Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:39

MarlindeRooz schreef:
Sheran schreef:
Bij de andere twee (DTP en hepatitis A) lag ik na ongeveer 8u met 40+ koorts in bed. Ik hoop echt heel erg dat het hierbij blijft bij Pfizer (beetje hoofdpijn, wat stijve arm).

Dat kan heel logisch te verklaren zijn door het feit dat je nu ene MRNA vaccin hebt gehad. Blijkbaar vindt je lichaam dat een stuk leuker. :P


Blijkbaar! Ik had al allemaal noodplannen klaarliggen :').

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:40

Zo.... no 2 zit er ook in.
Fijn idee.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:04

2001 en 2002 mogen ook. Dat betekend dat we aan het einde komen....

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:54

Ben benieuwd wanneer zij allemaal aan de beurt zijn :) maar in ieder geval fijn dat de afspraken staan. Ik hoop dat ze snel door kunnen gaan met 12+.

Dorus

Berichten: 13275
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:59

purny schreef:
2001 en 2002 mogen ook. Dat betekend dat we aan het einde komen....

Ik verwacht dat ze gewoon doorgaan tot 12, er was toch als iets goedgekeurd voor 12-17 in Europa?

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:18

Oh dat had ik nou niet meegekregen

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:20

12 - 17 voorlopig alleen met een medische indicatie in Nederland

mysa

Berichten: 10651
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:43

Nou had ik toch een vervelende ervaring bij de tweede vaccinatie. Ik hoor slecht en heb liplezen erbij nodig. Tot nu toe hebben alle GGD-medewerkers even hun mondkapje naar beneden geschoven. Behalve de prikker van vandaag. Die vond het een beter idee om twintig centimeter van mijn gezicht tegen me te gaan schreeuwen... Nou vind ik dat sowieso al vreselijk. Maar op dit moment is het natuurlijk volslagen idioot.

Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:47

Sheran schreef:
Ben benieuwd wanneer zij allemaal aan de beurt zijn :) maar in ieder geval fijn dat de afspraken staan. Ik hoop dat ze snel door kunnen gaan met 12+.


Mijn dochter van 2001 kan 9 juli voor haar eerste prik, maar voor de tweede was het zo druk dat ze daarvoor naar een andere locatie moet. Die kon niet afgesproken worden op dezelfde locatie.

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:48

Nou lekker hoor, mijn vaccinatie is kennelijk op een voor mij verkeerde plek gezet , dat mijn spier veel langer moet herstellen. Pijn was zondag en maandag weg, maandag gesport en sinds dinsdag weer pijnlijk met uitstraling.

BigOne
Berichten: 38688
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:49

mysa schreef:
Nou had ik toch een vervelende ervaring bij de tweede vaccinatie. Ik hoor slecht en heb liplezen erbij nodig. Tot nu toe hebben alle GGD-medewerkers even hun mondkapje naar beneden geschoven. Behalve de prikker van vandaag. Die vond het een beter idee om twintig centimeter van mijn gezicht tegen me te gaan schreeuwen... Nou vind ik dat sowieso al vreselijk. Maar op dit moment is het natuurlijk volslagen idioot.

Daar zou ik melding van doen bij de ggd, niet netjes.

BigOne
Berichten: 38688
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:49

Lous schreef:
Nou lekker hoor, mijn vaccinatie is kennelijk op een voor mij verkeerde plek gezet , dat mijn spier veel langer moet herstellen. Pijn was zondag en maandag weg, maandag gesport en sinds dinsdag weer pijnlijk met uitstraling.

Misschien een pees geraakt ? De man van Tienus63 heeft dit ook.

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:52

[code][/code]
bigone schreef:
Lous schreef:
Nou lekker hoor, mijn vaccinatie is kennelijk op een voor mij verkeerde plek gezet , dat mijn spier veel langer moet herstellen. Pijn was zondag en maandag weg, maandag gesport en sinds dinsdag weer pijnlijk met uitstraling.

Misschien een pees geraakt ? De man van Tienus63 heeft dit ook.


