[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:54

Ik mag morgen!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:58

Killyenn schreef:
Ik mag morgen!

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat en je ervaring! :D Ik twijfel op het moment heel erg tussen The Graduates en Salon B, ik wilde eigenlijk naar The Graduates maar ik heb een kortingsbon van 30 euro voor Salon B dus nu weet ik het niet meer. :')

jwl

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:08

Ik ben stiekem weer klaar met mn felle haar
Het is zo veel werk pfff
Ik twijfel echt om gewoon saai bruin te gaan

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:29

Mag ik hier ff een vraagje stellen?

Week of drie geleden naar de kapper gegaan voor een koperachtige balayage. Hebben ze gezet en bij het drogen was het toch wel een heel stuk roder dan ik dacht, en daarnaast meer een soort van rode dipdye. Enfin, gezegd en zei zeiden omdat ze mijn (van nature) donkerbruine haar moesten ontkleuren en vervolgens het rood erover moesten zetten, lijkt het nu zo maar bij t douchen wordt t sowieso minder en komen de bruine plukken terug.
En ja, na een week gebeurde dat ook. Maar.
Dat is aan de 'binnenkant' van het haar. Precies zoals ik het wilde. De buitenkant echter blijft imo een rode dipdye, ipv balayage. Nu snap ik dat het anders kan uitvallen bij iedereen.. Maar nu begint t ook richting t oranje te gaan.. :( nu ga ik morgen erheen want wordt hier niet vrolijk van. Maar, weet iemand wat er moet gebeuren om t wel mooi te krijgen? In principe heb ik zoiets van laat maar dat rood, want ik heb t idee dat t elke keer richting oranje gaat worden. Maar kan dat zomaar? Ik heb wel kleurverandering overigens op m'n haar..

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:45

Tsja ik vrees dat ze het gaan proberen er uit te ontkleuren en rood is nou eenmaal een verschrikking om er uit te krijgen
Voor de rest zou ik een andere kapper zoeken anders gaan ze er aan prutsen
Als je geluk hebt kan je je geld nog terug krijgen of je zou het weer je eigen kleur kunnen verven

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:08

Kleurverandering=garantie bedoelde ik :')
Ja ik ga er maar gewoon heen.. Dan maar eigen kleur erop. Rode gloed vind ik altijd wel mooi dus dat is niet erg..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:07

Heb je een foto Celiien? Het klinkt niet alsof ze het goed gekleurd hebben. Wel erg zonde. Groot gelijk dat je terug gaat!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:50

Celeien, als ze zeggen dat je eerst moet 'douchen' om het gewenste resultaat te krijgen is al foute boel! Ze horen gewoon meteen te leveren wat jullie aan het begin van de afspraak hebben afgesproken! Ik zou gewoon geld terugvragen of ze vragen om het in ieder geval kostenloos te fixen! Ik hoop in ieder geval dat het goedkomt!

Edit: Als je het rode wat wil verminderen kun je proberen om te wassen met een blauwshampoo.(Dus niet zilver) Deze kan de rode toon neutraliseren en het echte bruine weer naar boven halen!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:09

Nou -O- Op zich een hele goede zaak, erg vriendelijk en hebben er duidelijk verstand van. Ze hebben eerst m'n haar geblondeerd, erg mooi gedaan, de overgang van m'n roots naar het blonde was precies zoals ik het wou, dus ik had er goede hoop in. Ze heeft het 1 ronde geblondeerd, toen was het al aardig opgelicht maar nog vrij gelig. Toen gewassen, eerste laag grijs er in. Die kwam er nog wat goud uit, was ook een lichte grijs en ik wilde eigenlijk donkergrijs. Beetje a la dit of dit. Ze had aan het begin gezegd dat echt donkergrijs op mijn haar niet zo zichtbaar zou zijn, dus zouden we het iets lichter houden. Vond ik geen probleem, zolang het maar niet zilverblond was. Dus na die eerste lichte grijze toner donkerder grijs er op. Maar het is eigenlijk gewoon nog bruin, iets lichter dan m'n eigen bruin, met een grijze gloed -O- Ik zie eerlijk gezegd bijna geen verschil met hoe ik de kapper binnenkwam. Kreeg wel direct het aanbod om dan de 15de terug te komen om te kijken wat we er aan kunnen doen. Ze zei zelf dat het met wassen wel lichter en dus duidelijker zou worden, maar zoals hieronder al gezegd wordt vind ik dat eigenlijk een beetje onzin, plus dat het probleem niet de donkerte maar de kleur is. Nou vond ik ze verder heel professioneel en ze zijn duidelijk goed in wat ze doen, maar het is er gewoon echt niet uitgekomen zoals ik gevraagd had. Zal zo even een before en after foto maken, maar echt verschil is er dus niet :+ Vind het erg jammer, wil ook geen vervelende kapper-klant zijn, maar ben al vaak genoeg met een meh-gevoel van de kapper weggelopen zonder wat te zeggen dus dit keer gaan we dat even anders doen := Anders kan ik het net zo goed thuis kleuren :')

