:00

Soyamelk, ik vind het heerlijk <3
Ik kan gewone melk weer minder goed verdragen, krijg er meteen buikpijn van vandaar dat ik veel soyamelk drink :)

Dora, ik heb vandaag ook voor het eerst amandelmelk geprobeert, erg lekker!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:08

Zit in amandelmelk niet veel suiker/energie? :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:09

Safiera, Als ik jouw verhaal lees moet ik meteen aan BED denken. Misschien dat je wat aan dit topic hebt: [MW] Bokkers met eetstoornissen?
Dora, Ik verkies verse koeienmelk toch echt boven amandelmelk. Verse koeienmelk is zo lekker :9k
Sojaproducten vind ik echt niet lekker.
Opstandige darmen na zuivel is een van de aanwijzingen voor lactose-intolerantie!
Ik heb daar ook al een paar maanden last van -O-

Vanochtend een boek over 'ayurvedi' opgehaald. Dit is een Indiase etensstijl gebaseerd op je dosha (wat voor type je bent). De artikelen die ik daarvan had gelezen kon ik mij erg in vinden, dus heb een kookboek besteld.
Verder krijg ik vanaf 27 mei Hellofesh, met recepten en alle ingrediente voor 5 warme maaltijden.
Dan kan ik de rest van de boodschappen bij de Turkse supermarkt doen en kom ik niet in de verleiding in de normale supermarkt :D

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:10

pfff, eventjes leren voor tentamen en jullie zijn alweer aantal bladzijdes verder!
Madeira probeer is amandel melk! is erg lekker

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:11

Mootje schreef:
Safiera, Als ik jouw verhaal lees moet ik meteen aan BED denken. Misschien dat je wat aan dit topic hebt: [MW] Bokkers met eetstoornissen?
Dora, Ik verkies verse koeienmelk toch echt boven amandelmelk. Verse koeienmelk is zo lekker :9k
Opstandige darmen na zuivel is een van de aanwijzingen voor lactose-intolerantie!

Vanochtend een boek over 'ayurvedi' opgehaald. Dit is een Indiase etensstijl gebaseerd op je dosha (wat voor type je bent). De artikelen die ik daarvan had gelezen kon ik mij erg in vinden, dus heb een kookboek besteld.
Verder krijg ik vanaf 27 mei Hellofesh, met recepten en alle ingrediente voor 5 warme maaltijden.
Dan kan ik de rest van de boodschappen bij de Turkse supermarkt doen en kom ik niet in de verleiding in de normale supermarkt :D

He dat klinkt best interessant, over 'ayurvedi'! :) Wij hebben trouwens ook HelloFresh besteld, ben benieuwd! :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:11

Dat Hellofresh heb ik meer gehoord!
Vind ik een heel tof concept en zit er ook aan te denken om dat uiteindelijk (na Cambridge en alles dus dan zijn we wel behoorlijke tijd verder) te nemen wanneer ik mijn eigen huisje heb..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:12

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:14

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:27

Hee Sani jij ook hier :=

Klinkt interessant, Mootje, ik ga het ook eens lezen :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:30

Ja. Ik ook hier. :+
Ik begin dinsdag met Cambridge Eline. :D

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:49

Amandelmelk zelf maken heeeerlijk! Op youtube staan filmpjes. Die van alpro bevst idd veel suiker

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:30

Amandelmelk is inderdaad lekker, maar ik doe nu al een tijdje niet meer aan Amber :D .
Succes met het paardje, Naoom!
Vijf kilo in 2 maanden zijn zeker te doen, maar daarna uiteraard gezond blijven eten :D .
Tot nog toe is kuikentje Mandy nog in d'r uppie, ik ben benieuwd of er nog wat gaat komen.
Hier zijn ook de eerste dikke 5 kilo d'r af, ben dan ook goed gemotiveerd met deze flitsende start :j .
Eergisteren Italiaans gehaald, ik netjes een salade met kalkoenfilet, gisteren wezen uit eten, biefstuk en toch mooi wat kwijt.
Morgen 4 gangen sjiek eten voor mijn moeders verjaardag := .
Vandaag dan ook maar rustig aan, qua eten, hahahaha.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:40

Heb je het kuikentje echt Mandy genoemd :=
Leuk! <3

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:51

Melk bevat sowieso veel suiker, dus amandelmelk zal wel net zo zijn.

Ik heb even een dagje waar ik wat minder oplet, heb ik echt even nodig. Morgen weer de broekriemen aantrekken, want woensdag mag ik weer op de weegschaal en die ene ons moet er echt af! (zie onderschrift := )

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:54

heb de aanbieding bij kruidvat gehaald, heb magere melk gehaald dus kan het nu gaan proberen

vanmorgen eerst de aqua les gedaan en daarna nog de loopband en de ligfiets.

hadlopen gaat nu ook steeds beter.

zal zo even bij lezen

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:56

Mootje schreef:

wij hebben ook een tijdje de hellofresh gehad maar dochter en zoon gingen steeds moeilijker eten. zoonlief heeft al ondergewicht dus dan moet ik extra goed opletten aan de andere kant heeft dochter iets te veel gewicht dus als die wat moeilijker eet is het niet zo erg,

dus heb ik het opgezegt, maar ik wil toch iets anders dus ben nu een beetje rond aan het kijken.

en misschien ga ik wel weer terug naar hellofresh

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:57

_Tarzan schreef:
Soyamelk, ik vind het heerlijk <3
Ik kan gewone melk weer minder goed verdragen, krijg er meteen buikpijn van vandaar dat ik veel soyamelk drink :)

Dora, ik heb vandaag ook voor het eerst amandelmelk geprobeert, erg lekker!

vind soya melk niet lekker, mijn man en dochter drinken wel de soya chocolade melk

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:02

Gewone melk heeft niets met amandelmelk te maken, lynn. Amandelmelk is amandelpulp met water waar de pulp weer uitgezeefd is.
Distaartje, er is niets wat ik niet lust en vind eigenlijk alles lekker :=