Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 08:52

F_Orumster jouw stukje klinkt precies hoe het bij mij ook gaat (incl teveel spek op de billen :') ) Toch te snel afkoelen denk ik idd.

Supervixen heerlijk vakantie <3 Wat een heerlijke foto's zo in de zon, en wat een afstand weer! Knap dat je met looie benen gewoon zo door kunt zetten. Het zet er wel echt uit als een fantastisch gebied daar zeg!

Leonie87 je hebt t maar druk zo te lezen, weinig rust voor je knie. Wel weer 12 km in de pocket zonder heel erg veel last :D En ik snap dat dat 1 van je favo plekjes is om te lopen zeg <3

WenkK wat een heerlijke omgeving zo om heerlijk te lopen <3

Goof jeetje wat een super snel loopje zeg! Ik kan me voorstellen dat je al heel snel spierpijn hebt van die snelheid. En dan gewoon even ook nog een super vlotte 5 eruit persen, knap! Dat van je hartslag lijkt een beetje op lopen in de kou, mijn horloge begint dan ook standaard veel te laag en schiet ineens omhoog als ik het warmer krijg. Wel echt weer mega constant gelopen zeg!

Ninus wat een kilometers weer! Lekker he, zo in de zon lopen, doet een mens goed. En wat een tempo zeg!

Tiggs wat leuk die Austerlitz trail, gezellig ook met 3 vriendinnen :) Heerlijk in die zon.

Samantha_ wat een leuk idee, 14 kilometer op de 14e :) Wel echt super oliebol dat het zo moeizaam voelt allemaal, en dan ook nog die blaren :(:) Misschien toch even bloed laten prikken om even te checken? Ik herken overigens helaas wel wat je zegt.. Hier gaat ook alles echt super super langzaam/moeizaam.

Gelato je gaat lekker zeg! 5 km *\o/*

Hier helaas ook echt super moe de laatste tijd, geen idee hoe het komt.
Afgelopen zondag heb ik mezelf maar even van de bank geschopt naar buiten om 10 kilometer te lopen. Alles voelde weer erg zwaar, maar ik vond dat ik iig die 10 km moest lopen. Dat is gelukt, wel echt in een enorm traag tempo. In het begin had ik het maar koud in de wind (ik had zowaar eens handschoenen aan en een hoofdband om), maar al heel snel ging het 1 na het andere kledingstuk uit. Eerst de handschoenen, toen de hoofdband en daarna zelfs ook mijn jas uit :')
Bij thuiskomst gelijk de hardloopkleding uitgetrokken, en lekker warm in mijn Oodie (of ja hoe heet zo'n ding, zo'n mega lange fleece huisjurk :') ) een kop soep gedronken. Dat leek al beter te gaan qua kou en rillingen, dank jullie wel voor de tips *\o/*
Het lijkt wel alsof ik steeds langzamer en moeizamer ga lopen in plaats van dat het langzaam iets makkelijker zou moeten worden of iets sneller zou moeten kunnen. Mijn tempo gaat ook steeds maar naar beneden helaas. Ik was ook echt moe na die 10 kilometer.
Voor nu besloten om wel 2x de geplande 10 km evenementen te lopen, en daarna even niks. Zelf even blijven lopen zonder druk om te kijken hoe dat gaat.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 09:20

Ik kom mij ook melden, ben niet super goed in bijlezen etc. Maar ga mijn best doen.

Vroeger had ik enorme hekel aan sporten en helemaal aan hardlopen. Inmiddels 40 kilo kwijt en heb ik dankzij de honden enorm veel plezier in hardlopen gekregen. En kan ik mijn honden 's winters lekker actief houden. Zomers vermaken ze zich prima met koeiendrijven etc.

Ook een activiteit die ik makkelijker kan combineren met melkveebedrijf thuis.

Heb afgelopen jaar nog wel abbo gehad op sportschool, maar was op het laatst vooral sponsor :+ Omdat ik het gewoon niet makkelijk weg kon plannen. En 's avonds geen puf meer had om in de auto te stappen, na het melken.