Edit: Kijk en vergelijk :') Eerste foto is gisteren, wel met anders gestilde haar, tweede is van vandaag geblowdried door de kapper.
Afbeelding

Afbeelding

Hier valt het 'grijze' tintje te zien, maar ik vind het zelf meer lijken alsof ik grijze haren heb die ik geprobeerd heb bruin te verven :=
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Killyenn op 09-08-16 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:38

Paulina schreef:
Ik wil dus eigenlijk niet verven omdat ik van mezelf weet dat ik te lui ben om het goed bij te houden :+ Vandaar ook echt 1 a 2 tinten witter ipv goudachtig. Als ik met echt blondeerspul aan de gang ga dan krijg ik wel duidelijk resultaat maar moet ik het bij gaan houden ;(

Helaas is er geen andere manier om je haar lichter te krijgen, dat gaat echt alleen maar met blondeer poeder. Je kan proberen om het met een Toner of met zilvershampoo iets meer een astint te geven, maar lichter ga je het daar nooit mee krijgen en ik betwijfel of je dan veel resultaat zal zien. Met blonderen moet je idd toch wel om de 2 maanden het bijwerken, tenzij je uitgroei niet erg vindt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yup, lastig foto's maken in je eentje :')

Oh, en een foto van net na de kapper :')

Afbeelding

Afbeelding

En hor ik t ongeveer wilde:

Afbeelding

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:17

dat is wel een heel verschil!
ik wilde donkerrood haar
liet de foto zien
en ik kreeg iets lichter rood, wel mooi rood
na twee dagen was het al lelijk
nu verven we het gewoon thuis en nu heb ik er echt een mooie kleur rood in zitten!
ik twijfel om het zwart te gaan verven ...
grijs is dus geen optie heb ik al meegekregen (dankjewel voor de ervaringen!)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:03

Killyen ik zie bijna geen verschil behalve de styling en dat het iets assiger is. :=

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:40

Awww man Killyenn dat is inderdaad wel heeeeeeel weinig verschil!:( Moest je er veel voor afrekenen? Ik denk dat als je eenmaal dat echte grijze hebt bereikt het je wel goed zal staan! :j

Celiien, dat is inderdaad behoorlijk rood! De foto die je hebt geplaatst ziet er eerder uit als gewoon een balayage op donkerbruin haar, daar had ze volgens me helemaal geen rood overheen moeten zetten!:o

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:45

Ik ben weer bruin gegaan
Eerst wel mn paars er uit getrokken met Color remover maar helaas bleef de onderkant knal blauw wat ik wel verwacht had
En nu is de onderkant dus groenig
Ook als verwacht :')
Ik ben nu aan het kijken wat voor wonderen ketchup kan doen wat ik toch nog had staan
Anders morgen maar een tintje donkerder der in smeren

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:56

82 euro := Dan wil ik ook wel de kapper uitlopen met ander haar dan dat ik er in ging :+

Ik zie inderdaad ook geen rode kleuring in je voorbeeldfoto Celien, maar met zeggen dat ik het nu wel een mooi kleurtje geworden vind! Snap echter wel dat je er niet blij mee bent als het niet is wat je wilde. Hoe blond was de onderkant voor er rood in ging?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:06

Niet, donkerbruin. Vervolgens gebleekt. Zit nu bij de kapper en ze gaan hem fixen, ze schrok ook van de kleur. Er gaat een bruintinten overheen die ervoor zorgt dat t wel koper blijft maar geen oranje/felrood :')

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:15

Bizar, hoop dat het er mooi uitkomt! :) Voorbeeldfoto is echt veel subtieler dan wat je had.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:31

Yup, ik ben ook benieuwd!

Vind t wel een mooie kleur bieb, maar als je grijs wilt is t een beetje mej := en vooral voor die prijs :')

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:33

Mag ik hier misschien even om haarkleuradvies vragen? :+ Ik wil heel graag een nieuwe haarkleur, ik kom van donkerbruin, bijna zwart af, heb nu iets roodachtigs, zie link: http://imgur.com/3aoFAG3
Wil graag weer wat anders! Ik vind een donkere basis(haarwortels) die lichter uitloopt erg mooi maar kan bijna geen foto's vinden van mensen met mijn haarkleur die net zo bleek zijn als mij en dezelfde koele ondertoon hebben. :Y)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:52

<3

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:52

<3

Afbeelding

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:57

Kijk Celiien dat ziet er stuk-ken beter uit!! :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:37

Yup :)) ben er erg blij mee haha!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:17

Ik mag om half 1 naar de kapper, maar ik weet nog niet goed wat ik wil..
Dit is wel echt wat ik zo'n beetje mooi vind, maar weet dus niet of ik het dan blond of koper-achtig wil.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit ben ik trouwens :')

Afbeelding

Wat zouden jullie aanraden?