Dat zou best kunnen. Als ik op de plek druk voelt het nog steeds pijnlijk als een blauwe plek.
16 juli even overleggen daar bij de vaccinatielocatie als ik voor nummer 2 moet. Dat ze beter opletten met prikken. Ik ga liever niet voor de andere kant.

Verder ziet het er wel normaal uit. Geen verkleuringen of warmer/kouder dan de andere kant.
Maar de uitstraling gaat idd van schouder tot elleboog.

Ik moet ook zeggen dat toen ik thuiskwam me opviel, dat ik de pleister toch wel aardig hoog vond zitten.

BigOne
Berichten: 38688
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:08

De prikplek voel je wel een paar dagen wanneer je er op drukt, er zit meestal wel een blauwe plek in de spier.

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:09

bigone schreef:
De prikplek voel je wel een paar dagen wanneer je er op drukt, er zit meestal wel een blauwe plek in de spier.


Ja dat weet ik dat is normaal. Maar het is vandaag precies een week geleden en ik voel het nog steeds.

tienus63

Berichten: 12339
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:13

Lous schreef:
[code][/code]
bigone schreef:

Misschien een pees geraakt ? De man van Tienus63 heeft dit ook.


Dat zou best kunnen. Als ik op de plek druk voelt het nog steeds pijnlijk als een blauwe plek.
16 juli even overleggen daar bij de vaccinatielocatie als ik voor nummer 2 moet. Dat ze beter opletten met prikken. Ik ga liever niet voor de andere kant.

Verder ziet het er wel normaal uit. Geen verkleuringen of warmer/kouder dan de andere kant.
Maar de uitstraling gaat idd van schouder tot elleboog.

Ik moet ook zeggen dat toen ik thuiskwam me opviel, dat ik de pleister toch wel aardig hoog vond zitten.

Tot nu toe verhaal gelijk als bij mijn man.
Zijn prik was 29 mei. Moderna.
Dag of twee daarna ontstond zeurende pijn in de schouder. Eerst gewoon gevoelige prikplek.

Dag of 12 harde schijf rond de prikplek gehad. 8cm doorsnede. Dat is nu wel weggetrokken.
Zeurende pijn ondanks de diclofenac niet.

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:14

Ik merk het ook nog steeds, ik kan niet op mijn linkerzijde liggen. Dan word ik wakker van wat pijn, niet ernstig maar toch. Pijn zit in de schouder en straalt soms uit naar het sleutelbeen.
De prik zit er ruim een week in.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:39

Moet je voor de tweede vaccinatie een volledig nieuw gezondheidsformulier invullen of alleen het aparte kader?

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:44

Nikass schreef:
Moet je voor de tweede vaccinatie een volledig nieuw gezondheidsformulier invullen of alleen het aparte kader?

Je kunt die van de eerste x gewoon aanvullen (mits er niets veranderd is).
Anders moet je hem helemaal opnieuw weer invullen.

BigOne
Berichten: 38688
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:55

Brainless schreef:
Nikass schreef:
Moet je voor de tweede vaccinatie een volledig nieuw gezondheidsformulier invullen of alleen het aparte kader?

Je kunt die van de eerste x gewoon aanvullen (mits er niets veranderd is).
Anders moet je hem helemaal opnieuw weer invullen.

De eerste word ingenomen dus ja, je moet weer een nieuwe invullen. En opletten dat je aankruist dat ze mogen weten dat je je prik hebt gehad, dan kun je vanaf volgende week de app gebruiken mits je dat wil.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:55

Sheran schreef:
Ben benieuwd wanneer zij allemaal aan de beurt zijn :) maar in ieder geval fijn dat de afspraken staan. Ik hoop dat ze snel door kunnen gaan met 12+.