Maar ik loop dus altijd samen met mijn honden Max en Rush. Een working kelpie en een bordercollie van 4 en 2 jaar oud.
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 09:22

Dat herken ik wel hoor Muppet. Ik ben op gegeven moment ook heel lang blijven hangen en alles voelde zwaar en moeizaam. Het komt uiteindelijk vanzelf wel weer.
Neem je wel voldoende rust?
Fijn dat je het niet zo koud meer had.

Welkom Daghara. Toffe foto!

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 11:17

Vervelend muppet dat het even wat langzamer gaat. Even een klein stapje terug, beetje rust pakken en dan kun je straks vast weer vlammen. Fijn dat de tips voor warmte wat lijken te helpen.

Welkom dagahra, wat ontzettend knap dat je zoveel bent afgevallen! Helemaal op eigen kracht?
Toffe foto met je honden! Lijkt me geweldig om zo samen te kunnen lopen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 12:52

Even een knuffel voor Muppet. Balen dat het zo voelt. Ik heb ook eens zo’n dip gehad, misschien is een stapje terug doen dan wel lekker. Het is ook een lastige periode nu, lang donker en koud en gevoelsmatig echt wachten op voorjaar. Er zijn er meer die er last van hebben.
Zou het voor jou niet helpen als je ook samen met iemand kan lopen? Die haalt je dan misschien ook wat uit je hoofd en de gedachte dat het niet lekker lukt.

Goof, niet te geloven hoe lekker jij gaat. Wauw!

Leonie, voorzichtig positief dus. Wat fijn dat je weer kunt lopen! Goed dat je (voor jou :D ) rustig aan blijft doen. Ik hoop echt voor je dat het nu klaar gaat zijn.

WenK, mooi om te lezen. De ene voet voor de andere, daar gaat het om ja. Prachtig gebied!

Ninus, wat gezellig dat je ook samen met je zus kunt lopen.

Daghara, ook welkom in dit topic :D 40 kg, ongelofelijk knap!

Germie, lekker bezig! Hoogtemeters zijn zo zwaar maar echt een goede training.

Tiggs, oh wat heerlijk die Austerlitz trail! Ik had helemaal fomo toen ik de foto’s zag. Knap gedaan!

Samantha, wat balen van die blaren. Misschien toch net door andere druk op je voet?
Klinkt niet als een slecht idee, het aanpassen van de afstand. Je lijf lijkt toch wel wat aan te willen geven, hoe naar ook :(

SV, wat een plaatjes <3 Mooi gebied weer!
20 km lang doorzetten op zware benen, wauw _/-\o_

Gelato, wat een overwinning! Gefeliciteerd!

Hier gaat het best lekker. Ik heb nu drie dagen op rij gelopen omdat ik er zo lekker in zat. Dan moet ik er wel een beetje voor waken dat ik ook rust pak.

Zaterdag eerst een testloop bij de atletiek. 15 km en ik wilde graag zien of ik in de buurt kwam van mijn doeltempo voor de halve marathon volgende maand bij de CPC. Ik heb het gehaald! Ik heb zelfs heel even gewandeld na de tweede duinheuvel in volle (hels koude!) tegenwind.
Heel blij mee want dit geeft me zoveel vertrouwen. Ik wil de halve onder de 2 uur gaan lopen.

Hier zie je gelijk dat ik toch niet helemaal tussen de asfalt-lopers pas :')
Afbeelding

Zondag zus en haar honden meegenomen om een heel rustige trail te lopen. Uiteraard heb ik Meeko zijn sprintjes gegund :))
Afbeelding

En maandagavond een interval-training bij de atletiek. Ik begon wat enthousiast en hoewel het prima voelde heb ik mezelf teruggefloten. Ik wil mezelf heel houden. Lekker gelopen en zeiknat geregend.
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 14:07

Wow jij gaat lekker Lisitano. Heerlijk die fanatieke kop van Meeko. Die halve onder de twee uur kun jij echt wel als je ziet wat een mooie tijd je al op die 15km hebt gelopen.

Ik had AI een wisselduurloop van 10km laten bedenken. Was leuk. De tempo's hadden iets hoger gekund, want het ging me redelijk makkelijk af.

Afbeelding

Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:19

Goed gedaan gelato. Eerste keer 5 is toch iets bijzonders.

Ook ik ben niet zo blaar gevoelig dus niet echt heel veel tips. Gewoon echt goede schoenen en sokken voor wat bij jou past zonder dat het kan schuren of schuiven. Ik vind teensokken bijvoorbeeld echt helemaal niks. Heb het geprobeerd maar ik loop het beste op gewoon super simpele katoenen sokken van under armour :')

MM ben je niet een beetje streng voor jezelf? Hardlopen gaat echt met ups en downs. Binnen 1 run maar ook per periode. Je hebt super snel en goed opgebouwd en hebt daarna even niks gedaan. Je lichaam heeft echt weer even tijd nodig terwijl jou hoof dis gebleven waar je was. Vergeet vooral niet te doen wat je leuk vind. Het MOET niet. Houd het anders gewoon lekker laag drempelig. Schop jezelf wel even van die bank maar als je na 10 minuten nog steeds denkt, ik ben moe, heb geen zin, wil terug naar de bank, draai dan gewoon om. Geloof me, dat doe je bijna nooit maar dan voelt het wel veel minder als moeten en als pushen en meer als fijn.
Die evenementen zullen je wel weer een fijne boost geven verwacht ik! Komt echt wel goed :knuffel:

Welkom Dagahra. Toffe foto. En 40 kilo kwijt, wow!

Lisitano hahaha lekker zo naast het asfalt lopen. Dat doe ik nu ook altijd! Had ik al verteld dat ik ga pacen bij CPC voor de 2 uur? (mits mijn knie het toelaat). Ga je dan met die groep mee of wil je voor de 1:55 gaan? 5:35 kun je ook prima een 1:50 lopen natuurlijk :Y)
Wel echt even flink meters gemaakt zo in 3 dagen zeg. Heerlijk.

Zo grappig dat jij Ai inzet voor je training SV. En leuk dat er ook bruikbare dingen uitkomen. Ook weer een lekkere training en dat je het vrij makkelijk kan lopen is alleen maar een goed teken na al die vermoeidheid.

Na mijn 12 zondag weinig echte last gehad. Gister zelfs nog een klein rondje gedaan van 4,5km (Vertrok met zon, kwam zeiknat thuis). En vandaag een heerlijke sessie in de sportschool op core, armen en heup gericht. Door mijn vakantie alle tijd en door de carnaval was heerlijk rustig. Vanavond de spinning geven en zowaar, mijn knie voelt echt best prima. Ik begin heeel heeel heel voorzichtig te hopen dat het nu eindelijk de goede kant op zal gaan. Als het zo door blijft gaan hoop ik volgende week zondag een halve marathon te lopen om te kijken of mijn knie dat aankan. Zodat ik dus de CPC kan gaan pacen 2 weken later.
Ik mag overigens ook in Leiden en Utrecht pacen :o . Voor Leiden heb ik de 10km gevraagd ipv de halve omdat ik uitging van de marathon van Madrid en omdat het moderdag is en de 10km is pas om 14:00 :+
Utrecht pace ik de halve op 02:05. Vind zelf de 02:00 fijner en leuker maar je kan niet altijd krijgen wat je vraagt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:45

Hier net een lunchpauzerun gedaan. 5km in wederom 39 minuten. Eerste 2km gingen zwaar, snelste km was wederom de laatste. En dat was niet de zwaarste km. Die zat zelfs onder de 7.30min/km.

Welkom Dagara.