Ik ben benieuwd of gezonde kinderen in aanmerking gaan komen voor een vaccinatie. Ik verwacht dat weinig ouders hun kinderen laten vaccineren. Wij hebben besloten het niet te doen. Corona is voor gezonde kinderen nauwelijks gevaarlijk en dan wegen in mijn ogen de (lange termijn) risico´s van een vaccinatie daar niet tegen op.
Ik ben er zelf op tegen op kinderen te laten vaccineren om daar anderen mee te beschermen. De vaccinaties die mijn kinderen krijgen moeten daadwerkelijk iets bijdragen aan de gezondheid/bescherming van mijn kind zelf.

Het artsen corona collectief bestaande uit ruim 1.500 BIG-geregistreerde artsen en medisch professionals, zijn er ook enorm op tegen en hebben een brandbrief gestuurd naar de Tweede Kamer.

RIVM-topman Jaap van Dissel stelde dat de vaccinatie bij kinderen helpt om het zogenoemde R-getal te verlagen. Het Artsen Covid Collectief verwijst naar een artikel van Het Parool, waarin epidemioloog en kinderarts dr. Patricia Bruijning (UMC Utrecht) deze uitspraak van Van Dissel bekritiseert „Je moet kinderen vaccineren als dat voor henzelf voldoende nut heeft, niet enkel omdat het de R-waarde onder de 1 houdt”, stelde zij. Het Artsen Collectief sluit zich aan bij de uitspraak van Bruijning. „Laten we geen gok nemen met onze kinderen om de R-waarde onder de 1 te houden”, benadrukt de organisatie in de brandbrief. Volgens hen heeft het kind zelf niet direct baat bij een vaccinatie. „Laten we hen niet als ‘schild’ gebruiken. Wij moeten onze kinderen beschermen, en hun lichamelijke integriteit niet opofferen voor volwassenen”, aldus het collectief.

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... -kinderen/

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:00

bigone schreef:
Brainless schreef:
Je kunt die van de eerste x gewoon aanvullen (mits er niets veranderd is).
Anders moet je hem helemaal opnieuw weer invullen.

De eerste word ingenomen dus ja, je moet weer een nieuwe invullen. En opletten dat je aankruist dat ze mogen weten dat je je prik hebt gehad, dan kun je vanaf volgende week de app gebruiken mits je dat wil.


Nee, mijn vriend en ik hebben allebei het eerste formulier teruggekregen (verschillende locaties, verschillende dagen geënt). Ik heb daarbij ook een nieuw (anders) formulier vast meegekregen voor de 2e prik. Mijn vriend niet.

BigOne
Berichten: 38688
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:00

Heb je ook gekeken hoeveel van die 1500 mensen werkelijk verstand van vaccineren hebben. Je noemt nu net een groep op waar ik grote twijfels bij heb, bij velen van hun tenminste. En geen risico voor kinderen ? Ik vind long covid of te wel lange covid zeker niet risicoloos.

BigOne
Berichten: 38688
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:02

bigone schreef:
Brainless schreef:
Je kunt die van de eerste x gewoon aanvullen (mits er niets veranderd is).
Anders moet je hem helemaal opnieuw weer invullen.

De eerste word ingenomen dus ja, je moet weer een nieuwe invullen. En opletten dat je aankruist dat ze mogen weten dat je je prik hebt gehad, dan kun je vanaf volgende week de app gebruiken mits je dat wil.


Nee, mijn vriend en ik hebben allebei het eerste formulier teruggekregen (verschillende locaties, verschillende dagen geënt). Ik heb daarbij ook een nieuw (anders) formulier vast meegekregen voor de 2e prik. Mijn vriend niet.[/quote]
Heb je ook in je DigiD gekeken of jullie prikken daar geregistreerd staan? Ik ben via huisarts gevaccineerd , misschien gaat het daar anders en zijn ze bij de ggd het formulier niet nodig omdat alles al in de computer staat.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:03

bigone schreef:
De eerste word ingenomen dus ja, je moet weer een nieuwe invullen. En opletten dat je aankruist dat ze mogen weten dat je je prik hebt gehad, dan kun je vanaf volgende week de app gebruiken mits je dat wil.

Zowel ik, mijn man en vriendin (3 verschillende locaties) hebben hem gewoon meegekregen.