Balen Muppetmayo dat het niet lekker gaat. Heb je wat aan je trainingen veranderd waardoor je ook langzamer wordt?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 14:59

SV, wat slim om ai daarvoor in te zetten. Mooie training.
Lisitano, wow, jouw tempo op de 15km joh. Leuke foto's ook weer.
Leonie, wat onwijs fijn dat je knie het beter lijkt te doen nu. Lekker gelopen en leuk dat je mag pacen. Lijkt me lastig, je moet zo constant kunnen lopen.
Lekker Germie.

Ik ben net in Schoorl aangekomen, dus ga zo een rondje duinen en bos doen. Hoop dat het droogblijft >;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 15:13

Wat ontzettend fijn dat je knie nu echt beter gaat leonie, dat geeft de burger moed! Toffe pace klussen heb je op het programma.
Ik vind het wel grappig om te zien wat AI bedenkt en het maakt het lopen op de weg minder saai.

Germie fijn dat je je lunchpauze kunt gebruiken om te lopen.
Ben ik altijd jaloers op.

Goof heel veel plezier in Schoorl, ik duim voor een droog loopje. Geniet ervan!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 17:15

Ik heb zo genoten weer <3
Het was koud, maar droog gelukkig.
Ik heb op de meter af dezelfde route als vorig jaar gelopen. Ten 1e omdat die tof was en ten 2e omdat ik wilde zien hoeveel progressie ik geboekt heb.
Nou, kijk dit!!!

Afbeelding

Links is vorig jaar, rechts is nu.
Mijn tempo door mul zand en met 145 hoogtemeters, ik ben zo blij <3
Maar het was vooral gewoon weer mooi en fijn, alleen die hoge trappen hier...
Maar... vorig jaar heb ik de 2 hoge trappen gewandeld omdat ik niet omhoog kwam en vandaag heb ik anderhalve trap omhoog kunnen joggen. Veel progressie en veel genoten vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 18:21

Prachtige route zeg! En wat een vooruitgang! Daar mag je echt trots op zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:29

Mooie omgeving, maar de klimduin is toch geen trap maar een zandvlakte die aardig steil is? Of ben je daar niet over gegaan? Ik ben er als kind 1 keer geweest. Dus ben er niet bekend verder.
Ik wou dat ik die vooruitgang geboekt had. Hier blijft het hetzelfde, helaas.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:31

De klimduin is een duin ja haha. Ik ben daar mijn laatste meters naar beneden gerend en ben elders via enkele hoge trappen de duinen in gegaan.

Wellicht toch eens kijken naar je trainingen en adviezen van hier meepakken en uitproberen? Wat je nu doet loont dus kennelijk niet.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 21:43

Wauw Goof, heel tof om zo naast elkaar te zien. Vrijwel dezelfde hartslag maar toch zoveel sneller. Wat zal dat lekker voelen *\o/* Trots op jou!
Schoorl ziet er elke keer weer zo tof uit, ik ga er ook eens naartoe binnenkort. Knap gedaan! Genieten!

Leonie, ah ja zie je! Ik dacht dat ik al eens had gelezen dat iemand in het topic bij de CPC de 2 uur ging lopen. Ik ga 1:50 niet halen, dan moet ik gemiddeld 5:13 lopen. Dat kan ik denk ik niet. Ik heb stiekem hoop het ruimschoots te gaan halen maar ik durf dat ook weer niet hardop te zeggen want dan moet ik. Mijn PR op de halve staat op 2:05 en die wil ik wel echt verslaan.
Ik weet nog niet of ik aanhaak. Ik vind het wel heel massaal achter zo’n pacer. Ik dacht erover achter jou te starten en dan eventueel naar voren te lopen, mocht het goed voelen die dag.
Zo fijn dat je knie goed gaat. Ik gun het je zo!

SV, wisselduurlopen vind ik zo leuk om te doen. Wat een mooie tempo’s heb je gehaald, jeetje! Jij gaat ook weer als de brandweer 8-)

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 10:33

Hoi Daghara, welkom. Allereerst respect, 40 kilo afgevallen, wauw!
Wat grappig Goof dat je zo twee identieke lopen naast elkaar kunt zetten en je progressie kunt zien. Mooi gebied hoor. Ik kom in die hoek eigenlijk veel te weinig.
Leonie: er zit een langzame stijgende lijn in he! Fijn! Wat leuk dat je Utrecht gaat pacen. Ik heb getwijfeld om in te schrijven voor Utrecht, maar ik heb voor Amersfoort gekozen. Jammer dat die twee nu op dezelfde datum vallen, dat was eerder anders, dan zat er twee weken tussen.

Ik heb van het weekend een fijne tocht gedaan: allereerst de NS dagtocht tussen CS Maarn en Driebergen Zeist en toen via de klompenpaden naar huis. heel fijn, ook de variatie in ondergrond en omgeving! Later moest ik nog wel even aan dit topic denken: ik heb normaal nooit blaren, maar nu had er één maar op een hele gekke plek op mijn voetzool, onder het midden van mn voet. Ik had ook ruzie met mijn sokken, dus daar geef ik nu de schuld maar even aan.
Afbeelding
Afbeelding
Schattig he? Net aan het begin van de route in Maarn loop je door een klein 'kabouterdorpje' in het bos.
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 10:49

*\o/* Wat een progressie Goof! Echt super En Schoorl is prachtig, heel veel plezier nog! Heb je nog meer loopjes in het vooruitzicht?

Ik laat straks de foto's even zien aan mijn man, want naast prachtig is het ook zwaar. De laatste keer dat we er liepen moest hij bijna huilen := :D Dat was met windkracht 7 en keiharde regen {:}

Die tijd gaat helemaal goedkomen zo te zien Lisitano! Echt super gedaan *\o/* Nu nog de koptelefoon verruilen voor Shokz, dan ben je nog aerodynamischer. En natuurlijk veiliger :))

Welkom Daghara, wat knap zeg, zoveel afgevallen! En ook al zo leuk samen met je hond, net als Lisitano en Meeko <3

Lekker bezig SV! En knap dat het zo goed voelde na je zware duurloop van zondag. En wat een goed idee, een training laten bedenken door AI!

Fijn dat je knie goed voelt na je 12K Leonie, geeft hoop! :#

Mooi Wdj! En lekkere afstand. Jammer van je blaar.

Ik heb gisterochtend een rondje 'gelummeld' vanwege een extra thuiswerkdag, heerlijk zonder doel 10K gelopen. Gisteravond nog een 5K gedaan richting het sporten een dorp verderop.
Vanochtend weer een pittige workout, de versnelling moest van ver komen, mijn hartslag was niet zo makkelijk aan te jagen vandaag.
Het was wel heerlijk weer, helder en fris zonder al te veel wind.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 11:01

Welkom Dagahra, wat knap 40 kilo afvallen! En heel leuk dat je het plezier hebt gevonden in het hardlopen samen met je honden. Leuke foto's!

Goof wat een verschil zo met een jaar ertussen _/-\o_ Echt heel erg tof *\o/* Het ziet eruit als een hele toffe omgeving daar <3
"Fijn" om te horen dat ik niet de enige ben die zo'n tijd blijft hangen (of zelfs achteruit gaat). Met jouw voorbeeld van het verschil met een jaar, hoop ik dat dat bij mij uiteindelijk ook goed komt.
Qua rust denk ik wel dat ik voldoende rust neem. Ik ben zelfs van 3x per week hardlopen al even naar 2x per week gegaan om te kijken of dat verschil zou maken met meer rust, maar helaas.
Ik moest nog wel lachen om je opmerking dat pacen je zo lastig lijkt omdat je zo constant moet lopen. Ik ben altijd zo jaloers op jouw constante loopjes :')

Lisitano wat ga jij echt enorm hard zeg! Echt super tof om te zien dat je de dip volgens mij definitief achter je hebt gelaten. Die CPC binnen 2 uur ga je zeker halen :j Ik ga mijn best doen om je aan te moedigen :D Ik vind die foto echt heel grappig dat jij alleen op het pad ernaast loopt, en de rest op het asfalt. Die foto's met Meeko blijven ook echt heel tof <3
De tip om samen te gaan lopen met iemand zou mij zeker helpen denk ik :j Helaas is er niemand echt in de buurt die mijn tempo loopt. 2 Vriendinnen die ook gestart zijn met hardlopen, lopen al echt enorm veel sneller ook. Als ik wat sneller zou zijn, zijn er wel mensen met wie ik samen zou kunnen gaan lopen. Helaas dus nog even niet mogelijk.
Om die reden ben ik nu ook even niet meegegaan met de hardloopgroep. Er zit steeds zo'n enorm gat tussen mijn tempo en de rest, dat ik me echt heel opgelaten voel en niet fijn loop in de groep.

Supervixen wat een leuk idee om via AI een loop te laten bedenken. En wat een tempo weer!

Leonie87 wat super fijn dat je weinig last hebt gehad na de 12 km :) Als ik zo lees, lijkt het idd langzaam toch de goede kant op te gaan, fijn! Je hebt toffe evenementen om te pacen zeg! Als ik je zie met de CPC, zal ik ook even naar jou zwaaien/roepen :D
Het lijkt me wel lastig om iedere keer een andere tijd te moeten pacen, het ene tempo loop je denk ik toch makkelijker dan het andere tempo.
Tnx voor je berichtje ook. Het is helaas meer down dan up, ook al sinds de start eigenlijk. Als ik kijk in welk tempo ik mijn 1e 5 km liep en hoe snel me dat nu lukt, kan ik helaas alleen maar concluderen dat ik langzamer ben gaan lopen. Als ik kijk naar mijn tempo over langere tijd, word ik toch steeds langzamer en dat frustreert wel. Zeker als iedereen om mij heen die start veel sneller opbouwt en kan lopen. Het is zo gek, mijn intervallen zijn er qua snelheid wel op vooruit gegaan, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om mijn duurloop sneller te lopen.

Germie lekker hoor een rondje in de lunchpauze :) Ik ben niet anders gaan trainen. Wel ben ik van 3x per week naar 2x gegaan om te kijken of het zou helpen om mijn lijf meer rust te geven. Dat helpt helaas ook niet.

Wdj wat een toffe loop! Jij loopt ook een behoorlijke afstanden inmiddels. Mooie route heb je gelopen, wij wandelen daar nog weleens, heel toffe omgeving :j

Ninus zelfs 2x gelopen gister, knap! En heerlijk toch, lekker lopen zonder doel ook. En je was vroeg vanmorgen zo te lezen, al een hele workout erop zitten deze ochtend.

Gister heb ik precies tussen de buien door droog een rondje kunnen lopen.
Ik had me braaf voorgenomen om zoals Leonie het zei, te stoppen en om te draaien als het niet zou gaan.
Met hardlopen neem ik meestal een losse huissleutel mee, die neemt minder ruimte in en rammelt niet als een hele bos. Mijn vriend ging tegelijkertijd een rondje lopen, die had de losse sleutel mee gepakt. Ik haal dus even snel mijn huissleutel van mijn bos (althans.. dat dacht ik), trek de deur achter me dicht en ik zie dat ik een compleet andere sleutel in handen heb. Af en toe ben ik zo'n chaoot :roll: Dus toen werd het verplicht een heel rondje omdat mijn vriend natuurlijk ook aan het hardlopen was en ik anders voor de deur moest staan :') Nou ging het opzich redelijk. Had wel moeite om de snellere intervallen vol te houden, zeker met die tegenwind van gister. Maar het is gelukt en heb uiteindelijk een uurtje gelopen.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 12:16

muppetmayo schreef:
Met hardlopen neem ik meestal een losse huissleutel mee, die neemt minder ruimte in en rammelt niet als een hele bos. Mijn vriend ging tegelijkertijd een rondje lopen, die had de losse sleutel mee gepakt. Ik haal dus even snel mijn huissleutel van mijn bos (althans.. dat dacht ik), trek de deur achter me dicht en ik zie dat ik een compleet andere sleutel in handen heb. Af en toe ben ik zo'n chaoot :roll: Dus toen werd het verplicht een heel rondje omdat mijn vriend natuurlijk ook aan het hardlopen was en ik anders voor de deur moest staan :') Nou ging het opzich redelijk. Had wel moeite om de snellere intervallen vol te houden, zeker met die tegenwind van gister. Maar het is gelukt en heb uiteindelijk een uurtje gelopen.

haha zo herkenbaar, ik trok laatst de deur achter me dicht en zag toen pas dat het in de tijd tussen omkleden, laatste slok drinken pakken etc en weggaan was gaan miezeren. Ik had dus niks aan wat iets van regen tegenhield... Helaas was de sleutelkluis leeg (iets met pubers die standaard hun sleutel vergeten en dan óók standaard vergeten de sleutel weer in de kluis te stoppen :Y)).

Ja, de langere afstanden gaan nu relatief makkelijk. Eerder had ik vaak een soort mentale blokkade, alsof ik me na 7 of 8 kilometer ging vervelen, waardoor het me niet lukte om van het lopen te genieten. Dan was ik echt de kilometers aan het aftellen naar het einde. Tegenwoordig lukt het veel beter om in het 'nu' te lopen, waardoor het veel relaxter gaat. Misschien beetje vaag omschreven :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 14:00

Ohh muppet wat onhandig van die sleutel! Gelukkig dat je vriend niet een hele dag weg was ofzo. Dat was nog veel erger geweest!
Mijn vriend is ook echt onhandig met sleutels en is ze regelmatig kwijt.

Lekker bezig ninus, twee van die wat kortere rondjes op een dag.

Lisitano je pr op de halve ga je sowieso wel verbreken en als je een goede dag hebt ga je hem echt onder die twee uur lopen. Je bent zoveel sterker dan je denkt.

Wdj die ns trails lijken me ook heel tof om te doen. Mooie afstand heb je gelopen!

Ik heb vanmorgen een korte trail gelopen in het Deelerwoud.
Ik kwam twee hooglanderkalfjes tegen, supercute!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 15:23

Even tussen het werk door: Muppet, loop je zondag ook mee bij Andy? Dan ben ik niet de enige trage :')

Anders volgende week zondag ergens samen lopen? Wel zo’n 10-12 km, maar rond de 8.15-8.30 per minuut.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 16:08

Ninus schreef:
Die tijd gaat helemaal goedkomen zo te zien Lisitano! Echt super gedaan *\o/* Nu nog de koptelefoon verruilen voor Shokz, dan ben je nog aerodynamischer. En natuurlijk veiliger :))

Het is een Shokz! Ik zat ook al te kijken dat ze best opvallen zo, ik heb een smal hoofd :+
Het was een probeersel want meestal loop ik in stilte.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 16:19

Ja Sv het maakt het wel heel leuk omdat je steeds wat anders hebt zo. Ik denk alleen dat ik er te veel control freak voor ben hahaha. Maar voor inspiratie op te doen is het wel echt een leuke tool.
Ach die kalfjes wat snoezig. Ik houd van hooglanders. Zo schattig. En ook weer mooi stukje gelopen zo.

Wauw Goof wat een progressie ook weer hier he. Echt tof om zo te zien. En de route ziet er ook heel mooi uit.

Lisitano al even beantwoord op de app over de CPC :Y)

Klopt WDJ, Utrecht was normaal de week na Leiden en nu het laatste weekend van mei. Ik vind dit wel fijner maar wel jammer dat het dan tegelijktijdig is met een run zo dichtbij ja.
Mooie afstand heb je weer gelopen. Had je ook nog wat hoogtemeters meegepakt?
Herken me heel erg in jou omschrijving van de lange afstanden. Dat leer je echt waarderen en van genieten na een tijdje.

Ninus ik geniet meestal het meeste van die lummel rondjes hoor <3 . En vanmorgen dan weer echt aan het werk, Dat contrast maakt het ook weer zo leuk. Hier staat echt een hele koude wind. :brr:

MM wat vervelend dat je het gevoel hebt dus echt geen progressie te boeken. Ik durf het zo 1,2,3 niet te zeggen waar dit aan kan liggen. Kan verschillende factoren hebben. Als je intervallen nog wel progressie laten zien is dat wel weer gek. Maar zou echt in de data moeten duiken om te zien wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Wel onhandig van die sleutel _O- Zo kan het ook hahaha.

Goof schreef:
Leonie, wat onwijs fijn dat je knie het beter lijkt te doen nu. Lekker gelopen en leuk dat je mag pacen. Lijkt me lastig, je moet zo constant kunnen lopen.

muppetmayo schreef:
Je hebt toffe evenementen om te pacen zeg! Als ik je zie met de CPC, zal ik ook even naar jou zwaaien/roepen :D
Het lijkt me wel lastig om iedere keer een andere tijd te moeten pacen, het ene tempo loop je denk ik toch makkelijker dan het andere tempo.

Even beide in 1 antwoord. Uiteraard heeft iedereen een tempo waarin je het makkelijkste loopt. En ook dat is niet elke dag gelijk want dat kan ook nog liggen aan je vorm op dat moment. Door gewoon heel veel, heel vaak te lopen op verschillende tempo's leer je die steeds beter kennen. Inmiddels weet ik (Als ik in vorm ben) heel goed waar 04:30/05:00/05:30/06:00 liggen voor mij. Als ik dan een tijd toe bedeeld krijg waarbij ik 05:35 moet lopen zoals straks bij de CPC dan is het een kwestie van even mezelf eiken :Y) en dan kan ik echt wel heel stabiel lopen. Wel vind ik het bij een event lastiger dan gewoon thuis. Dat kan komen door inhalers of muziek of doordat we even stoppen bij een drinkpost. Wat ik het aller lastigste vind is dat de Km borden niet altijd goed staan en dat je niet uit kan gaan van horloge. Dus je kan super stabiel lopen en toch tot de conclusie komen dat je iets moet gaan versnellen/vertragen om de eindtijd te halen. Hier wil ik echt nog beter in worden.
En alles boven de 06:00 vind ik wel lastiger. Dan moet ik echt opletten dat ik niet iedereen eraf loop :')

Bij de spinning les gister avond me echt amper ingehouden. Alleen bij het hele zware klim gedeelte maar verder nergens last van gehad (behalve mijn conditie :+ ). *\o/* Met elke dag dat het beter gaat, krijg ik weer een beetje hoop en vertrouwen,. Maar helemaal goed is het gewoon echt nog niet want ik heb wel altijd last en na inspanning reageert het ook nog wel altijd. Maar ik bekijk het echt dag voor dag en pas daar mijn belasting op aan.

Edit: Shokz rule!!! Ben echt dolblij met de mijne. Heb ze nu 2,5 jaar en zou echt direct nieuwe kopen als ze het begeven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 16:42

Ik heb ook shokz en gebruik hem voor loopjes in het dorp. Fijn dat je het verkeer dan goed hoort.
In het bos loop ik eigenlijk altijd zonder. Ik vind de geluidskwaliteit wel bedroevend als je het vergelijkt met mijn galaxy buds, maar dat neem ik voor lief.

Ik heb net nog een rustig rondje van 5km gelopen. Omdat het kon en ik vakantie heb.

Pacen lijkt me echt een vak apart leonie. Ik zou veel te veel stress krijgen van het feit dat mensen erop rekenen dat je precies een bepaalde tijd loopt. Voel jij die druk ook?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 19:10

Heerlijk SV! En lekkere fluffs <3

Sorry Lisitano, ik heb niet goed gekeken of ik was in de war :=
Shokz zijn inderdaad niet de beste kwaliteit qua geluid, maar ik ben er mee vergroeid tijdens het lopen :j

Die sleutel had mij ook kunnen overkomen :))
Laatst heb ik alle sleutels meegenomen en mijn man opgesloten, geen idee waarom :')